/spanien/barcelona/forum/25166.aspx/spanien/barcelona/forum/25166.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Paninho
2005-12-13 16:31
Orka tjata om Davids, numera dussinlirare i ett engelskt mittenlag... han skulle inte platsa på någon position i nuläget ändå =)
Barcelona BatiGoal_!
2005-12-13 16:15
Hur startades denna konversion?

Vem bryr sig om Edgar davids, ingen som helst vett i skallen och har du ingen kärlek till klubben så kan den spelare dra så långt ögat inte ser.

Han bidrog till en hel del tack för den tiden men sättet han lämna drar ner på berömmet gentemot holländaren.

Barcelona Messi
2005-12-13 15:24
Jag vet inte om det här stämmer, men det där svinet(Davids) hade begärt att klubben skulle köpa en bil värd 70 000 euro åt honom, samt höja hans lön i klass med de andra storstjärnorna (Ronaldinho, Xavi, Kluivert, Puyol, Saviola) för att han skulle skriva på.

Som sagt, jag vet inte om det här stämmer, det är bara något jag hört.
Barcelona Blaugrana_1899
2005-12-13 14:00
Señor Hadi //

Davids skrev inte på för att han ville ha ett nytt kontrakt på 4 år medans vi ville ge han ett kontrakt på 3 år och därför gick han till inter.
Barcelona Señor Hadi
2005-12-13 13:45
(catalonia barca)

Ja, Davids var bra när han spelade med grabbarna MEN han ville ha för hög lön och istället gick han till Inter där han fick nöta bänk.. rätt åt honom, väljer han pengarna före klubben så kan han lika gärna dra åt *******

Tror ni inte han ångrar sig nu eller?

Visca el Barça!
Més que un club, una manera de viure
Barcelona Lucho
2005-12-13 10:47
Aubri: Nja, det var två eller tre år han blev erbjuden och inte en säsong bara. Då hade man kanske kunnat acceptera hans beteende men som många andra här ger jag inte mycket för Davids. Han verkar vara en fullblodsidiot utanför planen. Killen gick ju till och med ut i media och försäkrade om att han skulle skriva på för Barça. Därefter åkte Davids på semester med avstängd mobil och när han kom hem var Inter ny klubbadress. Att han sedan fick ruttna bort på deras bänk är ett bevis på att det finns rättvisa här i världen..
Barcelona (catalonia barca)
2005-12-13 10:26
men jag tycker att om davids skulle stannat skulle det varit bra för han och oss.
han kunde som kharles sa blivit en legend.
men ja det blev inte så så deco is the man.

visca la barca !!!
Barcelona (catalonia barca)
2005-12-13 10:23
messi kommer nån gång att bli världens bästa spelare.
men i framtiden när han utvecklas mer o mer.
Barcelona la saeta rubia
2005-12-13 09:05
Messi årets U21-spelare i Europa.

Barcelona -Frasse-
2005-12-13 08:57
Skön inställning hos nån som inte ens är ordinarie:)
Barcelona Aubri
2005-12-13 02:29
Tycker det är lite väl hårda ord mot Edgar Davids
Vi får inte glömma han var med och starta hela
den positiva trenden, glädjen och vinnar skallen
in i laget

Sen att han valde att gå tillbaka, till Inter
har jag förståelse för. Barca erbjöd enbart
1 år i kontrakt, kan man anklaga en spelare
i hans åldern, att vilja säkra ett par års kontrakt så här i slutet på karrieären?

Han ville va säker på fotboll, ett par år till
Barca kunde lika gärna o dumpad han efter 1 år
varför utsätta sig för den risken, när han ansåg
han var värd mer?

Att erbjuda honom endast 1 år, är som att erkänna
du kanske inte håller, o vi har brist på förtroende, och Davids ansågs sig va värd mer
Barcelona Schubert
2005-12-13 02:16
Ta det lugnt. Jag ser inte poängen att ta in honom för att ha honom på bänken. Han lär ju inte ha särskilt låg lön. Dessutom äger väl inte Barca honom längre?
Barcelona Jontteee
2005-12-13 01:55
Schubert
Det jag har sagt o andra här inne e att Saviola e bra för bänken men ingen man för start-elvan.. du kanske ska läsa lite bättre nästa gång..
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-12-13 01:06
Interviewer: 'Would it be fair to describe you as a volatile player?'
DAVID BECKHAM: 'Well, I can play in the centre, on the right and occasionally on the left side.'
Barcelona Kharles
2005-12-12 23:57
Davids kunde ha blivit en legend. Istället blev han en liten dollarpitbull.

Precis som AlexC skrev och som man säger;

Tack Florentino för att du köpte Beckham.

Tack Davids för att du stack. Hoppas du har kul i det regniga och kalla landet, hoppas dina fish and chips smakar och lycka till med att vinna titlar i Spurs(du kommer behöva det)..

Deco is the man.
Barcelona Schubert
2005-12-12 23:55
Nej tack både till Davids och Saviola. Davids gjorde det bra när han var i Barca men i dagens mer spelande lag fyller han ingen funktion. Vem skulle han peta? Saviola håller inte i startelvan i ett lag av Barcas klass. Jag ser inget egenvärde i att värva gamla Barcaspelare av nostalgiska skäl. Istället bör man värva så bra spelare som möjligt.
Barcelona Gabriel
2005-12-12 23:45
LONA

Du kan inte säga vad som skulle ha hänt ifall vi inte fick Davids då. Däremot erkänner jag att han var en stor bidragande orsak till våran vändning och även jag är tacksam för det han bidrog med.

HARE BRA

Jag överdriver inte, det är ren fakta. Jag vet inte med dig men jag är Barçafan främst och inte något Davidsfan. När en spelare väljer att "pissa" på klubben på det sättet som han gjorde så uppskattar jag inte det. Jag vet hur det hela gick till det är inget jag behöver få berättat av dig. Han får skylla sig själv att han inte skrev på kontrakt, its his lost om man säger så. Som sagt, han förtjänar inte oss.
Barcelona La Rambla
2005-12-12 22:58
el Flaco

Enligt rykten så är han tillbaka direkt efter nyår.

Varför korkat om man har Salgado som ord.?
Barcelona el Flaco
2005-12-12 22:57
När kommer Van Bommel tillbaka? Med honom har vi ett bättre spel i mitten nu när xavi är borta.
Barcelona Paninho
2005-12-12 22:56
skulle vara ganska korkat att låna ut cicinho om man har salgado som ordinarie på den kanten?
Barcelona La Rambla
2005-12-12 22:48
Real kanske går miste om Cicinho trots allt. Han verkar sugen på Serie A och Fiorentina.
Eller så handlar det om en utlåning.
Barcelona Jontteee
2005-12-12 22:38
Klint
Saviola kanske har hög lön, men tror inte att Giulys lön e långt ifrån.. Sen sa jag inte att Saviola ska vara back up åt Eto'o utan Messi.
Tränaren borde göra om Saviola till högerytter,
han har farten slår bra inlägg e duktig passning spelare inte egoistisk o har en bra målsinne.. =)
Tror faktiskt att han skulle lyckas på högerkanten...
Uh Uh Oleguer
Barcelona La Rambla
2005-12-12 22:35
Haha, Ronaldhino och Eto'o liknas vid Lucky Luke och Billy the Kid. Var får de allt ifrån spanska tidningar :D
Barcelona La Rambla
2005-12-12 22:29
Gabriel

Haha. Vid den tidpunkten så hängde jag inte på SF, och höll mig inte lika uppdaterad om transferrykten. Visst minns jag det hela men inte så ingående kanske. Nej, att ersätta honom mot Deco skulle inte hellar jag vilja. No way!

Just det, han var juves spelare men fick ingen speltid, stämmer.
Barcelona AlexC
2005-12-12 22:25
La Rambla

Han tillhörde Juventus när han var här på lån.

Davids använde kontraktsförhandlingarna med Barça för att sätta press på de andra intresserade (Inter bl.a.) och gick till dem som kunde erbjuda honom bäst kontrakt. Med facit på hand kan man inte vara annat än nöjd med Deco istället för Davids. Deco gör samma jobb som holländaren defensivt men är på en helt annan nivå offensivt.

Tack Edgar för din girighet.
Barcelona HARE BRA
Gabriel överdiv inte du också-.... allt davids ville var att få ett lite längre kontrakt, som han då inte fick, så han valde att gå, eller så hade han besämt sig innan att om han inte fick som han ville så skulle han dra(envis) men överdriv inte svin jag vet inte vad...han gjorde de han trodde var rätt vadå ska han spela i en säsång sen bli utan lag? (barca skulle säkert förlänga men endå)
Barcelona LONA
ursäkta men jag skrek inte hehe :)
Barcelona LONA
2005-12-12 22:24
VI SKULLE ALDRIG HA BLIVIT TVÅA DEN SÄSONGEN DAVIDS SPELADE FÖR OSS UTAN HONOM , JAG ÄR TACKSAM GENTEMOT HONOM
Barcelona Gabriel
2005-12-12 22:14
La Rambla

Jag är verkligen säker på att det var så. Hur kan du ha missat det, det var ju en av dom viktiga sakerna under silly season inför förra året när vi skulle ersätta honom med Deco (vilket jag var skeptisk till).

Han ville inte skriva på ett kontrakt för att han ville bli erbjuden mer pengar + mer år på kontraktet.
Barcelona La Rambla
2005-12-12 22:13
Han tillhörde väl iofs Inter när han kom hit på lån. Trodde väl att han skulle få en ordinarie plats efter succén i Barça.
Annons: