/spanien/barcelona/forum/25184.aspx/spanien/barcelona/forum/25184.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2006-02-09 15:09
La Rambla

Jag tror inte att ledningen resonerar på det sättet. Bara för att man vill köpa in en ny mittback så behöver det inte innebära att man väljer att göra sig av med en annan, trots att Marques tar upp en plats som icke eu-spelare.

Det finns en del spelare jag hellre ser i laget till nästa säsong som ny mittback än Anton Ferdinand. Perea, Gabriel Milito eller Andrade exempelvis. Däremot ska det även sägas att jag inte har en strålande koll på hur bra A.Ferdinand är - bortsett från alla lovord jag hört om honom, men det räcker inte för mig.
Barcelona La Rambla
2006-02-09 14:43
Rafa har inget eu-pass. Kan det vara en orsak till att ledningen inte vill förnya kontraktet och istället satsa på tex Anton Ferdinand?

Spekulationerna lär ta fart i sommar.
Barcelona Blaugrana_1899
2006-02-09 14:26
jag säger Camp Nou, känns mest rätt för mig.
Barcelona Gabriel
2006-02-09 14:20
Åh kan elmundo bestämma sig, jobbigt värre. Först går man efter deras uttalande om att det inte är någon fara med Deco, sen ändrar de sig och väljer att sätta honom som "duda" vilket menas "tveksam".

Vi får avvakta och se, pray for deco!
Barcelona Gabriel
2006-02-09 14:17
asfaltsbarn

Det är precis som du spekulerade i "den nya stadion/arenan" eller vad du nu vill välja. Som jag sa så är Camp Nou den katalanska versionen och Nou Camp den spanska - jag är spansk så jag vet :)
Barcelona Gabriel
2006-02-09 14:14
La Rambla

Haha, amigo jag gav ut länken scrolla ner och kolla ;)

Äsch låt dem vara säkra, de tror på sitt lag man kan inte riktigt klandra dem för det.
Barcelona asfaltsbarn
2006-02-09 14:13

Det borde betyda någonting eftersom ordföljden kan kastas om. Hade det varit bara ett namn så skulle orden förmodligen inte slängas om. Nån som kan katalanska eller spanska vet säkert. Jag antar dock att det kan betyda "ny stadion", "ny arena" eller nåt sånt...?
Barcelona La Rambla
2006-02-09 14:12
Gabriel:

Nej, men det kan kvitta. Har för mig att jag läst det på Milans forum också.

Det är rätt roande att läsa hur säkra chelseafans är på att de ska slå ut oss. Skulle de inte göra det så lär de skylla på att Essien inte medverkar. De måste ha missat att nästan halva vårt ordinarie mittfält saknades i förra mötet. :-)
Barcelona Rebin M
2006-02-09 14:10
la_pieda_sinistra

Tack för länkarna!
Barcelona Gabriel
2006-02-09 14:08
La Rambla

Det med Milans intresse för Marques läste jag på samma sida som du förmodligen läste om vårat intresse för Anton Ferdinand - dvs Elmundodeportivo. Gav jag inte ut länk till det?
Barcelona La Rambla
2006-02-09 14:07
asfaltsbarn:

På katalanska heter det Camp Nou. På castilianska och även engelska heter det Nou Camp.
Barcelona Gabriel
2006-02-09 14:07
asfaltsbarn

Hehe du är inte den första som frågar detta. Camp Nou är den katalanska versionen på stadion - de flesta culés föredrar detta oavsett ifall de är födda i Barcelona eller inte. Den spanska versionen är Nou Camp, men helt ärligt så fungerar båda två. Det är en smaksak egentligen, men som jag sa de flesta culés och de som bor i Barcelona säger Camp Nou :)
Barcelona La Rambla
2006-02-09 14:06
Mr Salgado:

Vi såg vad du skrev förra gången, du behöver inte upprepa dig varje kvart. :-)~

Gabriel:

Hehe, visserligen. La Romareda måste ha riktigt goda chorizos.

Så du menar Milan är intresserade av kaiser? Var har du läst det? Visst är väl både Edmilson och Marquez spelre, som Rijkaard specifikt ville ha hit?

Ser ut som om Barcelonas intresse för Anton Ferdinand intensifieras ytterligare. Men aldrig att West Ham säljer sin talang för €5M. Lär bli det dubbla.
Barcelona asfaltsbarn
2006-02-09 14:05
I ordboken på den här sidan hävdas det bestämt att stadion heter Camp nou. Bland annat http://www.fcbarcelona.com/eng/home-page/home/home.shtml använder Nou camp...
Nån som vet vem som har rätt eller funkar båda?
Barcelona Gabriel
2006-02-09 14:04
Mr Salgado

oherre min lord! Du har sagt det en gång redan. Do we care? Nej! Bara det faktumet att ni blev totalförnedrade.

Kom inte in hit och försvara ditt lovely madrid - inte för att du inte får det utan bara för att det blir så otroligt skrattretande och patetiskt på samma gång med tanke på hur ni spelade igår.

Gör som de flesta madridfans - skämms. Det hade jag gjort som culé ;)
Barcelona Gabriel
2006-02-09 14:01
La Rambla

Can you blaim him? Chorzos är skitgott ;)
Real Madrid Mr Salgado
2006-02-09 14:00
Okej jag ska vara ärlig nu, jag har rotat lite bland mina kontakter och jag har hört att zaragosas tränare hade mutat perez, att det skulle bli 6-1 var redan uppgjord, det var anledningen till att vi förlorade vi hade blivit mutade och med den enorma summa pengar vi fick var det värt det.
Barcelona La Rambla
2006-02-09 13:57
Vill minnas att några vita genier var här inne och klagade på vårt försvar efter förlusten med 4-2 på La Romareda. Jag kunde konstatera igår när jag sett matchen att Real ska vara glada att inte Milto och co. gjorde 3-4 mål till. Var är dessa genier nu? :-)~

Undrar om R Carlos hade fixat mängdrabatt på chorizokorv uppe på läktarnens korvkiosk, så ofta han var där uppe. För att inte tala om Ramos, som kom glidande med sina glidtacklingar och missade bollen nästan varje gång. Det var tacksamt att vara anfallare i Zaragoza igår, serverade på silverfat i nästan varje anfall.
Barcelona Gabriel
2006-02-09 13:56
-Frasse-

Count me in i den skaran, jag förstår inte personer som inte ser storheten i Deco som spelare. Alla hans kritiker verkar gömma sig bakom stora stenar för att vänta som blodtörstiga vampyrer så fort han gör en dålig match för att sedan titta fram igen, det roliga är ju att han sällan är ensam om att spela dåligt när han väl gör det utan de brukar vara som senast mot At.Madrid men den saken verkar inte the haters bry sig om :)
Barcelona -Frasse-
2006-02-09 13:54
sant:)

Jag tillhör den skaran som ser Deco som en ypperlig spelare. Att tappa han till en så viktig match skulle verkligen svida. Det kommer behövas lite krigarinställning. Skönt att Edmilson är tillbaka också.
Barcelona Gabriel
2006-02-09 13:50
-Frasse-

Haha hermano, säg det till SPORT och Elmundodeportivo ;)

Jag är bara budbäraren ;)
Barcelona -Frasse-
2006-02-09 13:48
Pust. Seriöst, du måste sluta skrämmas så där.
Barcelona Gabriel
2006-02-09 13:47
Något som ledningen bör ta tag med snarast enligt min mening är att förnya Rafael Marques kontrakt som går ut i år. Han verkar nämnligen vara på Milans önskelista. Men Marques förtjänar fler år med oss - han är otroligt betydelsefull för våran defensiv.

Va fan culo Milan!
Barcelona Gabriel
2006-02-09 13:44
Uppdatering i Deco fallet:

Det var inte så farligt som det var illa väntat som tur är. Deco var tvungen att avbryta träningen men kommer inte att ha problem med att spela mot Valencia.

Gracias dios por eso :)
Barcelona Gabriel
2006-02-09 13:29
Finns det någon rättvisa alls i la liga? Det får vi svar på idag ifall El Comité de Apelación väljer att ta bort Ronaldinhos röda kort mot Zaragoza vilket i sånna fall gör att han kan medverka mot Valencia på söndag. Barcelonas taktik - en detaljerad video på Figo incidenten från "El Clasico" 03-04 som gjorde att portugisen blev utvisad efter att ha gått in hårt mot Puyol. Figo fick dock sin avstägning upphävd efter klagomål från Real-ledningen, detta gör att Barcelona ska jämföra Ronaldinho händelsen med Figos.

Det finns dem som anser att man ska ta straffen man får men varför ta ett oförtjänt straff bara för att ta det? Helt rätt av Laporta att man visar att man inte tänker lägga sig ner på marken bara så där, Ronaldinho behövs emot Valencia framför allt ifall nu inte ens Deco kan spela.

Vamos a ver si hay alguno justicia - ojala que si!
Barcelona Gabriel
2006-02-09 13:23
Senaste nytt, more bad news!

Deco var tvungen att avbryta dagens träning efter skada. Han kan komma att missa matchen emot Valencia - ska verkligen allt gå emot oss just nu? Hoppas det inte är så allvarligt trots allt.
Barcelona millor
2006-02-09 13:20
om någon är interreserad så kan jag lägga upp videon från när Ronaldinho blev utvisad.
Barcelona Gabriel
2006-02-09 13:20
Men nej skojar nån med mig eller? Finns det nått som kan ta död på dessa bakterier, att de ens har mage att komma in hit efter gårdagens förnedring.

Jag ska personligt beställa anti-madridista baktierie dödande sprejmedel. Själv trodde jag att det dödande medlet var Zaragoza igår men antagligen så måste jag köpa sprutsprej som dödar dessa kryp.

All heder till R9 Ronaldo och (*)Zidane(*) dock som faktiskt inte är så trångsynta som allas våran karwan är!
Real Madrid karwan10
2006-02-09 13:07
Patrik
jag hade jallafal rätt när jag sa 3-1 till a.madrid hahaha.
Real Madrid (*)Zidane(*)
2006-02-09 13:07
Ämne: Okej jag ska vara är....
Hämta inte sånna skit ursäkter...är du dum i huvet eller din fis...var en äkta fan och inse att vi var dåliga igår...katastrofala rättare sagt..det kommer ta en tid innan vi vinner en titel med betydelse...

Hala Madrid!!!!
Annons: