/spanien/barcelona/forum/25126.aspx/spanien/barcelona/forum/25126.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona La Rambla
2005-12-20 18:48
Pelada

En sån här rubrik på Sport tex:
"Laporta admite su interés por Henry, según 'The Sun'"

Skulle Laporta uttala sig exklusivt för Storbrittaniens värsta skandaltidning angående sina värvarplaner? Don't think so...
Barcelona Qno
2005-12-20 18:47
Är det här inne alla kollat och sett att Henry ska vara på väg till Barcelona? Menar sportbladet är en bra tidning men dom har inte mycket till koll ute i Europa. Man kan inte säga att dom är trovärdiga för det vore som att säga att DingDing värld var en bra nyhetstidning.
Barcelona Kharles
2005-12-20 18:46
Younies

Vi har redan världens bästa anfall. Utan tvekan.

Puyol passar som mittback i vårt spelsystem eftersom vi kör med så offensiva ytterbackar. Om det behövs så går han ut på deras position och täcker av yta medan vår DM kan gå ner i hans position. Han är ofta den som stöter också, eftersom vi har en hög backlinje så har han en intensiv press på bollhållaren vilket gör att denne måste passa bakåt och medan Puyi har press så går vår DM (oftast Edmilson/Marquez) ner och täcker bakom Puyol. Tror det kan vara därför Rijkaard verkar föredrar dessa före Motta (förutom att Motta även passar utmärkt som tvåvägsspelare) då de även spelat en del i försvaret.
Barcelona Gabriel
2005-12-20 18:46
La Rambla

En liten rolig sak kommer upp i mitt huvud när du nämner att Puyi är försvarsgeneralen och han som styr våran backlinje. Vet inte om du har något minne angående denna tsekvensen, men själv minns jag en match under förra året när Oleguer och Marques pekade vart han tyckte att Oleguer skulle spela. Puyol tvekade inte ens en halv sekund på att springa över till Marques och visa vem det var som bestämde. Det är åtminstonde vad jag tror han sa till honom, har inget bevis på det dock.

hehe, kul var det iaf. Visca!
Barcelona La Rambla
2005-12-20 18:41
Puyi är försvarsgeneralen. Det är han som styr hela backlinjen. Han med sin pondus och karaktär gör de andra bra. Så han är viktig inte bara för för sina egenskaper som mittback utan så mycket annat som har med vår försvarsspel att göra.
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-12-20 18:38
Hde varit nice att värva Henry billigt och sen sälja honom dyrt efter ett år. Som Real med Owen typ. Fast det är lite fittigt.
Pelada
2005-12-20 18:38
Saningshalten i vissa rykten om Barça kan bli så absurda. Grejen är den att många spelare vill till Barça och eftersom Barça är en storklubb så blir det automatisk många fler rykten. Men varför ska Ronaldo komma hit? Det är nästan som att Figo skulle komma tillbaka till Barça, suck vad trött jag blir...
Barcelona Gabriel
2005-12-20 18:37
Puyol som högerback är enligt mig, ifall han håller samma nivå som han gjorde förr på den positionen, utan tvekan den bästa högerbacken som finns tillgänglig. Att han sedan klarar av att spela mittback minst lika bra visar bara vilken otroligt bra back han är i övrigt.

Frågan man måste ställa sig själv just nu är inte vart han är som bäst individuellt, utan vart han är bäst för laget och kan bidra med mest. Vi behöver honom i mitten i backlinjen eftersom vi saknar spelare som kan göra ett lika bra jobb som honom där. Vi är inte i lika stort behöv av en högerback. Saken med våra idag första val som högerbackar (Oleguer och Belletti) är att dom båda utmärker sig bra på en sak där det egentligen krävs att man är bra (strålande i Barças fall) på båda punkterna - defensiven och offensiven.

Belletti är stark offensivt, medans Oleguer är säkrare bakåt (däremot tycker jag att Oleguer blivit betydligt bättre offensivt sätt än vad han var i inledningen). Hade vi tagit Puyol till högerkanten så hade vi fått den "ultimata" högerbacken eftersom han är strålande både defensivt och offensivt. Jag är ganska säker på att vi inte hade mått bra defensivt sätt av att sätta våran ledare ute på kanten, vi behöver honom centralt i mitten, åtminstonde tills en bra mittback köps in. Det andra valet vore att köpa in en ny högerback, min förhoppning är D.Alves. Men än så länge så ska vi absolut inte byta position på Puyi.

Visca!
Barcelona Rambo~
2005-12-20 18:29
när börjar matchen?
Barcelona La Rambla
2005-12-20 18:24
Gabriel

Där håller jag med dig, aldrig Gordo. Henry, visst om han är nästan gratis. Gratis smakar fint. :)
Barcelona Gabriel
2005-12-20 18:21
Så otroligt mycket rykten och prat om värvningar hit och dit hela tiden det börjar bli lite jobbigt, kan vi inte koncetrera oss på dagens match istället. Eller åtminstonde ta hänsyn till att klubben aldrig gått ut offentligt och sagt att man vill värva Lampard eller Ronaldo. Med Henry vet vi ju dock att det är en annan sak.

Vi behöver ingen av Ronaldo, Henry eller Lampard. Men om jag ska säga något snabbt så väljer jag Henry alla dagar i veckan före Ronaldo i att spela för mitt kära Barcelona. Ronaldo har ingen klubbkänsla, det är viktigt för mig!
Barcelona La Rambla
2005-12-20 18:20
Chelz

"Jag vet inte om vi såg samma match, men "nästan utspelade" i 70 minuter vill jag inte minnas. Ronaldinho gjorde ju ena målet helt på egen hand, finns ingen i Barcelona som hade klarat av det konststycket förutom han."

Där drar du dig ur sakfrågan lite. Visst gjorde Dinho ett underbart mål som antagligen bara han klarar av. Men du kan inte på fullaste allvar hävda att det enbart var han som stod för allt bollinnehav, att det endast var han som kom i anfallsvåg efter anfallsvåg. Det var en laginsats, som du själv skrev tidigare. Man vinner som ett lag, man förlorar som ett lag. Vi förlorade som ett lag, för att vi var för naiva och fortsatte gå framåt när vi var vidare på resultat. Vi borde spelat grisfotboll istället. Sen lär vi inte komma något längre i denna diskussion, vi ser på fotboll på olika sätt och där håller jag helt med dig. ;)

Sen tycker jag borde vissa här inne lära sig att uppföra sig lite bättre, ingen nämnd för ni vet nog vilka ni är. Andra fans ska kunna komma in hit och diskutera fotboll utan att bli påhoppade bara för att de håller på Chelsea eller vilka de än må vara så länge de är trevliga och följer forumregler själva. Det blir så mycket trevligare då. Jag själv vill kunna gå in på andra lags forum utan att behöva bli påhoppad och påmind om vår dåliga gästvänlighet.

Skärpning där!
Barcelona Younies
2005-12-20 18:15
Vad sägs om att sno Ronaldo från Madrid ?
Läs på sport och flera spanska tidningar. Han vill lämna Madrid. Etoo och Ronaldo på topp.
Med Ronaldinho lite bakom, utan tvekan världens bästa anfall enligt mig
Barcelona Cule-10
2005-12-20 17:54
Hejsan alla barca lovers ..
Ville bara säga att jag tycker att belletti förtjänar h.back platsen istället för oleguer. Det var tack vare honom elr han var iallafall en stor orsak till att vi åkte på förlust mot Atletico pga att Oleguer fick platsen som h.back :/...
Förresten visas matchen på tv idag ? Elr bara genom nätet ??
VISCA EL BARCA !!
Barcelona barca_dreamteam
2005-12-20 17:50
Chelz
Förövrigt, om vi pratar om folk som är okunniga, ta en titt på personen nedan.

barca_dreamteam // Snacka om okunnig.

Jag är för det första inte ute efter att provocera, uppfattas det så är det bara att beklaga.

Jag tror du måste definera vad du anser är defensivt spel. Det är ju löjligt och påstå vi spelar tråkig fotboll osv. Vad måste vi göra förutom massa mål? Vad är det som gör att vi inte får bort den stämpeln? Nog för att jag kan leva med den men jag diskuterar gärna varför folk ser på oss så.

Vad är det som gör vi är ett tråkigt defensivt lag?

Matchen mot er på Camp Nou är riktigt pinsam för där kör vi enbart på kontringar, även om vi är nära 2-0, när Drogba missar sitt "friläge".

Du vet lika väl som mig att Chelsea spelar defensivt taktiskt och spelar mycket på kontringar.
Det kan du väl inte undgå.
Du kallar mig för okunnig.
Det kan jag ta,men det är ännu värre när du nekar allt det ditt lag står för.
Man behöver inte vara ett geni för att inse att Chelsea spelar tråkig och taktiskt defensivt.

Det finns ett Chelsea forum fö om du inte har nåt vettigt att komma med.
Barcelona Ordem e Progresso
2005-12-20 17:48
Chelz

Då har du lärt dig ngt nytt idag ;)
Mufc_mackan
2005-12-20 17:40
Grattis FIFA tycker som jag. Ronaldinho är världens bästa fotbollsspelare. En njutning varje gång man ser honom röra bollen.
Chelz
2005-12-20 17:38
Pelada // Anyways, ska lämna er ifred, hoppas jag inte trampade på några tår förutom Mr.Dinhos som uppenbarligen har nåt emot mig.

Väl mött! Kanske ses vi på plats @ Camp Nou den 7 mars var det va.
Pelada
2005-12-20 17:31
Chelz

Valde att byta ut tråkig mot underhållande. Då får hela diskussionen en helt annan betydelse, precis som "Sonde" skriver..
Barcelona Sonde
2005-12-20 17:28
Jag tycker det är fascinerande att alla ansedda gnetlag (Chelsea, Juve bl.a) och dess fans, ständigt tar upp antal gjorda mål.

Tråkiga, vi har gjort x,xx antal mål per match, du kan knappast kalla oss tråkiga.

JO.

Visst, det är kul när det blir mål, men bra och underhållande fotboll är långt ifrån samma sak som många mål. Skillnaden är stor. Juventus är extremt tråkiga, det finns ingen utomstående supporter som kan påstå något annat. Chelsea är också tråkiga, hur många mål per match "Chelz" än nämner.
Chelz
2005-12-20 17:28
Pelada // Det köper jag direkt, men att kalla oss tråkiga låter helt fel imo.

Ordem e Progresso // Som sagt, bara en sån sak :)
Barcelona Ordem e Progresso
2005-12-20 17:27
*komplimang
Barcelona Mr_Dinho
2005-12-20 17:26
Jag sa "tror" att du är duktig på det.
Pelada
2005-12-20 17:24
Riktigt onödig "diskussion" som pågår just nu. Sammanfattningsvis och avslutningsvis, Chelsea är inte det mest underhållande fotbollslaget just nu, men fotboll går ut på att vinna och det är precis vad Chelsea gör. Samma sak är det med Juventus, också oerhört starka defensivt. Barça börjar också bli starka bakåt, skillnaden är att Barça har en viss Ronaldinho...
Chelz
2005-12-20 17:24
Mr_Dinho // Hävda mig verbalt.. det är verkligen nåt jag skulle vilja bli bättre på, tar det som en komplimang då :)

Utöver det undar jag vem som är vad..
Barcelona giovani
2005-12-20 17:22
Klint, det är absolut inte punkt slut, Puyol har spelat som högerback mer än halva hans kariär det är den position han spelar bäst, kommer ihåg när vi skulle möta Real för ett par år sen tränaren sa tar vo bort Puyol har vi tagit bort Barcelonas främsta anfalls vapen och då fanns Rivaldo på plan.

Förstår inte riktig din logik o alla som tycker som du, ni ställer hällre upp med en rejäl svaghet på kanten än att hela försvaret är säkert på alla punkter. Det är som om en boxare skulle säga jag har hällre en riktigt bra höger hand och ingen vänster än att båda håller bra mått. Låter helt absurt.
Barcelona Mr_Dinho
2005-12-20 17:21
Stick nu Chelz! Du är bara en idiotisk fan som tror att du är bra på att hävda dig verbalt! Stick till ditt eget forum om ni nu har någon!?
Chelz
2005-12-20 17:18
Klint // Du kan inte på fullaste allvar påstå vi spelade tråkig fotboll mot Arsenal.. isf är det så att vi ser helt olika på fotboll och förmodligen aldrig kommer komma överens. Du tycker säkert att Real Madrid har ett bra försvarsspel också?

Man vinner som ett lag, förlorar som ett lag. Alla deltar i spelet, uppe som nere, tråkig fotboll?

Mr_Dinho // Det är då definitivt inget att diskutera med dig om.
Pelada
2005-12-20 17:15
Antar att du läste artikeln om detta, "messi_nr30" och där i har du också svaret.
Barcelona messi_nr30
2005-12-20 17:13
är det någon som vet om man måste betala för å se matchen ikväll på tv4:as hemsida.
Annons: