/spanien/barcelona/forum/25171.aspx/spanien/barcelona/forum/25171.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona tarrak
6/14/2006 00:41
La Rambla/Jag tycker precis som du att Eidur är en riktigt bra värvning. Men tycker du verkligen att vi behöver ytterligare en forward utöver honom?
Barcelona Suñol_
6/14/2006 00:07
Det verkar som om Xavi bildar mittfällt med Senna och Xabi Alonso imorgon...kul
Barcelona Schubert
6/14/2006 00:02
Tycker Carlos var överraskande bra. Däremot var Cafu inte bra och borde bytas ut. Öht var högerkanten dålig. Skulle gärna se 4-2-3-1 med Kaka i mitten, han passar inte på kanten. Håller med La Rambla om att det fattas djupledslöpningar. Kan Robinho stå för dom?
Barcelona Schubert
6/14/2006 00:00
La Rambla/ Det handlar mycket om att dessa personer bara tittar på engelsk eller svensk; dvs. snabb fotboll. I denna typ av fotboll har man inte de tempoväxlingar lag som Barcelona eller Brasilien har. Istället kör man på i samma tempo hela tiden: max. Visserligen sjunker tempot ibland men det ses alltid som ett misslyckande. Det viktiga är att bollen spelas snabbt, gärna på ett tillslag. Bollhållande har inget egenvärde utan ses enbart som negativt eftersom det "drar ner på tempot". Folk som dribblar ses därför alltsomoftast inte med blida ögon, möjligen med undantag för rätt primitiva kantspringare som Robben, Rubarth, etc.

I den latiska skolan växlar man tvärtom tempo mycket mer. Man bjuder in motståndaren; springer och dribblar, och låter flera jaga, och helt plötsligt kommer passningen som sätter fart på allting. Alternativt passar man bollen långsamt till varandra på mittplan, och helt plötsligt exploderar man. Man försöker inte helt huvudlöst komma till avslut hela tiden, utan växlar och drar mycket mer i motståndaren.

Finns f ö en parallell här till tennis: spelare som växelvis slicar och slår toppspinn, vilket är mkt effektivt, kontra spelare som baras slår toppspinn.

Du känner förstås till dom här skolorna, jag behöver inte lära dig nåt om det. Men jag ville bara tydliggöra min poäng om att dessa anklagelser mot Dinho baserar sig på ett "nordligt" sätt att se på fotboll, som inte praktiseras av Brasilien.
Barcelona La Rambla
6/13/2006 23:56
Tycker att Brasilien borde kunna visa upp mer djupledsspel. Kaka till höger som löper in som Guily i Barça och Robinho till vänster. Men de vill bara spela sidled och trixa sig igenom med väggspel verkar det som. De skulle få en dimension till i sitt spel om de spelade med lite mer med löpande yttrar. Cafu och Carlos verkar inte orka löpa upp och ner som förr.
Barcelona Kamelen
6/13/2006 23:50
Ja, Ronaldo sprang ju väldigt mycket idag. Såg ett par bollar ifrån Ronaldinho som Ronaldo bara stod still och kollade på. En del säger att han inte är en tjockis men tro fan att han beter sig som en.
Barcelona La Rambla
6/13/2006 23:47
Ganska kul att läsa hur vissa klagar på att Ronaldinho bara dribblar och dribblar och en bara lägger sig ner. Begriper man något om fotboll så borde man fan fatta att han väntar på att någon ska ta löpningar så han kan slå sina genomskärare. Vad måste man då ta till för knep för att inte tappa bollen? Just det genious, hålla bollen och dribbla sig förbi sin motståndare.
Barcelona Schubert
6/13/2006 23:43
La Rambla/ Håller helt med. Robinho gjorde mer på fem min än Ronaldo på hela matchen. Men Parreira vågade inte peta Ronaldo. Cicinho borde också in, visst.
Barcelona La Rambla
6/13/2006 23:35
Gudjohnsen är redan i Barcelona. Transfern blir nog klar redan i morgon. Blir det vår nya nr 7 måntro?

Brasilien imponerade då inte på mig i kväll. Det var visserligen väntat att de skulle inleda lite avslaget. Kroatien gjorde dessutom ett bra defensivt jobb med hård press. Ronaldinho gjorde inget större väsen av sig, varken bara eller dålig. Sämst var nog Ronaldo. Det känns lite onödigt att ha två så orörliga spelare som Adriano och Ronaldo på topp. De tar ju knappt en löpning. Sen så tycker jag att Cafu är lite "over the hill", hade varit bättre med Cicinho från start men det lär ju inte hända mer i någon oviktig match. Men som vanligt så höjer sig Brasilien när det väl gäller.

Ah, i morgon så har vi kanske en ny spelare i Barça. Det ser vi fram emot.

Bona nit!
Barcelona Schubert
6/13/2006 23:35
Ämne: Schubert:

Du får ....
Visst, att få spelare att utvecklas individuellt ser jag nästan som Rijkards största talang.

Ser gärna Oliveira, men är det så troligt nu? Ett billigt och bra alternativ är annars att ta hem Saviola. Eller varför inte köpa in en djupledslöpare i form av Luis Garcia?
Barcelona hammabarça
6/13/2006 23:14
Dags för redaktionen att vakna? Inga uppdateringar sen i fredags.
Barcelona Puyol!
6/13/2006 22:00
Kommer det någon updaterad Silly Season snart eller? Skulle liksom vilja veta vad som händer i Laportas kontor!
Barcelona Kamelen
6/13/2006 21:31
Barcelona La Rambla
6/13/2006 20:32
Schubert:

Du får ge honom lite tid. Alla spelare behöver tid för omställning. Nytt land, nytt språk, ny spelidé osv. Rijkaard verkar vara mästare på man-management och få spelare att trivas i gruppen. Det kan väl inte ha undgått vilken harmoni och glädje det finns i truppen.

Tror att det här kommer att bli bra. Nu hoppas jag på en anfallare och en försvare till så är åtminstone jag nöjd. Oliviera kanske inte hade varit så dumt?
Barcelona Schubert
6/13/2006 20:29
Förhoopningsvis kan Rijkard sätta sin prägel på spelaren, som han gjort med så många andra spelare som kommit till Barca. Det jag vill se från Gudjohnsen och som jag inte sett så mkt av i Chelsea på sista tiden är ffa djupledslöpningar. Den detaljen är väldigt viktig i vårt spel som bygger mkt på att övriga forwards löper på Dinhos passar. Kan Rijkard rätta till detta kan det kanske bli bra ändå; han har talangen, inget snack om det.
Barcelona Barca Barca
6/13/2006 20:22
Skönt att Eddie är snart klar för oss, snart är det Alves tur.....

Fan va glad jag är nu när ja ska se Ronaldinho lira igen, ja saknar hans finter m.m=)

Visca Barca, Visca ROnaldinhoo
Barcelona La Rambla
6/13/2006 20:06
Japp, bara en tidsfråga nu när Chelsea givit sitt tillstånd att han kan åka till Barcelona och förhandla. Bara formaliteter kvar, allt tyder på att klubbarna nu är överens. Bra förstärkning för oss. Gudjohnsen som nog är en av Chelseas mest tekniska och kreativa spelare. I första hand ska han vara backup till Eto'o och säkert också åt Messi/Guily till höger. Sen kan han dessutom ta en mittfältsplats om Deco är skadad eller ur form.

Nu fattas det bara att han sänker Chelsea i en CL-match. Det hade varit godis. :-)~
Barcelona Kamelen
6/13/2006 19:40
Chelsea skriver nu på sin officiella hemsida att Eidúr tillåts att åka ner till Spanien för att diskutera kontrakt med Barcelona.
Förhoppningsvis blir allt klart i veckan.
Barcelona Barca1994
6/13/2006 19:34
Henry visar det igen hur dålig han är när han spelar i landslaget!!!
Barcelona Suñol_
6/13/2006 16:15
Sydkoreanerna faller som asplöv och domaren är mutad som vanligt =)
Barcelona Suñol_
6/13/2006 16:09
La Rambla// vilka tror du kommer husera på spaniens mittfält imorgon? och kommer dom spela 4-4-2 eller 4-3-3. det vore slöseri att använda en spelare som Villa på en kant.
Barcelona La Rambla
6/13/2006 16:01
Precis! 15 miljoner euro ville Chelsea ha, Barcelona ville bara betala 10 miljoner euro. Nu har man enats över 8 miljoner pund, vilket motsvarar ca 11.7 miljoner euro.

Jag tycker inte alls Ghana spelade bra. Visst de sprang och sprang och sköt 7m över och 7m meter utanför. Italien var kyligare, vassare och framför allt mer taktiska. Ghana spelade som ett juniorlag men visst hade de fysiken och orkade springa.
Real Madrid Gábinho! [Spanien 06]
6/13/2006 15:56
Sunol_//

Haha o jag som trodde det var Euro.

Elefbenskusten tror jag kanske klarar Ghana kan klara man såg ju hur underbart dom spela mot Italien.
Barcelona Suñol_
6/13/2006 15:54
Gábinho!// det känns som varken ghana eller elfenbenskusten kommer klara sina tuffa grupper, då det skulle vara kul med ett lag ifrån afrika i åttondel så hejar jag lite på togo.
Barcelona Suñol_
6/13/2006 15:52
Gábinho// tecknet framför 8:an betyder att det är pund sterling det handlar om och valuta kursen är 13.52 för att vara exakt så det blir som La Rambla skriver runt 110 miljoner kronor.
6/13/2006 15:50
Sunol_//

Hahah kolla också på matchen mycket fint spel av togo just nu paus.
6/13/2006 15:47
La Rambla//

Ojdå hörde att man ville ha £15M..

Men inte ska ni får han för £8M eurp??
Barcelona Suñol_
6/13/2006 15:45
Heja Togo snyggt ett-noll mål.
har svårt för sydkorea sedan dom vann imot spanien och italien på minst sagt tvivelaktigt sätt i VM 2002.
Blir mycket spännande att se Puyol(Iniesta och Xavi?) spela för spanien imorgon undrar om han har konserverat sin form från våren.
Barcelona La Rambla
6/13/2006 14:58
Summan verkar hamna på £8M vilket motsvarar:

i kronor 110 228 000
i euro 11 765 810

Helt okej summa, det är han värd. Tänk då att ledningen var beredd att betala 15 miljoner euro för Forlán. Hemska tanke!
Barcelona Carl McCoy
6/13/2006 14:54
QNO/

fick hem min tröja igår...blå med "Més que un club" och Campeone Liga, CL m.m. snygg, antar att den kan vara slut.
Annons: