/spanien/barcelona/forum/25162.aspx/spanien/barcelona/forum/25162.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona La Rambla
2005-12-14 15:11
Ronaldhino tränade varken igår eller idag. Han har feber men det ska inte vara någon fara inför matchen mot Cadiz på söndag.

Puyol tränade inte igår, men idag var han tillbaka för träning men tog det lite lugnare än de andra. Han och Belletti har småskavanker men det är ingen fara för deras deltagande mot Cadiz.
Motta är helt återställd och tränar för fullt. Skönt! ;)
Barcelona Gabriel
2005-12-14 15:04
Det är väll inte på riktigt :S ?
Barcelona La Rambla
2005-12-14 14:50
Emperor//

Haha, snacka om sträckt vrist. Målgesten går inte av för hackor heller. :)
Barcelona La Rambla
2005-12-14 14:48
Marcos

Du verkar ha missat att om han lämnar så gör han det efter säsongen, och lär han ju vara i Barça för att komma i form till VM. Sen att han har varit till ett problem är ju bara komiskt, vilka problem då? Har han beklagat sig kanske?
Barcelona Emperor of doom
2005-12-14 14:40
Är det någon här som minns denna match och denna målgörare?
Barcelona Marcos
2005-12-14 14:40
Skönt att det verkar som att Henke försvinner. Han har mest varit ett problem, det gör nog honom gott att flytta hem då han kan lira konstant och kanske kan komma upp i någorlunda form inför vm.
Barcelona Paninho
2005-12-14 13:38
Fan gästkrönika-grejen funkar inte... kan inte skicka in min fina =(
Barcelona Camparn på nou
2005-12-14 12:44
Journalisten

Ja de slog ju också Madrid med 3-0 :)
Så visst är de bra och kommer göra upp om titeln tillsammans med Juventus, Barça, Chelsea och Inter!
Barcelona Rebin M
2005-12-14 12:23
Hejsan!

Vet inte om ni har lagt märke till det, men Barças match i helgen visas när 20 minuter har gått av matchen. Tablån ser nämligen ut såhär:

20:30 Fotboll: Italienska ligan Lazio möter Juventus.
21:30 Fotboll: Italienska ligan Lazio möter Juventus.
22:20 Fotboll: La liga Cadiz möter Barcelona. 22:50 Studio: Fotboll
23:00 Fotboll: La liga

Jag vet att bönderna på tv4- gjort så tidigare. Tror det var i samband med en Valencia match (rätta mig om jag har fel) och under de första 20 minuterna så missade vi tittare ett mål som gjordes av något av lagen.

Vi ska nog inte gnälla så mycket med tanke på hur mycket Barça de visat i år. Men att välja visa en match från sömnpiller ligan, och även gå över med 20 minuter när Barça-spelar är tråkigt.

Visca el Barça!!!
Barcelona La Rambla
2005-12-14 11:49
Ronaldhino är rätt hyfsad på frisparkar han med om jag får säga det själv. :)
Villarreal JournalistenThomas
2005-12-14 11:48
La Rambla

Precis det jag skrev =)

Fast en skillnad, Lyon. Jag tror inte ni ska vara för kaxiga för de ser ruskigt starka ut. De totaldominerar i franska ligan, som förövrigt är ruskigt underskattad, sen i CL har de varit riktigt bra.

Jag tror det kommer bli väldigt tufft om ni får dem i någon match, eller varför inte finalen, wow vilken bra final det hade blivit!

Där är framförallt en spelare i Lyon som ni alla borde frukta. Juninho. Killen är helt sanslös på frisparkar.
Barcelona La Rambla
2005-12-14 11:37
Lyon har ingenting att hämta mot Barcelona. Det är lag som ligger med 10 man bakom bollen och bara väntar på moståndarens misstag som vi ska vara oroliga för. Lag som själva inte har speciellt mycket kreativitet och fantasi men stark defensiv. Offensiva lag? Bah, de lär inte få låna bollen :)
2005-12-14 11:27
La Rambla

Man kan nog sammanfattningsvis säga att Barca kommer ha svårast mot "tråkiga" lag som spelar en defensiv fotboll. Spelförande lag som spelare lite som Barca blir lättare eftersom Barca är just världens bästa spelförande lag, enligt min mening =)

Möjligtvis att Lyon kan rå på er utan att behöva spela defensivt, men bara kanske.
Barcelona la saeta rubia
2005-12-14 11:20
Barcelonas bästa målskyttar sedan 1970, del 2.

Barcelona La Rambla
2005-12-14 11:04
Journalisten//
Det är inte helt omöjligt att de kan det. Jag är mer osäker på CL nu när Xavi är borta, det är ett stort avbräck. :(
Du kan lägga till Bayern M på den listan. Tycker personligen de är svårare än Chelsea som inte har imponerat på mig den här säsongen. Visst de är stabila och vinner sinna matcher oftast, men motståndet är inte så där över sig.
Barcelona HARE BRA
2005-12-14 11:03
de e sant men de e lungt vi kommer mörda alla inse!
2005-12-14 11:02
La Rambla

Klart ni gör, jag bara skojar lite mer er. I dagsläget har ni utan tvekan Spaniens bästa lag. Frågan är bara om det håller hela vägen i CL.

Tyvärr finns där två lag i CL som jag tror kan tråka ihjäl er och slå ut er. Chelsea och Juventus.
Barcelona La Rambla
2005-12-14 10:59
Mot Nya Tider//
Läs innehållet i texten istället för att stirra på rubriken på pinsamma Sportal. Står ingenstans i texten att Henry VILL till Barça.

Journalisten//
Vi har Cadiz borta i helgen. Vi klarar oss utan Roman.
2005-12-14 10:50
Erkänn att ni gärna hade haft Riquelme nu =)

Skämt å sido. Fasen, tangerat klubbrekord, imponerande! Vem har ni i nästa match?
Barcelona HARE BRA
2005-12-14 10:49
henry äter messi levande....
Barcelona Camparn på nou
2005-12-14 10:34
Gabriel

Håller helt med om det du skriver angående Henry något som jag har skrivt tidigare.
Vi behöver inte Henry i Barça!
På hans eventuella position finns redan Messi han fungerar perfekt där och är vår idealiska ytteranfallare.
Sen så tror jag att ett köp av Henry skulle kunna bidra till dålig stämning då både han och Etó vill starta och vara centeranfallare om nu inte Messi bänkas, som sagt också är negativt.
Sen skulle chanserna till speltid för Ezquerro,Maxi och Larsson som alla är riktigt bra spelare minska avsevärt då de som bäst skulle vara femteanfallare.
Barcelona Camparn på nou
2005-12-14 10:26
Mot Nya Tider

Det är två matcher tills vinteruppehållet jag vet inte var du har fått fyra ifrån.
Espanyol och Bilbao matcherna spelas i Januari efter uppehållet.

Barcelona Mot Nya Tider
2005-12-14 10:20
4 Matcher kvar till uppehållet...
cadiz-barca
barca-celta vigo
espanyol-barca!
barca-ath.bilbao

cadiz bör vi ta....
celta vigo har tappat lite..barca vinner där
derbyt mot espanyol brukar alltid vara kul o se..hoppas på vinst..
enkel vinst mot ath.bilbao..( hoppas esquerro spelar och avgör!)
Barcelona Mot Nya Tider
2005-12-14 10:17
Detta skulle inte vara fel asså...
Man hoppas på att nu vid jul att arsenal låter Henry gå...
henry-eto'o-ronaldinho
Vad sägs?
Barcelona La Rambla
2005-12-14 09:37
Den uppställningen skulle fungera grymt om man ligger under och jagar mål för att tex gå vidare i en CL-match. ;)
Barcelona Klint
2005-12-14 09:34
Den så kallade 4-4-2 uppställningen hade blivit en 4-2-4 uppställning och det hade aldrig fungerat i längden, däremot är den uppställningen säkert super på FM.
Barcelona Gabriel
2005-12-14 09:32
Den ideala högerbacken för oss är Daniel Alves, bortsett frn att han är otroligt grymm och dessutom kommer att utvecklas enormt mycket hos oss eftersom han är väldigt ung så har vi även en option på honom vilket gör att vi möjligtvis kommer att få honom lite billigare.

Jag är fortfarande spektisk till köpet av Henry, men jag tycker självklart inte att det vore en negativ sak ifall han kom för en spelare som Henry kan alltid bidra med bättre saker än vad man redan har. Jag ser inte hur vi skulle kunna få in Ronaldinho, Eto'o och Messi tillsammans med Henry i laguppställningen (åtminstonde inte med det systemet som vi spelar med nu). Skulle vi spela med alla dom 4 offensiva spelarna i samma uppställning så betyder det att vi blir tvugna att offra en av våra 3 mittfälltare. Eftersom den så kallade balansen i laget är så viktig som den är så går det självklart inte att ersätta Henry med exempelvis Marques/Motta i uppställningen, inte heller Xavi ska bort eftersom han utgör grunden av våran spelidée. Jag är helt säker på att den spelaren som offras kommer att vara den spelaren som spelar på Decos position, så Deco/Van Bommel kommer bli utsatta. Själva saken varför jag gillar Deco så mycket som jag gör är pga att han bidrar med så mycket för laget både offensivt och defensivt, skulle man bänka alt. sälja honom så tappar man hans defensiva kämparinsatser dessutom är han en vinnare. Alltså ser jag två alternativ ifall Henry kommer och det är att antingen låta alla dom 3 anfallarna (för Ronaldinho är ohotad) mellan Henry, Eto'o och Messi rotera och då gäller det för dom alla att acceptera detta från Rijkaard. Dålig stämning i laget är det sista vi behöver nu när vi har sån bra harmoni i laget, skulle köpet av Henry innebära dessa konsekvenser så är det solklart att han inte ska komma men det är ifall dom kan gå med på att rotera med varandra. Den andra utvägen är att spela med alla samtidigt och möjligtvis lägga in Messi på mittfältet där Deco spelar, men som jag sa så kommer man att tappa bakåt och jag vet inte hur länge det håller.

En annan sak att tänka på är att Henry är i slutet av sin karriär och Messi i början. Det innebär att vi inte skulle missa så mycket ifall vi lät Henry spela på Messis position då och då eftersom Messi fortfarande är väldigt ung och bör komma in i laget sakta men säkert. Däremot så måste han fortfarande få speltid så Henry och Eto'o måste gå med på bänken ibland.
Barcelona Fredecó
2005-12-14 09:06
Ämne: Nästa års drömuppstä....
Tycker inte att Barca, ska gå över till 4-4-2 uppställning. Tycker att deras 4-3-3 spel har fungerat oerhört bra. Din "Drömuppställning" är visserligen en väldigt intressant upställning, men jag tror nog också att mittfältet är alldels för svagt bakåt.
Barcelona MeSSi__
2005-12-14 08:46
Truman //

Det laguppställningen är jättebra men
1. Det skulle kosta enorma summor att värva Henry, Gallas Och Evra
2.Mittfältet håller inte båkat...
Barcelona Blaugrana_1899
2005-12-14 05:57
kolla länken asså, Henke fan va underbar inställning. Snacka om att tänka på laget i första hand när man säger att jag fortsätter inte i klubben om jag inte tillför något, respekt för Henke Larsson.
Annons: