/spanien/barcelona/forum/25165.aspx/spanien/barcelona/forum/25165.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Paninho
2005-12-13 22:27
va handlar den om?
Barcelona MeSSi__
2005-12-13 22:26
Har skickat in en gästkrönika hoppas att den publiseras!
Barcelona Ordem e Progresso
2005-12-13 22:24
Paninho

Att vi inte behöver investera i någon spelare alls var kanske att överdriva, däremot tycker jag inte att vi ska köpa in någon crack. Jag önskar mig en back i julklapp :D
Barcelona Paninho
2005-12-13 22:21
Jag tycker inte att Barca behöver värva någonting i uppehållet, även om Xavi är skadad... Om Barca hade alla världens bästa spelare skulle det inte kännas som Barca iallafall... Då kan man lika gärna hålla på Real eller Chelsea.
Barcelona La Rambla
2005-12-13 22:15
Xavi är i mina ögon lätt top 5 av världens mittfältare. Så det vore konstigt om inte det märktes. Hans skada känns faktiskt riktigt tung, framför allt måste det kännas för honom själv. Tänk att inte få vara med nu när CL drar igång på riktigt. :(
2005-12-13 22:12
Rambla// Bra uttryckt, de va det jag ville få fram, han har för mkt hjärta för klubben. Personligen gillar jag honom inte. :
Barcelona Polero
2005-12-13 22:09
Skulle var lite väl saftigt med Lampard, Xavi, Deco och Bommel som konkurrerar om 2 platser. Vi har ju Iniesta som antagligen vore otroligt mycket bättre än vad han är nu om han fick förtroende och speltid....det enda positiva med Xavis långtidsskada.
Barcelona Polero
2005-12-13 22:06
Håller med om att Oleguer fått lite väl lågt betyg, men men, bedömningen är ju subjektiv. Gillar Ollie. Han är en bra mittback och funkade ok till höger när Belletti var borta.
Barcelona La Rambla
2005-12-13 22:02
Ordem//
Han är nog inte så sugen på att lämna själv heller, han är rätt mycket Chelsea om man säger så.

Messi, italienska TuttoSports Guldboll för spelare under 21. Trevligt värre. :)

Messi ragazzo d'oro!
2005-12-13 21:59
Tror aldrig att Chelsea släpper Lampard heller, dem är ju inte precis i behov utav pengar, plus att Lampard är en av dem viktigaste spelarna i laget. Sen så tycker jag personligen inte om tanken att en Chelsea spelare skulle komma och spela för oss... ;-)
Barcelona La Rambla
2005-12-13 21:56
Ordem//

Sant, skulle Lampard komma innebär det ju att någon annan favorit som tex Deco eller van Bommel inte får plats längre. Det vill man ju inte. :)
2005-12-13 21:54
Härligt att höra! Skönt med ett starkt mittfält mot Celta, nu ska dem sättas på plats! På tal om Lampard, om han skulle komma till oss så skulle vi enligt FIFA World Player ha dem 3 bästa spelarna i världen i vårt lag, officiellt, haha trevlig tanke. Men hursomhelst så vill jag inte se honom i barça, tror inte han skulle passa in i vår spelstil, plus att vi redan har ett helt mittfält som håller världsklass, bara Deco, Motta och V. Bommel för vara skadefria. Som ni pratar om ser jag också hellre Ferreira eller Gallas i barça :D. Visca !
Barcelona La Rambla
2005-12-13 21:53
van Bommel och Henke har presenterat nya hemsidor, där de bla har egna klädkollektioner. Nu verkar inte Henkes vara uppe riktigt ännu.

http://www.markvanbommel.com
http://:www.henriklarsson.com
Barcelona Paninho
2005-12-13 21:46
Gött =D Då har vi ett riktigt starkt mittfält igen om Deco och Motta inte blir avstängda/skadade =P
Barcelona La Rambla
2005-12-13 21:42
Goda nyheter! van Bommel tror sig vara återställd inför matchen mot Celta Vigo. :)
Barcelona La Rambla
2005-12-13 21:39
tarrak//

Precis, sen tror jag bara det är tidningar som gör en höna av en fjäder. Bara för att han letar hus i Barcelona betyder det ju inte att han vill lämna Chelsea. Hans flickvän är ju katalanska.

-Frasse-

Hehe, med Gallas och Puyol i backlinjen så blir vi i stort sett oslagbara. Angående Ferreira så är du nog inte fel ute. Han om någon får faktiskt lite speltid. Det är ofta att Gallas tar högerbacksplatsen.
Barcelona -Frasse-
2005-12-13 21:34
Skulle mycket hellre ta Ferreira då jag anser Barcas högerbackplats vara den plats i laget som är i mest behov av en förändring.

Eller varför inte inte Gallas. Han kan ju spela lite var som helst i backlinjen. Och ett mittbacklås med Puyol och Gallas skulle ju inte ens Maurice Green löpa ifrån.
Barcelona tarrak
2005-12-13 21:34
La Rambla/ Ja det känns ju inte som att Chelsea kommer sälja någon spelare som de vill behålla. De är ju inte i direkt behov av pengar. Med ett så långt kontrakt är det bara att glömma honom.
Barcelona La Rambla
2005-12-13 21:24
tarrak//

Summan lär bli astronomisk, men de lär aldrig släppa honom. Tror att han har kontrakt till 2008.

del Horno har faktiskt enligt engeslk press och deras fans inte imponerat men varit godkänd. Han får stå tillbaka i vissa matcher, då Mourinho kör sitt rotationssytem med vissa spelare.
Barcelona tarrak
2005-12-13 21:21
La Rambla/ Har väldigt svårt att tro att han skulle lämna Chelsea, men om han kommer för en inte allt för stor summa skulle jag int säga nej. Men jag hade precis som du hellre valt del Horno. Är det någon som har koll på hur det gått för honom hittills i Chelsea?
Barcelona La Rambla
2005-12-13 21:18
Allt är ju relativt. Det är subjektiva åsikter som vissa tycks glömma.

Det är smått komiskt hur engelsk press envisas med att placera Lampard i Barça till nästa säsong. Jag säger, Nej tack vi behöver inte Frankie. Men vi tar gärna del Horno eller Gallas. :)
Barcelona Vbg:arn
2005-12-13 21:14
Såg att han som skrev gästkrönikan tycker att Ronaldinho är världens bäste spelare genom tiderna. Nja nja säger jag. Har man sett Maradona spela så tycker jag att Ronaldinho har en bit kvar.

Även upp till Pelé är det lite kvar. Pelé vann VM tre gånger, och alla gångerna var han den direkt avgörande orsaken till att dom vann.

Nu ska man ju komma ihåg att Ronaldinho har två VM kvar att spela minst, och många säsonger på klubbnivå. Så när man summerar hans karriär skulle jag inte bli förvånad om han räknas som nummer ett, men knappast redan nu.

Dock är han nummer tre/fyra i mina ögon. Ronaldo är en vass utmanare, även om Ronaldinho nog går in före honom på listan redan nu.
Barcelona Kharles
2005-12-13 21:13
Fickle är ordet på modern anglosaxiska.
Barcelona tarrak
2005-12-13 21:05
Det är så sjukt hur många ändrar uppfattning från match till match. När Messi gjort en bra match är han kung, så fort han gör en halvdan match är han egoistisk och överskattad. Samma sak gäller spelare som Henke och Eto'o. Det skulle vara roligt med en lite mer nyanserad debatt.
Barcelona Kharles
2005-12-13 20:49
Maxi

World soccer men hittar inte den riktiga länken. Ska posta här och skicka PM till dig så fort jag hittar den igen.
Barcelona Maxi Lopez
2005-12-13 20:44
Tycker att Oleguer borde få 3/5 åtminstone kan inte fatta att han är så underskattad den killen har en riktigt hjärta för klubben och han försöker verkligen ge 100% varje match.

Kharles i vilken hemsida kunde du se ESM team of the month?
Barcelona Kharles
2005-12-13 20:22
Insatsen berodde på två saker; Sevillas kompromisslösa gnetfotboll och ingen som helst hjälp från mittfältet. Eto'o hade också tydliga svårigheter, men kommer undan pga målet.

Förresten, ESM team of the month (November);

Coupet.4

Cris.4
Lucio.2
Puyol.6

Xavi.3
Lampard.9
Ronaldihno.9
Cambiassio.2

Toni.6
Eto'o.7
Shevchenko.6

Undrar om Ronaldinho också är med när December är slut.. :-)
Barcelona La Rambla
2005-12-13 20:19
Messi

Cool. :)

Jaha, så nu är Messi överskattad också. Bara för att han gör en halvdan match så är han kass. Orkar f-n inte med sånt här. Verkligen nyanserade och genomtänkta inlägg mellan varven.

I'm off for now.
Barcelona Messi
2005-12-13 19:55
Här är en grej jag 'snickrade ihop' på Paint igår. Se länken... :-)
Barcelona Señor Cúle
2005-12-13 19:54
Truman

Även om man ska tillåta allas åsikter, så måste jag ändå säga ett en sådan sak som du säger om Gabri är något som bevisar att du antingen är ett nytt fan, eller en medgångssuporter som inte vet särkilt mkt. Gabri är annars riktigt grym! För att säga sanningen! Och inget annat!
Annons: