/spanien/barcelona/forum/25157.aspx/spanien/barcelona/forum/25157.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2005-12-12 01:27
Jontteee

Roligt att du inser hur viktig Deco verkligen är för laget. Det är enkelt att argumentera för något man tror på men det är svårt att ta emot motargumentationer som säger emot ens egna och tillslut erkänna att man har fel, en elogé till dig :)

AlexC

Jag har sett lag med lika stora/små resurser som Sevilla har och ändå spelat roligare, mer vågat eller anfallsinriktat än vad dem gjorde igårkväll. Vi gick ut för att vinna matchen från första början och det gjorde inte Sevilla, det är det som det handlar om. Att vi sedan inte skapade speciellt många målchanser har självklart med deras diciplin i försvaret att göra. Försvarsspelet ingår också inom fotbollen så det försöker jag inte ta ifrån dom däremot så agerade Sevilla idag för allt som jag står emot inom fotbollen, sammanfattning - grisfotboll!

Att detta var våran svåraste vunna match i år är jag fult medveten om och det är inget jag har glömt.
Barcelona Klint
2005-12-12 00:57
Måste betona att det är väldigt starkt att vinna mot Sevilla med tanke på förutsättningarna. Sevilla är ett äckligt disciplinerat lag som är mycket svåra att möta har det visar sig. När vi då inte kommer till spel med Marquez, Deco, Xavi, Van Bommel eller Motta så saknar vi 5 av 8 potentiella mittfältare. De fem är förmodligen alla bättre än de tre som spelade idag och med tanke på det är det väldigt starkt att vinna dagens match.
Sen är det för mig väldigt konstigt att Marescas avstängning upphävs, men inte Marquez. Disciplinkommitén har i alla fall inte sitt fäste i Katalonien, det är en sak vi kan vara säkra på.

Sen missade jag att ge avbytarna betyg:

Henke 3: Kämpar, passar till segermålet, med lite mer matchvana hade han satt en strut
Gio 1: Totalt osynlig, är verkligen ingen innermittfältare
Barcelona Jontteee
2005-12-12 00:54
mm faktiskt.. Det va Messis sämsta match.. Han va ego men tror att det beror mkt på att Xavi o Deco saknades. han kunde inte vägga eller spela till nån av dom.. Iniesta som jag trodde verkligen på svek mig idag, o gabri fast han har spelar i Barcelona hela sitt liv, har jag aldrig gillat.. OCH deco som jag hatar mest efter Giuly saknade jag, idag så jag hur nyttig han e för laget.. Det va ingen som satte press på spelarena som Deco gör..
Barcelona Klint
2005-12-12 00:42
Dagens betyg:

Valdes 2: Har inte mycket att göra
Belletti 2: En del konstiga ingripanden
Puyol 4: Stabil som vanligt
Oleguer 4: Hans bästa match för säsongen
Sylvinho 3: Gör sitt jobb plus lite till
Edmilson 3: Stabil som pivote
Gabri 1: Nej, det fungerade inte alls idag
Iniesta 3: Jobbade sig in i matchen
Messi 2: Gjorde det väldigt svårt för sig
Eto'o 2: Trots målet en ganska svag insats
Ronaldinho 4: En medelmåttig Ronaldinho räcker ganska långt

Jävligt skönt tre poäng idag. Trodde aldrig att vi skulle få hål på Sevilla. Någon mer än jag som tyckte att Luis Fabianos inhopp var något av det sämsta i La Liga så här långt?

FORZA BARCA!
Real Madrid Robson
2005-12-12 00:30
Vinna trippeln var lite och ta i faktiskt även för Barcelona som är ett stor lag
För det första om ni verkligen satsar på CL så är det bara att glömma Cupen eftersom ni inte kommer satsa på det
CL är där ni har störst chans faktiskt ligan blir för svår för er tror jag om svakan kommer snart
Barcelona AlexC
2005-12-12 00:08
Gabriel

Bara för Sevilla har klart mindre resurser än vi att spela för att vinna matchen innebär det inte att det gör oss mer värda vinsten. Såsom matchen utvecklar sig och med deras ledningsmål med 25 minuter kvar när vi inte skapat många heta chanser under matchen hade oavgjort inte varit orättvist. Vi hade flyt på första målet och världens bäste på andra. Marginaler som gör att man inte minns det mediokra spelet under matchen.
Barcelona HLKINHO
2005-12-12 00:07
BARCELONA HAR ENA HANDEN PÅ LA LIGA BUCKLAN....
FYFAN VA SKÖNT JA HOPPAS BARCA VINNER TRIPPELN
I ÅR...DET E 98% ATT BARCA VINNER TRIPPELN FÖR MIG:D LOVE FC BARCELONA
Barcelona Gabriel
2005-12-11 23:59
AlexC

Nog var vi värda att vinna matchen. 65 procents bollinnehav säger en liten del om hur matchen såg ut, vanligtvis innebär det även att man har otroligt många målchanser men det skapades aldrig eftersom det bara var ett lag som var ute efter att spela fotboll idag (som det brukar bli på camp nou) nämnligen oss. Det var vi som försökte vinna matchen och spelade det som fotboll står för, spelar man som Sevilla gjorde idag så förtjänar man att få stryk.

Visca el Barça !
Barcelona AlexC
2005-12-11 23:57
Ämne: Orka med Sportbladet....
Säkerligen för att deras läsare är mer intresserade av att läsa om Henkes insats snarare än Barças.
Barcelona Jontteee
2005-12-11 23:49
Orka med Sportbladet, dom ska alltid skriva skit mkt om Henke o inte om dom andra, sen skriver dom så att dom göra Henke till match hjälte..
"Henke showade med Ronaldinho" V-Fan :S
Barcelona AlexC
2005-12-11 23:46
Usch vad man saknar Deco & Xavi. Iniesta var hyfsad och Gabri visade att han inte räcker till för en mittfätsplats. Den stora skillnaden mot Xavi & Deco är att ingen av Iniesta & Gabri är en bra tvåvägsspelare. Iniesta är bra offensivt men vinner inte många närkamper och Gabri visade sig ha brister i teknik & passningsspel. Skönt att både Deco & Marquez är tillbaka nästa match så att Belletti (extra dålig defensivt idag) & Gabri ställs åt sidan.

Vidare visar Eto'o dåliga sidor idag innan sitt mål. Mycket enkelspårig då han oftast skjuter eller dribblar själv när en lagkamrat har betydligt bättre läge, hans efterslängar irriterar en också. Påpasslig dock vid målet, en äkta målskytt som står där bollen kommer. I denna match visar Larsson upp ett större värde för laget än kameruanen.

Men bortsett från spelet är man glad denna kväll, en otrolig styrka att vinna idag trots att man inte var värda det. Världens bäste spelare är rätt bra, ;-)
Barcelona La Rambla
2005-12-11 23:26
Gabriel

Hm, jo de är ju ofta ute och cyklar så det har du rätt i.

Håller med, är otroligt nöjd med bara att ha vunnit matchen. De 2 senaste matcherna har spelet på mittfältet låst sig och det är väl inte så konstigt med så många borta som idag.
Barcelona Gabriel
2005-12-11 23:22
Att det inte skulle bli något finlir idag förväntade jag mig verkligen inte med tanke på vilket mittfält som skulle spela. Med tanke på matchens förutsättningar och på sätte som matchen utvecklade sig så är jag mer än nöjd med att vi bara vann matchen, 3 poäng var som räknades idag även om finspel är obligatoriskt i "vanliga matcher". En fet eloge till hela laget idag som visade riktig moral när vi vände.
Barcelona Gabriel
2005-12-11 23:20
La_Rambla

"Maxi sitter på läktaren så det blir svårt. :("

Hehe nej amigo, så dålig koll har jag inte. Han var uttagen idag och jag vet att jag såg honom på sidan av planen. Det kommentatorerna säger kanske du ska ta med en nypa salt, men det vet du redan om ;)
Barcelona La Rambla
2005-12-11 23:07
Snacka om att Ronaldhino har krav på sig. När han är "så där", så gör han helt otroliga saker trots det. Det finns lite saker han kan putsa till, tex hörnorna som ofta är för slarviga och för korta. Men så gör han så mycket annat helt otroligt att man kan inte med att klaga på honom. Vilken spelare. :)
Barcelona Blaugrana_1899
2005-12-11 23:05
Finns bara en sak att säga: RONALDINHO GAUCHO #1
Barcelona Backstrom
2005-12-11 23:03
Okej, jag såg ju honom stå vid bänken däremot, tror jag iaf.
Aja, hursomhelst - Nu kan man sova gott! :-)
Barcelona La Rambla
2005-12-11 23:01
Backstrom

Han och Damia var uttagna i truppen ja, men fick sitta på läktaren enligt kommentatorerna åtminstone.
Barcelona La Rambla
2005-12-11 23:00
Fy f-n vilken skön seger. 11 raka nu och tangerat rekord, kudos Rijkaard y Ten Cate. :)

Sevilla är det klart svåraste laget vi mött så här långt. Äckligt disciplinerade i defensiven och svåra att slå hål på. Starkt att vända och vinna matchen då vi har ett B-betonat innermittfält. Allt är som vanligt, vi vinner, Eto'o gör mål och stärker sin position i skyttligan. Det kunde ha varit värre.

Visca el Barça!
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-12-11 23:00
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAaaa

SÅ SKÖNT.

En jävligt tuff match som var extremt spännade och som slutade på bästa sätt. Nästa väcka är mitfältet starkare och likaså Barcelona. Jag har insett att Iniesta inte har utvecklats så som förväntat (antagligen på grund av brist på speltid). Han har ju fortfarande potentialen kvar, och jag tror fortfarande på honom. Han har dock varit mycket bättre på sina inhopp än när han fått börja, även om han skötte sig helt OK idag. Tackar än en gång till Ronaldinho. =)
Barcelona Backstrom
2005-12-11 22:58
Underbart att vi tog igen och gick om! Men man såg verkligen hur mittfältet inte fungerade, det började komma igång där nångång när klockan stod på 65 minuter, då vi snabbt kunde spela förbi deras mittfält fram till straffområdet.

Förresten La Rambla, Maxi var väll visst på bänken ?
2005-12-11 22:53
Ja börjar bli trött på att alla klagar på att Henke ska ha bollen. Jag diggar Henke, men så bra är han inte att han ska ha varje boll. Sen vad är det som har hänt med honom. Han ser konstig ut i ansiktet. Förlorar pigment?
Barcelona BarçaChico
2005-12-11 22:51
Nån som har länk till matchen??
2005-12-11 22:43
Tack så mycket Ronaldinho. Puss på pannan. We love you man!
Barcelona La Rambla
2005-12-11 22:41
Vilka töntiga muppar det finns på reals forum:

Namn: Fernando Hierro » Svara på inlägg
Sänt: 2005-12-11 22:27:23
yyyyyeeeeeeeeeeeeeeeeeeesssssss
barca-sevilla 0-1

Right in your face hombré. :P
2005-12-11 22:41
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAa
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA