/spanien/barcelona/forum/25134.aspx/spanien/barcelona/forum/25134.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2006-05-15 15:53
el Flaco

Ja suck :(

Kristian

Det stämmer att Gimnástic ligger utanför. Men de tillhör Katalonien och det är det som räknas för att jag ska glädja mig. Nåja, 3 lag ifrån Katalonien nästa år i la liga? Ojala :-)
Barcelona el Flaco
2006-05-15 15:48
Kom nyss på att eftersom Glen Hysén kommer kommentera finalen så kommer han ju givetvis heja på Arsenal och medveten poängtera deras styrka och våra svagheter under i princip hela matchen. Drygt! Förberedd er på mayor rövslickning från Hyséns sida nu på onsdag grabbar.
Barcelona xavihernandez
2006-05-15 15:41
Fotboll är att älska och tyvärr att hata.
Rivaliteten mellan Blaugrana och Madrid har alltid varit där, och är en sak som alltid kommer finnas kvar.

Men, om man påstår att barcelona inte är/har varit det bästa laget i spanien de senaste två åren så handlar det inte om hat, utan då handlar det om inkompetens.

Visca el barca! y visca el cataluña!
Barcelona lloliii
2006-05-15 15:35
många går omkring och hatar alla. jag älskar barca så det ligger i min natur att hat marängerna
Barcelona barca_dreamteam
2006-05-15 15:26
Haha se länk
Zaccheroni har fått för sig att Arsenal är bättre organiserade än Barca LOL
Barcelona II Barça II
2006-05-15 15:23
Gabriel//
Hoppas att dem kommer upp till La Liga, i år så har ju Barcelona dominerat. Vi vann ligan, Espanyol vann Copa Del Rey.

Puyol lyfter CL pokalen på onsdag!
Barcelona La Rambla
2006-05-15 14:47
Patrik:

Det handlade inte om att vara taskig. Självklart ser jag helst att han hamnar hos oss. Försökte bara se realistiskt på möjligheterna, tror nämligen inte att Rijkaard ser att Louis kan tillföra något som laget redan inte har. Espanyol var en tanke just för att han kanske vill till staden Barcelona och att de behöver förstärkningar. Betis för att de behöver nog också förstärkningar. De ska ju helt klart hamna högre upp i tabellen vid en "normal" säsong.

Valencia tänkte jag faktiskt inte på. Ett alternativ som säkert kan bli aktuellt, de behöver ju en högerytter fast Joaquin ryktas ju dit.

Men som sagt, gärna en Louis Garcia i FC Barcelona till nästa säsong.
Real Madrid alex163 [ Zizou 2001-2006 ]
2006-05-15 14:46
Ämne: alex163:
Du vet myc....
Fråga inte mig din....
Det var jag som fick frågan och jag svarade på den.

Olycka till er på onsdag.
Barcelona Marcos
2006-05-15 14:36
Självklart ska man hata en så äcklig och falsk klubb som Real Madrid. Om jag ska vara ärlig så känns det nästan bättre när Real Mierda förlorar än när Barcelona vinner :D Iaf, likvärdigt.

SKönt med Iniesta i VM, Spanien är helt klart en mycket stark outsider och jag tror de kommer till final.
Barcelona barcelona_10
2006-05-15 14:22
Skulle gärna se Luis Garcia i barca nästa säsong. Då kan vi göra oss av med guily.
Barcelona Tompa
2006-05-15 14:17
Luis Garcia till Barca? Helt klart ett intressant köp om det blir av.
Barcelona Tompa
2006-05-15 14:14
Härligt att Iniesta kom med i VM-truppen. Det var han verkligen värd efter vad han presterat i vår. På onsdag vinner vi C.L!!!!!!!!!!!

Bangalter:
"jag har aldrig förstått varför jag borde hata motståndarlaget"
Håller med till 100 %. För vissa Barcafans verkar det nästan vara viktigare att hata Real än att älska Barca och likadant hos vissa marängfans i deras relation till Barca. Hat leder bara till elände. Däremot skadar inte rivalitet men den måste hållas på rimlig nivå.

Barcelona Patrik
2006-05-15 14:07
La Rambla

Är du inte lite väl taskig när du säger att Garcia hamnar i Betis eller Espanyol? Han håller givetvis mycket högre klass än så. Valencia?

Redaktionen:
Ni har fått mail.
Barcelona Kristian
2006-05-15 14:06
Att kalla Gimnastic för ett Barcelonalag är en rejäl överdrift då Tarragona ligger 80km från Barcelona.

Är ungefär som att kalla ett fotbollslag ifrån Uppsala för ett Stockholmslag.

Katalaner är de däremot, att Katalonien förhoppningsvis har tre lag i La Liga nästa säsong får vara glädjande nog.
Real Madrid Bangalter
2006-05-15 14:01
Ämne: Bangalter//
Trevlig....
Jag har varit "maräng" som du säger i ca 10år, och jag har aldrig förstått varför jag borde hata motståndarlaget.

Jag älskar vacker fotboll oavsett vilket lag som spelar och därmed basta! ;)
Och alla med fungerande ögon vet ju att barca just nu spelar den finaste fotbollen i världen, så varför inte hylla dem.
Barcelona Gabriel
2006-05-15 13:43
II Barça II

Det återstår 5 matcher kvar i segunda division och Gimnástic ligger för tillfället på en 2a plats efter Recreativo Huelva som ligger 1a. Gimnástic har 68 poäng, det är 5 poäng mer än vad Lorca och Levante har som har 63 poäng.

Så följer utgången för Gimnástic. Hoppas de klarar av detta, skulle bli skoj med 3 lag ifrån Barcelona :)
Barcelona AlexC
2006-05-15 13:24
Sonde

Visst var det väl ändå Celtic som Porto mötte i UEFA-cupfinalen? ;-)

Edit: Timing att ändra det under de 30 sekunder som jag skrev detta inlägg.
Barcelona Barca Barca
2006-05-15 13:16
Iniesta spelar VM i sommar. Det förtjänar han faktis efter en fantastisk vår säsong. Lägg där till matcherna mot Milan.

Värt att nämna också är att Cesc, Luis Garcia, Reina, Xavi, Puyol och Iniesta alla är uppfostrade i klubben FC BARCELONA!
Barcelona II Barça II
2006-05-15 13:10
Hur gick det för laget från Barcelona? Gimnastic tror jag dem heter. Är dem med i La Liga nästa år?
Barcelona La Rambla
2006-05-15 13:03
Louis Garcia är en sann culé. Väljer honom alla dagar i veckan före tex Forlan. Han skulle passa perfekt som supersub. Nöjer han sig med att sitta på bänken som Henke och Maxi gjort utan att klaga är han välkommen. Det ska givetvis vara till en skälig övergångssumma och lön. Tror dock inte att Rijkaard är intresserad. Skulle kunna tänka mig att Louis kanske hamnar hos Espanyol eller Real Betis.
Barcelona II Barça II
2006-05-15 12:55
Bangalter//
Trevligt att en maräng håller på oss i finalen
:-).
Men Ronaldinho är en människa och ingenting annat.
Barcelona Gustaf
2006-05-15 12:54
Luis Garcia i Barça tackar man inte nej till. Han var bra sista säsongen på Camp Nou och har varit bra i Pool, något ojämn dock. Men jag tror inte han kommer tillbaka. Messi i rår han förstås inte på och Giuly verkar förlänga sitt kontrakt. Visserligen kan Ezquerro mycket väl få lämna Barcelona och då kan LG få en plats i truppen men hur sugen tror ni han är att konkurrera med Giuly om en plats som inhoppare. Tror inte heller ett Barcelona kommer vilja matcha den lön han har idag.
Barcelona Juicy
2006-05-15 12:46
Det är inte assisten han är känd för det är målen!!
Barcelona Schubert
2006-05-15 12:05
Jag är en stor fan av Garcia och är inte helt främmande inför att ta tillbaka honom. Frågan är vad Liverpool vill han för honom? Han har varit bra i Liverpool; ffa stått för många assists.
Real Madrid Bangalter
2006-05-15 12:04
Ronaldhino=Gud.

Ville bara påminna om det.

Hoppas båda europacuperna går till spanien!
Pelada
2006-05-15 11:59
Absolut, gillar Luis Garcia. Han var bra 03/04 och en tredje sejour i Barça skulle inte jag ha något emot. Frågan är bara hur aktuellt det är?
Barcelona Juicy
2006-05-15 11:33
Garcia lämnar Liverpool den här sommaren.

Det visar sig att Garcias fru vägrar lämna Spanien och flytta till England. Luis har inget annat val än att försöka hitta en spansk klubbadress. Hans agent har redan börjat leta efter klubbar i Spanien.

Liverpool spelarna plus staben hade en avskedsfest för honom nyligen.

Jag är oerhört ledsen att han måste lämna Liverpool efter två lyckade säsonger med fantastiska mål. Jag önskar honom all lycka i framtiden. YNWA!

Skulle ni Barca fans vara intresserade av att ta tillbaka honom?

Källa: http://www.koptalk.com/detail_subtitle_listing.php?link_id=2537
Valencia Freddies76
2006-05-15 11:12
Någon som vet om Barca har hyllats i staden för ligavinsten? Och även om de vinner CL-finalen på onsdag om de kommer att firas på torsdagen el om det är något annat datum satt? Ska nämligen till Barcelona på torsdag.... Tacksam om någon vet el var jag kan få info.
Barcelona Tompa
2006-05-15 10:58
alex163:
Du vet mycket väl att Barcelona f.n är mcket bättre än Real. Om du påstår något annat visar det bara att du är avundsjuk. Vad har f.ö. matchen i Athen för 12 år sedan och göra med onsdagens tillställning?
Barcelona Tompa
2006-05-15 10:53
Bara drygt 2 dygn kvar till C.L finalen. Nu ska vi bara vinna den. Sen kan ingen Madridista, anglofil eller någon annan påstå att vi inte är världens bästa lag anno 2006!

Annons: