/spanien/barcelona/forum/25176.aspx/spanien/barcelona/forum/25176.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-12-11 22:14
Rijkaard bör ta initiativ nu, innan det blir för sent.
Barcelona La Rambla
2005-12-11 22:03
Maxi sitter på läktaren så det blir svårt. :(
Barcelona Gabriel
2005-12-11 22:01
Måste bara säga en sak till och det är (ja nu kommer det igen) att domaren är otroligt dålig. Stannar upp spelet vilket enbart gynnar Sevilla som självklart satsar på kontringar. Att dessutom Eto'o fick en varning för den sekvensen är otroligt löjligt. Men man börjar vänja sig med dåliga domarprestationer i La Liga nu, tyvärr.
Barcelona Gabriel
2005-12-11 21:57
Efter sånna här första halvlekar från Barças sida brukar jag vara otroligt arg, men jag är inte arg snarare väldigt fundersam. Det är rätt så uppenbart att det är mittfältet (precis som förväntat) som inte håller idag. Frånvaron av Deco och Marques syns på långa vägar, däremot funderar jag på vad man skulle kunna göra för att få ett bättre anfallsspel. Gabri har verkligen inte kommit in i matchen, han ser helt vilsen ut och iniesta har inte heller spelat imponerande. Personligen skulle jag gärna se att Maxi skulle komma in i denna matchen, det är precis för sånna här moment som vi ska ha honom till. Det är aldelles för trångt i mitten och vi kommer ingenstans. Kommer han in så kan han med sin styrka och fysik uppna upp för Messi, Ronaldinho och Eto'o (för jag vill fortfarande ha inne alla dom), dessutom kommer man kunna spela upp bollar på honom som han sedan håller i så laget kan flytta upp och få en större press på Sevilla.

Mitt förslag är därför att ta ut Gabri och sätta in Maxi. Messi kan istället gå ner som miffältare där Gabri spelar eftersom vi är i behov av det. Att kommentatorerna vill ta ut Gabri kan jag förstå, men att vi ska ta ut Messi är rent ut sagt ett löjligt förslag av dom.

Alltså in med Maxi och ut med Gabri till den andra halvleken så kommer vi öppna spelet och målen kommer!

Visca !
Barcelona Truman
2005-12-11 21:57
Ut med gabri och skicka honom till b-laget. Och Messi måste fan börja lira bollen nu. Han har ju blivit hur sjäälvisk som helst.
Barcelona La Rambla
2005-12-11 21:56
Många fina delikatesser av Dinho visst, men det händer inte mycket framåt. Eto'o in med dig i straffområdet, idag går han alldeles för långt bak och för ofta. Rijkaard borde ändra spelstil inför andra. Byta till 4-4-2 och in med Henke. Nej Gabri har inte många rätt, har svårt när vi sätter upp tempot. Då hänger han inte med i bollmottagningar mm. Lite ringrostig kanske?
Barcelona Barca Barca
2005-12-11 21:53
Ämne: Kanske ta ut Gabri o....
Inte bara ta ut han, släng honom, dumpa han, låt han bara sticka. Vilken kontain hittades han i? Xavi o Deco är barcelonas viktigaste spelare.

Men inget o oroa sig för vi vinner...
El Calderon
2005-12-11 21:41
Stor underhålning varje gång Ronaldinho får bollen. Det är bara att säga : Han är världens bästa fotbolls spelare.
2005-12-11 21:40
Kanske ta ut Gabri och sätta Messi där, sen in med en anfallare till?
2005-12-11 21:38
Kan redan nu konstantera att Sevilla pressar på bra och att vårt mittfält håller inte. Spännt läge. Vi måste göra ett mål snart.
Spanien flyglarm
2005-12-11 21:29
Här var det inte mycket fart. Hur ser det ut i matchen? Är det något tempo eller är det lite lojt där ute ikväll?
Barcelona Puyol_21
2005-12-11 21:17
hur går det på matchen?
Barcelona Puyol
2005-12-11 21:08
kan nån skriva vår startelva
Barcelona Jussinho
2005-12-11 21:07
hörde ni jublet när saviolas namn ropades upp :)
Barcelona La Rambla
2005-12-11 21:01
Hm, var inte Adriano avstängd? Skumma grejor nu alltså.
Barcelona CruzitoZ
2005-12-11 21:00
Cya guyss nu ska jag kolla på matchen viva barca:)
Barcelona CruzitoZ
2005-12-11 20:56
Vilken tråkig match det var:(:(:( fan somnade för den var skit:):):):):)
nu kommer det att bli roligare när barca lirar:):):):):).....
Barcelona HARE BRA
2005-12-11 20:47
okej tack
Barcelona Forca_barca
2005-12-11 20:37
Malaga - Real Madrid 0-2
Robinho
Ramos
Barcelona Ronal-Dinho_10
2005-12-11 20:37
2-0 till real
Barcelona HARE BRA
2005-12-11 20:35
vad står de mellan real o malaga? btw 35 inloggade men ingen diskussion?!
Barcelona Barça-Cúle
2005-12-11 20:24
Det låter ju bra.=)
Hoppas Iniesta tar chansen och visar vad han går för om han nu får spela.

Visca el Barça!
Barcelona Messi
2005-12-11 20:22
Startelvan är officiell:

Valdés
Belletti-Oleguer-Puyol-Sylvinho
Gabri-Edmílson-Iniesta
Messi-Eto'o-Ronaldinho

Den väntade alltså.
Barcelona Backstrom
2005-12-11 20:15
Well, han är spansk för det första - En stor fördel.
För det andra så är han Madrids bästa back, för det tredje så kommer han antagligen stanna i klubben i minst 10 år, kan bli lite av en "symbol" för klubben och sådana spelare är alltid bra att ha.
Dessutom kan han även spela mittfält vilket alltid är ett plus.
Barcelona Paninho
2005-12-11 20:12
Ämne: Det är synd att Ramo....
Jag tycker inte att Ramos är värd pengarna han värvades för, inte än iallafal... han drar på sig alltför många kort, men Robinho och Baptista har varit hjälplöst dåliga!
Barcelona Backstrom
2005-12-11 20:01
Messi
Jo jag vet, man ska vara glad att vi ens är före Real i ligan. Jag är pessimist "by nature" så det räcker med sånt (Som om det vore lite) för att göra mig glad. Och jag antar att ni som håller på Spaniens landslag inte har så mycket emot att Ramos gör bra ifrån sig. ;-)

Totti per me
Xavi är skadad tillsammans med Motta och Van Bommel, Deco är avstängd tillsammans med Marquez, så jo - Vi saknar ganska många mittfältare. Men, det är inget att skylla på, vi är bättre än Sevilla på samtliga positioner förutom möjligtvis högerbacken så 3 poäng borde det vara om laget spelar bra.
Barcelona Barça-Cúle
2005-12-11 19:58
Real Madrid har tur.
Synd att dommaren såg guds hand =P..
Men Malaga borde haft minst en straff som Messi nämner.Folk är galna i Madrid forumet, fattar inte varför?
Det här ser vi ju varje lördag/söndag av Barça, vi kanske är lite bortskämda =P.....
Villarreal Totti per me
2005-12-11 19:56
Messi:

Handen var intill kroppen så vetifan om de skulle vart straff. Krävs ett ex antal repris bilder för att avgöra

Vilka är det som saknas ikväll? Inga tunga namn hoppas jag! Satsat stort på ettan :)

lycka till!
Barcelona Messi
2005-12-11 19:54
Backstrom

Se det så här. Robinho(nej, hans mål räcker inte för att övertyga mig) och Baptista har floppat. 2 floppar av 3 stjärnor är inte dåligt. :-)

F.ö skulle Málaga haft en straff när Salgado stoppade ett inlägg med handen. Där skulle han haft ett gult kort samt några minuter senare när han blockerade vägen för en Málaga spelare.
Barcelona Backstrom
2005-12-11 19:46
Det är synd att Ramos visar sig vara värd pengarna han värvades för, man hoppades ju på en flopp värvning. :-\
Annons: