/spanien/barcelona/forum/25180.aspx/spanien/barcelona/forum/25180.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blommanho
2006-04-27 14:49
Nu sitter arsenal fansen och hoppas på att ronaldinho blir skadad..

" - Jag ser mer än gärna att Toure ger Ronaldinho en tryckare i 6 matchminuten som tvingar honom att bryta matchen."

hehe, ingen final utan ronnie !

visca el barca!
Barcelona La Rambla
2006-04-27 14:31
Inför matchen på San Siro så var Deco avstängd. Både Edmilson och Marquez vara tillbaka efter månadslånga skador. Ronaldinho hade dessutom vilat 2 matcher efter att ha spelat småskadad de tre senaste matcherna.

Visst vi vann lite turligt där, det kunde likväl ha blivit 2-1 till Milan på San Siro. Men nu blev det inte så och självklart anpassar Rijkaard taktiken efter det resultatet, hade varit tjänstefel annars. Men alla neutrala måste väl ändå ha sett igår att det lätt kunde ramlat in både 2 och 3 bollar bakom Dida. Han räddade Milan ifrån en förlust. Sen vill jag inte på något sätt förringa Milans insatser över två matcher. Med lite marginaler på deras sida så kunde de likväl ha gått vidare till final. Så små är faktiskt marginalerna. Men Barcelona ska knappast behöva be om ursäkt för sin finalplats.
Barcelona - FcB 20 -
2006-04-27 14:26
xavihernandez men när vi vann dom på doms hemma plan sa dom inget plus att vi sakna xavi deco messi larsson aja låt dom gnälla hur mycke dom vill det är ju vi som är i final efter allt
Barcelona xavihernandez
2006-04-27 14:14
Anldeningen enligt milanfansen är att Barca "slapp" spela bortamatchen mot Sevilla och på så sätt var mer utvilade.

" Inzaghi är tillbaka precis efter att haft en halsfluss och Kaka spelar halvskadad" - och ? låt inzaghi vila och spela med en gilardino som inte drass med några skador/sjukdomar, ang. kaka, en av världens absolut bästa spelare, men om han är skadad varför då låta han spela ?

Alla bortförklaringar är bara patetiska..

Visca el barca!
Barcelona barca_dreamteam
2006-04-27 14:10
La Rambla

Glöm inte att ankan Seedorf spelat för det vita laget tidigare, så självklart har han Barcahatet och bitterheten kvar.Fö tycker jag att vi anföll mer igår än vad Milan gjorde trots att vi inte ens behövde det. Sett till målchanser borde vi vunnit med 3-1 eller 4-1. Milan försökte anfalla igår men orkade helt enkelt inte stå emot oss. Det enda dem skapade var några halvchanser, inget mer.
Barcelona La Rambla
2006-04-27 14:05
Snacka om att Seedorf kanske borde bli lite mer ödmjuk? Till att kanske ha varit bägge matchernas sämste spelare på plan med tempo i kroppen värre än en 40-årig Costacurta. Tror tom att Rijkaard hade överglänst sin landsman om han snidat om till matchställ och gått ut och spelat.

We certainly showed Barcelona that Milan were the better team in the first leg up until the goal and again here at the Nou Camp.

Jo tjena. De kommer Camp Nou, och under hela veckan har man fått läsa intervjuer om hur de ska trycka tillbaka Barcelona med sin hejdlösa offensiv. Vad händer, jo de skapade knappt en målchans förutom det omdiskuterade som aldrig var något mål då Merk redan hade blåst. Varför han blåste kan man diskutera i oändlighet.
Barcelona Assyrisk Culè
2006-04-27 13:56
AIKs storhetstid HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA komigen, vi snackar barca har, hur kan du uttala AIK HAHAHAHAHAHAHAHA
Mach1
2006-04-27 13:37
Hur mår man en dag som denna? När drömfinale är ett faktum?? Barca mot Arsenal...
Jag kommer njuta av varenda sekund fram till finalen!
Iniesta? Vilken världspelare kommer han bli...
Rijkaard? Herregud, Vilken taktiker han har blivit!!!
Barcelona Xavi_totalkontroll
2006-04-27 13:15
---------Valdes´--------
Belletti-Marquez-Pyol-Gio
-----------Xavi----------
-------Iniesta-Deco------
--Messi-Etoo-Ronaldinho--

Här har vi en starelva för nästa sesongen grabbar och dom kommer härska som aldrig förr, jag tror dom till och med kommer vara bättre än dom är idag ... vi behöver inte Henry som alla snackar om !!! vi vill ju liksom inte göra en Real Madrid
Barcelona rico
2006-04-27 13:06
"Mot Rijkaards, Henk ten Cates och Eusebios Barça bjuds inga billiga chanser, inte som förr. Man måste ta de man får. Andrij Sjevtjenko hade en boll inne, men fick det målet korrekt bortdömt.
En tysk tv-kamera visade att Sjevtjenko drog ner Puyol innan bollen damp ner. Man lurar inte tysk tv, och man lurar inte tyske Markus Merk, världens bäste domare."
Simon Bank.

Nu slipper vi höra från andra lag lr milan att det borde ha vart mål.
Barcelona Messiiiiiiiiiiiiiiiiiii
2006-04-27 13:04
http://www.youtube.com/watch?v=TOpTvLAv5Pw&search=barcelona%20vs%20milan

Kristian//
vsg
Barcelona Kristian
2006-04-27 12:47
Någon som har en video med gårdagens tifo?
Neutral_77
2006-04-27 12:47
Grattis Barca,
Som en Milanfan så är man besviken att vi inte tog oss till Paris. Men som fotbollsfan så känner jag att Barca var det bättre laget sett över de två matcherna.
Att förlora mot er idag är inte något man skämms över, tvärtom, jag är stolt över mitt lag som gjorde sitt bästa och inte släppte in så många mål som många trodde att det skulle bli. Med andra ord utskåpning.

Sen blev jag glad när jag efter slutsignalen såg hur flera spelare från vardera lagen kramade om varandra och att det var god stämning på plan i allmänhet.

Lycka till i fortsättningen!

Forza Grande Milan
Barcelona Kim
2006-04-27 12:17
Även om jag gillar Deco så är det han som bör få strykas om Xavi ska in. Som Iniesta har spelat så finns det ingen anledning att flytta på honom. Edmílsons fantastiska defensiva jobb gör att han också bör vara kvar. Kvar blir då Deco, och av dessa två skulle jag välja att spela med Xavi. Deco sliter mycket, men jag tycker inte att han varit riktigt 100 den senaste tiden.
Mycket kan dock hinna ändras innan den 17 maj.
Barcelona II Barça II
2006-04-27 12:07
Dagen efter är man tom, jag vet inte vad jag ska säga. Länge sen man var så här lycklig, vi är i final i Europas finaste cup. Det är så välförtjänt!

Efter förlusten mot Chelsea förra året så har Rijkaard verkligen lärt sig vad som gäller ute i Europa. Sen så är det tackvare bredden på vår trupp som gör det möjligt att vi är i Paris. Vi har slagit ut Italiens bästa lag, Englands bästa lag och ett av Portugals bästa lag. Vi har haft den tuffaste lottning i slutspelet, lag efter lag har vi slagit ut.

Xavi sägs vara helt återställd och kan vara med i finalen, men vem ska han peta? Iniesta har växt så otroligt mycket, detsamma gäller Edmilson, Van Bronckhorst och Oleguer. Marquez och Puyol är idag en av Europas bästa mittbackspar. Det offensiva krafterna behöver jag inte ens ta upp.

Nu är vi där, drömmen blev verklighet, tack Rijkaard, tack Laporta och ett stort j*vla tack alla spelare.
Barcelona Barcelona.10
2006-04-27 11:31
GRATTTTIS ALLA MIN BARCELONA BRÖDER O SYSTRAR
Spanien Giannini
2006-04-27 11:20
Gratulerar till finalplatsen. Slar man ut Chelsea och Milan pa vagen ar man absolut fortjanta av att vara dar. Dessutom kan val fa ifragasatta att Barcelona, offensivt sett, varit Europas basta lag den har sasongen. Sen huruvida Shevchenkos mal var korrekt eller inte ar en bisak, Milan var alltfor trotta.

Det allra mest imponerande i mina ogon ar dock att laget spelat ihop sig sa otroligt bra pa egentligen ganska kort tid. Satsningen har verkligen slagit val ut, och det ar imponerande.

Grattis igen.
Barcelona asfaltsbarn
2006-04-27 11:19

Västerorts bla bla...jag kunde inte skita mer i vilka AIK mötte för 6 år sen än vad jag gör. Allsvenskan är nog det tråkigaste som finns och att ens nämna den i samma mening som Arsenal och barca är en förolämpning mot fotbollen.
AIK Västerorts Gnagare - Sektion Bringelbärsholmen
2006-04-27 11:14
Finalen i UEFA Champions League blir en nostalgisk tillställning för det är första gången sen AIK's storhetstid som FC Barcelona & Arsenal FC möts i UEFA Champions League.
Hur känns det för er personligen angående att båda lagen mötte AIK i UEFA Champions League 1999/2000?
Barcelona Patrick_Kluivert
2006-04-27 11:09
Fan va underbaaaaaart de känns :) Fc Katalonien! i final mot våran kanske nästa spelare Thierry Henry :) vinner barca så kommer henry till os 100% men vinner arsenal då stannar han kvar :)

Dubblen iår :P
Mission impossible är barca :)
Barcelona [ B_A_R_C_A ]
2006-04-27 10:47
oohhh så skönnnnnnnttttttt. nu längtar jag till finalen Messi ska vara med? :D fösta gången man vakna kl 6 på morgonen av glädje . älskar er alla barca hjärtor.

Visca Barca .
Barcelona Fuerza_Barca
2006-04-27 10:46
Bara undrar om nån Barca fan här inne som Hejar på Steaua bukarest ikväll?.
Barcelona - FcB 20 -
2006-04-27 10:44
culé sueco kan du ge mig en video länk när han drog när puyol
Barcelona culé sueco
2006-04-27 10:36
"Andrij Sjevtjenko hade en boll inne, men fick det målet korrekt bortdömt.
En tysk tv-kamera visade att Sjevtjenko drog ner Puyol innan bollen damp ner. Man lurar inte tysk tv, och man lurar inte tyske Markus Merk, världens bäste domare." Simon Bank, Aftonbladet
saminos
2006-04-27 10:33
Inte en helt lätt final, finns det nåt lag som kan ta Barca i en match så är det nog Arsenal.
Spanien Mangan
2006-04-27 10:19
Tompa//
Du skall vara självsäker, det hade jag oxå vart med det lag ni har. Men som med alla lag så finns det brister och de hoppas jag att vi kan utnyttja... Blev bara less på att få läsa att vi är nya hatlaget eftersom vi lyckas underprestera i en otroligt viktig match (Som vi inte ens behövde vinna..) efter ha presterat grym fotboll under hela tidigare CL.
Barcelona Tompa
2006-04-27 10:09
Mangan:
Ett lag som slagit ut både Juve och Real Madrid är givetvis förtjänta att gå till final. Och Arsenal är inget tråkigt lag, tvärtom. Och definitivt inget dåligt lag.

OK, jag tog kanske i väl mycket i euforin över finalplatsen. Men är Ronaldinho, Puyol o CO laddade (vilket jag utgår från) så anser jag vi ska vinna, så är det bara. Men visst, ingenting är avgjort än.

Vi syns 17-e maj
Spanien Mangan
2006-04-27 09:58
Tompa//
Verkar som du underskattar Arsenal om du bedömer dom efter en enda match. Har du sett någon annan match med dom än Villareal borta? Verkar som att de flesta här glömmer att Arsenal faktiskt va betydligt mer överlägsna hemma (Då det faktiskt stod 0-0) i matcher än vad Villareal va i andra matchen då vi spelade otroligt ängsligt.

Att vissa här även fått för sig att Arsenal är ett tråkigt och smutsigt lag (Även det uppenbarligen baserat på en enda match...) visar ju hur skrämmande låg fotbollskunskaperna och enögdheten är hos vissa.

Sedan är Barca favvoriter på pappret utan tvivel men finalen spelas ju ett stenkast från London och fransmännens sympatier ligger med största sannolikhet hos Arsenal så allt kan hända.

Väl mött!
Barcelona Tompa
2006-04-27 09:47
Alla Barcavänner:
Vad tror ni inför finalen? Inte för att jag underskattar Arsenal men det de visat upp mot Villareal har inte skrämt slag på mig. Med Messi tillbaka borde vi besegra dem ganska komfortabelt.
Barcelona nörsken
2006-04-27 09:47
Häligt med final..
Angående målet som scheva fick var valdes där men när han hörde pipan släppte han bollen som ni kanske såg. Helt och hållet rätt förtjänt.

17 maj!
Annons: