/spanien/barcelona/forum/25163.aspx/spanien/barcelona/forum/25163.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Fotbollspojke
2005-12-08 22:09
jag har inte sett så mcyket av sylvinho så ja kan inte gemföra mellan dem. men ja tycker GIO framför allt rutinen och att han kan spela på olika postioner i startelvan.

ronnie; vem skulle vi ta bort?
o sen så går frispkarna direkt in i mål;)
Barcelona Gabriel
2005-12-08 22:07
Det gäller att hitta balansen i laget mellan offensiv och defensiv och finner man den rätta laguppställningen som ger detta så spelar motståndet ingen roll då vi inte behöver spela efter hur våra motståndare är. Har man ett mittfält bestående utav det jag gav exempel på nedanför, dvs Xavi-Motta-Deco så får man alla kvalitéer och en bra balans. Balansen utgörs då självklart av Motta som är en väldigt fysiskt stark spelare och bra på huvudet. Sen så brukar vi helt ärligt inte ha mer än 3 riktigt huvudstarka spelare på plan.
Barcelona ronnie10
2005-12-08 22:01
Fotbollspojke, jag håller nog med dej, förutom att jag tycker att Sylvinho är duktigare än Gio.
Sen är ju Xavi långtidsskadad så honom får vi antagligen inte se något mer den här säsongen.

Men jag undrar, skulle du ställa upp sådär mot t.ex. Juventus eller Chelsea i CL?
Då kan ju 2 scenarior inträffa. Antingen att Xavi, Deco och Van Bommel med hjälp av sina tekniska och spelmässiga färdigheter fullständigt spelar ut Juve/Chelseas stora starka mittfältare så att de bara får jaga boll hela matchen. Eller att exempelvis Vieira och Emerson fullkomligt kör över vårt mittfält på grund av vår bristande fysik. Sen skulle vi vara totalt underlägsna på fasta situationer, då det i din elva bara finns tre huvudskickliga spelare i Van Bommel, Marquez och Puyol. Mot de lagen med riktigt duktiga huvudspelare kanske det skulle vara en tanke att ha någon/några av Oleguer, Edmílson och Motta på planen.
Barcelona Gabriel
2005-12-08 22:01
Motta ska ta en plats i startelvan som defensiv mittfältare. Mittfältet som bäst är Xavi-Motta-Deco.
Barcelona Ordem e Progresso
2005-12-08 21:57
Fotbollspojke//
Ja jag håller nog med dig på de mesta ställen, förutom vänsterbacken, tycker Sylvinho har visat att han förtjänar den platsen.
Barcelona Gabriel
2005-12-08 21:49
Jontteee

Som jag sa så ger det dig fortfarande ingen rätt att kalla någon för idiot även om jag håller med dig.
Barcelona Fotbollspojke
2005-12-08 21:46
Ämne: Fotbollspojke//
Och....
BARCAS bästa startelva enligt mitt tycke eller va tycker ni?
Barcelona HARE BRA
2005-12-08 21:44
Davidsito...

Jag håller med dig(även fast att jag inte såg matchen) de e så typiskt när inte eto eller ronaldinho så ska deco leka "kung".Han är ju bra på att dribbla men kan överdriva ibland....När han typ har ett bra läge o passa så kan han dribbla det har märkts,, han e så ibland mot eto också Ex när Sylvinho gjorde mål då hade han chansen att passa eto innan men dribblade o sen passa med lite tur passsade bollen till sylvinho som ghjorde mål de va ju bra men ETT EXEMPEL!

btw... jag tycker att när henke e inne på planen så ska man slå in mer långbollar i straffområdet så de skapas Nick/volley möjligheter....hare bra!
2005-12-08 21:42
Fotbollspojke//
Och den startelvan vill du ha var/när?
Barcelona Jontteee
2005-12-08 21:41
Gabriel
Vafan ska man säga till nån som tar ut Rivlado till ett världslag.. SMART LR??
Barcelona Fotbollspojke
2005-12-08 21:39
VALDES
BELLETI PUYOL MARQUES GIO
XAVI
VAN BOMMEL DECO
MESSI ETO'O RONALDINHO

BÄNK:JORQUERA,OLEGUER,EDMILSON,SYLVINO,,INIESTA,LARSSON,GIULY
2005-12-08 21:33
Gabriel

Det tycker jag, du verkar ha mycket att prata om, så sprid Blaugranas stolta ord över hela svenskafans! :D
Barcelona Gabriel
2005-12-08 21:30
Ordem e Progresso

Hehe jag har fått det förslaget innan, kanske gör det :)
2005-12-08 21:28
Gabriel

Dags att börja skriva krönikor här på svenskafans snart, eh hombre? :D Om du inte redan gör det förstås..
Barcelona Gabriel
2005-12-08 21:23
ronnie10

Jag gick hårt åt på Cristiano Ronaldo men trots det så var jag rättvis i min bedömning av honom. Att han har bra kvalitéer, potenciall till att bli riktigt bra vet jag om och har inte sagt något emot det. Det jag ville säga är att han inte ännu är en världsspelare som han själv verkar tro i och med hans divafasoner, mediauppstorat som jag sa.

Håller med dig om att han påminner om Quaresma och det intressanta där är väll att när båda dessa spelade under samma period i sporting lissabon så var Cristiano Ronaldo enbart en backup till Quaresma. Det har naturligtvis att göra med att dom fick helt olika förtroende av respektiva tränare i Barça, Manchester. Dessutom matchedes C.Ronaldo långsamt men säkert in i laget (så som Rijkaard gör med Messi nu) och därför sattes ingen riktigt stor press på honom att leverera direkt eller hamna utanför. Denna pressen fick Quaresma av Rijkaard och det tycker jag var helt fel val av honom, men det verkar som att han har lärt sig av sitt "misstag" eftersom han kör helt rätt taktik med Messi nu istället. Att Ronaldo är den enda spelaren i Manchester United som kan göra långa löpningar med boll stämmer naturligtvis men det är fortfarande så att han måste lära sig att välja när han ska och inte ska utmana.

Håller med dig om att han är betydligt bättre i landslaget än vad han är i Manchester United så inget motargument där inte.

Självklart är det dessutom som du säger att han skulle utvecklats med så otroligt bra spelare som vi har i vårat lag men samtidigt, vilken spelare skulle inte det ? Sedan upprepar jag igen att jag gick hårt åt honom men även rättvist då jag bedömmer hur han är som spelare, lagkamrat och även person idag och inte om hur han skulle kunna bli i en framtid om han kommer till rätt lag med rätt spelare. Att han är en duktig spelare med potenciall att bli något stort erkände jag också, däremot sa jag att han inte är en världsspelare vilket han tror att han är, jag kanske går så hårt på honom som jag gör eftersom jag har svårt för personer som tror sig.

Din jämförelse mellan Ronaldinho och C.Ronaldo gör du inte riktigt rättvis (även om du har en poäng) eftersom Ronaldinho aldrig har varit en divig person som tror sig, gnäller och allt som C.Ronaldo har. Att han sedan hade en viss brist på lojalitet i och med att han festade på nattklubbar osv är en helt annan sak. Däremot så är det mycket värre med C.Ronaldo och det är vad jag vill komma till.

Som jag sa, han är en bra spelare men han är överskattad tack vare att media har gjort honom så stor. Potencial och kvalitéer har han.

Men, oavsett hur historien slutar så kommer den aldrig sluta med C.Ronaldo som en ny "Ronaldnho" då det enbart finns en kung, dom andra är bara prinsar ;)

Visca !
Barcelona La Rambla
2005-12-08 21:15
Ordem//
Haha, det minns jag med. Hur skönt som helst att se. :D

ronnie10//
Faktiskt, angående C.Ronaldo så tror banne mig du är något på spåren. Han hade lätt fått en bra "skola" i Barça. Helt perfekt miljö, killen behöver tekniker runt omrking sig. Hade vi inte haft Messi så. :)
2005-12-08 21:05
ronnie10

Inge bullshit om Denilson, en artist! :D Glömmer aldrig när han hade 5 turkar på sig i VM... aaaah minnen.
Barcelona Gabriel
2005-12-08 21:00
Jontteee

Vad ger dig rätten att skriva "idiot" till någon ? Det är ett personligt påhopp och du bör lära dig att argumentera emot personer på ett mycket trevligare och mindra aggresivt sätt. Det finns inga bortförklaringar till det du sa och trots att det inte var riktat åt mig så läser jag ändå det som skrivs här inne och det är inte speciellt trevligt.
Barcelona ronnie10
2005-12-08 20:50
Gabriel, nu tycker jag du går lite väl hårt åt Cristiano Ronaldo. Det han visar i portugisiska landslaget är oftast bra, men i United kan jag delvis hålla med dej om vad du säger.

Jag har canal+ så har sett Man United ett flertal gånger sen han kom dit, inklusive de gånger man sett dem i CL. Cristiano Ronaldo är en väldigt duktig spelare, men han är fortfarande alldeles för ineffektiv för att kallas världens bästa ytter. Kanske världens mest sevärda i sånna fall. Påminner faktiskt en hel del om Quaresma. Vill så gärna visa vad han kan så det blir för mycket.

En annan sak som gör honom sämre i Man U är att han är den enda mittfältaren som kan göra långa löpningar MED boll, så han måste/vill göra de löpningarna allt för ofta då han egentligen borde släppa bollen och ta en löpning utan boll. För du tycker väl inte att någon av Fletcher, Smith eller Scholes ska ta långa löpningar med boll? Inte heller Keane då han spelade var en som gjorde sådana löpningar, och Giggs kan inte heller det nuförtiden.

I Portugisiska landslaget däremot finns det desto fler spelare som kan styra spelet från mittfältet och löpa med boll. Där tycker jag han gör sej betydligt bättre än i Manchester. I Euro 2004 då han fick sitt riktigt stora internationella genombrott fick han ju dessutom ofta komma in som inhoppare med en massa krafter då t.ex Simão och Figo kört slut på ytterbackarna, så då verkade han betydligt bättre eftersom det självklart är lättare att göra en trött back då man själv är pigg.

Hans divafasoner däremot, de är rent löjliga. Fortsätter han med sina dykningar och gester, ovilja att spela bollen och "onda" blickar mot lagkamrater, då kommer han sannerligen inte utvecklas särskilt mycket som spelare.

Vart är det jag vill komma då? Jo, jag tycker du går lite väl hårt åt en duktig spelare. Han är inte på något sätt en av mina favoritspelare, men i Barcelona t.ex. tror jag att han skulle utvecklas en hel del. Duktiga passare som Deco, Iniesta, Xavi, Ronaldinho och Messí är precis vad han behöver. Att dessutom samtliga spelare jag nyss räknat upp kan komma bakifrån med fart och släppa ut på kanten gör allt så mycket lättare för en spelare som Ronaldo. Då slipper han behöva dribbla på mittplan bara för att komma till lägena han älskar, mot en ensamt lämnad försvarare på kanten.

Vi ska trots allt inte glömma att Cristiano påminner en hel del om en viss Ronaldinho då han spelade i PSG. Kung i landslaget, men ganska divig i klubblaget. Ronaldinho hamnade i rätt lag för att utvecklas, det har inte Ronaldo gjort. Vi får se hur historien om Ronaldo slutar, kanske som en denilson, kanske som en Ronaldinho.
2005-12-08 20:41
Haha Jontteee håller med dig, även fast gamle Riva är en stor favorit så platsar han inte i något världslag längre :P. disler vet jag inte vem det är? Chansar på att han menar tysken Diesler... Ja CruzitoZ, jag rättade dig!
Barcelona Jontteee
2005-12-08 20:35
ok jag hatar er som skriver om världslag.. orka lixom, men när en IDIOT skriver Rivlado, så vettefan va han tänker med..
förlåt om du e liten o inte förstår, men om du e typ äldre än 15 nåt sånt.. så bör du tänker mer när du tar ut ett världslag
Barcelona CruzitoZ
2005-12-08 20:34
Inga världslag/drömelvor tack! /Redaktionen
Barcelona Jontteee
2005-12-08 20:31
mm Zambrotta va högerytter, sen när Camonaresi kom till laget fick han flytta till vänterback för att han e för bra för bänken... Det e typ som Maldini han e högerfotad, men har spelat på fel kant hela sitt liv =)
Barcelona Davidsito
2005-12-08 20:29
Blev sur på Deco igår mannen var så bollkåt att han var tvungen att dribbla var enda gång han fick bollen och många anfall stoppades.. Riktigt synd om larsson och Ezquerro som inte fick bollarna de borde fått och istællet fick stå o kolla på nær deco trixade... Var det någon annan som mærkte det??.. Hade han gjort mål på den dær bakomegnabenet skottet hade jag førmodligen kunant smælta detta, men nu gjorde han inte det.
Barcelona La Rambla
2005-12-08 20:17
ronnie10//
Ok, det är möjligt att det är så. Men min helt subjektiva åsikt är att han är klart bättre till vänster. Kanske är det vanan av att se honom där som avgör. :)

Kharles//
Det var mer än jag visste. Fast den övergången var nog en politisk sådan än något annat.
2005-12-08 20:07
Ämne: Är det någon som kan....tarrak

Bara för att det för tillfället diskuterades världslag med diverse BARCELONA spelare i så betyder inte detta att världslag är allt som diskuteras, skriv en fråga du vill ha svar på eller skapa ett nytt diskussionsämne, men börja inte klaga så fort du kmr in och ser en diskussion som inte passar dig. Ifall du inte tycker att det här forumet representerar cúles tankar och frågor så vet jag inte om du hör hemma här.
Tack på förhand för att du inte skriver fler sådana där onödiga inlägg som du tvingade mig kommentera nu.
2005-12-08 19:22
LONA

Jag är inte orolig för vårt mittfält mot Sevilla, den enda som inte skulle ha kunnat få en ordinarie plats i vanligt fall är Gabri, och han är fortfarande bra. En av Sevillas bästa spelare som dem har i högerbacken Daniel Alves är avstängd och det känns ju bra att en vikarierande back ska få ta hand om Dinho, backlinjen är fortfarande stabil med Oleguer tillbaka på sin "vanliga" position från förra året. Och med R.E.M på topp ska tre poäng bärgas!
Barcelona LONA
2005-12-08 19:18
Ämne: Är det någon som kan....
eller hur kompis , alltså jag vill veta vad ni tror om matchen som kommer nu ,med mittfältet alltså ,edmilson,iniesta o gabri håller inte hela matchen .
2005-12-08 19:14
Ämne: Order... Äh, matchen....Schubert

Som sagt så luftade man andra spelare eller så var han inte i sitt livs form, men jag kan garantera att han är ordinarie i spaniens VM-trupp så jag har definitivt inte fel, om du har sett Joaquin spela någon gång borde du också förstå detta.
Barcelona HARE BRA
2005-12-08 19:12
nice

http://video.google.com/videoplay?docid=12
80973368188066181&q=Ronaldinho
Annons: