/spanien/barcelona/forum/25161.aspx/spanien/barcelona/forum/25161.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Backstrom
2005-12-14 17:56
Ordem e Progresso

Se länktips, allt snack om att Dida inte ska fortsätta som första målvakt är (antagligen) bara lösa rykten.

Journalisten

Ronaldinho blev ju iofs. köpt av PSG också, jag tror att både dem och franska ligan skulle behöva en sjuhelvetes statushöjning för att dem ska kunna hålla i en spelare som honom speciellt mycket längre än vad dem gjorde.
Villarreal JournalistenThomas
2005-12-14 17:37
Jag hoppas inte Liverpool tråkar sig fram till final igen, även om de nu gjorde en riktigt bra finalmatch.

Lyon och Barca borde spela final, de två bästa och roligaste lagen.

Jag är ruskigt imponerad över Lyons spel, nästa mer än Barca eftersom Lyon haft mindre bra spelare att arbeta med. Lyon är ett sådant lag som efter varje bra säsong får deras bästa spelare uppköpta av andra klubbar, precis som PSV.

Om Lyon vinner CL så vore det riktigt bra för klubben eftersom de flesta spelare antagligen skulle vilja stanna i ett mästarlag plus att statusen på franska ligan skulle gå upp.

En statushöjning för fransk fotboll vore riktigt skoj. Dels för att man kanske började visa mer av den och dels för att deras lag skulle få behålla spelare och bli riktigt stora i Europa. Titta bara på lag som PSG, Monaco och Lyon. Hade de lagen fått behålla alla bra spelare de tar fram hade de varit med i CL alla tre.

Hehe, för att nämna några de stjärnor som blivit köpta av andra storklubbar, Ronaldinho och Guily =)
Barcelona Paninho
2005-12-14 16:55
Liverpool kommer gå långt, defflag som dom är borde dom inte ha några större problem fram till semi... 10 matcher i rad utan insläppt mål nu... helt sjukt
Barcelona Schubert
2005-12-14 16:54
Håller själv på Juve men de är inte med bland mina favoriter till slutsegern. De har problem mot bra motstånd vilket har visat sig mot Bayern och Milan. Däremot är de ruskigt koncentrerade mot dåligt motstånd. Då har Milan en högre högstanivå. Är mer imponerad av Bayern i så fall.
Villarreal JournalistenThomas
2005-12-14 16:45
Camparn på nou

Jag vet inte riktigt om jag håller med om att Chelsea eller Inter är med i guldstriden.

Chelsea är lite överskattat. Visst är de bra men just nu lever det lite på sin myt om att de ska vara så jäkla bra. Lag från andra länder, tex Spanien och Frankrike kommer inte gå in med samma respekt för Chelsea som lag gör i England.

När det gäller Inter så tycker jag de är för ojämna. Men visst om Adriano har en bra dag så räcker det långt.

Min tre kandidater är Barca, Juventus och Lyon.

Den största outsidern är Villareal. Varje år skräller alltid en outsider och går långt, tom till final så varför inte Villa i år? =)
Barcelona Schubert
2005-12-14 16:45
Håller med om det. Det var inte länge sen man pratade om Dida som världens bäste målvakt. Milans ledning verkar ha minne som en guldfisk.
Barcelona Ordem e Progresso
2005-12-14 16:43
Milan tycks vilja köpa Toldo av Inter, anledningen är att Dida inte har hållt mottet den här säsongen... Hmmm, min personliga åsikt är att Dida är mycket bättre än en Toldo som får nöta bänk i Inter. Att Dida denna säsong inte har imponerat kan jag hålla med om, men det kanske beror på att försvaret inte har varit det samma heller? Dida före Toldo anyday !
Barcelona Mr_Dinho
2005-12-14 16:34
Vad pratar ni om? matchen är på Lördag!
Valencia E-Ayala
2005-12-14 16:30
Henke bort från Barca?

Larsson får nog resa till England och hjälpa Man Utd eller Arsenal? =)
Barcelona Paninho
2005-12-14 16:21
Jag tycker att real har väldigt intressanta formationer ibland asså...
Spinbad
2005-12-14 16:13
Real ska ju spela 4-2-3-1 nu och de vill väl ha en till offensiv spelare som kan spela på en kant antar jag. Zidane passar inte riktigt som kantspelare i ett sånt system enligt mig. Dock så är ju inte Cassano den största karaktärsspelaren direkt och just nu är det nog främst det som behövs hos Real Madrid - men visst är det en grymt duktig fotbollsspelare när han är i form och motiverad (vilket inte är så ofta).
Barcelona Södan9
2005-12-14 16:11
Jag tror att Mottas karriär kommer börja på riktikt nu. Dvs som ordinarie och förhoppningsvis skadefri.
Barcelona Paninho
2005-12-14 15:47
Jo du man vet aldrig med den gamle räven =) Sacci är nästan värst dock :) Han blir ju bara glad om folk sprider rykten om galna värvningar för att få uppmärksamhet =P Zlatan, Toni, Cassano och diverse andra anfallare har ju ryktats till Real i år =) Han snackar mycket men gör mindre.
Barcelona La Rambla
2005-12-14 15:37
Antingen så har han fått fler tomtar på loftet den gode Florentin, eller så är han så mediak*t att han vill Reals namn ska figurera i all världens tidningsrubriker. :P
Barcelona Paninho
2005-12-14 15:34
Anfallare har Real gott om, men det sista jag tycker att man ska byta är målvakt? Casi är ju lätt top 5 i världen ju... En bra mittback som kan ta över efter Helguera behöver dom däremot.
Barcelona La Rambla
2005-12-14 15:30
Alltså, måste ställa mig frågande till hur det är ställt hos Realledningen. Att värva Cassano, hur genomtänkt är det egentligen? Anfallsspelare råder de väl knappast brist på?

Stämmer ryktena i länktipset så blir man ännu mer förvirrad. Byta Casillas mot Buffon + €27M. De tycker att deras försvar har läckt lite väl mycket de senaste 2 åren. Skulle det vara målvaktens fel eller? Eller kan Florentin vara så ful att han lurar Casillas skriva kontrakt, bara för att kunna byta bort honom i transferfönstret. :)

Paninho

Den funkar inte för mig heller.
Barcelona Paninho
2005-12-14 15:28
La rambla:
Funkar gästkrönika-insändargrejen för dig? Jag har lite problem med mitt internet och jag har vaskat ihop en fin artikel som ja vill skicka in =) Men den säger att sidan inte kan visas :S
Barcelona La Rambla
2005-12-14 15:23
Paninho//

Kände att källa alltid ska anges. :)

Klart han får spela när han blir uttagen i truppen. Ett VM är långt, och ett lag lär använda mer än 2 anfallsspelare under en turnering. Om han blir förstavalet är en annan sak.
Barcelona Paninho
2005-12-14 15:16
Hur stor chans tror ni att det är att Messi får spela i Argentinas anfall i VM?
Barcelona Paninho
2005-12-14 15:13
Hehe La Rambla, hjälper inte mycket med sånna länktips om man inte är en fena på spanska =D Skönt att höra att Motta är tillbaka dock!
Barcelona La Rambla
2005-12-14 15:11
Ronaldhino tränade varken igår eller idag. Han har feber men det ska inte vara någon fara inför matchen mot Cadiz på söndag.

Puyol tränade inte igår, men idag var han tillbaka för träning men tog det lite lugnare än de andra. Han och Belletti har småskavanker men det är ingen fara för deras deltagande mot Cadiz.
Motta är helt återställd och tränar för fullt. Skönt! ;)
Barcelona Gabriel
2005-12-14 15:04
Det är väll inte på riktigt :S ?
Barcelona La Rambla
2005-12-14 14:50
Emperor//

Haha, snacka om sträckt vrist. Målgesten går inte av för hackor heller. :)
Barcelona La Rambla
2005-12-14 14:48
Marcos

Du verkar ha missat att om han lämnar så gör han det efter säsongen, och lär han ju vara i Barça för att komma i form till VM. Sen att han har varit till ett problem är ju bara komiskt, vilka problem då? Har han beklagat sig kanske?
Barcelona Emperor of doom
2005-12-14 14:40
Är det någon här som minns denna match och denna målgörare?
Barcelona Marcos
2005-12-14 14:40
Skönt att det verkar som att Henke försvinner. Han har mest varit ett problem, det gör nog honom gott att flytta hem då han kan lira konstant och kanske kan komma upp i någorlunda form inför vm.
Barcelona Paninho
2005-12-14 13:38
Fan gästkrönika-grejen funkar inte... kan inte skicka in min fina =(
Barcelona Camparn på nou
2005-12-14 12:44
Journalisten

Ja de slog ju också Madrid med 3-0 :)
Så visst är de bra och kommer göra upp om titeln tillsammans med Juventus, Barça, Chelsea och Inter!
Barcelona Rebin M
2005-12-14 12:23
Hejsan!

Vet inte om ni har lagt märke till det, men Barças match i helgen visas när 20 minuter har gått av matchen. Tablån ser nämligen ut såhär:

20:30 Fotboll: Italienska ligan Lazio möter Juventus.
21:30 Fotboll: Italienska ligan Lazio möter Juventus.
22:20 Fotboll: La liga Cadiz möter Barcelona. 22:50 Studio: Fotboll
23:00 Fotboll: La liga

Jag vet att bönderna på tv4- gjort så tidigare. Tror det var i samband med en Valencia match (rätta mig om jag har fel) och under de första 20 minuterna så missade vi tittare ett mål som gjordes av något av lagen.

Vi ska nog inte gnälla så mycket med tanke på hur mycket Barça de visat i år. Men att välja visa en match från sömnpiller ligan, och även gå över med 20 minuter när Barça-spelar är tråkigt.

Visca el Barça!!!
Barcelona La Rambla
2005-12-14 11:49
Ronaldhino är rätt hyfsad på frisparkar han med om jag får säga det själv. :)
Annons: