/spanien/barcelona/forum/25103.aspx/spanien/barcelona/forum/25103.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco
2006-02-24 21:37
LME

Du får ursäka men jag har kollat på matchen tre ggr och jag har helt missat Marquez misstänkta hands och Messi obstruktion. Obstruktion i vilket läge.
Sevilla LME
2006-02-24 21:34
el Flaco// Marquez nedtagning, misstänkt hands. Messi, misstänkt obstruktion. Men låt gå då. Straffar behöver ju inte betyda mål.
Sevilla LME
2006-02-24 21:33
La Rambla// Självklart tycker jag det är det som lustigt då jag själv tycker precis tvärtom och givit en bra förklaring nedanför.

Vad jag förstår så förtjänade Puyol också ett rött kort

Men nu har jag bara snackat negativt. Barca gjorde en bra match, jag respekterar laget och deras spelare. Dessutom kan jag säga att jag ska se mötet mot Villareal på plats! Några tips om något man ska göra när man ändå är där?
Barcelona el Flaco
2006-02-24 21:32
tveksamma straffar? en klar hands på geremi och en nästan dubbelstraff när terry lägger sig över messi och sen tar bollen med händerna? solklarare straffar får man leta efter.
Barcelona La Rambla
2006-02-24 21:31
LME

Rijkaard fick nog mera priset för att han inte sjönk till samma nivå som Mourinho i efterspelet, även om jag förstår att det irriterar er chelseafans.

Det är ganska så kul att ni hävdar att det var en helt annan match. Innan utvisningen hade Barça redan tagit över matchen. Var ärlig, ni hade i stort sett ingenting i chansväg innan dess. Därmed inte sagt att matchbilden hade sett ut så resten av matchen.
Sevilla LME
2006-02-24 21:28
La Rambla och el Flaco// Nej, det hade han inte. Men det var en av hans medarbetare så haka inte upp er för mycet på det. Så vi blev krossad? Svar nej.

Hur som helst så tycker jag mig finna det ytterst äcklande att Rikjaard fick ett pris för hans regelbrott. Bra jobb Mr. Johansson & co.!

De två straffarna inträffade ju efter utvisningen. En helt ny match efter utvisningen sa vi ju? Sen att det var tveksamma straffar måste jag säga.

Jag tar förlusten mot Mboro som en man. Då var det inte några konstiga faktorer som spelade in.
Barcelona La Rambla
2006-02-24 21:26
LME

Du har rätt i sak. Något man inte bestraffat ska man inte ta med i beräkningen när ett rött kort ges direkt. Man kan samla på sig till ett gult kort.

Men jag tycker att du har fel i att Messi hoppar upp lite. Han försöker hoppa undan, den sko med dobbar som är på väg mot hans knä. Han blir som du skrev nyss rädd. Kan man klandra honom? Om du har lust att ladda ner situationen i länktipset, och titta på reprisen så ser man tydligt att del Hornos fot är på väg mot Messis knä när denne totalt struntar i bollen, visserligen så drar del Horno undan sin fot när han närmar sig Messi. Messi hoppar upp i luften för att undgå att få sina fötter bli träffade.

En fråga när du ändå är här. Är det inte ganska så lustigt att majoriteten av fans på Chelseas officiela hemsida vid en poll tyckte att utvisningen var berättigad?
Real Madrid Älska RealMadrid
2006-02-24 21:25
helt otrloig hatar domare som förstör fotbollen ! en dommartabb så förstörde en grym möte mellan två formstarka lag barca o chelsea !

men vilken kämpeglöd chelsea är då ..bara synd domaren förstörde för dom men ajja grattis iaff
Barcelona el Flaco
2006-02-24 21:24
la rambla

hahaha, den va bra :)
Madridinho
2006-02-24 21:22
förstår inte det här bråket. inget är ju klart än.
vänta tills returen har spelats klart.
Barcelona La Rambla
2006-02-24 21:21
el Flaco//

Jag skulle nog kalla frugan hans, Posh, för mera legend. :-)
Barcelona el Flaco
2006-02-24 21:20
LME

Jag? utargumenterad av en chelsea fan? oroa dig inte kompis , jag känner mig inte hotad från en blind man som inte kan se objektiv på fotboll. men samtidigt kan det inte vara enkelt att bli krossad av barca på hemmaplan. och när vi ändå snakcar om domarbesluten så skulle vi kunna dra upp de två straffarna som vi borde ha haft. Men du tycker säkert tvärt om.
Barcelona La Rambla
2006-02-24 21:16
LME

Det vi finner ytterst roande är att Mourinho gnällde lite väl mycket angående Rijkaards klavertramp. Dessutom så ljög han om att han själv såg honom och fick ta tillbaka det. Det var knappast något som avgjorde matchen, och tror du på fullaste allvar att han varit lika aktiv i gnällandet om ni hade hållit 0-1? Ta förlusten som en man och bit ihop istället, det verkar ju vara den melodin som annars gäller i hela klubben. Men ändå inte alltid tydligen.
Sevilla LME
2006-02-24 21:14
el Flaco// Tacklingen ska inte vara rött kort. Om du tittar på situationen(se länk) så ser du att Messi hoppar upp lite innan. Om du själv spelat/spelar fotboll så vet du att man ofta reagerar så spontant. Detta leder till att dock situationen ser mycket värre ut då båda hoppar in i situationen.

Många här inne säger att han "samlade ihop" till sitt gula kort pga av båda tacklingar(länk). Den första tacklingen är gult kort. Men nu när dommaren inte varnar Del Horno så sätter han ju en nivå där om vad man får göra och inte. Och hade Del Horno haft en varning hade han med nästan all säkerhet inte gått in på samma sätt i nästa situation.

Man kan inte släppa ett läge för att sedan ta med den i beräkning sen. Antingen är det gult eller så inte.

EDIT: Jag är lyckligtvis för dig inte 7 år, det skulle varit lite jobbigt att bli utargumenterad av en 7åring =)
Barcelona el Flaco
2006-02-24 21:12
la rambla//

lite självdistans måste man ändå ha. annars kan beckham-fans proklamera att han är en legend. Och hur många skulle isånafall hålla med det?
Real Madrid Figolina
2006-02-24 21:10
Ämne: fuskare fuskare fusk....
Herrejesus vilken energi.Kan just undra vad han ändrat??Kan det från början ha stått fotboll nånstans?
Barcelona La Rambla
2006-02-24 21:09
el Flaco

Jag försökte få fram att det handlar inte om vem som är störst, har presterat bäst osv. Utan att alla har sina favoriter och känner extra mycket för dem. Det måste man respektera. Det är inte någon bedömningstävling, där man ska utse vem som är bäst.
Barcelona el Flaco
2006-02-24 21:06
Om Del Horno ger sig på Messi på det där sättet utan nån som helst tanke på att gå på bollen så tycker jag att det borde vara rött direkt, han försöker ju bara att skada messi. Du måste kollat på nån annan match.
Sevilla LME
2006-02-24 21:04
el Flaco// Utvisning av Drogba tycker jag var hård men jag kan acceptera den. Anledning till att Mourinho gick ut i pressen förra året var att som alla ni vet, men vägrar erkänna, att Rikjaard begick ett regelbrott och sökte upp Frisk. Inget fel med det förutom att Mourinho borde anmält till UEFA direkt. Sen att UEFA behandlade incidenten som ett skämt är inte Barcas fel.

"Hockeytacklingen" på Messi är redan diskuterad. Också där anser jag att kritiken är befogad. Att sen Hauge applåderar och gör tummen upp till Barcafansen är mycket oproffesionellt och det är nästan som om han ber om bekymmer.

Nog kan man kalla G. Zola en legend. Bland Chelsea-fansen är han defentivt en legend.

Lionel Andrés Messi är någon som förstår sig på Mourinho!

Kharles// Missade du matchen eller? Mourinho bytte ut en tröttkörd Robben (anfallare) och satte in SWP. Tack för
Barcelona el Flaco
2006-02-24 21:01
Om jag inte gillar chelsea och hatar de så har ag rätten till att säga det, så länge jag inte gör det i deras forum som sagt.och jag håller vid det jag sagt tidigare, de har ingen historia att komma med gemfört med barcas, juves, milans, eller bayerns
Barcelona Suñol_
2006-02-24 20:53
En legend enligt mig är en spelare man pratar och drömmer om långt efter hans karriär slutat och då finns det självklart legender som är för mig och andra är helt okända. och så finns det legender som alla vet om och talar om men det betyder inte att i vissa klubbar finns legender som kanske inte gemene man kommer ihåg...så såga inte andra klubbars historia det är enormt respektlöst...
Barcelona Kharles
2006-02-24 20:49
Förresten, ett juvefan som anklagar andra för fusk? Eller en förklädd chav som släpper ut sin frustration över sitt lag och tränares inkompetens här inne?

Hursomhelst, out with the village idiot.

Lionel Andrés Messí

Jag njöt av hans genidrag att instruera Del Toro i konsten att bli utvisad, men inte tillräckligt diskret och tillräckligt trovärdigt skådespeleri.

Dessutom njöt jag mycket av hans genidrag av när Barcelona hade 2 mittfältare och 4 anfallare på plan byta in SWP istället för Maniche vid ställningen 1-1. Genialiskt - det resulterade i Barcelonavinst. Sånt gillar vi.
Barcelona Lionel Andrés Messí
2006-02-24 20:47
Sluta snacka om att Mourinho sprider hat, det gör han inte men han tar varenda chans för att psyka sin motsåndare och skyer inga medel för att göra det heller. Han är en utav fotbollsvärldens bästa tränare och jag skulle nog inte ljuga om jag säger att han är taktiskt överlägsen dom flesta tränarna i världen. Sluta haka på han. Han är som han är ignorera han eller njut av hans geni drag.
Barcelona Kharles
2006-02-24 20:46

Del Horno är oskyldig! Det ser ju alla! Det är orättvist att det finns utvisningar! Man får väl tåla lite! Messi är bara en provocerande skådespelare! Det var till och med han som tacklade stackars Asier Del Toro!

Barcelona el Flaco
2006-02-24 20:37
Ja, it's still nuts in da hood. problemet med många unga supportrar idag är att man är för snabba med att stämpla spelare för stjärna eller legend eller vad det nu kan vara. T.ex. Beckham, han är en kändis ingen stjärna. Ronaldinho är en stjärna. Maradona är en legend (för vissa, t.o.m. mer än det) men Zola är inte direkt nån legend. Han tillbringade för lite för fotbollen.
Barcelona La Rambla
2006-02-24 20:32
el Flaco//

Du missade poängen verkar det som. Zola är för många en legend. Torbjörn Nilsson är för andra en större legend än Maradona, Pelé och Cruyff osv.

Still nuts? :-)
Barcelona el Flaco
2006-02-24 20:30
la rambla //

menar du att zola ska nämnas i samma mening som maradona, garrincha, schiaffino, kempes och zizinho bland legender? skulle knappast tro det. Let's not go nuts .
Barcelona La Rambla
2006-02-24 20:26
zlatano9

Oj, fick du sätta dig vid datorn för mamsen och pappsen nu? Eller gör du det i smyg? :-)~
Barcelona el Flaco
2006-02-24 20:26
LME

Att du ens försvarar Mourinho och inte anser att hans handlingar saknar anständig moral borde kanske inte förvåna mig. De flesta chelsea-fans jag känner är mourinho-dickriders som inte tycker nåt han gör är fel. Glad att han inte längre är med oss nu längre. Och hur är kritiken mot domaren/domarna befogad i de matcherna ni spelat mot Barcelona? Menar du stämplingen mot Valdés av Drogba? eller kanske hockeytacklingen mot Messi? Missa jag nåt.
Barcelona AlexC
2006-02-24 20:25
Hejdå!

Stäng av zlatano9 från hela SF ett tag. SÅ lär han inte göra om något så idiotiskt igen.
Annons: