/spanien/barcelona/forum/25152.aspx/spanien/barcelona/forum/25152.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Klint
2005-12-12 20:53
I den rosa tidningen så stod det ca 62.000 om jag inte minns helt fel
Barcelona Barca forever
2005-12-12 20:41
Ngn som vet publiksiffran på gårdagens match? Har läst ca 93000 men det verka lite mkt tycker jag.
Barcelona Señor Cúle
2005-12-12 20:29
Ajuste grabbar, änu ett nickmål för Eto'o ska noteras, även om det var ett nickmål som vem som helst kunnat göra mål på :P Men nickmål är ett nickmål!
Barcelona ronaldinh0
2005-12-12 19:35
Jag ger honom 3
Barcelona henke-best
2005-12-12 19:27
Undrar vilken betyg ni ger Larsson på gårdagensmatch..på skala 1-5

Jag ger honom 3.5
Barcelona ronaldinh0
2005-12-12 19:13
Alltså.... jag undrar om någon kommer bli bättre än Dinho... i framtiden
Barcelona La Rambla
2005-12-12 18:33
Nästan beredd att hålla med. Med Barças rotationssystem hade det kanske funkat också. Gillar kaninen. :)
Barcelona Jontteee
2005-12-12 18:06
han har sagt att han kan sitta på bänken, då kan man säga vill du sitta på bänken måste vi sänka din lön, om han går med så borde man ha hhonom med i laget
Barcelona Klint
2005-12-12 18:00
Jontteee:
Frågan är om Barcelona har råd att ha en spelare som Saviola på bänken. Då tänker jag på ekonomiska skäl. Saviola har ju som bekant ingen liten lönecheck. Men visst hade det varit kul att ha honom i Barca...
Barcelona Kharles
2005-12-12 17:58
Kuriosa: Ronaldinho och Eto'o har nu gjort mer mål än alla lag i ligan förutom Real Madrid och(lika mycket som) Villarreal.

Eto'o har 13 mål och 4 assists, Ronaldinho 10 mål och 6 assists i ligan.
Barcelona Jontteee
2005-12-12 17:52
Tänkte på en sak.. Nu när vår kära tränare om vandlar alla så han kan göra om Saviola till ytter, han kan vara backup till Messi.. Han vill spela i Barca ju... tycker att det låter skit bra =)
Barcelona el Flaco
2005-12-12 17:52
De 3 bästa spelarna mot Sevilla var:
+ Ronaldinho - trots att han hade en halvbra dag så är han överlägset och inblandad i bägge Barcas mål.
+ Iniesta - efter en tveksam inlednig så blev han bättre ju längre matchen pågick och visade att han inte bara är en spelare är räkna med nu utan också i framtiden.
+ Sylvinho - deltog mycket i det offensiva spelet och kom ganska många gånger i offensiva raider. Hans sammarbete med Ronaldinho är gudomligt att skåda.

De 3 spelare som jag blev lite besviken på:
- Eto'o - även om han gjorde ett mål så rörde han sig konstigt i anfallet och befann sig inte centralt som han ska/borde göra.
- Belletti - Såg ganska stel ut och vågade inte komma lika upp på kanten som han annars brukar göra. Saknade matchtempo. Bortfintad av Adriano i Sevillas 0-1 mål.
- Gabri - jag hoppas att få se den Gabri som spelade mot Werder Bremen men istället fick jag se en förvirrad Gabri som bara sprang på mitten utan att få mycket uträttad. Hoppas det går bättre nästa match.
Barcelona Suñol_
2005-12-12 17:35
jaha nu kan jag tydligen skriva igen här i forumet har varit avstängd eller nått har ingen jävla aning om vad som hänt men men...

en härlig vinst mot tråk-sevilla är aldrig fel
Barcelona Suñol_
2005-12-12 17:33
...
Real Madrid carlos.
2005-12-12 17:23
Hoppades att Sevillas 0-1 mål skulle göra nåt igår men ni grejade det i alla fall,bra gjort och Grattis till segern.

Ronaldinho är så grym just nu att man inte vet om man ska skratta eller gråta:).
Hala Madrid
Barcelona tarrak
2005-12-12 17:08
La Rambla/ Jag tycker att Eto'os löpningar och positionsbyten är en av hans absoluta styrkor, men igår blev det för mycket. Vid något tillfälle gick Barca till anfall då var han nere på högerbacken och Gabri var längst upp. Då blir det svårt att göra mål.
Barcelona Barça-Cúle
2005-12-12 17:08
Angående matchen igår:

Det var en igenknäppt match med få ytor som vi vanligtvis brukar klara av galant, här är saker varför det inte funkade igår.
1.Vi hade inte Xavi som inte är så bollkåt som alla andra i laget,Gabri tog minst en touch för mycket varje gånger och tappade/slog bort boll vid ett flertal tillfällen.
2.Det var bara Sylvinho som var löpvillig.
3.Ingen rörelse.

Vi vinner på att vi har en fantastisk Ronaldinho som igår ändå inte hade sin bästa dag ;)

Hoppas V.Bommel kommer tillbaka till nästa match om dom nu inte väljer att vila honom,men Gabri var inte bra i matchen igår.

Konstaterat!

Hasta luego
Barcelona Kharles
2005-12-12 17:01
tarrak

Glöm inte mot Madrid, Marquez svepande långbollar var inte att leka med.

Gato

Det enda jag begär är att de försöker eller visar intentioner på att de vill spela fotboll. Alla lag som spelar så och inte har någon plan B förlorar ändå så fort de får ett mål i nacken.
Barcelona La Rambla
2005-12-12 16:57
van Bommel räknades bli klar nu till helgen. Men någonstans läste också jag att de avvaktar till efter nyår att låta honom spela. Verkar förnuftigt.

tarrak
Jag håller delvis med dig angående Eto'o. Men när spelet låser sig när ett defensivt skickligt Sevilla stänger av alla ytor att komma ignenom så blir Eto'o frustrerad och saknar bollkontakt. Det är därför han kommer ner djupt för att ta emot boll. Han är ju en spelare som rör sig över stora ytor, istället borde han kanske göra lite mer som Henke och möta på en touch och vända ner mot straffområdet igen direkt. Åtminstone variera spelet och göra lite av båda sakerna.
Barcelona Backstrom
2005-12-12 16:17
Spinbad
Jag hoppas verkligen att du har rätt, Bommel är verkligen duktigt och det ska bli kul att se han spela mer.

tarrak
Hah, Puyol är en riktigt bra passningsspelare, ska bli kul och se sen när Marquez också flyttar ner till mittbackspositionen. Får se om han fortsätter tjata om det då, när Marquez leverar sina otroligt fina passar ut till Giuly eller Ronaldinho.
Barcelona Barça-fan
2005-12-12 16:16
Igår såg vi hur krampaktigt mittfältet är utan Xavi men också delvis Deco. Puyol fick ta Xavis jobb och slå långboll efter långboll utan framgång. Jag är tveksam till om Barca klarar sig utan Xavi i längden, dock hoppas jag det. När vi får tillbaka de korttidskadade så vill jag se ett mittfält innehållande; Deco, Motta och Van Bommel.

Visca el Barca!
Spinbad
2005-12-12 16:07
Tyckte jag läste i någon spansk tidning att man hoppas på Van Bommel redan nästa helg, kanske minns fel nu. Minns ingen källa heller tyvärr.
Barcelona tarrak
2005-12-12 16:06
Någon mer som kommer ihåg Hasse Holmqvists tjat från förra matchen om att Barcas stora problem var att mittbackarna var för dåliga passningsspelare? Tyckte att han var märkligt tyst igår när Puyol slog kross på kross rakt på Ronaldinho.

Ett av våra stora problem igår (förutom Gabri) var Eto'os överdrivna spingande och positionsbyten. Jag tycker att han borde inrikta sig mer på att ligga längst framme och hugga i straffområdet istället för att jaga runt hela planen.
Barcelona Backstrom
2005-12-12 15:41
Kan tilläga att det senaste jag hörde angående Van Bommel så skulle han inte kunna spela något mer detta år.

Förövrigt så laddade jag ned ett gammalt El Classico från ... 1995 tror jag det var, då Barcelona piskade Real med 5-0, riktigt underhållande att se på. :-)
Barcelona La Rambla
2005-12-12 15:35
Japp. Han blev skadad inför landskampen mot Italien på träning. Prognosen sa han skulle vara borta minst 8 veckor. Är tillbaka snart.
Valencia E-Ayala
2005-12-12 15:27
Vad har hänt med Van Bommel?
Skadad?
Barcelona La Rambla
2005-12-12 14:41
Hehe, hur gammal tror du att killen är? Det är ett inlägg av karaktären "ej att ta på så blodigt allvar", mao inte ens värt mödan att kommentera. Ett sånt som lär ge ett svar tillbaka som tex, dra åt h****e din bla bla.
Låt han ha sina illusioner istället. :)

Hasta luego!
Real Madrid Gato Blanco
2005-12-12 14:35
1. Precis. Därav min något nedsättande kommentar. Det är helt i sin ordning att tro på sitt lag, men att upphöja det till sannolikheter av det slaget kan inte bemötas på annat sätt ;-)

2. Näeee! Det hade jag inte heller kunnat göra men jag vet åtminstone att jag inte skulle kunna det.. ;-)

Jag gissade att sannolikheten för att jag skulle få det tipset av dig var HÖG, nära 1.

Nice chatting. Ciao
Barcelona La Rambla
2005-12-12 14:27
Öhh..tror nog att du missförstod mig där.

1. Killen tror på sitt lag, det var det enda jag reagerade på. Din kommentar lät bara lite nedlåtande.

2. De 98% hade inget med ligan att göra, utan hans tro på trippeln. Du tror väl inte på fullaste allvar att han har gjor en mattematisk analys av sannolikhet och odds, och fått fram det procentalet.

Vill du ha ett stalltips, Barça sopar hem ligan, ni är för dåliga. En magkänsla bara, inget annat. :D
Real Madrid Gato Blanco
2005-12-12 14:18
La Rambla
Nej inte samma. Faktum är att odds och sannolikhet är helt annorlunda också. Sannolikheten är objektiv och vad jag sedan tror påverkar inte sannolikheten. Odds däremot där vägs också spelarnas agerande in (om många spelar på en match ändras oddset inte sannolikheten). Är du med ?

Vad jag tror
Jag tror inte att sannolikheten att Barca vinner ligan enbart är nära 98%. Jag tror inte att sannolikheten är högre att Madrid vinner ligan än Barcelona men vad sannolikheten egentligen är för det ena eller de andra utfallet vet jag inte. Men den är betydligt lägre. Det är vad jag tror om sannolikheten.

Vad jag tror om utgången. Jag tror vi får ordning på spelet hänger på tåget och pressar oss förbi på upploppet och därmed skulle sannolikhtetn för ett firande på Cibeles i slutet av Maj vara mycket nära 1. ;-)

Däremot tror jag att sannolikheten för en god kamp är stor men det är det nog ingen som ger mig något odds på. ;-D
Annons: