/spanien/barcelona/forum/25138.aspx/spanien/barcelona/forum/25138.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Spinbad
2005-12-20 15:18
Gabriel:
Det som oroar mig är att Gio och inte Sylvinho fick spela i El Classico. Det bör väl räknas till en av de svårare matcherna?
Barcelona La Rambla
2005-12-20 15:14
Man kan älta detta i all oändlighet. Tror inte att någon från båda sidor kommer att ändra sig hur de ser på de två matcherna. De vann och vi åkte ut det enda som räknas i slutändan. Låt oss hoppas att Barça lärde sig något av fadäsen och att utgången blir annorlunda den här gången. Sen ber jag till alla gudar att Mourinho kan acceptera ett negativt resultat på SB om så skulle bli fallet, ocn inte dra igång värsta häxprocessen som senast.
Barcelona Gabriel
Spinbad

jag tror inte det. Rijkaard väljer att spela med Sylvinho i dom lite mer svåra matcherna. Så har det varit hitills.
Barcelona Gabriel
Vi ska väll se hur offensivt Chelsea väljer att spela mot oss denna gången, däremot så kommer vi veta när vi ska anfalla och inte på bortaplan till skillnad mot i fjol. Så det kan vara en sak som kommer att uppfattas som att Chelsea spelar mera underhållande, men isånnafall är det enbart för att vi tillåter Chelsea till att göra det. Inget lag kan mätta sig offensivt med Barcelona, det vet alla.
Spinbad
2005-12-20 15:13
Jag gillar Rijkaard men jag fruktar redan nu att han ställer upp med Gio före Sylvinho på Stamford Bridge. En sådan laguttagning skulle mycket väl kunna kosta oss avancemanget ännu en gång.

edit:
Xavi ska också ha lite skit för den horribla missen när han tappar bollen på mittplan. Inga mer individuella misstag nu!
Barcelona barca_dreamteam
2005-12-20 15:10
Chelz

Jag kan förstå om du kommer hit för att provocera oss,antagligen för att du fruktar Barca.
Men du behöver väl inte överdriva så värst.
Bortsett från dem första 20 minuterna på SB så hade ni inte mycket och komma med och jag tyckte resultaten var orättvist.
Vi hade tillräckligt många målchanser till att vända 0-3 till en seger tom.

Sen att skylla på att ni var ett tråklag i början av förra säsongen enbart för att Mourinho först ville bygga upp försvarsspelet stämmer ju verkligen inte.
Ni har alltid spelat defensivt sen Mourinho kom och det har inte ändrats.

Ett annat fel påståenden från din sida om att ni var tvungna till handbillsförsvar när Drogba blev utvisad på Camp Nou.
Om jag och resten av världen minns rätt så hade ni handbollsförsvar redan när A Frisk startade
matchen.

Barcelona La Rambla
2005-12-20 14:59
Dessutom så blev Drogba utvisad i slutet av första halvlek. Det var rätt uppenbart långt innan dess att taktiken var extremt defensiv och som vanligt vänta på moståndarens misstag. Vilket man visserligen alltid gör extremt skickligt och effektivt.
Barcelona Barca Lover
2005-12-20 14:56
är det nån som vet om dom visar matchen idagpå tv4+? för på hemsidan så står det att dom itne gör det?
Barcelona Kharles
2005-12-20 14:55
Ni körde över oss de första 20 minuterna på Bridgen. Vi hade stora problem med skador och spelade utan en defensiv mittfältare, dessutom gjorde Gio och Belletti några av sina sämsta matcher i Barcelona. Resterande 70 minuter hade vi bra kontroll på er, ni fick inte låna bollen särskilt ofta. På Camp Nou kom ni ut och försvarade från första minuten, det är ingen hemlighet vad Mourinho hade för taktik den gången. Hur fint ett lag spelare handlar inte bara om hur många mål man gör, det handlar även om speluppbyggnad, fantasi, bollskicklighet osv. Som ett exempel har de har valt att jämföra Drogba med en spelskicklig forward, och det ligger något i det. Chelsea kan spela mer attraktivt, men man väljer den effektiva vägen, ja man kan nästan säga den 'lätta' vägen.
Barcelona La Rambla
2005-12-20 14:52
Chelz

Nog för att du är blue, men att du var så blåögd och naiv förvånar tom mig.

..att vi sedan körde över er på SB och ni endast med hjälp av Ronaldinho lyckades jämna ut siffrorna var det ingen som brydde sig om.

Att påstå det där är nästan en förolämpning. Visst ni hade 20 effektiva minuter och "dödade" matchen. Åtminstone trodde ni det, för att inte klara av att hålla 3-0 när man som du hävdar ha kört över Barcelona är det direkt uselt att inte hålla det på hemmaplan. Ni blev nästan utspelade i 70 min inför egna egna fans och blev faktiskt räddade av ett felaktigt mål.

Sen att Barcelona skulle ha ett spel där 10 överstegsfinter premieras framför effektivt spel visar ju bara hur okunnig du är om Barça. Men för all del, alla får ha sin åsikt. No problems with that. ;)
Chelz
2005-12-20 14:44
Kharles // Läste artikeln du pastade, en dålig sådan. Han försäker få Chelsea och låta som ett tråkigt lag, och det kan ingen i ärlighetens namn påstå. Vi hade en period i början på förra säsongen när Mourinho just kommit till klubben och där vi ibland turligt, ibland otruligt oftast bara fick med oss 1-0 vinster, borta som hemma.

Men var det konstigt på nåt sätt? Nej, inte alls. Mourinho ville få igång försvarsspelet till en början och då kvävs anfallsspelet en viss del. Men sen när Robben kom tillbaka från sin skada, Duff också för den delen, då startade vi och producera mål också, tyglarna släpptes en aning framåt.

Men vi fick trots våra förutsättningar en stämpel på oss direkt som ett tråkigt lag. Och inte blev det bättre när vi borta mot er får Drogba utvisad och likt ett handbollsförsvar kämpar i andra halvlek, att vi sedan körde över er på SB och ni endast med hjälp av Ronaldinho lyckades jämna ut siffrorna var det ingen som brydde sig om. Första matchen kom helt i fokus.

Denna säsong har vi ett målsnitt per match på 2.17 och det kan man inte klaga på, vi har ett snitt på insläppta mål på 0.40, vilket är riktigt bra.

Vi är vad Mourinho vill vi ska vara, vi vill inte vara ett Barcelona som hellre bjuder på 10 överstegsfinter än ett tidigt inlägg, vi är ett engelskt lag och i Premier League smäller det om man duttar för mycket. Vi presterar bra och tar våra poäng, jag vill hellre att laget vinner tre matcher med 1-0 än vinner två av tre matcher, men med högre siffror.

Så hur Martin Samuel vill vi ska spela och utnyttja vårt material känns helt ointressant.

Det blir två kanon matcher vi har och se framemot.

Mr_Dinho // Du kan inte påstå jag är avundsjuk, och skadar inte om du är lite trevligare.
Barcelona La Rambla
2005-12-20 14:41
Mr_Dinho

Ok, jag vill inte tala om för dig hur du ska uppföra dig, det är upp till dig och inte min ensak. Men jag har sett bra mycket värre saker på deras forum och det från personer som utger sig för att vara culés. Något man kanske borde ha i åtanke. ;)
Barcelona Mr_Dinho
2005-12-20 14:38
Inte otrevlig? Han söker ju hela tiden efter problem i Barçafansens inlägg!
Barcelona Mr_Dinho
2005-12-20 14:36
HAHHA! Lampard försöker hålla minen uppe!!!!
Barcelona La Rambla
2005-12-20 14:33
Chelz

Det är lugnt för du lär inte hitta något dylikt på www.fcbarcelona.com. Tror nog att jag har rätt bra koll på vad de skriver där. Dylika tidningsartiklar han du lämna därhän, har läst det mesta i ämnet. Det är inte så att jag ligger sömnlös över din notis, vilket borde vara bevis nog eftersom jag ej "beklagat" mig på ert forum utan bara här. Om du är ute och cyklar? Nja, snarare simmar i fel damm kanske passar bättre in. ;)

Varför så fientligt bemötande mot Chelz? Det är knappast så att han varit otrevlig här, även om han försöker småprovocera lite. Något han snappat upp från "the special one" måntro? ;)
Barcelona Kharles
2005-12-20 14:33
Den är med på denna..
Barcelona Mr_Dinho
2005-12-20 14:25
Synd bara att Frazzes ansiktsuttryck inte är med på bilden!
Barcelona Mr_Dinho
2005-12-20 14:23
Ja! Den bilden lugnade ner mig lite :). Man njuter inombords när man ser sånt!
Barcelona Kharles
2005-12-20 14:23
Bilden är till Valdés.
Barcelona Kharles
2005-12-20 14:20
'Softa'.
Barcelona Kharles
2005-12-20 14:19
Lugn och fin nu Mr_Dinho, tänk på den här bilden..
Barcelona Mr_Dinho
2005-12-20 14:15
Chelz

Stick härifrån. Du behöver inte sitta och vara avundsjuk på Barcelona.
Barcelona Kharles
2005-12-20 14:14
Intressant artikel här med.
Chelz
2005-12-20 14:13
Mr_Dinho och Rambo // Brödraskap var ordet :)
Barcelona Kharles
2005-12-20 14:13
Lampard = gentleman.

Rambo

Sammy och Ronnie uppträdde ganska sydländskt.
Barcelona Mr_Dinho
2005-12-20 14:11
Rambo

Sluta snacka skit. Jag säger väl vad jag vill här. Du behöver inte sitta och tro att du är någon gud.
Barcelona Fc_Barca
2005-12-20 13:52
hallo

Någon som vet hur Barçasändningen på Tv4.se kommer att fungera ? :@:@
Chelz
2005-12-20 13:46
Arne Grund // Baserar du "veckans lag" på spelare från några av dina 20 "favorit lag"? :)
Valencia parton
2005-12-20 13:44
Ronaldinho vann det välförtjänt det är bara att gratulera er Barca-fans till världens bästa spelare =) och han kommer att fortsätta vara det långt framöver
Barcelona Arne Grund
2005-12-20 13:43
En Barcaspelare gör debut i veckans lag. Kolla länken för att se vem.
// AG
Annons: