/spanien/barcelona/forum/25104.aspx/spanien/barcelona/forum/25104.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kharles
2005-12-23 16:04
Sonde

Klockren krönika. Kudos. Sen tycker jag Gio gjorde en förvånansvärt bra match mot hönsgården i madrid, att Gio spelade mot Cadiz beror på småskavanker hos Sylvinho.

Koeman!!

Dreamteam hade sämre försvarsspel än detta Barcelona (Dreamteam II). Dreamteam vann sina matcher med 4-2, detta vinner med 3-0.

La Rambla

Haha! Realforumet förser hela SF med minst en daglig dos komedi av den högre skolan.

Flaco

Ja, han lånas ut. Enligt Txiki är det för att få stabilitet och kontinuitet i sitt spel, han har inget att bevisa för ledningen och kommer tillbaka om 1.5 säsonger. Han är då 24 år.

Hoppas vi satsar på CdR i år, var ett tag sen vi vann den..
Barcelona AlexC
2005-12-23 15:23
Pelada

Jämförelsen med Beatles är lite irrelevant. Det var väl knappast så att George Martin, Beatles dåvarande? manager försökte få Yoko att få till det med Lennon för att sedan ta stor plats. Vilket mycket riktigt var en anledning till att Beatles splittrades.
Barcelona el Flaco
2005-12-23 15:20
Verkar som det är officiellt att Damía har lånats ut till Racing. Någon som har mer info?
Barcelona Koeman!!
2005-12-23 15:18
Bra krönika men backlinjen är fortfarande för tunn. Vi behöver en riktigt bra högerback och en riktigt bra vänsterback för att detta ska bli dreamteam.
Barcelona Rambo~
2005-12-23 15:09
Är det någon som vet vad det är för match just nu på eurosport zidane vs ronaldo..?
Barcelona Sonde
2005-12-23 15:01
Lucho (och ronnie10): Nope, det står rätt. Verkar dock ha varit ett ganska misslyckat inslag av ironi.
Barcelona Rambo~
2005-12-23 15:00
vad ere för match på eurosport? zidane vs ronaldO är de nutid?
Barcelona el Flaco
2005-12-23 15:00
Ämne: Bjuder på ännu ett s....
Det är svårt att tycka synd om de när de kommer med såna hjärndöda kommentarer. De verkar ha ingen koll på verkligheten. Men va ska man göra? Gör som jag, luta er tillbaka och njut utav cirkusen madrid.
Barcelona (catalonia barca)
2005-12-23 14:52
La Rambla ///
haha vilken tokig grabb skrev dt.
Barcelona ronnie10
2005-12-23 14:48
Sonde, att tro på ödet är vidskepligt.
Du kanske menar att du tror att det var slumpen? Slump och öde är trots allt två vitt skilda saker.
Barcelona el Flaco
2005-12-23 14:22
AlexC

Sen måste jag tilläga att den startelvan du skrivit där går inte att klaga på heller. Denna gången så snubblar vi inte över nåt Segunda-lag och vinner därmed den spanska cupen eller "Konungens cup" som den heter i Spanien. Hahahaha. Hade varit roligt att vinna den med tanke på att kungen Juan Carlos är madridsupporter. Who's your daddy now?
Barcelona La Rambla
2005-12-23 14:21
Bjuder på ännu ett skrattretande, pinsamt och bittert inlägg från realforumet innan jag drar på julledighet.

"...helt klart är att Cassano är en anfallare av världsklass och han är lite "badboy" vilket bara gör honom intressant och spännande. Real Madrid ska ha stjärnor som sticker ut lite ur mängden, vi är inget tråkigt kollektiv som Barcelona."

Ganska kul att Barcelona nämns som måttstock. Men det är klart, cirkusen på Bernabeau slår ju ut allt annat.

Men visst, vill Cassano förstöra sin redan sargade karriär så väljer han ju rätt klubb.

Feliz Navidad culés!
Barcelona el Flaco
2005-12-23 14:19
Ämne: el Flaco

Enligt s....
Visst kan jag det. Här är den. Det står på spanska if you don't mind?
Barcelona AlexC
2005-12-23 14:14
el Flaco

Enligt sport.es kommer inte heller Eto'o delta i matchen.

Valdés
Damia?-Puyol-Oleguer-Gio
Gabri-Van Bommel-Iniesta
Giuly-Larsson-Ezquerro

Denna startelvan är hyfsat stark. Jag tror och hoppas att ledargestalter som Puyol och Larsson förhindrar att Barça underskattar ett lite sämre lag.

Sedan får du gärna länka till källan där hämtat informationen ifrån.
Pelada
2005-12-23 14:11
Ämne: Vilka lyxproblem vi ....
Gillar inte lyxproblem. Henry kan bli en stor succé, men han kan också bli en Yoko som förstörde Beatles.

Ett mynt har alltid två sidor...

Ronaldinho går inte att peta, Messi utvecklas perfekt som han gör nu när Henke, Ezquerro och Giuly får turas om och byta av ynglingen. Eto'o är som gjord för att spela som spjutspetts i Barça, Henry är gjord för att spela på samma position, fast i Arsenal.
Pelada
2005-12-23 14:07
Precis som Sonde skriver i sin krönika skulle jag vilja utnämna Edmilson till årets positiva överraskning i FC Barcelona. Om man ser till de två första matcherna på säsongen var Edmilson oduglig, kanske var det fjolårets skadade som fortfarande satte sina spår hos braseen, men om man ser till resten av säsongen, framför allt efter att Xavi skadade sig så har Edmilson varit oumbärlig. Likaså Oleguer har spelat upp sig rejält, Messi har fortsatt övertyga.

Ryser när jag bara säger Barças startelva. Och då saknas den bäste utav dem alla, Xavi.
Barcelona Nemo
2005-12-23 14:06
Ronaldinho har nog fått tillräckligt i jul.

Det känns som Barca blr bättre och bättre.
Eto'o gör fler mål och missar färre. Ronaldinho gör mer mål och ännu mer assists.

Och försvaret ser iår bra ut. Vi har släppt in 14 mål, jämför det med Milans 18 (rätta mig om jag har fel). Puyol och Marquez är riktigt bra tillsammans.

Det är skönt att vara culé, och i julklapp önskar jag mig avancemang i CL.
Barcelona Ordem e Progresso
2005-12-23 14:04
Vilka lyxproblem vi sitter o diskuterar här inne. Om Henry kmr, hur ska vi göra då, hmmm. Ska vi peta en av världens bästa spelare för att få in en annan av världens bästa spelare. Eller ska vi byta spelsystem så att alla världens bästa spelare för plats. :D. Tycker det är härligt bara.
Pelada
2005-12-23 14:03
Precis som det gjordes förra året mot blåbärslaget från Segunda B.
Barcelona el Flaco
2005-12-23 13:38
Matchen mot Zamora i cupen blev framflyttad till den 3 januari och därmed kommer vi spela utan 10 spelare (Ronaldinho, Messi, Deco, Edmílson, Motta, Sylvinho, Belletti, Márquez y Maxi López) . Finns lite risk att det kan gå snett på bortaplan. Man ska aldrig underskatta bottenlagen.
Barcelona Lucho
2005-12-23 13:32
Sonde "Eftersom jag inte är ett dugg vidskelig tror jag förstås direkt att det handlar om ödet."

Bra krönika men det är väl ganska vidskepligt att tro på ödet? ;-)
Atlético rawkus
2005-12-23 13:20
God jul o gott nytt år på er alla Barca fans !!
Tack även för en grymt underhållande fotboll !

Mvh/rawkus
Barcelona BatiGoal_!
2005-12-23 12:43
chrisespaña//

Skämt skadar aldrig :D

Feliz Navidad

Emperor of doom//

Deco och Henke har varit stygga så jultomten hade inga presenter iår men de fick ett löfte om att få presenter nästa år :D
Barcelona La Rambla
2005-12-23 12:40
Jag tror det blir så här. Laporta kommer inte att tjata på Henry om en övergång. Om Henry bestämmer sig för att lämna Arsenal för att han helt enkelt inte vill fortsätta där, då först kommer det att snackas om övergång. Då lär Barça ligga rätt bra till och allt lär bli en kostnadsfråga.
Real Madrid chrisespaña
2005-12-23 12:38
Haha!

Ett solarium till Iniesta, dagens garv.

MVH Christopher (red)

God Jul på er Barca förresten!
Barcelona Barça-Cúle
2005-12-23 12:34
Angående ryckterna om L.Toni Och Henry.
Toni vill till Barca men Real är intresserade,inte så ovanligt.
Henry,Laporta har klart uttalat sig om att han ska göra allt för att rycka åt sig Henry i sommer,en klasspelare men vem ska han peta,ska man sätta ut vår målspruta Etoò på kanten och peta vår supertalang Messi,eller peta Ronnie.Skulle inte tro det.Eller ska vi ändra ett helt spelsystem för en spelare,eller ska självaste Henry nöta bänk.Något att fundera över...?
Barcelona Klint
2005-12-23 12:31
Henke hade kunnat få en rakapparat så han kan raka av det som han nu har på huvudet. Skallig ska Henke vara punkt slut.
Barcelona Emperor of doom
2005-12-23 12:29
Varför fick inte henke och Deco någon Julklapp?
Barcelona Barça-Cúle
2005-12-23 12:24
Ja!
Tack för upplysningen,är det så?.. =P
Skojade..
Jag har förstått hela tiden..inge mer om det här nu =)..Låt oss föra en seriös dissskusion alla cules:)
Barcelona Klint
2005-12-23 12:20
Jag ska försöka att förklara det roliga... Iniesta kommer från Spanien och bor i Spanien. Där är det ofta väldigt varmt och en massa soliga dagar. Därför kan man tycka att det är kul att Iniesta är blekare än många av oss svenskar. Inte värsta roliga skämtet, men nu kanske du förstår?
Annons: