/spanien/barcelona/forum/25130.aspx/spanien/barcelona/forum/25130.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Qno
2005-12-20 13:09
Såg ni Lampard blick igår när Dinho krama Eto'o? Tror han ville vara med där.
Barcelona Rambo~
2005-12-20 13:08
och ta offtopic-frågor via PM framöver. / Redaktionen

hur då?

1. Logga in
2. Klicka valfri forumanvändares "tröja"
3. Klicka på Skicka
4. Skriv ditt meddelande i textrutan
5. Klicka till slut på Skicka igen

Har du fått PM ser du det under ditt nick till höger när du är inloggad. / Redaktionen
Barcelona Lucho
2005-12-20 13:07
ED DA´ MAN: Kanske känns lite mer motiverande att motta priset Fifa World Player of the Year än att få pris som bästa svenska spelare. Tror nog inte att Zlatan missat den förstnämnda tillställningen..
Barcelona Mr_Dinho
2005-12-20 13:06
messi_nr30

Nej, den kommer att visas via webben på tv4.se!
Barcelona Majsan
2005-12-20 13:05
messi_nr30/ eh nae, de menar tv4.se, du vet internet? ; )
Barcelona messi_nr30
2005-12-20 12:53
det står i artikeln om barca-celta längst ner att matchen sänds 21:00 på tv4.se,, menar dom tv4plus eller?
Barcelona ED DA´ MAN
2005-12-20 12:49
Ronaldinho och Eto´o kunde gjort en Zlatan och dissat hela tillställningen för FIFA (bara hänvisa till dagens match). Hur skulle det se ut med Birgit Prinz som den stora behållningen tillsamans med alla balettdansare. Men gentlemen som våra superstars är, kunde man inte göra så. Hoppas det blir 3 nya poäng ikväll ändå.
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-12-20 12:40
Totti per me

Ronaldinho har blivit frisk och varit med på träningen sedan i söndags. Han är uttagen till truppen och även om han anländer sent till Barcelona så kommer han antagligen att spela ikväll.
Villarreal Totti per me
2005-12-20 12:33
Beautiful_ Barça

Ronaldinho är väl sjuk?... Det var vad jag hörde iaf.

Må väl
2005-12-20 12:26
Altså hur kommer det sig att Etó'o är tillbaka i Barcelona och inte Ronaldinho?
Eller det verkar egentligen inte som att GOAL har någon aning vad de skriver om:
"!--TEMP_I--!Samuel Eto’o, who finished third in the poll, and president Joan Gaspart are already back in Barcelona.!--TEMP_/I--!"
Barcelona AlexC
2005-12-20 12:22
B_ B

Gud förbjude innebörden av den artikeln.

Får väl hoppas att det är prov på typisk anglofilisk journalistik, med låg sanningshalt i ryktena.

Deco bytes inte mot någon mittfältare på denna planet.
2005-12-20 12:09
Äh, det är väl spekulationer och skitsnack som allt annat. Taget ur luften i brist på andra roliga nyheter. Hur skulle pressen kunna veta vad Barça planerar.
2005-12-20 12:05
Känns som jag är synsk altså. Det var detta jag snackade om igår, och se nu..
Barcelona Rambo~
2005-12-20 12:03
Försök vårda språket bättre och ta offtopic-frågor via PM framöver. / Redaktionen
Barcelona Lucho
2005-12-20 11:57
Tidningen The People gick för någon månad sedan ut och sa att Txiki påstått att han skulle "köpa Lampard med ögonen förbundna". Vidare påstods Txiki ha sagt att det enda skälet till att Barça inte försökte sig på en värvning var att man visste hur omöjligt det var för engelsmannen att lämna sin klubb men att han alltid var välkommen till Barça.

Dagen efter att nyheten publicerats gick dock Barça ut och menade att Txikis uttalande bara var påhittade från tidningens sida.
Barcelona Emperor of doom
2005-12-20 11:52
Alla har sett bilden, lägg ner nu. / Redaktionen
Barcelona Valdés
2005-12-20 11:52
Gabriel; det är inte helt lätt att förstå vad Du menar på grund av konstig meningsbyggnad men jag gör ett försök.

På detta forum är det många som lyft fram Xavi - och Puyol - som vår(a) viktigaste spelare vilket i mina ögon är helt felaktigt eftersom den förstnämnda endast gjort tre bra matcher (och ingen direkt lysande) under hela hösten. Visst förtjänar han uppskattning precis som flertalet övriga Barcelonaspelare men att påstå att han hållit världsklass under innevarande säsong är direkt löjligt.
Barcelona La Rambla
2005-12-20 11:31
Gabriel

Håller med. Visst är han en otroligt bra spelare men han behövs som sagt inte i Barcelona. Det komiska var mer att Barcelona som klubb skulle ha gått ut i pressen med att de jagar honom.
Barcelona Rambo~
2005-12-20 11:23
http://www.tv4.se/tipssondag/430901.html
Barcelona Gabriel
2005-12-20 10:36
La Rambla

Det är knappast något ovanligt att folk inte tar saker och ting för vad det är, men jag håller med dig. I min mening kan Chelsea gärna behålla Lampard det är bara ett onödigt köp ifall han skulle komma. Vi har dessutom redan Deco som platsar bättre in i vårat spelsystem.

Frank - No Thanx!
Barcelona La Rambla
2005-12-20 10:29
Snacka om att SF Chelsea-skribenter känner ett starkt behov av att dementera olika kvällspressrubriker, där Frank Lampard och Barcelona nämns. Eller vad sägs om följande:

Barcelona har en längre tid nu gått ut i pressen och berätta om sitt intresse för Frank Lampard, även Ronaldinho har berättat om sitt önskemål om att få spela tillsammans med Super Frankie.

Visa mig ett officiellt uttalande från Barcelona som klubb där man påstår sig vara på jakt efter Lampard. Snälla nån, vad tidningar som brittiska The Sun eller katalanska Sport sätter som rubriker kan väl knappast gälla som ett uttalande från klubben. Sen att Ronaldhino svarat vänligt på frågor om inte bara Lampard utan även Henry kan man väl försöka att tolka för vad det är.

Bah, rappakalja säger jag. Försök att hålla er sakliga och till verkligheten och skena inte iväg så där. ;-)~
Barcelona Gabriel
2005-12-20 09:57
Valdés

På vilket sätt är Xavi överskattad här inne? Han av någon förtjänar beröm av fansen, han blir inte uppskattad på samma vis av andra fotbollsintresserade fans så därför försöker vi få in honom i den statusen som han förtjänar att vara i. Det spelar ingen roll att Xavi inte varit lika bra som förra året i början av säsongen för då spelade hela laget dåligt och vi låg efter Real Madrid, det säger väll allt? Efter det har han börjat leverera igen - överskattad här inne knappast! Väldigt uppskattad? - Ja, men den uppskattningen förtjänar han!
Barcelona ED DA´ MAN
2005-12-20 09:57
Må fotbollsgudarna hör din röst!
Barcelona Mot Nya Tider
2005-12-20 09:28
Vi kommer visa att VÅR typ av fotboll kommer segra mot den typ av fotboll som Chelsea visar upp!

ÅR 2006 så kommer den roliga fotbollen att ta över!

Chelsea-Barca
1-2
Målskyttar: Drogba, Deco, Eto'o
Barca-Chelsea
3-0
Målskyttar: Ronaldinho, Messi, Messi
Barcelona går vidare med sammanlagt 5-1!
Barcelona Ronaldinho 9302
2005-12-20 08:48
Sen vill jag hylla Eto'o, vilken utvekling han har haft. Han är verkligen värd att vara bland de 3 bästa spelarna.
Barcelona Ronaldinho 9302
2005-12-20 08:46
Ja vad ska man säga. Jag håller helt med Valdés, Laporta borde verkligen köpa roser. Men frågan är om ens det räcker för att beskriva hur tacksam han är.
Barcelona Valdés
2005-12-20 08:43
Laporta borde köpa rosor till Sandro Rossell varje dag resten av livet. Sandro Rossells värvning av Ronaldinho får anses som en av de aldra bästa i vår klubbhistoria och jag vill inte tänka på hur FC Barcelonas utveckling sett ut utan honom……men förmodligen hade Laportas tid som president blivit rekordkort.

Låg fotbollsintelligens = Victor Valdés som fortsätter att springa ned allt och alla i eget straffområde.
Hög fotbollsintelligens = Albert Jorquera som istället kommunicerar verbalt med egna spelare och alltid väljer rätt alternativ när han är ensam med motståndare.

Bland det värsta som finns är när folk i ledande positioner favoriserar…...så hur kan Rijkaard låta Gio spela en enda minut i ”El Classico” när vi har Sylvinho att tillgå, den senare är bättre på allt. Och varför får aldrig Maxi chansen??

Kul att vi äntligen har en anfallare av absolut världsklass. Samuel Eto´o är otvivelaktigt en av världens fem bästa (tillsammans med; Adriano, Schevtjenko, Henry och Ronaldo).

Flertalet av tv4;s ”laliga”-kommentatorer är en skämt (precis som Gio;s defensiv; positionsspelet, man-mot-manspelet osv allt är en katastrof) och när jag är på bra humör låter jag ljudet fortsätta vara på för att ha något att skratta åt. Andra gånger som när ”Henke” återigen missat ett av alldeles för många frilägen och man hör kommentatorn berömma djupledslöpningen (inte frispelningen) så stänger jag av ljudet för att upplevelsen av matchen inta skall totalförstöras.

Låg fotbollsintelligens = Belletti som man aldrig vet var man har utan alltid gör det enkla svårt, att spela tillsammans med honom måste vara som att försöka gissa antalet matchavgörande misstag som de spanska domarna i primera står för under en ligaomgång.
Hög fotbollsintelligens = Deco som ser lösningar på allt såväl offensivt (assists och mål) som defensivt (bryter flest motståndaranfall av samtliga mittältare i Spanien) på ett sätt som få andra.

Mest överskattad på detta forum är Xavi. Förra hösten var han i mina ögon en av världens bästa mittfältare men i år var han i det närmaste helt osynlig (med undantag av tre matcher) innan han skadade sig.
Mest underskattad bland motståndarfansen är likaså Xavi som bara stirrar sig blinda på de fyra superstjärnorna; Ronaldinho, Eto´o, Deco och Puyol.

Det är synd om Giuly som kom till Barcelona efter en succésäsong men aldrig riktigt presterat i Spanska ligan. Han är en av många i dagens spelartrupp med riktigt Barçahjärta och vi är inte Real Madrid som säljer den typen av spelare så fort de inte presterar.

Messi har stått för matchavgörande insatser i alla matcher han spelat ifrån start (med undantag ifrån Sevillamatchen) och att se honom spela gör mig mycket glad. För ett par månader sedan skrev jag att han kommer att avgöra en framtida CL-final till vår fördel och det kanske blir redan till våren.

Att inte Laporta förstärkte försvaret under sommaren är fortfarande obegripligt.

Två väldigt olika fotbollsfilosofier möts återigen i åttondelsfinal i CL. Ett offensivt och anfallsinriktat och ett defensivt lag som koncentrerar sig på att utnyttja motståndarnas misstag. Under fjolåret förlorade vi just efter individuella misstag och jag hoppas att vi lärt oss läxan.

Formeras fyrbackslinjen med; Oleguer, Marques, Puyol och Sylvinho har vi stora chanser att slå ut ett av världens minst underhållande stjärnlag.
Barcelona Emperor of doom
2005-12-20 08:39
Den här bilden på Zinedine Zidane är bara så rolig=)
Barcelona Aubri
2005-12-20 03:31
Säga vad man vill om Etoó, men killen bryr sig om sinda lagkamrater och har värsta vinnar mentaliteten.

Bl.a har han gång på gång försvarat Valdes
Dessutom vid press mötet för prisutdelningen
som Dinho fick, så tacka Etoó sina kamrater
och djorde det dessutom, genom att nämna varje spelare, var och en vid deras namn, istället för att bara säga, "vill tacka mina kamrater"
det tycker jag visar stor respekt och att han menar det, när han tackar de.
Barcelona Camparn på nou
2005-12-20 02:07
Kharles

Jovisst hoppas jag också att Iniesta gör det men
Om Diego blir så bra som man har hört att han har potensial till så är det en spelare att knyta till sig om några år. Xavi kommer någon gång behöva ersättas och Bommel är född 77.
Diego är 86:a

Iniesta är på god väg till att om några år ta över efter Deco. Snart har vi ett ordinarie mittfält från canteran med Iniesta Motta Xavi. (ett annat helspanskt från canteran är men mer avlägset Iniesta Fabregas Xavi, undra hur kul Cesc har det i ArSEnal och Londons dimma nu, istället för att spela i Barça och bo i det underbara Barcelona.) Han ska ifs stå sitt kast men det är en underbar spelare som skulle utvecklas och passa bra in i Barcelona
Annons: