/spanien/barcelona/forum/25175.aspx/spanien/barcelona/forum/25175.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messi
2005-12-10 17:16
Bellettis inlägg är väldigt dåliga. Defensiven är OK, inte mer, offensiven är väldigt bra. Punkt slut.

Vbg:arn

Oleguer har under Bellettis skadefrånvaro varit den bästa backen efter Puyol. Han har fått en 'svartfår-stämpel' över sig, densamma stämpel som Gio fick under 03/04. Det som är skillnaden är att Gio verkligen sög då, men Oleguer har knappt gjort några misstag och har fått väldigt bra betyg från EMD.

Oleguer har visat att han är väldigt bra som högerback och att Belletti inte alls är 'hundra gånger bättre'. Just nu ska Oleguer få fortsätta som högerback tills Belletti bevisar att han förtjänar en plats i startelvan. Han får chansen att ta den platsen på söndag när Oleguer får flytta in i mitten.

Barcelona Backstrom
2005-12-10 17:09
Belletti är okej men inte mer, defensivt är han verkligen inte bra men som tur är kan inte många lag sätta någon större press mot Barcelonas defensiv i längre stunder så det är inget man behäver plågas av speciellt länge.

Vbg:arn
Offensivt, visst - Han är nog bättre och framförallt snabbare än Oleguer (Som däremot blivit mycket mer framträdande offensivt på högerkanten denna säsongen) men defensivt tycker jag Oleguer har varit riktigt bra.

Kharles
Såg du El Derbi? Isåfall såg du Alves uppträdande där också, filmning(ar?) och allmänt jobbig.

Jag vill -inte- ha Alves till Barcelona, däremot är jag säker på att han skulle bli bra här, definitivt bättre än dem nuvarande alternativen iaf.
Barcelona HARE BRA
2005-12-10 17:04
Kharles de e sant belletis inlägg var helt keffa förra året....men han har blivit bättre på de det här året mins nii när han fick hoppa in mot jag mins inte vilka, hursomhelst så gjorde han ett klassinlägg te larsson som nickskarva till ezzquero som missa..det är de enda inlägget som jag har sett av honom de här året....Nä'r de gäller målen så har han haft javligt otuyr ...han har väggat förbi flera gånger men avsluten....
Barcelona Vbg:arn
2005-12-10 17:00
Belletti är ju hundra gånger bättre än träbenet Oleguer som högerback.
Barcelona ronnie10
2005-12-10 16:45
Kharles, visst kan väl Belletti dribbla? Däremot håller jag med dej om att han inte gör några mål och gör dåliga inlägg. Gio satte ju några pytsar förra året, men nog har han det lättare att göra mål med Ronaldinho bredvid sej än vad Belletti hade det med Giuly på sin kant.

Edit: Kharles har du också hört det? Jag med. Självklart ska vi INTE köpa en ersättare. Xavis plats kan utöver Iniesta och Van Bommel dessutom fyllas upp av Motta och Gabri. Dock föredrar jag Motta som pivote och Gabri som högerback.
Barcelona Kharles
2005-12-10 16:39
Jag hörde att vi är intresserade av att ersätta Xavi med Iniesta eller Van Bommel.

HARE BRA

Nej, han gör aldrig mål, hans inspel/inlägg är ofta undermåliga och han kan knappt dribbla.
Barcelona ronaldinh0
2005-12-10 16:30
e dt någon som vet om barca är intresserade av någon ersättare till xavi??
Barcelona Ordem e Progresso
2005-12-10 15:46
HARE BRA

Du är otroligt bra på att uttrycka dig, ditt språk är så ordentligt och sammanhängande.
Barcelona HARE BRA
2005-12-10 15:43
Kharles Belleti mördar alla som offensiv högerback men hans defensiva sida är inte så bra men men......SOM sAGT BELLETIS OFFENSIV MÖRDAR ALLA ANDRAS BACKAR OFFENSIV kanske inte Puyols offensiv(back in the days)
Barcelona Kharles
2005-12-10 15:27
Orättvist. Den matchen var hela Sevilla sura på domaren. Dessutom är Alves ung och kommer i en mer harmonisk omgivning. Han är en riktigt bra fotbollsspelare, mycket bättre och mer komplett än Belletti.
Barcelona el Flaco
2005-12-10 15:21
Efter att ha sett Daniel Alvés i den senaste matchen mot depor som Sevilla förlorade så är jag mycket tveksamt om han hade platsat i Barca. Teckniken, farten och inläggen är det inget att klaga över men humöret är det som får mig att önska att han borde nog stanna i Sevilla. På Barcelonas nivå så måste man kunna behärska sitt temperament. Men å andra sidan så kanske han lär sig att hantera det me tiden...
Barcelona R-10
2005-12-10 15:08
Lördag 10 december
21:55 Sociedad - Villarreal
Barcelona CruzitoZ
2005-12-10 14:56
E det någon här som vet vilken match som vissas i dag på tv4 plus
tack försvaret
BigBoi
2005-12-10 14:26
Hur ligger det till i silly season i barcelona?
Barcelona AlexC
2005-12-10 13:46
En gång mer än Beckham vunnit titlar i er tröja.
Real Madrid Chaher[Un Fenómeno]
2005-12-10 13:40
Har en fråga...
asså hur många gånger har ni vunnit CL är det en gång eller inte ?
Barcelona AlexC
2005-12-10 13:37
Har för mig att det var Kåmark som under en match påpekade att Barças backar inte var speciellt tekniska eller passningsskickliga.

Klockrent!

Puyol som ungefär varannan match får för sig att han skall göra en 3-4 gubbar, oftast med framgång, och Marquez som är skicklig både på korta men framförallt längre passningar.

Skulle vara kul att se vilket lag han ansåg ha mittbackar som är bättre på de attributen. De enda i Europa jag kan tänka mig är jämna med våra är Helguera/Ramos, som dock är långt efter Puyol & Rafa defensivt.
Barcelona Kharles
2005-12-10 13:16
Qno

Messi är så gott som klar för VM. När säsongen är slut kommer Pekerman säkert att överväga att använda Leo från start - är man bra nog så är man gammal nog. Gago har inte gjort någon A-landskamp än tror jag. Desssutom är han 19. D'Alessandro kan verkligen inte känna sig säker förresten.

Schubert

Säg mig hur många mittbackar som har gjort mål på en cykelspark.
Barcelona Jontteee
2005-12-10 13:01
Qno
Vart läste du det ?

CruzitoZ
Cl Lottningen e den 16:e december
Barcelona Xaviola
2005-12-10 12:40
Någon som vet hur det går i champions league lottningen?
Barcelona CruzitoZ
2005-12-10 12:12
det ska bli kull att se england o paraguay gå vidare hihihihhihih:):):):)
Barcelona Qno
2005-12-10 11:29
Vet inte om ni läst om den argentinska vm-truppen men där stod det med stor sannolikhet att Fernando Gago (17 åring som är på väg te Real) skulle komma med i VM-truppen samt att dom andra yngre talangerna så som, Messi, D'Alessandro m.m. inte kunde känna sig säkra.

Det säger jag inte för att jag är Barca fan men Messi måste väl vara 1000 gånger bättre än Gago iaf.

Nån här som vet om det inte var Mascherano som Barca ville ha ett tag?
Barcelona Schubert
2005-12-10 10:32
Nej, så bra koll som du har jag inte, det måste jag erkänna Gabriel. :) Hursomhelst, jag tror inte vi kommer så mycket längre i den här frågan.
Barcelona Puyol_21
2005-12-10 03:26
Gabriel: det är en fröjd att läsa ditt "referat" om Puyol, den är så klockren!

tack!
nu kan jag sova riktigt gott!
god natt och Visca el Barça!
Barcelona Gabriel
2005-12-10 02:53
Schubert

Ja vad ska man säga egentligen ? Självklart är det så att alla har sin egna uppfattning och rätt till sin egna åsikt. Men du underskattar verrkligen Puyols tekniksapacitet (mest chokad är jag eftersom du sett honom spela som högerback). Att Puyol var på den tiden världens bästa högerback är ingens personliga åsikt eller ett värdepåstående utan det är ett faktum. Trots att du inte håller med så har du faktiskt fel. Har du glömt (eller kanske inte såg matcherna) mot R.Sociedad när Puyol dribblade otroligt många som mittback ! Det finns fler exempel på sånt. Hans inlägg är otroligt precisa och skickliga och även det är en viss form av teknik, minns du hans inlägg til Kluivert mot Deportivo där Kluivert slängnickade in 3-2 målet i slutet av matchen, med vänsterfoten !? Som högerback gjorde han dessutom vid ett flertal tillfällen rouletten, snörfinten. Dessutom gjorde han mål, och då inte på huvudet (bycakleta, stavning? mot Tenerife bla).

Många har fått för sig att Puyol inte har en bra teknik eftersom han sällan får tillfälle att visa upp den som mittback. Det roliga är ju att han tom som mittback ibland glänser till.

Visca !
Barcelona Schubert
2005-12-10 00:50
Jag vet att Puyol spelat högerback och följde Barca även på den tiden, även om det var mindre intensivt än nu. Jag vidhåller att hans teknik inte är i paritet med Cole och Zambrottas. Det finns även många mittbackar med bättre teknik än honom, t ex Nesta. För den delen har Marquez ett betydligt bättre passningsspel.
Barcelona La Rambla
2005-12-09 22:48
Aubri//
En sak att kommentera lottningen tycker jag, en helt annan att posta ett inlägg som är en halv skärmsida lång med information du hittar i stort sett på alla välrldens löpsidor någon timme framåt.
Barcelona Aubri
2005-12-09 22:44
Hahahha
Ser att någon på redaktionen tog bort, Ronal-Dihno VW lottnings grupper, med motivering hör inte hit.

Om Redaktionen tar sig tid att bläddra ner lite grann så hittar ni väl bekanta namn på forumet som pratat om diverse vm lag, uppställningar samt vm lottning etc. Inte hört någon klaga

T ex, all snack om sverige, argentina
Barcelona Ronal-Dinho_10
2005-12-09 22:19
Hör inte hemma i ett forum om Barça...
Barcelona Sonde
2005-12-09 22:16
Som vanligt är datum och tid för nästa match annonserat på våran startsida. På söndag, mot Sevilla. Lite egen research nästa gång skulle inte skada.
Annons: