/spanien/barcelona/forum/25147.aspx/spanien/barcelona/forum/25147.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona La Rambla
2005-12-15 14:49
Det är lugnt, de kan inte sitta här 24/7. Han åker på minst 1 års avstängning så fort någon dyker upp. Under tiden skämmer han bara ut sig mer. ;)
Barcelona Puyol_21
2005-12-15 14:48
vissa, till exempel jag, blir avstängda direkt men när en sån idiot som han skriver som en jävla stolle så händer inget, vad är det för skit!? vad krävs egentligen? förklara tack!
Barcelona Puyol_21
2005-12-15 14:47
Barcelona La Rambla
2005-12-15 14:47
Bara skoja lite?
Att kalla Henke för "Culo Al Maricon" ser inte jag som skoj åtminstone.

Ja, plugga svenska, plugga lite vett och etikett skulle vara på sin plats.

Du tror väl inte att man tar någon på allvar som skriver 57,000st :) eller ! efter varje mening på allvar.
Barcelona La Rambla
2005-12-15 14:37
Man kan ju be en stilla bön att någon moderator tar fram saxen och rensar ut vissa element av fjortiskaraktär som borde sitta hemma och plugga på svenskaläxan istället för att fåna sig här. Nåja, det kommer väl så småningom. :)
Barcelona CruzitoZ
2005-12-15 14:04
näää :):):):):)
Henke lover omfg...Han Suger han har inte gjort ett skit i braca.....
Han e bäst på missa må l muahahahhahahahaha
que se lo metan por el
Culo Al Maricon muahahahahaha
Barcelona Lucho
2005-12-15 14:02
Jag använde inte Castro-kopplingen för att starta en politisk diskussion utan det var mer ett oseriöst svar på juve-supporterns uttalande om att Ronaldinho minsan inte var fotbollens gud eftersom att han ser ut som en häst. För lika meningslöst är det ju att dissa Maradona för att han hyllar Castro. Ärligt talat så ger jag blanka fan i vad fotbollsspelarna har för åsikter eller hur dom ser ut. Även om Ronaldinho är ful som stryk och Maradona är en idiot som dessutom hyllar en hemsk diktator så kan jag uppskatta deras fotbollskonster.

Och varför Suñol börjar yra och blanda in USA kan man ju fråga sig..
Barcelona Paninho
2005-12-15 13:39
Vafan pratar ni om Kuba för? Har hört att man ska diskutera fotboll här och vad jag vet är inte käre Fidde särskilt bra på det...
I alla fall... Deco behövs på mittfältet! När van Bommel och Xavi är tillbaka har vi inprincip världens bästa innermittfält.
Barcelona Suñol_
2005-12-15 12:33
lucho// kolla länktipset så kanske du förstår att det inte bara diktaturer som beter som en diktatur...jaja jag vet att man inte ska pladdra politik här men det här bör alla läsa för det är viktigare en fotboll(vilket smärtar mig att säga).
Barcelona Suñol_
2005-12-15 12:23
Lucho// snacka inte skit om fidel castro, visst finns det tveksamheter på kuba men han är fan så mycket bättre en om jänkarna skulle få bestämma(för det skulle dom).
Barcelona La Rambla
2005-12-15 11:43
Jag hoppas verkligen Henke förlänger med 1 år till. Han personlighet och ödmjukhet behövs verkligen i dagens Barça. Kolla bara in hans nya hemsida på alla culés kommentarer som hoppas att han stannar.
Barcelona Backstrom
2005-12-15 11:39
Det har jag också hört Sonde, så det kan säkert stämma. Kan inte ange någon källa dock, så det är inget att lita på.

La Rambla
Jag läste också det där i SvD, log stort för migsjälv när jag läste det. :-)
Barcelona La Rambla
2005-12-15 11:38
Sonde

Henrys kontrakt går ut 2007, därav spekulationerna om att han inte blir så dyr om han förlänger kontraktet med Arsenal nu.

En intressant intervju med Henke.
Roligaste var:
Ronaldinho, klädd i mjukisbyxor och löst hängande skjorta, kommer in i rummet. Han stannar upp, ler sitt omisskännliga leende, greppar ”Henke” Larssons hand och säger ”Tu eres mi idolo” (du är min idol).

En Dinho i mjukisbyxor. :D
Barcelona Sonde
2005-12-15 11:34
Hmm...var det inte snack om att Henry's kontrakt gick ut till sommaren och att han på så sätt skulle komma "gratis". Vore dumt att sälja en spelare för att ha råd med en gratis spelare.

Förmodligen är det väl bara jag som missförstått alltihop.
Barcelona Viking
2005-12-15 10:25
Imorgon så direktsänds CL lottningen på viasatsport1 kl 12:00 för er som har möjlighet.

Hoppas på Chealsea, lr kanske Benfica? Vore mäktigt att återse Koman på Camp nou igen =P

Visca el Barça
Barcelona La Rambla
2005-12-15 09:27
Intressant läsning!

FC Barelona: Deco är inte till salu!

Som vanligt är det en Madridbaserad tidning (AS) som sprider egna teorier helt tagna ur luften, att Barça för att finansiera ett "crack" som Henry till sommaren funderar på att göra sig av med en av sina stjärnor. Det skulle enligt dem vara Deco.

Deco anses av klubben tillhöra de spelare, Ronaldinho, Puyol och Eto'o är andra, som ska utgöra stommen för nästa säsong 2006/2007. Som många tidigare här skrivit är Deco en spelare av speciell karaktär, en vinnare och med unika spelegenskaper. Det är heller ingen hemlighet att han står högt på Mourinhos önskelista just för sina kvalitéer som spelare och karaktär. Deco som föredrog spel i Barça framför Chelsea trots lägre lön säger väl också allt om var han själv vill spela.

Så vad en tidning som AS skriver ska man knappast ta på fullaste allvar, det är ungefär lika tillförlitligt som tribalfootball.com. Det är ingen hemlighet att de springer marängernas ärenden, och bara vill skapa oro i leden hos Barcelona nu när vi leder ligan och det stundar Champions League. För på planen klarar de ju inte av det.
Barcelona La Rambla
2005-12-15 08:04
Juve
Jag tycker man borde tåla att folk kritiserar, och inte lulla på i någon drömvärld där allt går sin egen väg.

Snälla nån, du slänger ur dig oseriösa inlägg så som:
En gud för den delen skulle inte göra det underliga valet att se ut som en häst i ansiktet heller (Ronaldinho).

Snart påstår du väl att Emerson är guds skapelse till kvinnan också. Vad nu utseendet spelar för roll i fotbollssammanhang.

Sen vill du bli tagen på allvar som en seriös debattör? Att det krävs taktik och inte enbart enorm anfallskraft är knappast någon revulotionerande tes som du kom på när du slog huvudet i lykstolpen på väg till jobbet någon morgon. Det vet nog alla som sysslar med fotboll, speciellt tränare som Rijkaard för att nämna någon. Det du däremot bevisar är att du inte har någon som helst aning om vad för slags taktik ett lag som Barcelona har. Ganska komiskt att hänga upp sig på vad skribenter skriver i olika lags gästkrönikor. Det borde stå klart vid det här laget att SF knappast handlar om helt igenom objektiva synpunkter.

Ja italienska försvar, de är ju verkligen täta nu för tiden. Ronaldhino har inga problem med italienska försvarare, Milan förra året tex, Udinese i år. Det många italienska försvarare är riktigt bra på är att sparka ner spelare när de inte hänger med. Det gör dem knappast till bra försvarare.

( och ni vinner inte CL, kom ihåg det )

Ja vi tar dig verkligen på allvar. ;-)~
Barcelona Lucho
2005-12-15 02:37
Juve: Jag håller med dig om att Maradona är världens bäste genom tiderna (en gud på planen men fan själv utanför) och att Ronaldinho har en bit kvar men även om man tycker att brassen är bättre så är det väl inget bevis på att man är medgångssupporter? En medgångssupporter är ju som ordet säger en person som börjar hålla på ett lag när det går bra men sviker det när det går sämre. Om man använder ditt synsätt så är nog var och varannan nere i Barcelona medgångssupporter för tillfället ;-)

Jontteee: Oj, my bad. Jag har bara lite svårt att se charmen med en diktator som Fidel Castro.
Barcelona Jontteee
2005-12-15 02:18
Lucho
Dissa inte Fidel Castro
Spanien Juve
2005-12-15 01:58
@Ordem e Progresso
Jag tycker man borde tåla att folk kritiserar, och inte lulla på i någon drömvärld där allt går sin egen väg.
Har du hört talas om försvarare som Maldini, Nesta & Cannavaro? (listan kan göras lång)

Nåja, är för trött för att orka gnata någe mera, skall upp till jobbet också. God natt.
( och ni vinner inte CL, kom ihåg det )
Barcelona Ordem e Progresso
2005-12-15 01:49
Hehe Lucho helt rätt. Don't judge a book by it's cover "Juve".

Tycker inte du ska kritisera Klint för hans krönika, självklart är den subjektiv eftersom han skriver en krönika för svenskafans.com's BARCELONA SIDA, skulle vara konstigt om han hyllade en juvespelare då, eller ? Det verkar som om det är det du vill. Men tyvärr så håller inte alla era spelare tillsammans mot Ronaldinho. Så stick tillbaka till italien sidorna och yttra dig helst aldrig mer om spansk fotboll för det är tydligt att du inte kan någonting om den.

Skulle inte förvåna mig om alla här inne visste mer än dig om italiensk fotboll också. Du verkar tycka om Serie A försvararna. Tycker inte vi har haft speciellt svårt att göra mål på dem, varken era, Milans eller Udineses.

Nästa gång du av misstag råkar slå på en Barça match, titta då på killen i försvaret som heter Puyol, tror nog du glömmer dina italienska backar ganska snart då, för där har du en riktig försvarare!

Visca Barça och död åt tråkfotboll.
Spanien Juve
2005-12-15 01:41
@Lucho
Beautiful_ Barça fattade direkt vad jag syftade på, dvs den bästa genom tiderna alltså inte_ årets bästa fotbollspelare.

@Beautiful_ Barça
Du kommer att få se i år att Juventus kommer spöa er i CL.
-För att vinna Champions League så behövs mycket taktik, inte enbart enorm-anfallskraft.
Barcelona Lucho
2005-12-15 01:33
Juve: "En gud för den delen skulle inte göra det underliga valet att se ut som en häst i ansiktet heller (Ronaldinho)."

Näe, och en gud skulle inte heller göra underliga val såsom att knarka bort sitt liv och hylla Fidel Castro.
Barcelona Polero
2005-12-15 01:31
....skulle vara helt ok med Deco såld (trots sina 11km som han springer per match och känsliga passar)...men killen lägger sig som en pajas alldeles för ofta, han är klen. Vi har Xavi, Iniesta och Bommel där. Även Gabri och Ezquerro kan i nödfall vara på mittfältet.
...om vi nu (som texten i den där tramstidningen antyder) gör en megavärvning.
Barcelona Lucho
2005-12-15 01:25
Juve: Är man medgångsfan om man tycker att en spelare i ens favoritlag är världens bäste? Utveckla gärna ditt resonemang för jag fattar verkligen inte vad du menar..

Bopi: Och som så ofta förut citerar Tribalfootball Marängnytt så därför bör nyheten tas med åtminstone en näve salt. Fast å andra sidan, konstigare saker har hänt. Två saker som skulle kunna tyda på det ovannämnda är dels att Deco så sent som i höstas påstod att han föredrog spelarna i Portugal före dom i Barça och dels så var ju han Rosells värvning och dessutom god vän med denne.
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-12-15 01:23
Jag börjar bli jävligt trött på allt det här tjatet om italien och deras försvarare. Det finns lika bra försvarare i Spanien. Skillnaden är att man i Italien möter ett helt lag som försvarar. Tråklag som Juventus.
Du kanske har missat vad Dinho gjorde med Chelsea, ett lag som spelar som er. Eller ska man kanske nämna andra Italienska lag? Vad han gjorde mot Milan, ring a bell? Eller kanske Udinese?

Vi har ju alla sett vad som händer med Juventus när de möter lite bättre motstånd.

Maradona är fortfarande den största genom tiderna, men det är bara för att Ronaldinho har en bra bit av sin karriär framför sig. Så dissa inte Ronaldinho din svartvita fjant.
Spanien Juve
2005-12-15 01:09
Hyfsat medgångsfan till gästkrönikör ni har. (MATTIAS KLINT)
Ronaldinho är inte världens bästa genom tiderna, och framförallt inte fotbollens gud. Fotbollens gud spelade i eran klubb åren 1982-84, och frälste senare Italien i klubben Napoli.

En gud för den delen skulle inte göra det underliga valet att se ut som en häst i ansiktet heller (Ronaldinho).
Skicka Ronaldinho till Italien så får han lära sig att spela mot duktiga försvarare vilket aldrig händer i den Spanska ligan.
Barcelona Bopi
2005-12-15 00:19
Barcelona to put Deco up for sale

kolla länk =)
http://www.tribalfootball.com/december/spanishnews151205.html
Barcelona Paninho
2005-12-15 00:08
Nu pratar vi inte mer om Chelsea-matcherna förra året, får tårar i ögonen för fan...
Barcelona Camparn på nou
2005-12-15 00:05
Sevilla har släppt in 10 mål på 15 matcher vi är tvåa i ligan med 13 insläppta mål.
Något som visar att vår defensiv är stark och fungerar bra.
Annons: