/spanien/barcelona/forum/25143.aspx/spanien/barcelona/forum/25143.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Beltranoz#7
2005-12-18 01:22
Driver sportal lr? d står att messi skulle vara aktuell för inter i januari.. haha kan bara skratta åt d! undrar va dom fick d ifrån :S
Barcelona Gabriel
2005-12-18 01:07
Rambo~

På onsdag mitt i veckan mot Celta Vigo.
Real Madrid RonaldoZone
2005-12-18 01:03
Aja ska gå o lägga mig !

syns ..

HALA MADRID !
Barcelona Gabriel
2005-12-18 01:02
Blaugrana_1899

Haha respekt! Du är inte den enda drabbade, minns när La Rambla blev avstängd på samma sätt som dig. Fiasko! Som jag alltid har sagt, undvik att gå in där du får inget ut av att vara där.
Spinbad
2005-12-18 00:59
Jag tror vi måste börja inse att Iniesta inte är xavi-typen egentligen som spelar enkelt och lite längre tillbaka i banan. Han är snarare en seplare som deco som försöker slå mer avgörande passningar och även försöker sig på egna genombrott och djupeldslöpningar. Vi får ett mer direkt spel med Iniesta och han skapar en del farligheter med sina snabba passningar (Giulys mål och den långa passningen som senare ledde fram till straffen). Vi får ett mer direkt och kanske mer effektivt spel med Iniesta men vi får inte det där sjukt massiva bollinnehavet vi får med Xavi. Frågan är vad laget egentligen eftersträvar? Motta spelar enligt mig mer som Xavi gör. Grymt snygg vändning av Iniesta innan 1-0 för övrigt.

Gio är bedrövlig i positionsspelet, alla de chanser Cadiz skapade i första halvlek kom från vänterkanten då det fanns stora ytor bakom Gio som de hela tiden spelade in på. Kommer Chelsea åter avslöja hur dåligt Gios positionsspel verkligen är i CL ännu en gång?
Barcelona Rambo~
2005-12-18 00:55
grabbar när är det dags för nästa match`?
Barcelona Blaugrana_1899
2005-12-18 00:55
Nicholas (red) // Häcklat? jag jublade och kommentarade Rivaldos underbara mål, och lär dina kompisar på er red att om man stänger av någon så kan man pm en förklaring, eftersom du gör det så borde personen som stängde av mig göra det.. fast avstängningen kom väll i ren desperation från en admin hos er eftersom han inte palla höra sanningen om äckel madrid när det gäller hur dåliga ni är! Jag förvänta mig ett lite mognare svar av dig men istället kommer du med "tycker inte synd om dig" svar när du bara TROR TROR TROR att jag har häcklat eller att du har stängt av mig förut, nu behandlar jag dig på samma sätt tillbaka, och om det för dig att må bättre så kanske du ska stänga av mig för det här inlägget så du slipper höra mer sanning om din klubb? 0-3 på er hemmamark och vi spelade ut er, er publik aplåderade världens bästa fotbollsspelare som spelade för bortalaget, jag förstår att det känns hos er men det måste man kunna ta för vad det är och inte missbruka makten som red genom att stänga av folk för inlägg som inte har ett syfte till att provisera någon! Nog tid slösad på dig.

Underbar match idag, 12 raka vad säger man?

Visça Barça !!!
Real Madrid RonaldoZone
2005-12-18 00:54
(catalonia barca)

japp så ska de låta ;)

han måste inse att de finns andra människor på jorden som inte respekterar det han gör !

Kan säga att alla club lag i europa säkert hatar hans målgest men va ska man göra .. snubben tror att han lever i sin värld med Lazio där ingen bryr sig om vad han gör elr håller på med !
Real Madrid RonaldoZone
2005-12-18 00:52
Gabriel

håller med dei faktiskt. Vet att det inte finns någon möjlighet att han ska sättas i fängelse men de va bara min åsikt :). Du har fullt sagt rätt ;)

HATA RACISMEN !
Barcelona (catalonia barca)
2005-12-18 00:49
men jag håller med dig han borde sluta med det fast han inte menar nåt illa.
men som du säger att han måste inse tt det inte bara finns lazio fans och han på vår jord utan även andra människor.
Barcelona Gabriel
2005-12-18 00:49
RonaldoZone

Angående juve: Exakt och det är det jag stör mig på!

Personligen hade jag verkligen inte haft något emot ifall Di Canio sattes i fängelse, tyvärr är det ingen möjlighet. Vart är fotbollen påväg när tom spelarna uppträder som han gör, det handlar om att ta sitt ansvar som profisionell fotbollsspelare.
Real Madrid RonaldoZone
2005-12-18 00:48
(catalonia barca)

han kanske ger respekt till sina fans. Men han måste inse fakta .. troru några andra lags fans respekterar han då han gör sin äckligt fula målgest !

Står där och höjer högerarmen ! Nej , äckligt var ordet !
Real Madrid RonaldoZone
2005-12-18 00:46
Gabriel

Juve är ett tråkigt lag och kolla på men så kommer de dära målet som de behöver och så backar de hem , men de som e så otroligt bra med Barca är att de spelar otroligt fin fotboll , bländande teknik och allt leder de med 3-0 ger de inte ens upp och forsätter fullt ut i 90 minuter.

angående Di Canio :

va ska man göra åt honom , tycker att han borde bötfällas och bli som sagt kickad ur fotbollen . Racismen hör inte till vår underbara sport som vi älskat en lång tid nu. Di Canio borde hamna i fängelse, det är iaf min åsikt, resten får tycka som de vill.

HALA MADRID !
2005-12-18 00:43
RonaldoZone /// men jag tror att dicanio gör det för att han som sa att det är bara att han känner att han ger respekt till fansen.
Barcelona Gabriel
2005-12-18 00:42
RonaldoZone

Juve är ett klasslag och ett topplag i Europa, no doubt. Däremot har jag aldrig gillat dom och stör mig på deras sätt att spela fotboll. Att dom tillsammans med oss är det bästa laget resultatmessigt är sant, däremot får dom leta in the dark för att komma i våran klass spelmessigt.

Det märkbara med Di Canios sätt att uttrycka sig är att han även gör det när han blir utbytt, riktigt anoying.
Barcelona giovani
2005-12-18 00:40
Gabriel , håller inte med dig angående Iniesta, jag får damp på killen. Det är en sak att spela dåligt på sin position en helt annan sak att inte ens vara där, jag tror inte han riktigt förstår vad hans position går ut på. Det är han som ska vara länken i spelet, han ska alltid vara runt bollen och följa med bollen upp inte vara 20 meter framför Edmilson när Barca försöker få igång ett spel. Motta och Xavi är inte bättre på den positionen därför att dom är bättre spelare (även om dom är det) dom är bättre därför att dom står rätt.

Min logik säger mig om jag vore Iniesta och är ny på denna position (som han för övrigt inte är) så skulle jag först och främst försökt att stå rätt och komma in i matchen sen försöka anfalla osv, men killen finns inte ens där han var som en förvirrad kyckling på plan idag, han fick knappt bollen fasten han ska vara den som får den mest av alla.

Fan spelar han en match till på den positionen måste jag gå och köpa hjärt medecin eller ett pack extra cigg.
Real Madrid RonaldoZone
2005-12-18 00:39
Gabriel

ida så funkade Juve inte så bra , fast de håller fortfarande en hög klass just nu och som sagt ett av idag europas bästa lag med Barca.

Gillar inte heller Di Canio's sätt att uttrycka sig på ett sådant sätt, rent sagt katastrofalt. Han verkar inte fatta han måste vara mentalt störd i huvet, men .. men så länge han spelar så kommer vi få se den dära målgesten några gånger till.

Stand Up , Speak Up .. Fuck the racism, it ain't worth anything to hate other people !
Barcelona Gabriel
2005-12-18 00:37
(catalonia barca)

Var inte så säker. Maxi har länkats samman med bla Betis som jag tror skulle gynna både honom och Betis. Dom saknar just nu en bra anfallare, är säker på att dom hade legat mycket högre i tabellen med Oliviera i laget. Jag hoppas för Maxis skull att han släpper sin envishet och tänker på sitt egna bästa och går med på en utlåning (ifall det skulle bli aktuellt till uppehållet) till Betis.
Barcelona Messi
2005-12-18 00:35
Spelare som förtjänar 5 i betyg idag: Messi, Márquez - Messi ägde andra halvlek. Márquez var en vägg i försvaret.
4 i betyg: Deco, Edmílson - Deco var en jätte i andra halvlek. Edmílson var väldigt bra igenom hela matchen.
3 i betyg: Puyol, Oleguer, Iniesta, Giuly, Eto'o - Alla gjorde en OK insats.
2 i betyg: Gio, Ezquerro, Motta, Valdés - Ezquerro och Motta spelade för lite, Valdés hade inte så mycket att göra, Gio var en katastrof.

Rijkaard/Ten Cate 3 - Visade fingertoppskänsla när de valde Giuly/Messi istället för Larsson. Kanske borde de bytt ut Gio tidigare.
Barcelona Gabriel
2005-12-18 00:34
RonaldoZone

Såg du juve idag? Dom kan inte ens hålla bollen inom laget i 5 passningar, katastrof! Resultatmessigt så är Barcelona och Juve nu bäst, spelmessigt råder det ingen tvekan om att vi är ohotade som nummer 1.

För övrigt stör jag mig otroligt på Di Canios sätt att utrycka sig och "känna samhörighet till hans folk".
Barcelona Gabriel
2005-12-18 00:30
Henke har varit lite ringrostig i slutet och börjar missa sina målchanser allt mer ofta än vad man är vana vid att se honom göra. Men idag kan man inte klandra honom för att han inte gjorde mål. Han avslutade riktigt bra, det går väldigt snabbt i fotboll, och målvakten gjorde riktigt bra räddningar i speciellt en av hans chanser.
Real Madrid RonaldoZone
2005-12-18 00:30
Jag kan bara gratulera er Barcafans !

Ni spelar en fotboll på riktigt hög nivå, säkert ett av europas bästa lag just nu med Juve !

HALA MADRID !
Barcelona Gabriel
2005-12-18 00:28
Hoppas Rijkaard går igenom sekvensen där 1-3 målet inträffade med alla spelarna i närmaste träning. Där ser man hur lätt det kan gå och hur även ett helt utspelat bottenlag kan utnyttja sånna misstag. Spelarna måste vara mycket mer alerta, tur att det inte påverkade vinsten eller att det inte var i en CL-match.
2005-12-18 00:28
Camparn på nou ///
du har rätt.
man vet ju inte hur det ska se ut för maxi i framtiden.det finns ju f*n inga handlingar för honom med en annan klubb för utlåning.
jag vill att han ska lånas ut till en klubb dör han spelar från start.
jag tycker synd om honom.han förlorar sina bästa år på bänken.
Barcelona Camparn på nou
2005-12-18 00:25
En mycket skön seger. Barça vann med klara 1-3 som borde ha varit 0-3.
Sista halvtimmen så skapades det mängder av chanser. Messi var fantastisk matchens lirare!

Henke måste börja sätta sina chanser lite löjligt nu.
Fattar inte att Maxi ALDRIG få chansen helt sinnessjukt i en sådan här match speciellt när vi leder med 0-3 borde det vara självklart att ge honom speltid speciellt när Ronaldinho är borta. Blir ibland inte klok på Rijkaard.
Maxi har imponerat på mig varje gång jag har sett honom.
Om man jämför honom med Henke och vad de har presterat på sin begänsade speltid så vinner Maxi stort på poäng, men han måste få mer matchtid!
2005-12-18 00:24
Ashley cole skulle passa perfekt.
en riktig stark back.
men du jag har redan värvat han till barca.
men i pro evolution soccer ;)
visca la barca !!!
2005-12-18 00:22
haha okej henke är en bra spelare ,men inte den klassen för att kunna spela från start.
man har många andra val ,man kan välja tex maxi
som kan kanske ersätta en skadad anfallare.
och nu börja det bli tråkigt för komentatorerna när nån an våra anfallare gör mål.
för då blir chansen för henke i startelvan mindre.det finns ju ingen chans att henke spelar från start.det gör inte ens giuly nu för tiden på grund av under barnet messi.
Barcelona Gabriel
2005-12-18 00:19
(catalonia barca)

Han börjar komma till åren men han har bevisat att han håller klass, även CL-klass. Min önskan är att vi värvar Ashley Cole till sommaren.
Barcelona Gabriel
2005-12-18 00:17
Det tråkigaste idag var:

Att återigen konstatera den dåliga säkerheten i spansk fotboll. Detta är något som måste förbättras för att kunna konstatera spelarnas säkerhet. Rätt som det är så springer någon idiot in på planen med en kniv och knivhugger en utvald, först då kommer något göras åt saken men då är det redan för sent, agera nu!

Det andra tråkiga var att återigen höra nissarna på tv4+ efter Eto'os andra mål. "Det enda negativa med detta är att det inte är bra för Henrik Larsson". Jag är så otroligt trött på detta, jag kan förstå att dom inte är Barçafans (hmm eller nej det kan jag inte :P) och vill Henkes bästa hela tiden, men snälla kom in till verkligheten nu.

Det värsta av allt var ändå när Magnus Hedman, som ändå är den av nån som verkligen har bevisat sig vara relativt kunnig, påstod att Henrik Larsson håller samma klass som Samuel Eto'o. Pallar inte ens kommentera detta, skamligt!
2005-12-18 00:16
Ämne: (catalonia barca)

....haha men mot real madrid lär dom bli knäpp tysta och kanske somna på grund av reals spel.
haha ;)

visca la barca !!!
Annons: