/spanien/barcelona/forum/2515.aspx/spanien/barcelona/forum/2515.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Nemesis 10
2015-05-16 15:35
Gundogan var ju hur bra som helst när Dortmund var som bäst i två år innan han blev skadad. Kan vi få han till ett bra pris så varför inte? Tror verkligen inte att han skulle göra det sämre än vad Iniesta gör just nu på den positionen.
Barcelona B-Guden
2015-05-16 15:19
@Erik Satie:

Nej det är väldigt få spelare som haft riktigt hjärta för sin klubb,
Barcelona Erik Satie
2015-05-16 15:14
De Gea är en jävla skurk. Finns det inget hjärta kvar i fotbollen? Går han till real hoppas jag att han floppar rejält och blir utbuad på Vicente Caldéron.
Barcelona NoGo™
2015-05-16 15:05
@Naknooo:

Yes matcherna spelas som vanligt!
Barcelona Liunil Masse
2015-05-16 15:03
Koeman92 Kan bara hålla med. Finns inga bättre än dom två. Tråkiga är ju att Verratti är omöjlig att värva och Thiago kasta vi iväg. Behålla Cesc och sälja Thiago, herregud asså...
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona BlueRed
2015-05-16 14:52
Jag gillar Gundo skarpt. Tror att han kan bli riktigt bra i rätt lag. I Dortmund har han visat sig vara riktigt bra. Jag tycker dock att detta luktar en Fabregas all over again... Får en känsla av att det kommer bli en mindre flopp.
Barcelona basaric - "el guaje"
2015-05-16 14:47
Barcelona fick ju drygt 20.000 biljetter till CL-finalen. Kommer man att sälja dom via hemsidan?
Barcelona Erik Satie
2015-05-16 14:45
Jag tycker Gündogan är riktigt bra. PSG lär ju inte släppa Verratti såvida barca inte lägger ett hutlöst bud. Pogba är ju överskattad.
Barcelona Naknooo
2015-05-16 14:39
Blir det några liga matcher den här veckan eller?
Barcelona Davids3
2015-05-16 14:30
Vi håller tummarna för Barcelona B idag. De möter ett mittenlag. Det är 6 poäng upp till ovanför strecket med 5 matcher kvar!
Barcelona Leo y Cesc
2015-05-16 14:19
@Guat:

Källa?
Barcelona MessiyoyO 10
2015-05-16 14:17
Aston Villas försvar... Hur tog dem sig ens till FA-cup finalen? Haha ingenting går ihop när det kommer till Premier League
Barcelona Junta Dimision
2015-05-16 14:12
Sadio Mané har slagit ett nytt rekord på ett äkta hattrick, 3 mål på 3 minuter för sitt Southampton mot Aston Villa. Hatten av!
Barcelona koeman92
2015-05-16 14:11
Finns bara två mittfältare jag hade velat se i Barça i dagsläget; Veratti eller Thiago.
Barcelona Barca4life98
2015-05-16 14:06
Gundongan kan nog vara bra om Xavi lämnar annars är jag skeptisk till den värvningen, speciellt när nu när vi har Rakitic. Gundongan skulle bredda mittfältet i alla fall, och sedan kan man hoppas att han hittar sin gamla form. Tror att han skulle passa i Lucho's Barca ändå. Kan man få loss honom för en skaplig summa så...
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-05-16 13:46
@Guat:

Samma taktik igen.

När Messi skänkte en straff till Neymar för några veckor sen kom de med den stora nyheten att CR7 har skickat 60 miljoner till Nepal. Killen har en arme av mediakrigare...

Barcelona Guat
2015-05-16 13:32
Nu har tydligen Ronaldo problem med knät igen. Haha vilken komedi...
Barcelona BARCA-més que un club
2015-05-16 13:27
Sägs att Dybala är klar för Juventus ,
Gündogan hoppas inte det stämmer vill fan inte ha han hit.
Killen är 90% skadedrabbad och efter sin skada har han tappat som spelare så nej tack hoppas inte Barca visar intresse där.

Veratti hade varit ett bättre alternativ.
Barcelona Davids3
2015-05-16 13:26
Har inte följt Gundogan så mycket. Någon som kan presentera honom utförligt?
Har han verkligen vad som krävs för att få spela hos oss?
Barcelona Blaugrana91
2015-05-16 13:21
[QUOTE=enkos]Barcelonas vice president Javier Faist stavning? säger att det kommer att bli svårt att behålla MSN nästa säsong pga de höga skatter som finns i Spanien och har pga det inte kan konkurrera lönemässigt med lag som Chelsea City och PSG. . Att Barca blir då tvungna att höja lönerna men samtidigt inte får bryta mot financial. . Spelarna tittar alltid efter netto löner säger han [/QUOTE] Vad är det för trams han babblar om? Messi har ganska nyligen fått en löneökning som gör att han är världens bäst betalda spelare. Neymar fick nyligen också en höjning. Dessutom så är Barcelona som klubb betydligt ekonomiskt starkare än t.ex PSG och Chelsea som inte kan spendera på grund av FFP. Det klart att PL nya avtal innebär att dem kan närma sig Barca och Real, men samtidigt har vi ett otroligt utrymme för att öka våra intäkter när det kommer till reklamkontrakt. Både avtalet med Nike och Qatar Airways går ut väldigt snart och jag tror nog Barca vill toppa Uniteds monsterkontrakt med Adidas och Chevrolet...
Barcelona Tiki-Taka
2015-05-16 13:20
En annan källa, tagen från den tyska tidningen BILD
Barcelona Tiki-Taka
2015-05-16 13:18
Verkar som att Gündogan sägs vara nära till Barca. Övergången skall ske i januari 2016, då det inte blir någon CL för Dortmund nästkommande säsong så kommer han heller inte vara bunden gällande CL spel för Barca. Vad säger ni?
Barcelona Davids3
2015-05-16 13:15
@Andres "El Ilusionista" Iniesta:

Kan man drömma om att Thiago har begärt en speciell klausul endast för Barcelona? att de kan köpa tillbaka honom billigare eller så..
Barcelona jawwa
2015-05-16 13:13
Trevlig första säsong för ter stegen, för övrigt lite av en personlig favorit, som spelar 2 finaler varav en är den största på klubblagsnivå.
Barcelona Davids3
@Peshmerge - AS9:

Han lär sig tydligen inte av andras misstag utan måste uppleva det själv :)
Barcelona B-Guden
Stoichkov~

Real har ju knappast tappat ligen, dom har helt enkelt i varit tillräckligt bra, det är inte så att dom tappat poäng mot lag som Granada osv pga underskattning ellerså, dom har tappat poäng mot topplagen. oss Valencia Atletico Villareal osv, dom har helt enkelt inte klarat av att vinna mot dom bästa lagen vilket också visat sig i CL 2 vinster på 6 slutspelsmatcher.

Hade liga enbart bestått av topp 4 lagen Barca Real Atletico och Valencia hade dom hamnat sist om man kollar på inbördesmötena den här säsongen. 4 av 18 poäng har dom lyckats tagit mot dessa lag. Medans Barca hittils har tagit 12/ av 15.

Nej det är Barca som jag tackar en knacklig inledning där man inte hade spelat ihop sig. Ny Rakitic. Sandro och Munir fick spela otroligt mycket knappast några klasspelare. Sedan vände det laget blev ihopspelt och de tre där framme har ett magiskt spel. Jag tänker inte tacka Real för dom inte varit tillräckligt bra.
Barcelona Diar Shekha
2015-05-16 13:09
Jag är faktisk en av de som tycker att Thiago Alcantara inte är so special. Vad har han bevisat? Visst, jag förstår att han har haft det tungt senaste året med skador osv men grabben är ändå 24 år, ingen talang längre. Tycker mer att han är som en "showare" där han ibland bjuder på några vanliga trix här och där, annars inget mer. Jag ser honom inte som en som kan leda ett mittfält på egenhand, och jag tycker att han borde vara bättre än vad han är nu, med tanke på att han har haft Guardiola runt sig halva livet och alla stjärnor i hans omgivning i både Barca & Bayern M.

Sen fine, han domniera ett U21 turnering för några år sen,men det är inget märkvärdigt i min fotbollsvärld. Det har även Ola Toivonen och Marcus Berg gjort & var är de idag? Just saying.

Sen hoppas jag att han aldrig mer sätter sina fötter i den här klubben. Han valde själv att lämna för ett bättre liv i en "bättre" miljö, ingen som tvinga honom. Det är bara korkat att lägga fram fantasisummor på gamla La MAsia spelare. Han är som ett ex.
Barcelona Junta Dimision
2015-05-16 13:05
Vår egna Tyska mur mot diverse Bayern fans i tisdags.
Barcelona 11-9-10
2015-05-16 12:54
Haft ligan i sina händer? Ja det har väl alla 20 lagen vid starten Gäller att samla ihop mest poäng av samtliga då gäller det helt enkelt att vinna flest matcher. Så nej jag tackar inte real för ligan, utan jag uppskattar och gratulerar våra spelare som VINNER ligan åt oss
Barcelona Liunil Masse
2015-05-16 12:53
@Weloba_en: TRAINING. Luis Suárez trained with the group without the medical green light. All players available for Luis Enrique Vamös.
Annons: