/spanien/barcelona/forum/2511.aspx/spanien/barcelona/forum/2511.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Zyzz
2015-05-14 22:10
@enkos:

Det kan mycket väl bli 6 titlar denna säsongen för oss då! Om vi vinner trippeln så tror jag att vi även vinner vm för klubblag, uefa's supercup och spanska supercupen.
Barcelona enkos
2015-05-14 22:06
@LeoMessi:

Det blir Bilbao hemma och borta
Barcelona Z_Z
2015-05-14 22:05
@LeoMessi:

Brukar väl vara tvåan i cupen då har jag för mig.
Barcelona LeoMessi
2015-05-14 22:04
Vilka får Barca möta i spanska supercupen om vi skulle vinna spanska cupen?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona the cameroonians
2015-05-14 22:00
@Heisenberg:

Pirlo kommer aldrig att blomstra under Allegri så som han gjorde under Conte, de har helt olika syn på fotboll.

Sen är tempot lite lägre i Serie A, det gör att Pirlo ser lite bättre ut där än i CL.
Barcelona enkos
2015-05-14 21:53
Vinner Barca finalen mot Juve betyder det många fler finaler i år. Spanska super cupen, Europeiska super cupen mot Sevilla hoppas jag och så VM för klubblag...
Barcelona Heisenberg
2015-05-14 21:50
På tal om Italienska lag: Pirlo - gjorde han en osedvanligt dåligt match igår eller är han helt enkelt inte bättre idag? Och vad säger det då om Serie A? Tänkte på Pogba också. Visst, han är tillbaka från skada men det är ju i dessa matcher man ska utmärka sig och visa vad man kan och inte mot typ Parma hemma. Litar dock på att de som följt honom om detta endast var en engångshändelse.
Barcelona Barcelona 1899
2015-05-14 21:44
@Zyzz:
Antar att den infon kommer upp till nästa vecka på hemsidan. Kanske Måndag eller Tisdag.
Barcelona Zyzz
2015-05-14 21:42
@Barcelona 1899:

Vart ansöker man om biljetter? Jag hittar ingenting om det på Barcelonas hemsida.
Barcelona Liunil Masse
2015-05-14 21:32
Italienska lag förutom Juve är piss. Sammanlagt 5-0 för Sevilla mot Fiorentina nu.
Barcelona enkos
2015-05-14 21:31
Sevilla 2 0, totalt 5 0
Barcelona enkos
2015-05-14 21:26
Sevilla leder med 1 0, totalt 4 0
Barcelona Barcelona 1899
2015-05-14 21:24
"Officially the UEFA forbids private resale in the AGBs. Because of that UEFA reserves to cancel tickets. In bidding on the auction you confirm of knowing these three facts (the ticket is personalised, the proscription of resale, UEFA is able to refuse you the entrance to the stadium) and you resign to take legal action against me/ Offiziell verbietet die UEFA den Privateverkauf in Ihren AGBs." Så, att köpa en biljett för 20-30.000 och eventuellt bli nekad inträde låter som en bra plan.... eller kanske inte. :) På mina Europa League biljetter står mitt namn samt passnummer. Antar att det är likadant på CL biljetterna. Nu kan de omöjligt kolla alla biljetter men bara vetskapen att det kan hända gör att det inte är värt att chansa enligt mig då.
Barcelona Barcelona 1899
2015-05-14 21:16
Ganska bra gissat av mig, var tydligen exakt 20.000 biljetter som Barca får. Blir 16.000 biljetter att ansöka om då. Lär bli minst 30.000 ansökningar så chansen att få via klubben lär bli lägre än 50%. Ungefär 30-40% chans att få gissar jag. Skandal att 24,500 went to sponsors, corporate partners and Uefa members. Det är alldeles för mycket. Barca och Juve borde fått 30.000 var så kunde UEFA tagit 4.500 till sina sponsorer istället för hela 24.500 där stor del hamnar hos försäljare som tar sjuka priser. Det sjukaste av allt är att många av de 6.000 biljetterna som såldes via UEFA är på svarta börsen. En stor varning är att dessa biljetter har namn på sig. Dvs den som vann biljetten har sitt namn på biljetten och skulle ni köpa en sån biljett för 20.000 och ni blir stickprovade vid entren och ombedda att visa ID så är ni kanske rökta, dvs 20.000 i sjön. "Tickets are personalized and you shouldn’t bid if you have a stadion ban. Also there can be entry controls, so there is no warranty to getting in. In past there weren’t any problems this way, you could get in with personalized tickets as well." Från: http://www.ebay.com/itm/2x-Tickets-Champions-League-Finale-Men-06-06-15-Kat-2-BLOCK-3-1-ROW-1-/191579576814?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item2c9b0859ee
Barcelona oocbgb
2015-05-14 21:07
[QUOTE=Mäktiga Messi]Snälla kan någon hjälpa till med att final biljetter i CL? hur fixar man det ? [/QUOTE] Biljetter via sportevents går på 25k ..
Barcelona DM1982
2015-05-14 21:06
[QUOTE=enkos]Kan MSN, Mascherano och Alves nekas spela final den 6 juni av sina länder som då förbereder sig för Copa som börjar den 11 juni? [/QUOTE] Suarez kommer inte spela Copa America, han är avstängd fortfarande.
Barcelona grande jw
2015-05-14 21:04
@enkos:

Nej. Klubbarna har mer makt än fotbollsförbunden. Alves är dessutom inte ens uttagen.
Barcelona enkos
2015-05-14 20:59
Kan MSN, Mascherano och Alves nekas spela final den 6 juni av sina länder som då förbereder sig för Copa som börjar den 11 juni?
Barcelona Barcelona 1899
2015-05-14 20:46
@DM1982:
Är du säker på det? Perez öppnar bara sin plånbok och så får vi en WC2002 igen. Har mardrömmar om det..
Barcelona ( Xaviesta )
2015-05-14 20:31
Heisenberg Haha, skön läsning såhär i efterhand :)
Barcelona Zyzz
2015-05-14 20:30
Om Suarez har känningar så tycker jag att han ska vilas mot Atletico oavsett om han kan genomföra matchen eller ej. Vi har råd att förlora mot Atletico! Det viktigaste är att han kan spela finelerna i cupen och CL.
Barcelona Barcelona 1899
2015-05-14 20:30
@koeman92:
UEFA släpper biljetterna i Mars för ansökningar och det är typ omöjligt att få via UEFA då det är säkert uppåt 100.000 ansökningar och bara 6.000 biljetter att "ansöka om". Jag har sökt 6 år i rad och aldrig fått. Till Europa League finalen fick jag i alla fall i år, alltid något (hoppas på Sevilla). Barcelona kommer nog få 20.000 biljetter cirka och 80% kommer gå till medlemmarna, resterande 20% till klubbens sponsorer och supportergrupper. Alltså ca 16.000 biljetter till medlemmarna. Som referens kan man ju säga att till Copa del Rey finalen så fick klubben in över 60.000 ansökningar om biljetter men då går den ju i Barcelona också. Dock är det inte varje år det vankas CL final så förväntar mig ett liknande tryck på CL biljetterna så det krävs ju lite tur att man får en biljett. Sen är det ju värt att tillägga så inget missförstånd inträffar att biljetter bara är möjligt för medlemmar att ansöka om och bara 1 per person. Jag tycker dock Barcelona är bättre på sätt att det kvittar hur länge man varit medlem. Man har lika stor chans att få biljett. Kolla på t.ex Arsenal, för att få biljett till FA Cup finalen så var man typ tvungen att ha säsongsbiljett, varit medlem i 10+ år och varit på 25+ bortamatcher eller liknande. Alltså omöjligt för nykomna fans vilket är bra på sitt sätt. Man får de mest trogna fansen till arenan men samtidigt tråkigt för yngre personer som vill åka på matchen.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-05-14 20:00
Messi vs Juventus.

Vem kan tro att det här var Joan Gamper cup???

De misshandlade Messi genom hela matchen. När Messi bytes ut fick han stående ovationer från hela Cam Nou. Fabio Capello gick fram till Rikard den matchen och ville låna Messi.
Barcelona Rafa Alcantara - 12
2015-05-14 20:00
Om ni fick jämföra Lucho (som spelare) med vem som helst i fotbollsvärlden - vem skulle det vara?
Barcelona koeman92
2015-05-14 19:58
@Mäktiga Messi:

Biljetterna har nog inte kommit ut än. Håll utkik i Barças och UEFA:s hemsida.

Btw, du har PM.
Barcelona Liunil Masse
2015-05-14 19:57
Helt sjukt vilka egon Pele och Maradona är. Bara acceptera att Messi har överträffat er och håll käften, pinsamt.
Barcelona LeoMessi
2015-05-14 19:24
Messi gör typ fler mål på en säsong än vad maradona gjorde under sin karriär haha.
2015-05-14 19:23
@Santiago Cazorla:
Va betyder det??? Har han känning eller är han skadad. Gick in på Barca's hemsida men det ingenting där än. Men det stämmer att det står i sport. Men där säger de inte hur allvarligt det är. Hoppas på att det bara är en liten känning. Läste också i FC Barcelona's hemsida att han var på rehab idag. Det står inte hur allvarligt det är.. Fan, fan, fan!!! Vi såg ju skillnaden utan Suarez mot Bayen i andra halvleken. Pedro väger 5 kg i närkamperna dessutom bjuder han inte på löpningar som hotar på djupet.. Fan, hoppas att det är nåt litet och att det släpper snabbt.
2015-05-14 19:12
Herregud! Marodana känner sig verkligen hotad av Messi alltså.. Trodde att han skulle stötta sin landsman men gubben har gått bananas juh. Innan var det alltid den gamla senila gubben Pele. Nu är det Marodana's tur. Är det inte bättre att stötta sin landsman stället. Trotts allt så är Messi bara 27 år. Det är inte att Messi kommer lägga skorna efter säsongen (om det inte står i ödet förstås). Marodana låtter så desperat. Frågar du mig tycker jag att han skämmer ut sig. Därför att när han ena veckan säger att CR7 är lika bra som Messi, och veckan därpå säger mina mål var finare än Messi undrar man gubben har 50 års kris . Trodde att Maradona hade bättre karaktär.
Barcelona Liunil Masse
2015-05-14 19:08
Spelar inte Suarez mot Atletico så kan vi nästan glömma tre poäng, Pedro gör ingen glad...
Annons: