/spanien/barcelona/forum/25133.aspx/spanien/barcelona/forum/25133.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona La Rambla
2005-12-16 22:22
Oh, en förklädd scouser. :O
Europa består inte enbart av Merseyside, de tycker självklart så där. Resten av Europa lär inte hålla med dig. Förra CL är gamla meriter. :)
Barcelona Schubert
2005-12-16 22:22
Den klassiska holländska 4-3-3 har utpräglade yttrar. Ronaldinho och Messi är inte det, utan går inåt mycket mer, vilket är vanligt idag. Lagerbäck skriver om den holländska kontra moderna yttern i nån Offside. Sen finns det för många spelare som håller i bollen för att spelet ska kallas holländskt, som Deco och Dinho. Jag tycker att det är en bra blandning mellan brasilianskt och katalanskt. Det holländska inslaget märks inte. Däremot har jag stor respekt för holländsk fotboll och ser gärna en ny holländsk tränare i framtiden, t ex Hiddink eller Koeman.
Barcelona Meeeesiiii
2005-12-16 22:11
Vbg:arn //

Ja, det är nog bara du som tycker det är fel att europas två "bästa" lag möts i 8-delen, eftersom europas bästa lag inte alls spelar i den matchen. De möter Benfica i 8-delen och heter Liverpool ;)
Espanyol Stam Ford
2005-12-16 22:08
Tack, trots allt tror jag att jag "ramblar" ner.
Mitt senaste besök , sommaren 2004, med frugan, gav mersmak.
CU down there ...
KTBFFH
Barcelona La Rambla
2005-12-16 21:58
Paco Buyo//
Ursäkta, jag drog förhastade slutsatser. Du tänker givetvis på cat 4 biljetter. De är självklart så att många säkert är reservade av olika resebolag och liknande. Du har klart en poäng där.
Real Madrid Paco Buyo
2005-12-16 21:57
Ämne: Paco Buyo m.fl.//
M....
Om 2000 är max hade jag inte chansat.
Däremot kan det vara värt att hänga i Barcelona under matchen med eller utan biljett. Det var kul förra året, även om Chelsea lade sordin på stämningen.

Lycka till.
Barcelona La Rambla
2005-12-16 21:57
Stam Ford//
Allt handlar väl om hur hett du eftersträvar om att vara på plats. Är du så hängiven så är väl valet självklart. Men se till att ha marginal i reservbörsen, tror personligen det blir svårt med 2000. Om inte annat, är det säkert en upplevelse bara att vara där på någon lokal bara. Antar att det lär finnas flera engelska pubar där du kan följa matchen med likasinnade. :)
Real Madrid Paco Buyo
2005-12-16 21:55
La Rambla hänvisar till en privat (brittisk?) försäljare, inte till FC Barcelonas egna försäljning. Utgångsbiljettpriserna på Camp Nou ligger inte på 470 euro. Däremot finns det väldigt få biljetter till salu för vanligt folk. Jag tror inte - märk väl tror - att biljetterna utanför stadion kommer att kosta så mycket som 470 euro.
Jag kan ha fel.
Barcelona La Rambla
2005-12-16 21:53
Detta kan sluta hur som helst. Mycket kommer att handla om dagsform, vilka skador och kanske tom vad den gode José fiskar fram för nyförvärv nu i januari. För det är jag övetygad om att det blir nu när han har reda på motståndare. Som sagt, är mycket orolig inför denna drabbning och utgången står för undertecknad skriven i stjärnorna.
Espanyol Stam Ford
2005-12-16 21:52
Paco Buyo m.fl.//
Många kloka tankar..
Sista frågan ( jag lovar )skulle Ni chansa på att flyga ner utan biljett , i hopp om att få "tag på en" därnere för ....max ca 2000 Skr
tack igen adios
Spinbad
2005-12-16 21:52
Ang. den tidigare debatten om vår spelstil håller jag med Holländaren på det stora hela.

Jag tycker vi har en mer klassisk holländsk spelstil än brasiliansk. Vi spelar ju det klassiska 4-3-3 med mycket spela via kanterna och har ett holländskt tränarteam. Vi eftersträvar ju en slags totalfotball som kan spåras tillbaka till Cruyffs tankar - också han som stod bakom valet av Rijkaard som tränare. Vårt spel bygger på användandet och sökandet av yta och att de flesta spelarna i laget kan vara farliga offensivt såväl som göra sitt jobb försvarsmässigt samt att man söker djupled och kantytorna. Jag tycker brasiliansk fotboll och holländsk har en hel del likheter men det som skiljer oss från ett typiskt brasilianskt lag tycker jag är den intensiva pressen på bollhållaren där i princip alla ska göra defensivt jobb tidigt när motståndarna får bollen - att vi direkt försöker ta bollen utan att sjunka tillbaka.

Kolla länktipset för en grym bok om holländsk fotboll.
Real Madrid Nicholas (red)
2005-12-16 21:49
Så länge som det inte sker på Real Madrids bekostnad, så brukar det inte röra mig i ryggen vad Barcelona företar sig – men jag har aldrig så starkt önskat mig att ert blåröda fotbollslag skall segra som i den här säsongens åttondelsfinaler.
Barcelona La Rambla
2005-12-16 21:47
Mierda! Att vara culé dessa dagar kostar flis.

Nicholas (red)//
Barcelona har jag erfarenhet av, vilken underbar stad. I början av mars, våren snart på väg. Ramblan sjuder av liv, där är valet lätt. Men London har jag aldrig varit i, och besök hos broder har utlovats mer än en gång. Så du har nog en poäng där. :)

Paco Buyo//
Allt handlar väl om tillgång och efterfrågan? Finns det inga blijetter så lär knappast svartabörjshajarna ha utgångspriser som de har på Camp Nou.
Real Madrid Paco Buyo
2005-12-16 21:47
Dyrare än 470 euro tror jag knappast att det blir. Svårt att säga var det hamnar, men minst ett par tusenlappar skulle jag gissa.
Biljetter kommer att finnas att köpa svart utanför stadion.
2005-12-16 21:44
Om vi uteslutande håller oss till resmålet så utklassar Barcelona, London. Om det däremot står och faller med ekonomin förstår jag dig – men en resa till London i februari? Oavsett vad du väljer så kommer du få beskåda en av årets stora drabbningar mellan klubblag…

Smakar det så kostar det.
Barcelona La Rambla
2005-12-16 21:40
Nicholas (red)//
Ärligt, med den hausse det lär bli inför detta möte med allt som hände inför det förra mötet så lär väl ändå alla 98,000 biljetter gå åt? Svartabörsen lär nog bli ännu dyrare, tror du inte?

Edit: Exakt, du slog huvudet på spiken före mig. :)
2005-12-16 21:39
Lite beroende av sammanhang - men till en match av denna dignitet är det svårt att komma undan billigt.
Barcelona La Rambla
2005-12-16 21:36
Frågan är nu. Ska man åka till London, där en bror finns (gratis boende). Eller ska man ta sig ner till Camp Nou. Smått förvirrande nu. :)
Barcelona La Rambla
2005-12-16 21:35
Ärligt talat så vet jag inte det. Det där borde ju vara de "officiella" priserna som de har på Camp Nou. Snarare lär de ju bli dyrare på gatan? :(
2005-12-16 21:34
La_Rambla//

Svartabörsen!?
Espanyol Stam Ford
2005-12-16 21:33
La Rambla//
Respekterar dig som en "guru" här ....finns det verkligen inga möjligheter att få tag på biljett till "hyggligare" pris ??
PS! Om Du inte vill berätta högt ...skicka mig gärna ett PM ...Psssstttt :-)))
Barcelona La Rambla
2005-12-16 21:25
Lättare sagt än gjort till en sån här match. Det gäller att skaffa biljetter tidigare än så.
Ta en titt på priserna bara, cat 4 redan slutsålda. Billigaste biljett i nuläget 470.00 €.
Barcelona Södan9
2005-12-16 21:12
//Stam Ford

Var nere i barcelona förra veckan och såg barca sevilla, hade köpt helt paket med hotel flyg och matchbiljeter. Men det rekomenderar jag absolut inte fick dåliga platser och dom lurade med att det var vip biljeter, vissligen var de det men det var inte för fotbollen utan för baren.

Rekomenderar att du köper biljeter utanför arenan en eller två dagar före match beroende på när du kommer ner.
Espanyol Stam Ford
2005-12-16 20:57
Mycket ärligt..mycket ödmjukt

Som svensk Chelseasupporter tänker jag åka till
Barcelona i mars.
Flyg ordnar sig enkelt,,,,,men matchbiljett är svårare.
Har Ni, proffs i ämnet, något tips om hur man kan få tag på en biljett till matchen för ett "hyggligt" pris ?

2005-12-16 20:32
Culés…

No hay que llorar – ni har bättre läge att gå vidare än förra året. Chelsea och Drogba i all ära, men de har inte Samuel (vilken är brickan som hade kommit gjort dem näst intill oövervinnliga).

Det är ett par enorma åttondelfinaler den här gången.
Barcelona michoo
2005-12-16 19:17
Holländaren

Men snälla har jag på något sätt påstått att holländarespelar så?
Det jag sa va att man inte behövde spela 4-4-2 för att spela brasilianskt vilket du påstod, och dem tidens barca som Gabriel nämner tycker jag hade för många föredettingar vilket inte bara gäller holländare som du på nått sett fått för dig.. jag tycker om att se tex hollands landslag spela så det är inte så att jag ser ner på den holländska fotbollen snarare hylla den brasilianska
Visca!
Barcelona Qno
2005-12-16 19:14
Vem vill ni här inne se som defensiv mittfältare?

Edmilson eller Motta(om han är skadefri)
Barcelona Holländaren
2005-12-16 19:04
"Att Barca spelar 4-3-3 spelar ingen roll dem spelar endå "brasilianskt" med ett brett anfalls spel mycke korta passningar på ett tillslag iof så har Barca alltid försökt spela så men förr hade Barca många som enligt mig iaf var föredettingar och dem kunde inte hålla det bolltempo som dagens barca har :)
Visca! "

Aha bra att jag fick det förklarat för mig, nu vet jag skillnaden i och med att holländarna tränger ihop alla spelarna i mitten och sparkar långbollar konstant.
Barcelona michoo
2005-12-16 19:02
Holländaren

Att Barca spelar 4-3-3 spelar ingen roll dem spelar endå "brasilianskt" med ett brett anfalls spel mycke korta passningar på ett tillslag iof så har Barca alltid försökt spela så men förr hade Barca många som enligt mig iaf var föredettingar och dem kunde inte hålla det bolltempo som dagens barca har :)
Visca!
Barcelona Vbg:arn
2005-12-16 19:01
Är det bara jag som tycker att något är fel när Europas två bästa lag möts redan i åttondelsfinal?
Annons: