/spanien/barcelona/forum/25141.aspx/spanien/barcelona/forum/25141.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona MeSSi__
2005-12-18 11:29
Tack för att du gillade min krönika Viking men Nesta vore en omöjlig värvning och dessutom början han bli gammal nu. Vi borde satsa på någon lite yngre istället.
Barcelona Viking
2005-12-18 11:25
Håller med Messi, skippa Henry och Lampard. Två värvningar som skulle sitta fint är Nesta och Gallas =P DÅ vore vi ostoppbara!

Iaf, kul att Edmilson har blommat ut! Tycker han är grym som pivote. Hoppas nu att han får vara skadefri och forsätta regera på den positionen. Det var väldigt oklart innan säsongen, om vem som skulle spela där. Motta, Xavi, Edmildon eller fortsätta med Marquez? Ingen visste..
Men Edmilson känns som det solklara valet på den platsen nu tycker jag, vad tycker ni?
Nu när Xavi är borta så kan Motta spela på hans plats. Och Marquez ser jag helst i backlinjen..
Barcelona Lucho
2005-12-18 11:23
Jag tycker AlexC har en poäng. För vad är det egentligen som har gjort Denilson och Robinho (även om det är lite tidigt att döma ut honom) till de spelare de är? En tolkning skulle ju kunna vara att de hämmats av att de redan tidigt fått inristat i pannan att de är världens bästa. Samma sak sker med Messi nu. Att ha ett bra självförtroende är såklart bra men det gäller, för att dra en klyscha, att ha fötterna på jorden.
Barcelona Lucho
2005-12-18 11:14
AS är roliga. För jag inte inte riktigt vilken gång i ordningen det är när Barça spelar så utser dom domaren till matchens sämsta spelare. Okej, han gjorde mer än ett felbeslut men det är så fånigt när dom försöker insinuera att domaren var en av orskerna till Barças vinst. Idag motiverar dom det med att han missade Messis hands för att sedan blåsa en i deras ögon tvivelaktig straff.. *suck*

Och ett instick i debatten kring Henry. Låt säga att han spelat istället för Messi denna säsong. Hade Barça gått bättre då? Jag tror inte det..
Barcelona MeSSi__
2005-12-18 11:10
Krönikan blev inte publicerad p.g.a stavfel om någon undrar. Kommentera gärna...
Barcelona MeSSi__
2005-12-18 11:09
Gästkrönika : En 13-årings tankar om F.C Barcelona

Nu när det återigen är dags för Silly Season så har det spekulerats mycket i att bl.a. Thierry Henry ska komma att ansluta sig till oss. Enligt mej skulle det vara, trots att Henry är en av världens bästa spelare, en riktigt dålig och totalt hjärnlös värvning. När man har Ronaldinho, Eto'o, Messi, Giuly, Ezquerro, Larsson och dessutom totalt utfrysta Maxi Lopéz, så tänker man på att värva Henry. Hur kan man änns tänka på att värva en sån spelare när man har denna offensiv och när förvaret dessutom, enligt mig allafall, behöver förstärkning.

En annan spelare som det har snackts om är Frank Lampard. Jag tycker själv att han är en underbar spelare men är, precis som Henry, en onödig värvning. Okej, nu har Xavi skadat sig men vi har ändå faktiskt ett högklassigt mittfält. Spelare som Deco, Bommel, Iniesta, Motta och dessutom Edmilson och Marquez så är detta återigen att kasta penger i sjön. Lampard behövs inte i dagens Barcelona så är det bara. Oavsett hur duktigt han är.

Gallas då? Joo, skulle faktiskt kunna bli en ganska hyfsad värvning om han skulle ansluta. Han kan spela båda mitt och ytter back vilken är bra vid t.ex. skador. Tycker han är en duktig spelare också. På vänsterbacken finns Sylvinho och Gio. Jag vet inte rikigt vad jag ska tycka om dessa. Jag gillar Gio och tycker han är en ganska bra spelare, men de flesta verkar inte hålla med där. Sylvinho då, ja han är väl en ganska duktig löpare på kanterna och inläggen är hyfsade men tycker dock inte att hans skott är i närheten Gio:s. Vete tusan hur bra han är defensivt men brasilanska backar brukar inte vara särskildt duktiga i defensiven. På högersidan har vi för det mesta Belletti som är en bra högerback, dock inte av högsta internationella klass. Damia är ett alternativ som jag tycker är bra. Han har spelat några matcher och varit duktig i alla dessa. Gabri är väl egentligen högerback? Har åtmindstone för mig det och den positionen är bred men ingen av dem tre på den håller hög internationell klass av dessa.

Vilka tycker jag då att vi ska värva...

Till att börja med tänker jag skriva någerlunda realistiska värvningar och för det andra kommer jag inte att ta spelare som kostar astronomiska summor såsom Henry och Lampard.

Gabriel Milito, Zaragoza
Hyfsat duktigt mittback som är grym på huvudet och gör fantastiska brytningar ibland...

Paulo Ferreira, Chelsea
Vet inte hur mycket Mourinho kommer ta för Ferreira men det kommer inte handla om enorma summor. En högerback som håller betydligt högre klass än både Belletti och Gabri...

William Gallas, Chelsea
Har kommenterat...
Barcelona TiTi
2005-12-18 10:56
Underbar match igår kanske inte den mest finaste matchen men vi visade ändå att vi har samma form som vanligt och det har gett resultat: 12:e raka.
Jag undrar faktiskt om vi behöver Henry? visserligen är han världens i särklass bästa spelare tillsammans med vår Ronnie men varför ändra på ett vinnande lag? nån som kan visa hur uppställningen skulle se ut om Henry kom?
skulle vi kunna ha Henry tillsammans me R10 eto och Messi?
Tacksam för svar
Barcelona Camparn på nou
2005-12-18 10:28
AlexC

Messi är INGEN Denilson det behöver ingen av oss vara oroliga för.
Han visar vid 18 års ålder redan upp ett mognare och effektivare spel än den 21 årige Robinho. Jag undrar hur långt Messi har hunnit när han är 21.
Det är som Gabriel säger han är bara 18 år. Man kan inte vänta att han alltid ska ta helt rätt beslut och med den talang som han besitter alltid släppa bollen i tid. Det är sådant som han bara blir bättre med åren även fast det han redan nu visar upp är OTROLIGT bra.

Håller med dig om att Messi inte var en femma som "Ronaldinho i el clasico" bemärkelse. Men likväl en fyra.
Han skulle behövt visa upp lika bra spel i första halvlek också. 2,5 i första 5 i andra = 4
Jag tycker ingen igår var en femma.
Laget fungerade stabilt och det var en skön seger.
Barcelona Gabriel
2005-12-18 02:35
Glöm inte heller att han trots allt bara är 18 år, med tanke på så bra som han är så är det lätt hänt att man faktiskt glömmer det och då höjs förväntningarna på honom pga att man bedömmer honom efter hans kapacitet och inte ålder. Han borde utnyttja sina skotttillfällen bättre men även detta lär han sig genom att utvecklas som spelare. Tror dessutom att vi kommer få se messi som målskytt många gånger som frisparksskytt i framtiden.
Barcelona Schubert
2005-12-18 02:26
Finns inget av Denilson över Messi, han är en riktig lagspelare med exceptionell spelförståelse för sin ålder. Behöver lite finslipning bara vilket bara matchning kan ge. Framtiden ser oerhört ljus ut för den spelaren. Argentinare är med få undantag lagspelare, till skillnad från brasilianare som oftare är knepigare.
Barcelona Ordem e Progresso
2005-12-18 02:01
Skön seger ikväll. 3 poäng och nytt klubbrekord säkrat :D. Fortfarande lite upprörd på tv4+ dock att dem missade mer än halv första halvlek. Fick inget riktigt helhetsintryck :(. Visca Barça !
Barcelona AlexC
2005-12-18 02:01
Jag gillar likt er också Messi. Men att ge honom 5:a i betyg etc. är att ta i. Visst var han skön att skåda under andra halvlek men då var matchen över. I första halvlek när matchen levde visar Messi en tråkig tendens att ha svårt att släppa bollen i tid. Denna fenomenala talang får inte slarvas bort genom att bli en Robinho- eller Denilson-typ som dribblar för sig själv och inte för laget. Men jag tror på den lille argentinaren, enda sen man såg honom för ungefär två år sedan fattade man att denna killen var något alldeles speciellt. Visa nu att du blir en Ronaldinho och inte en Robinho.

För övrigt så är det underbart att poängen trillar in trots att spelet klickar, sådant visar sig nyttigt i maj.
Barcelona Vbg:arn
2005-12-18 01:55
Idag var Messi bra, samtidigt som man ska säga att han och alla andra i Barca fick väldigt mycket ytor av Cadiz.

Jag blir så förbannad bara. Henke får två jättelägen, men målvaktsfanskapet ät där med nävarna båda gångerna!
Barcelona Gabriel
2005-12-18 01:46
Libertyhill

Tack för en bra match :) Tror dessvärre att ni inte kommer klara er kvar i La Liga, hoppas däremot på att ni gör det. Hur ska man kunna vilja något annat med den otroligt publiken som ni har, skitroligt att se :)
Cádiz Libertyhill
2005-12-18 01:40
Underhållande match! Ge oss några år så ska vi nog kunna stå upp på ett betydligt bättre sätt. Matchrapport finns ute nu för de som eventuellt missat matchen...
Barcelona Gabriel
2005-12-18 01:33
Schubert

Ja okej, men nu går vi tillbaka till ämnet om världens bästa lag - Barça ;)

Messi rör inte på sig. Man förnyade hans kontrakt med en anledning och det var att försäkra sig om att klubbarna inte skulle kunna rå på den otroligt höga klausulen som man satte på honom. Inter kan drömma vidare, dom har större chans på Ronaldo då!
Barcelona Schubert
2005-12-18 01:30
Messi underbar att skåda idag. Tyckte ändå att Deco stod för en del fina saker idag även om han naturligtvis står för en del bolltapp. Eto'o också bra. Cadiz lite för dåliga för att vara en riktig värdemätare dock.

Spinbad: Rätt Xavi/Iniesta, de är inte samma typ. Vi har ingen Xavi-typ i laget idag. Antagligen väljer man att spela med Iniesta mot sämre lag och Motta mot bättre som ersättare. van Bommel har säkert stora möjligheter att få spela när han kommer tillbaka.
Barcelona Schubert
2005-12-18 01:25
Håller själv på Juve i Italen men håller dem inte som favoriter till CL-titeln. Matchen idag är talande: möter de bra motstånd är de mediokra. De har problem med tempot och deras anfallsspel är svagt. Vad de är bra på är att deras längstanivå är mycket hög, därför har de tappat så få poäng. Zlatan är deras bäste, blir han bortplockad, vilket han kan bli av stora backar, får de problem.
Barcelona Beltranoz#7
2005-12-18 01:22
Driver sportal lr? d står att messi skulle vara aktuell för inter i januari.. haha kan bara skratta åt d! undrar va dom fick d ifrån :S
Barcelona Gabriel
2005-12-18 01:07
Rambo~

På onsdag mitt i veckan mot Celta Vigo.
Real Madrid RonaldoZone
2005-12-18 01:03
Aja ska gå o lägga mig !

syns ..

HALA MADRID !
Barcelona Gabriel
2005-12-18 01:02
Blaugrana_1899

Haha respekt! Du är inte den enda drabbade, minns när La Rambla blev avstängd på samma sätt som dig. Fiasko! Som jag alltid har sagt, undvik att gå in där du får inget ut av att vara där.
Spinbad
2005-12-18 00:59
Jag tror vi måste börja inse att Iniesta inte är xavi-typen egentligen som spelar enkelt och lite längre tillbaka i banan. Han är snarare en seplare som deco som försöker slå mer avgörande passningar och även försöker sig på egna genombrott och djupeldslöpningar. Vi får ett mer direkt spel med Iniesta och han skapar en del farligheter med sina snabba passningar (Giulys mål och den långa passningen som senare ledde fram till straffen). Vi får ett mer direkt och kanske mer effektivt spel med Iniesta men vi får inte det där sjukt massiva bollinnehavet vi får med Xavi. Frågan är vad laget egentligen eftersträvar? Motta spelar enligt mig mer som Xavi gör. Grymt snygg vändning av Iniesta innan 1-0 för övrigt.

Gio är bedrövlig i positionsspelet, alla de chanser Cadiz skapade i första halvlek kom från vänterkanten då det fanns stora ytor bakom Gio som de hela tiden spelade in på. Kommer Chelsea åter avslöja hur dåligt Gios positionsspel verkligen är i CL ännu en gång?
Barcelona Rambo~
2005-12-18 00:55
grabbar när är det dags för nästa match`?
Barcelona Blaugrana_1899
2005-12-18 00:55
Nicholas (red) // Häcklat? jag jublade och kommentarade Rivaldos underbara mål, och lär dina kompisar på er red att om man stänger av någon så kan man pm en förklaring, eftersom du gör det så borde personen som stängde av mig göra det.. fast avstängningen kom väll i ren desperation från en admin hos er eftersom han inte palla höra sanningen om äckel madrid när det gäller hur dåliga ni är! Jag förvänta mig ett lite mognare svar av dig men istället kommer du med "tycker inte synd om dig" svar när du bara TROR TROR TROR att jag har häcklat eller att du har stängt av mig förut, nu behandlar jag dig på samma sätt tillbaka, och om det för dig att må bättre så kanske du ska stänga av mig för det här inlägget så du slipper höra mer sanning om din klubb? 0-3 på er hemmamark och vi spelade ut er, er publik aplåderade världens bästa fotbollsspelare som spelade för bortalaget, jag förstår att det känns hos er men det måste man kunna ta för vad det är och inte missbruka makten som red genom att stänga av folk för inlägg som inte har ett syfte till att provisera någon! Nog tid slösad på dig.

Underbar match idag, 12 raka vad säger man?

Visça Barça !!!
Real Madrid RonaldoZone
2005-12-18 00:54
(catalonia barca)

japp så ska de låta ;)

han måste inse att de finns andra människor på jorden som inte respekterar det han gör !

Kan säga att alla club lag i europa säkert hatar hans målgest men va ska man göra .. snubben tror att han lever i sin värld med Lazio där ingen bryr sig om vad han gör elr håller på med !
Real Madrid RonaldoZone
2005-12-18 00:52
Gabriel

håller med dei faktiskt. Vet att det inte finns någon möjlighet att han ska sättas i fängelse men de va bara min åsikt :). Du har fullt sagt rätt ;)

HATA RACISMEN !
Barcelona (catalonia barca)
2005-12-18 00:49
men jag håller med dig han borde sluta med det fast han inte menar nåt illa.
men som du säger att han måste inse tt det inte bara finns lazio fans och han på vår jord utan även andra människor.
Barcelona Gabriel
2005-12-18 00:49
RonaldoZone

Angående juve: Exakt och det är det jag stör mig på!

Personligen hade jag verkligen inte haft något emot ifall Di Canio sattes i fängelse, tyvärr är det ingen möjlighet. Vart är fotbollen påväg när tom spelarna uppträder som han gör, det handlar om att ta sitt ansvar som profisionell fotbollsspelare.
Real Madrid RonaldoZone
2005-12-18 00:48
(catalonia barca)

han kanske ger respekt till sina fans. Men han måste inse fakta .. troru några andra lags fans respekterar han då han gör sin äckligt fula målgest !

Står där och höjer högerarmen ! Nej , äckligt var ordet !
Annons: