/spanien/barcelona/forum/25177.aspx/spanien/barcelona/forum/25177.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona BrazilianBarcelonista
2005-12-05 20:44
Ämne: e det någon här som ....
driver du grabben, d e bara barcelonistas härineee..
Barcelona La Rambla
2005-12-05 20:16
Hehe Gabriel, det behöver man aldrig vara orolig över att det skulle kunna ske. :P
Barcelona Gabriel
2005-12-05 20:05
Själv kan jag konstatera och erkänna att ett lag spelar underhållande och bra fotboll ifall det laget gör det, däremot kan jag aldrig uppskatta ifall Real Madrid spelar underhållande.
Barcelona La Rambla
2005-12-05 20:03
Figolina//
Det är lugnt, your secret stays with me. ;)
Visst kan man uppskatta underhållande fotboll oavsett vem som står för den.

Fizu//
Det lutar nog åt att Eto'o sticker iväg till Afrika ja. Tror faktiskt att han har chans på pichíchi trots det. Men visst blir det svårare. I första hand vill han nog representera sitt land nu när de inte gick till VM.
Barcelona Maxi Lopez
2005-12-05 20:03
Hoppas att vi startar så här mot udinese

Valdes
Belleti-Oleguer-Puyol-Silvinho
Deco-Edmilson-Iniesta
Giuly-Larsson-Ezquerro

Inhoppare:
Maxi - Larsson
Gabri - Deco
Messi - Giuly
Barcelona CruzitoZ
2005-12-05 19:44
e det någon här som tittar på barca???
vilken lirare RiValDo e:):):):):):):):):)
Viva barca bröder
Real Madrid Fizu
2005-12-05 19:29
Hur ser det ut med afrikanska mästerskapen och Etóo egentligen? Om ni släpper iväg honom så kommer han missa en del matcher och även om det är en mycket bra spelare så har ni bra alternativ. Men skyttekung blir kanske svårt om han släpps iväg.
Barcelona Sonde
2005-12-05 19:15
Aimarinho: Tack för det. Det ursprungliga felet var dock inte mitt utan Sport.es där jag klippte ifrån ;)

(Vilket påminner mig om att jag glömde ange källa igen)
Real Madrid Figolina
2005-12-05 19:12
Ämne: Tror Figolina är lit....
Jisses, det behöver du väl inte berätta för alla...
nej, men allvarligt talat så tycker jag ni spelar fantastisk fotboll.Eftersom jag inte tittar med politiska eller religiösa ögon utan bara för nöje och underhållning.Har enbart sett EM och VM-fotboll, från -74 fram till 2002, sedan hittade jag Ligan och blev riktigt fast.Real blev mitt första lag och det kan jag ju inte ändra.Att vara medgångssupporter är ju det värsta man kan vara, näst efter våldtäktsman har jag förstått, och det vill man ju inte.
Valencia Aimarinho
2005-12-05 19:11
I senaste artikeln har Marquez skrivit två gånger i truppen. En miss kanske?
Barcelona el Flaco
2005-12-05 18:59
Är det nån som är lite oroad över att både deco och Marquez och förmodligen även Motta missar matchen mot Sevilla? De har ett bra lag, även om de kommer ha några spelare avstängda från matchen mot Depor.
Barcelona La Rambla
2005-12-05 18:25
Figolina//
Det var katalanska på tröjorna och kan översättas med ungefär.

Xavi, vi är med dig i våra tankar.

Något ditåt skulle jag tippa.
Barcelona La Rambla
2005-12-05 18:20
Tror Figolina är lite smygculé. :-O
Barcelona La Rambla
2005-12-05 18:19
Demetrio Albertini lägger av med fotbollen. Ska tydligen starta en tränkarkarriär. Tack för förra året Demetrio! ;)
Real Madrid Figolina
2005-12-05 18:18
Bra match.Tråkigt m Motta.Utgår från att man tar bort Marques röda kort.Skandal annars.
Kharles, när du nu ändå "hänger härinne" vill du vara snäll och tala om för mig vad det stod på Barças röda tröjor när dom kom in på plan igår?Xavi klarar jag, men resten? ;o)
Barcelona La Rambla
2005-12-05 18:16
Att Maxi inte får spela för att han blir cup-tied är bara nonsens så här långt in på säsongen. Vilka CL-lag är aktuella att låna honom? Knappast något skulle jag vilja påstå. Det finns en UEFA-regel som säger att om en spelare deltagit i CL, så är det okej för honom att deltaga i UEFA-cupen för något annat lag. Men är osäker på hur regeln är utformad.
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-12-05 18:07
Ämne: Bra av Rijkaard att ....
Helt klart. Vi ska vinna den matchen ändå.

Om nu inte Maxi ska spela i CL för att han kommer att lånas ut, varför blev han då uttagen till truppen? I så fall borde man väl tagit ut Verdú eller någon.
Barcelona Kharles
2005-12-05 18:06
Något i den stilen. Skulle vara förvånad om jag såg honom på planen med La Furias röda tröja på..
Barcelona AlexC
2005-12-05 18:06
Ämne: Hehe, vadå. Är han f....
Har läst det någonstans.
Barcelona La Rambla
2005-12-05 18:02
Bra av Rijkaard att inte ta med en halvskadad Eto'o och att låta Ronaldhino vila mot Udinese.
Barcelona La Rambla
2005-12-05 17:58
Hehe, vadå. Är han för mycket catalan för att ta på sig Spaniens tröja?
Barcelona La Rambla
2005-12-05 17:57
Rafa Benitez tackade nej till Real Madrid.
Barcelona Barca forever
2005-12-05 17:56
Går det att se någonstans hur många biljetter som sålts till sevillamatchen?
Barcelona Kharles
2005-12-05 17:56
Oleguer kommer nog aldrig att bära Spaniens tröja då han under en intrevju nämnde att han skulle "tänka sig för" om de kallade honom..

Jag skulle bli oerhört förvånad om de skulle hända.
Barcelona Barça-Cúle
2005-12-05 17:54
Ämne: Tydligen så har Barç....
Ja det vore helt sjukt om han skulle bli avstängd.
På reprisen visade det sig att Josè Maria filmade rätt grovt och att det verkligen inte var utvisning, men domarn var ju skum.
Deco`s gula kort "filmning" ....?

Barcelona Gabriel
2005-12-05 17:53
La Rambla

Slog vad med min pappa om att Oleguer skulle bli uttagen till landslaget och att det bara var en tidsfråga. Tillslut så gav han sig dock och sa att han själv tror att han också kommer bli det, och så snäll som jag är så slipper han betala mig nu ;).

Angående Motta så står det på Sport att han som minst missar dom två kommande matcherna, Udinese och Sevilla.
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-12-05 17:45
Tydligen så har Barça överklagat Marquez utvisning. Hade varit galet om han blir avstängd mot Sevilla.
Barcelona Barça-Cúle
2005-12-05 17:45
Ämne: Angående startelvan:....
AlexC
Okej, tack.
Barcelona La Rambla
2005-12-05 17:37
AlexC//
Ditt resonemang angående Oleguer och Puyol som mittbackar ser högst troligt ut. Det blir säkert Marquez som pivote och Edmilson får vila inför helgen.

Läste idag att Oleguer och Iniesta är uttagna till någon slags landslagsamling av Aragonés den 12 dec på ett hotel i Madrid. Vem hade trott att den gode Oleguer skulle bli uttagen till landslagsamling. Riktigt kul. ;)

Av 33 spelare så är dessa från Barça uttagna:
FC Barcelona: Iniesta, Oleguer, Puyol, Valdés och Xavi.
Barcelona AlexC
2005-12-05 17:23
Angående startelvan: Tror att Riijkard kommer att köra med Marquez istället för Edmilson och på så sätt vila brasilianren till helgens match mot Sevilla. Riijkard vill nog låta Puyol & Oleguer få en match tillsammans som mittbackar då de båda sannolikt lär spela där mot Sevilla.

B-C

Finns nog ingen i världen som vet säkert idag om Motta spelar mot andalusierna. Skrev i ett inlägg tidigare idag att en medlem i Barças medicinska team i Sport uttalade sig om att Motta troligtvis missar de båda matcherna denna vecka.
Annons: