/spanien/barcelona/forum/25140.aspx/spanien/barcelona/forum/25140.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Señor Cúle
2006-04-16 17:08
Barça-fan

Tack så jävligt mycket :);)
Barcelona Barça-fan
2006-04-16 16:57
Ämne: Kan någon bara ge mi....
Länktipset :)
Barcelona Señor Cúle
2006-04-16 16:45
Kan någon bara ge mig en länk till Eto'os mål i fredags, alltså jag har varit borta i helgen, och måste bara se målet.

Barcelona Gabriel
2006-04-16 16:33
Det finns många likheter mellan Josep "Pep" Guardiola och Xavilito. De hade/har båda förmågan att kontrollera rytmen i matchen och kapaciteten att bestämma när spelet skulle bli snabbare respektive långsammare, de kunde/kan båda bestämma att det alltid är Barcelona som bestämmer takten på matchen vilket gör att det alltid är Barcelona som bestämmer hur matchen ska se ut.

Det finns ändå vissa olikheter mellan dem, även fast det i grund spelmessigt liknar varandra väldigt mycket och har/hade samma uppgifter på planen. Guardiola var en mästare på 60 meters passningar. Han kunde slå en perfet passning så att den hamnade på näsan på den spelaren som han sökte. Däremot är Xavi mycket snabbare än vad Guardiola var. Xavi är dessutom skickligare än vad Pep var på att komma ut ur trånga situationer.

Men såklart så liknar de varandra otroligt mycket :-)
Barcelona Xavi_totalkontroll
2006-04-16 16:32
1 Ronaldinho
2 Henry
3 Riquelme
4 Gerard
5 Kaka
6 Messi
Barcelona Barça-fan
2006-04-16 16:29
1. Ronaldinho
2. Lampard
3. Messi
4. Kaká
5. Gerrard
Barcelona Real_Madrid_suger
2006-04-16 16:21
Vilken topp 5 lista skulle ni ha som världens bästa spelare min är såhär.

1.Henry/Ronaldinho
2.Totti
3.Lampard
4.Gerard
5.kaká
Barcelona Xavi_totalkontroll
2006-04-16 16:21
Barca-fan det här är är bra startelva.... tänk på att deco och ronaldinho är oslagbara tillsammans dom tar över vänster kanten totalt.... sen har vi messi och vanbommel till höger som skär in mot mitten.... Xaxi mellan mittfält och backar som derigerar spelet och håller bra balans!!! som vänsterback tar jag olugier som är bra på att markera och ställer om snabbt lika så giovani som visat styrka på sistone -

--------Valdes-------------
---Olugier-Puyol-Giovani---
----------Xavi-------------
VanBommel--Marquez--Deco
---Messi-Eto'-Ronaldinho---

tro mig om du analyserar min startelva så kommer du se att den är oslagbar
Real Madrid Fedoroviz
2006-04-16 15:57
Xavi är en bra spelare men helt klart beroende utav spelare med riktig offensiv kraft.
Jag tycker att man kan se stora likheter mellan Xavi och er tidigare bollpojke Joseph Guardiola eller har jag fel?
Barcelona Barça-fan
2006-04-16 15:48
Sådan otur vi har haft med skador denna säsong! Skada efter skada, dessutom på nyckelspelare. Hursomhelst tänkte jag lägga upp en starelva som jag vill att vi spelar när skadelistan är tom.

-----------Valdes-----------
Belletti-Puyol-Marquez-Sylvinho
---Deco---Motta----Xavi-----
Messi-----Eto'o-----Ronaldinho
Barcelona Señor Hadi
2006-04-16 15:25
Adaminho

tror du snackar om La clase del Ronaldinho, huvudpersonen var Cristian Ceballos, ung tekniker som man fick följa.
Barcelona Adaminho
2006-04-16 15:24
Hej! Jag letar efter en liten kille i Barcas ungdomslag. Någon länkade en film på han för ett tag sen, där man fick följa han hemma lite, hos doktorn och på fotbollsskola me Ronaldinho. Snälla ge mej länk och Namn tack!

Visca Barca!
Barcelona Aubri
2006-04-16 15:23
Mina Barca bröder, är det bara jag som är orolig
inför matchen mot Milan. Att vi är grymt bra
är det ingen tvekan om, vi är direkt inte kända
för att vara bra bakom och jag är rätt för att
och Sheva har en bra dag, kan det lätt rinna in
två snabba kontringsmål, innan ronaldihno fått
upp farten.. jag är helt enkelt orolig en repris
av chelsea, .. förr året... dessutom är Milans
anfallare snäppet bättre i avslutning..

Puyol, Oleguer är bra, men det blir svårt
att det ska hålla koncentration i 90 min =)

ingen bra känsla i magen .. här inte
bästa våre ett tidigt mål för oss.. men drömma går
Barcelona Ardan
2006-04-16 15:21
dagens garv från madrids forum

"Namn: Madridinho Real Madrid » Svara på inlägg » Har tippat GET-REAL 1-1
Sänt: 2006-04-16 14:42:30
jag tror att Italien och Brasilien kommer att mötas i finalen.

italien vinner på straffar och får revansch för 1994.

ronaldinho blir syndabock;) "
Barcelona Sürer
2006-04-16 14:14
jag tror att barca får det svårt mot milan på san siro. Ingen deco, ingen larzon. ingen xavi. ingen messi:S .. inte bra.mittfältet borde vara ..van bommel, marquez om han är tillbaka, och edmilson .. bättee om vi spelar med 2 defensiva mittfältare. måste säkra bakåt. Mittbacksparet puyol,oleguer är kanonstabilt .. men högerbacken belletti är vår stora svaghet. Han hänger inte med spelare som seedorf,kaka, sheva. måste ha en ny högerback. Och giuly är inte i närheten av larsson eller messi . Han kommer inte förbi maldini,nesta , kaladze
Getafe Forzaa_Milan
2006-04-16 14:12
De annan sak att bli pressad än att bli punktad. Ganska sjukt och jämföra Pirlos Situation och Xavis då Pirlo också kan klara sig ur situationer. Men det är detta som har blivit problemen också han har överarbetat trots att han inte behöver de.
Barcelona Sürer
2006-04-16 14:09
Tja. Adda mig nåfra Barca fans ..johnny_surer@hotmail.com
Barcelona Sürer
2006-04-16 14:08
Ämne: Har räknat lite på f....
Tja. Haru MSN?
Barcelona Sürer
2006-04-16 14:07
Ämne: Jag har inte påstått....
Hej. Haru MSN?
Barcelona Ronaldooo
2006-04-16 13:27
Visca Barça!
Barcelona II Barça II
2006-04-16 13:14
Jag har inte påstått att Pirlo är bättre än Xavi, allt jag sa var att han var nyckelspelaren i Milan. Han kanske är överskattad men dålig är han inte.

När Gio V.B. och Oleguer gjorde dåliga insatser så var vi här inne snabba med att kritisera dem. Men nu när dem har spelat upp sig, och spelar hur bra som helst, ja då får de inga beröm av oss. Gio har ju varit hur bra som helst nu dem senaste matcherna, detsamma gäller Oleguer, om man kollar på det defensiva. Oleguer är ju numera given som högerback. Däremot så önskar jag att han vågade hänga med offensivt lite då och då. Jag anser att vi inte behöver värva någon ny vänsterback, då vi har både Gio och Sylvinho. Men Daniel Alves får gärna komma och förstärka högerbacks positionen.

Visça el Barça!
Barcelona Nemo
2006-04-16 13:05
Madridinho, ska du jämföra med Robinho? Ronaldinho gjorde 15 mål i ligan sin debutsäsong. Assist är jag osäker på.
Madridinho
2006-04-16 12:43
nån som vet hur många mål respektive assist ronaldinho gjorde i sin debutsäsong i barca?
Barcelona Patrik
2006-04-16 11:59
Har räknat lite på förutsättningarna i ligan (fast det har väl alla). Förutsatt att Real och Valencia vinner resten av sina matcher behöver vi endast vinna två av de återstående fem matcherna.

Återstående matcher:
23 april Sevilla–Barcelona
30 april Barcelona–Cádiz
3 maj Celta–Barcelona
7 maj Barcelona–Espanyol
14 maj Athletic Bilbao–Barcelona

Jag tippar att vi tar det mot Celta 3 maj. Sevilla-matchen ligger helgen innan matchen mot Milan och jag hoppas att Rijkaard vilar de viktigaste spelarna, och vi tar nog inte mer än 1 poäng där. Cadiz och Celta slår vi sedan eftersom ev final i CL spelas 17 maj.

Skulle Real och Valencia trots allt tappa poäng kan det vara klart redan mot Cadiz hemma. Det vore det absolut bästa. Vilken fest det skulle bli!

EDIT: Det räcker även att ta en poäng i varje match, om Real och Valencia vinner resten av sina.

Eller en vinst och två oavgjorda om man så vill.

Sammanfattning: Vi behöver 5 p för att matematiskt säkra ligatiteln 05/06!
Celta Vigo DIEXEL
2006-04-16 11:13
Ämne: källor?....
http://www.footballissue.com/index.php?id=310
http://www.fcbarcelonaweb.co.uk/index.php?id=277
http://www.talksoccer.net/index.php?subaction=showfull&id=1145036800&archive=
Barcelona Ronaldooo
2006-04-16 10:41
källor?
Barcelona FCB_Petterzzon
2006-04-16 10:39
DIEXEL

mycket troligt att eto´o kommer spela AFC Champions League för Al Ittihad. Bara om eto´o orkar han ha ringet VM att spela.

har även hört att Jose mourinho ska träna Angola som andra tränare..
Barcelona Ronaldooo
2006-04-16 10:27
O O OLEGER!
Barcelona Ronaldooo
2006-04-16 10:25
Ämne: Ligatiteln är i prak....
Då hoppas du precis som mig att vi verkligen inte vinner ligan mot Sevilla och att vi istället gör det hemma mot Cadiz då vi inte får tappa fokuseringen och tävlingsinstinkten mot Milan.. :/
Barcelona Tompa
2006-04-16 10:17
Ligatiteln är i praktiken säkrad, nu gäller det Milan. Synd att vi har så många skador - med ordinarie lag är jag nästan bombis på att vi slår Milan. Tänk Barca med både Xavi och Messi! Men det ska kunna gå vägen ändå. Längtar efter revansh, har väntat 12 långa år efter förnedringen 1994.
Annons: