/spanien/barcelona/forum/2513.aspx/spanien/barcelona/forum/2513.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Coach Pep.
2015-05-14 17:16
Gabriel

Jag förstår vad du menar, men om vi hade råkat förlora (eftersom fotboll är fotboll) så hade ju för fan hela sommaren blivit förstörd.
Barcelona Gabriel
2015-05-14 16:53
Lika glad som jag är att Real Madrid med 100% säkerhet INTE vinner Champions League och blir det första laget som försvarar titeln, lika besviken är jag också då jag är helt övertygad om att vi hade slått dom i finalen. Åh, jag var verkligen ursugen på att slå dom i en El Clasico CL final. Jag vet att många här inne fruktade det mötet, men inte jag, jag såg verkligen fram mot det. Vi är ljusår bättre än dem nu och vi hade straffat deras usla backlinje på så många sätt i den finalen. Det hade varit en final vi culés hade kommit ihåg i all evighet. Men men, nu tar vi den istället genom att besegra alla mästarna från de olika ligorna. Nästan lika vackert det.
Barcelona LeoMessi
2015-05-14 16:49
Jag tror inte att Ronaldo har påstått att han har donerat så mycket pengar. Sen behöver inte basha honom om han inte har gjort det med tanke på att ingen annan spelare verkar ha donerat.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Coach Pep.
2015-05-14 16:39
S.Eto'o

Real Madrid skulle kunna tjäna en hel del på att sälja Ronaldo. Man skulle kunna bli ett lag, t.ex. Om jag var Real-fan hade jag lätt velat bli av med honom. Man skulle också bli av med den årliga Messi vs. Ronaldo cirkusen som många fanboys livnär sig på och som gör att Real Madrid knäböjer hela sitt spelsätt utefter Ronaldos behov så att han kan vinna skytteligan. Det är ingen underdrift att säga att Ronaldo har förslavat hela Real Madrid och har ett pung-grepp om Realfansen som i sin tur måste dyrka honom i sann Stockholmssyndromsk anda.

När man såg Real mot Juve så blev det än mer uppenbart att Real Madrid helt enkelt inte är ett lag, och har väldigt få spelare som verkligen spelar med hjärtat. Bale ser ut som en fisk på torra land, Penaldo väntar på att bli serverad, Benzema slöar omkring, Isco och Jamez har ingen connection, Kroos försöker hålla ordning, Pepe och Ramos är katastrofala osv.. Det är så det blir när man värvar trendiga spelare på måfå som har väldigt lite gemensamt.

Fotboll är en lagsport, Real Madrid är en mode-show.
Barcelona Andresito
2015-05-14 16:37
[QUOTE=Flavía]Det är jävligt äckligt att Ronaldo utnyttjar dessa stackars nepaleser för att se bra ut tack vare lögn... Skulle skämmas rejält om Messi gjorde det. [/QUOTE] Det behöver inte betyda att det är Cristiano själv som ligger bakom det. Troligtvis är det några Cristiano-fanboys som ville få sin idol att se bra ut.
Flavía
2015-05-14 16:34
Det är jävligt äckligt att Ronaldo utnyttjar dessa stackars nepaleser för att se bra ut tack vare lögn...

Skulle skämmas rejält om Messi gjorde det.
Flavía
2015-05-14 16:28
enkos

Lugnt, shit happens :)
Barcelona enkos
2015-05-14 16:27
Flavía
Missat det sorry
Flavía
2015-05-14 16:23
@enkos:

Har redan berättat om det om du skrollar neråt :)
Barcelona enkos
2015-05-14 16:22
Rädda barnen dementerar Ronaldos pengar som helt falsk.. så de 60 miljoner man påstod att han skänkte visade sig vara en bluff
Barcelona S.Eto'o
2015-05-14 15:52
Jaha... Nu ska Ronaldo säljas då han har peakat och Bale ska säljas, In kommer Veratti, Aguero och Hazard. Casillias ska lämna med huvudet före trots att han är en legendar (Raul) och in kommer De gea. Ancelotti lämnar samtidigt som carvajal halshuggs (trots att han är världens genom tidernas bästa HB, lite skratt haha) och benzema lämnar för enda anledningen till att han är kvar är för att Ronaldo behöver honom. Illaramendi säljs, Coentrao säljs, khedira lämnar och Brasiliens nya stor stjärna Lucas Silva (som alla var säkra på skulle ersätta den skadade Modric) går på lån. Pogba, Alaba och lacazette köps in. Så har Puertan sett ut hela månaden och senast den såg ut sådär var det 2009 maj-Juni. Vi alla minns väl vilka titlar Guardiolas Barca kammade hem de året och vad Perez gjorde samma sommar. Faaaan vad skönt det är och vara Cule, Visca El Barcelona Y Visca Catalunya!!!!!!
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2015-05-14 15:44
Faus (vice president): "Cesc asked Luis Enrique to leave, as did Alexis, who wanted new challenges and more money." [handelsblatt]

Hoppas de har råd till att ha köpt en fet ny tv, för de behöver de när de kommer se oss spela in varje titel som går denna säsong.
Barcelona BARCA-més que un club
2015-05-14 15:37
In Lucho we Trust

Nu går vi och vinner den där jävla trippeln.

Vamos Barcaaa!!!
Barcelona IlTriplete
2015-05-14 15:35
CoachPep och LennyRomario Sluta klaga. Vi håller på att vinna trippeln och ni klagar på Lucho? Det är inte 2008-2009 längre. Guardiolas fotboll fungerar inte lika bra, fotbollen utvecklas. Acceptera istället att Barca är mer flexibelt än någonsin. Vi kan rulla boll OCH vi kan kontra.
Barcelona LennyRomario
2015-05-14 15:12
@Coach Pep.:

Amen broder.
Det fanns en tid när vi var speciella, särskiljde oss från alla andra lag. Som fotbollsromantiker så blev drömmen uppfylld - romantiken pågick i nuet, man behövde inte ens blicka bakåt. Tyvärr är det över nu. Vi är precis som alla andra.
Barcelona II Barça II
2015-05-14 14:49
Så jävla gött att Real missar final och framför allt så jävla rättvist! Real förtjänar inte ens semifinal platsen, de borde ha åkt ut redan mot Shalke! Nu står vi där i en drömfinal mot Italiens bästa lag, Juventus som helt klart har imponerat i år! Ingen jävel kan klaga på domaren eller tur den här gången (fick vi ens någon straff i slutspelet?) ifall vi vinner finalen! City, PSG, Bayern och Juve kan det bli svårare än så?? Jävligt stolt över laget, oavsett hur detta slutar!
Barcelona Coach Pep.
2015-05-14 14:44
Det måste sägas att pragmatikerna segrat över oss ohjälpliga idealister denna gång, med Allegri och Lucho i CL final. Även om jag har varit den som förmodligen kritiserat Lucho mest på forumet så får jag väl lov att motvilligt dra på smilbanden och kasta några paprikor i hans ära.

Det kan tyckas paradoxalt när trippeln står på tröskeln, men jag vidhåller min uppfattning om att Barca ska kunna prestera spelmässigt bättre och mer tilltalande fotboll än det vi visat upp den här säsongen. Vi är 100 % avhängiga på Messi och Suarez, men allmänt krassa överlag. Bortsett från topptrtion är vi knappast något fantastiskt lag. Lucho må ha anpassat oss till "moderna" standards, och mina farhågor ligger just i att han kommer fortsätta avradikaliseringen. Han är inte ideologiskt skolad och har inget självändamål i att överge sin envetna hållning till förmån för sedvänjor eller fotbollsromantiska ideal.

Jämför det med Pep som är en radikal och ideologiskt renlärlig purist, som faktiskt förvaltar vårt arv där ute i en klubb som i sin resultatblindhet inte förmår uppskatta honom fullt ut, vilket också till viss del är förståeligt. Jag vill minnas att skribenten Kröjf för några dagar sedan började ifrågasätta Peps inställning och resonerade kring ifall han börjat ta sig vatten över huvudet i.o.m. sitt avfärdande av "tiki-takan".

Själv så håller jag med Pep om att tiki-taka är en trivial kvasi-term, som emellertid blev en propagandaterm för Barcas fotboll men som också användes emot oss för att mynta oss som uppblåsta sidledspassare. Jag är ganska säker på att det är just den misskrediteringen och sarkasmen Pep försöker adressera då han tar det som en förolämpning mot den högst sofistikerade och krävande spelidén. Kruxet med Pep däremot är att han är just fotbollsradikal, vilket får honom att framstå som en smått extremistisk "galen professor", när han i själva verket är mer dynamisk och klipsk än de flesta andra enkelspåriga och slätstrukna topp-tränare.

Peps idealism och renlärlighet sätter å andra sidan honom i ett knivigt läge då han framstår som en utböling i den moderna kontringsfotbollens värld där kortsiktig vinst går före kontinuitet. Om Pep misslyckas stormar det därför hårdare kring honom än andra tränare som t.ex. ormen Mourinho, eller Ancelotti som går mot en "zero tituli" i år.

Det är en tunn gräns mellan galenskap och genialitet, och Pep balanserar på den skiljelinjen. Han må ha radikaliserat och polariserat Bayern, samt åkt på några bakslag men har samtidigt bjudit på prestationer av sällan skådat slag, som t.ex. 0-5 mot City, 1-7 mot Roma och 5-0 mot Porto. Bayern-fansen är dock mesiga kappvändare som hyllar honom efter varje vinst och vill fasa ut honom efter varje förlust. Bristen på tålamod kontra förväntningar mot dagens tränare är en ekvation som totalt faller på sin egen orimlighet.

Glory hunters med noll argument som snöat in sig på 2012/2013 säsongen sitter alldeles fisförnäma och vill sparka Pep, utan att beakta vilken coach som faktiskt kunde gjort det som de ville att Pep skulle göra, i samma läge.
Sedan måste man inse att den nuvarande Bayerntruppen går på reservtanken. Många spelare hade sin peak i samband med CL- och VM-vinsterna; speciellt Schweinsteiger och Lahm, och båda närmar sig karriärens slut. Bayern kan inte hantera avbräck som Robben och Alaba och är i behov av stora omdaningar i truppen.

Pep kanske aldrig vinner CL med Bayern, men han kommer åtminstone plantera frön som lär frodas inom truppen på samma sätt som Van Gaal gjorde för Heynckes. Jag tänker särskilt på unga spelare som Thiago, Alaba, Rode, Gaudino, Weisser och de som bör bli seniorer och ledare de kommande åren. Med ett par grymma wingers och en coach med ny approach som kan hjälpa Götze hitta sitt game, så kan allt detta ha en uppsvingande effekt i framtiden. Det är inte så att Jupp skapade allt från ingenting, eller att Pep gjorde det i Barca (även om han har mycket större del i kakan än vad många idioter vill få det till).

Nu blev det mycket Pep och Bayern, men det jag vill återknyta till är som sagt att Pep sår frön och förvaltar vårt arv där ute, och frågan är om Lucho kommer göra det för oss. Det är möjligt att jag i min fotbollsromantiska enögdhet gått för hårt åt Lucho, men jag ser inte honom som något speciellt.

Innan jag börjar bli för stretig och långdragen vill jag dock stanna för tillfället och gratulera alla culés till finalen i Berlin. Se bara till att njuta så mycket ni kan de kommande veckorna, och se för fan till att ni kollar på finalen tillsammans med andra culés där ni kan skrika häcken av er då vi kammar hem vår 5e pokal.
Barcelona Liunil Masse
2015-05-14 14:42
Guardiola went to Barca's dressing after the game at Allianz Arena and congratulated his former players for reaching the UCL final [Sport] Kärlek!
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2015-05-14 14:34
Jonis, Vampiro

Helvete det där var alldeles för underground och genialiskt för mitt begränsade hjärnkontor.
Barcelona Culé since 97
2015-05-14 14:27
Strejken skjuts upp. De två resterande liga matcherna samt cupen kommer spelas som planerat. Detta är bra nyheter för oss. Ju fortare vi fixar ligan desto bättre, kan vi lägga all fokus på finalen :) Källa: fotbollskanalen
Barcelona Vampíro
2015-05-14 14:23
Nu är det i princip omöjligt att upptäcka sarkasm via text men för att förtydliga, skämtet är "add title" dvs. den enda 'titeln' det titellösa Madrid kan få. Är ni med? Det blir oftast så mycket roligare efter att någon har förklarat skämtet. ;)
Barcelona grande jw
2015-05-14 14:08
6x pengarna på Juventus i finalen. 1.60 står vi i. Ser oss som rättfärdiga favoriter men jag ogillar starkt när vi får en så stark favoritstämpel.

Känns åtminstone väldigt tryggt att man har Lucho vid rodret som inte låter spelarna slappna av en millisekund.
Flavía
2015-05-14 14:05
@Baha - Tres Amigos:
Du hade helt och rätt! Rädda Barnen har själva bekräftat att Ronaldo har ALDRIG donerat en endaste euro till Nepal (se länktipset) Får faktiskt be om ursäkt som ens tvivlade på dig..
Barcelona Rambla~
2015-05-14 13:56
Snacka om att den här journalisten får äta upp sina ord i den här artikeln från dec 2014. Det blev inte riktigt så som han förutspådde va? :D
Barcelona jonis
2015-05-14 13:47
@*hjärta*Stay calm, fake left and see you later:

Om man utgår från MS PowerPoint, som de gör i detta fall, så är det en annan femma än printscreen och Word
Barcelona MUNIR-ADAMA
2015-05-14 13:45
Vart har El pasillo/Optimisten tagit vägen?
Barcelona Deli.Z
2015-05-14 13:41
Vad ska man säga...
Barcelona Mdawg
2015-05-14 13:40
Rambla~ Drömlottningar för oss då mot överskattade PL-lag, med andra ord.
Barcelona Rambla~
2015-05-14 13:23
Det är nya seedningsregler inför nästa lottning till gruppspelet i CL. Real Madrid kan tex lottas in i samma grupp som PL-mästarna Chelsea. Till nästa säsong kommer Pot 1 bestå av ligavinnare från länderna Italien, Spanien, England, Ryssland, Frankrike, Portugal, Tyskland och Holland.

Vi som ligavinnare kan så klart få tuffa lag vi också från Pot 2. Lag som Man U, Man City eller Arsenal.
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2015-05-14 13:20
@jonis:

Vad ska det där va kul för? en print screen på en helt vanlig lagbild i ett word dokument? Vilka är dem som "gillar" sånt och varför?
Annons: