/spanien/barcelona/forum/25158.aspx/spanien/barcelona/forum/25158.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
-Forza- Juve
2005-12-17 02:13
haha man vart ju lite glad att det vart ni mot chelski igen,iofs så tror jag att ni inte vart det men det blir en jäkla bra match iaf :) jag hoppas att ni slår dom. hatar och kommer alltid att göra det :).
bara om Xavi,Etoo,Ronaldinho,Valdez är heta då ska ni kunna ta dom :)
Barcelona Rambo~
2005-12-17 02:12
eller eru där just nu?
Barcelona Rambo~
2005-12-17 02:12
skaru resa härifrån dit?
Barcelona ED DA´ MAN
2005-12-17 02:07
Vad e detta för snack om att en biljett kommer kosta uppåt 5000 kr. Jag garanterar Er att man kommer kunna få tag i biljetter utanför arenan för ca 150 Euro. Har bott i Barcelona i fem månader i år. Tänker ta tillfället i akt och kolla på matchen samt hälsa på bekanta. Ngn som kan tänkas haka på?
Barcelona Rambo~
2005-12-17 01:48
hoppas barca köper in två bra ytterbackar som kan hålla imot lag som chealsea...
Barcelona Ordem e Progresso
2005-12-17 01:40
Barça matchen börjar 22.00 ikväll... men sändningen börjar 22.20 på tv4+ :(
Barcelona Schubert
2005-12-17 01:36
Tror det kommer bli en mycket svår match även om jag inte tror att Chelsea är bättre än förra säsongen. Deras yttrar är ur form vilket är bra eftersom våra ytterbackar inte är de bästa. Bara att hoppas att de inte hittar den. Bra att Essien är borta men å andra sidan är det ännu värre för oss att Xavi är borta. Vi får inte gå i samma fälla som förra året. Som sagt, det kommer att bli tufft.
Barcelona Ordem e Progresso
2005-12-17 01:32
Hmmm... 5 000 spänn för en biljett, ay caramba. Förresten, någon som vet vad en biljett till VM finalen ligger på... gamla priser eller något? Skulle vara roligt att veta.
Barcelona Schubert
2005-12-17 01:25
Ämne: Känns ändå som att e....
Håller helt med om det.
Barcelona Vbg:arn
2005-12-17 01:19
Känns ändå som att ett mer avancerat seedningssystem borde finnas. Något som gör att två lag som gått till Champions League genom serieseger inte kan mötas för tidigt i turneringen eller nåt liknande. Jag hade ju sett fram emot eller åtminstone hoppats på en drömfinal mellan Chelsea och Barcelona.
Barcelona Kharles
2005-12-17 01:17
Gabriel

Bra skrivet! Ser fram emot mer ifrån din sida. Förstår om du gärna hade velat ha kvar Lucho21.. ;-)

Angående Barcelonas spelstil så är den holländsk mer än något annat. Men den har faktiskt en del brasilianska influenser. En typisk brasiliansk formation är 4-2-2-2, med två städgummor och 4 offensiva spelare tillsammans med offensiva ytterbackar. I Barcelona spelar man just nu utan klassiska yttrar, utan det är kreativa spelare som skär inåt i banan och dessutom spelar Barcelona med typiskt brasilianskt ytterbacksspel. Nilton Santos som lirade i VMguld-laget från 1958 (VM i Sverige f.ö.) anses av många som den bästa (offensiva) vänsterbacken genom tiderna. Så spelidén är inte 100% holländsk, snarare 60-70.
Barcelona Rambo~
2005-12-17 01:03
Aj vilken åttondelsfinal de kommer att bli!!
Barcelona HARE BRA
2005-12-17 01:00
de e ju bra att man kan se matchen på internet...men betyder detta att efter lazio juve så kommer de inte att sända barca matchen? alltså då hare typ gått 30 min men endå mer latch när man tittar på tv
Barcelona Paninho
2005-12-17 00:59
Tror inte vi ska hetsa upp oss allt för mycket vad gäller mötet med Chelsea när allt kommer omkring - dom kan bli svåra tror jag =/
Barcelona Fc_Barca
2005-12-17 00:53
Direkt... Barca - Celta

på tisdag kl 21:00

http://www.tv4.se/sport/432056.html
Barcelona Schubert
2005-12-17 00:35
Gabriel: Du är för skön, din kunskap om detaljer i Barcahistorien går inte av för hackor. Den där korthistorien hade fallit mig ur minnet, liksom Puyols inlägg tidigare. :)

Men det är sant att Cocu alltid var bra. Han är fortfarande bra men börjar kanske bli lte väl till åren för ett lag som Barca. Man glömmer dock lätt att han faktiskt är en bra passningsspelare. Hans spelsinne går inte av för hackor, liksom naturligtvis hans huvudspel. PSV hade aldrig åstadkommit i närheten av vad de gjort utan honom. Tyvärr tror jag inte att van Bommel är riktigt lika bra.
Barcelona (catalonia barca)
2005-12-17 00:17
Ämne: el Flaco//
Du är ba....
du menar vl att han är en i mängden inte längden ?
Barcelona (catalonia barca)
2005-12-17 00:14
jag tycker att om cocu som killen som skrev gästkrönikan skulle stannat i barca skulle det varit perfekt.
Nu tittar vi på vad han tillför till PSV och säger vilken underbar spelare.
Barcelona Gabriel
2005-12-16 23:57
Schubert

Cocu var den som alltid levererade av holländarna. Det lite märkbara är dessutom att han kom helt gratis, i van bommel form, på free transfer från PSV. Lite ironiskt tycker jag med tanke på så mycket pengar som man köpte dom andra holländarna för både sammanlagt och även i vissa fall, som med overmars bl.a, enskilt.

I min krönika får man enkelt för sig (vilket bara är mitt fel) att all skuld skall läggas på holländarna - det är helt fel. Fotboll är en lagsport och då vi vinner tillsammans förlorar vi även tillsammans och så har det alltid varit. Det var så mycket mer än 2 titlar och en copa del rey vinst som man måste ta till hänsyn, det blir så mycket att ta upp ifall jag valde att göra det. Ett exempel är kluiverts vilda nätter, holländarnas fester på hotellen. En annan sak är när vi förlorade borta mot At.Madrid med hela 3-0 (02-03) och efteråt så spelar holländarna oberörda kort med varandra för pengar. Det bevisar hur mycket man bryr sig faktiskt. Det finns så mycket mer att ta upp. Tycker jag var rättvis i min kritik trots ligavinsterna.

Visca :)
Barcelona Schubert
2005-12-16 23:44
Gabriel: Tack för att du inte sågade Cocu, en av mina favoritspelare. Tycker du är lite hård mot holländarna, trots allt gav van Gaals holländska satsning två guld och kritiken mot honom från katalanerna var i långa stycken orättmätig: den baserade sig på person, inte på resultat, tycker jag. Trist med Kluivert bara som gått ner sig så: han var ju en sån talang.

Mkt bra artikel, som många skrivit. Skriv gärna mer i framtiden.
Barcelona Meeeesiiii
2005-12-16 23:37
Schubert //

Visst är det holländska spelsystemet inte statiskt, men det är ändå skillnad på en klassisk ytter som Overmars och den nya fotbollens "yttrar" som Dinho, Nedved, m fl. De är inte yttrar i den klassiska meningen.

Kul att du jämför Overmars med Nedved. de är ju ungefär lika gamla. Men förstår dock din mening.
Skulle dock inte vilja säga nya fotbollens yttrar. Det är upp till olika klubbar och olika tränare att själva bestämma hur man vill spela. Capello vill att Nedved ska gå in i banan, men om han kommer till en annan klubb så kanske den tränaren vill att Nedved ska slicka linjen.
Det är olika från klubb till klubb. Och ta en annan holländare för att ta det som exempel: Robben rör sig ju också innåt i banan och det är för att Mourinho vill det...

Barcelona Gabriel
2005-12-16 23:37
Messi och Tedi

Tack så mycket :) Roligt att ni uppskattade det, speciellt roligt att även en juvesuporter kunde ta till sig det jag skrev :)

Visca !
Barcelona Schubert
2005-12-16 23:30
Ämne: Schubert:
Det hollä....
Fast är det inte så att ganska få spelare i Barca tar djupledslöpningar just nu och är det inte så att man inte anfaller särskilt mycket i djupled? Många holländska lag spelar dessutom med längre passningar, t ex PSV, medan Barca spelar med kortare passningar. Detta kan förstås dock härföras till spelarnas större skicklighet. Det där med den höga backlinjen har jag inte tänkt på, måste titta på det.

Visst är det holländska spelsystemet inte statiskt, men det är ändå skillnad på en klassisk ytter som Overmars och den nya fotbollens "yttrar" som Dinho, Nedved, m fl. De är inte yttrar i den klassiska meningen.

Men visst spelar man med lite högre tempo och lite högre press än exempelvis Madrid eller för den delen ett lag som Villareal. Det är mer holländskt än brasilianskt eller för den delen sydländskt överhuvudtaget. Du har en poäng där, tror jag. Lustigt att se Real som sjunker tillbaka t o m mot ett lag som Rosenborg. Sen är man överlägsen när man närmar sig straffområdet, men ute på plan bjuuder man alltså t o m in ett så dåligt lag. Det kan inte bara förklaras med deras dåliga form utan också med deras taktik: de försöker inte ens sätta press ute på planen utan tillåter motståndarna att spela. Barca skulle aldrig tillåta det.
Barcelona Aubri
2005-12-16 23:22
Man ska inte underskatta lag som Chelsea
Men visst är det undebart att Barcelona har borta
matchen först? Eftersom alla lag vet vad det innebär att komma till Nou Camp, så har chelsea pressen på sig att Anfalla .. och det kommer kosta de dyrt...

Jag säger bara, varför vänta till feb ?
måste ringa UEFA, ..
Barcelona el Flaco
2005-12-16 23:07
Ämne: el Flaco//
Du är ba....
vad är det jag inte förstår?
Espanyol Stam Ford
2005-12-16 22:54
el Flaco//
Du är bara en i längden.......som inte förstår nånting !!
Barcelona Messi
2005-12-16 22:51
Måste bara säga att jag tycker att de två krönikorna som skrivits av Gabriel är väldigt bra! KUTGW.
Tedi
2005-12-16 22:50
@ Gabriel

Fin krönika! :)

Mvh

Tedi, tråkaren från Turin.
Barcelona Fotbollspojke
2005-12-16 22:48
JUST NU HAR VI HOLLÄNDSK TRÄNARE
Barcelona Gabriel
2005-12-16 22:46
Totti per me

Tack så jätte mycket, värmer om hjärtat. Trevlivt att du uppskattade det , love to ya ! :)

Visca el Barça !
Annons: