/spanien/barcelona/forum/25102.aspx/spanien/barcelona/forum/25102.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Cule-10
2006-03-28 16:43
Bara 4 timmar kvar till match start. Känns lite dåligt med back linjen vi kommer att starta med, men jag hoppas och tror att vi fixar detta ikväll gubbs..
Lycka till hermanos.
visca el barca !
Barcelona baaaarca
2006-03-28 16:39
tror inte han blev ratad.
Barcelona La Rambla
2006-03-28 16:34
Kanske därför han är så bitter idag och alltid önskar att Barca ska förlora? Han blev ratad. :-)
Barcelona baaaarca
2006-03-28 16:30
guti var stort barcafan när han var yngre, var faktiskt medlem i penya barcelonista de torrejon de ardoz i madrid
Barcelona La Rambla
2006-03-28 16:20
Haha, Guti på bilden. Översta raden, nr 2 från vänster. Vilken tur att han aldrig kom längre i Barca Juvenil. :-)~
Barcelona La Rambla
2006-03-28 16:17
Gabriel//
Jo jag såg det nyss.

Det roliga annars är hur realspelare snackar om matchen på lördag när Barcelona inte ens tänker på den matchen för dagen. De verkar ha missat att vi har en viktigt CL-match idag som upptar alla culés intresse för tillfället.
Barcelona Gabriel
2006-03-28 15:58
La Rambla

Ja enligt sport är han utesluten. Det är dagens nyheter.
Barcelona Nr 10
2006-03-28 15:43
Jag känner mig orolig,hur ska vi klara oss där bak utan dirigenten Pyol?Det kommer att bli tufft.Men Benfica är inget lag skrämmer oss iafall så jag tror på BARCA seger hur som helst hoppas på en ROnaldinho show ikväll och då vinner vi garanterat!!
0-1.Larsson
0-2.Ronaldinho
Barcelona La Rambla
2006-03-28 15:42
Ämne: Ni kan glömma att Me....
Hur kan du vara så säker på det? Många rapporter i spansk media tyder ju på att han blir klar till el clasico? Eller har det stått något annat i dag kanske?
Barcelona II Barça II
2006-03-28 15:40
Världens bästa back är allafall med!
Barcelona Gabriel
2006-03-28 15:35
Ni kan glömma att Messi spelar mot Real Madrid. Han är helt utesluten, däremot finns det en chans att han kan spela i returen mot Benfica på Camp Nou.
Barcelona La Rambla
2006-03-28 15:32
larsson7//
Frågan är om du överhuvudtaget har en susning om vilka Benfica är? De har en fanatisk hemmapublik. Portugisisk fotboll är snabb och teknisk. Dessutom så har den en tränare som väl känner till Rijkaard och Barcelona. För att inte tala om 2 spelare som blev ratade av Barcelona och säkert brinner av revanschlusta. Sen ska vi vara på det klara med att vi saknar våra viktigaste defensiva pjäser. Jag hade nog inte varit så snabb att avfärda Benfica.
Barcelona Mr. B.
2006-03-28 15:31
IL Barca II/
ja, det vore ju trevligt om båda är tillbaka;)

Larsson7/
Det viktigaste är att både Puyol och Ronaldinho är klara för start.
Barcelona larsson7
2006-03-28 15:26
det är viktigare med edmilson mot madrid
Barcelona II Barça II
2006-03-28 15:23
Mr. B.//
Jo du har rätt, men det sägs ju att Messi och Edmilson kommer att vara med i matchen mot Real.
Barcelona larsson7
2006-03-28 15:23
jag hoppas ni skojar när ni säger att ni är oroliga.. villka är benfica vi kommer äga matchen från början till slut. vi kommer helt klart vinna..0-3 mål: motta, larsson och etoó
Barcelona Mr. B.
2006-03-28 15:18
II Barca II//
Hur mycket vi vinner med beror på vilka som hinner komma tillbaka. Det blir ju oerhörd skillnad om ex. Messi får spela istället för Ludovic "stolpe ut/pricka målvakten" Giuly.
Barcelona Mr. B.
2006-03-28 15:13
Trots den sargade backlinjen får vi försöka se det positiva: skulle vi förlora med 1-0,2-0, 2-1 eller liknande så vore det ingen sensation om vi lyckas vända något av dessa resultat hemma.

Det betyder oerhört mycket att Ronaldinho är med, vi får vara glada att han är hel och relativt utvilad (priset vi fick betala är kanske den svaga 0-0-matchen senast, där mål felaktigt dömdes bort osv). Kreatören Deco är med, Motta är hel och kobran Eto´o har kommit igång igen efter Afrikanska...

Vi får vara glada över detta istället!

Vamos!
Barcelona II Barça II
2006-03-28 15:13
Mr. B.//
Jag tror att Barcelona slaktar Real Madrid (ännu en gång). Vad tror du?
Barcelona Suñol_
2006-03-28 15:08
...jag är smått skraj inför matchen i kväll, det känns som vi måste få en bra start på matchen...
Barcelona nickoo
2006-03-28 15:06
Ämne: nickoo och La Rambla....
Nu har jag redigerat grodan, Malaga ska det självklart vara.
Ber så hemskt mycket kom ursäkt=)
Barcelona Mr. B.
2006-03-28 15:01
Il Barca II//

skönt tips du har på Realmatchen;) hoppas...

Min känsla är att Benfica gör ett mål.:( Förhoppningsvis gör Barca något också...tips: 1-1, vilket vore mycket bra inför returen hemma.
Barcelona II Barça II
2006-03-28 14:58
Jag misstänker att domaren är från Spanien :-).
Länktips!
Barcelona II Barça II
2006-03-28 14:54
Tror att vi vinner med klara 0-2. Det är bara en känsla jag har. Hoppas nu bara att jag har rätt :-).

Barcelona Mr. B.
2006-03-28 14:44
HLKINHO/
Viasat 1 visar matchen, har du inte den kanalen?
Barcelona HLKINHO
2006-03-28 14:05
Eyy e ni säkra på att star sport sänder matchen kl 20:45 ikväll
Barcelona Gabriel
2006-03-28 13:58
La Rambla

Då måste jag ha missuppfattat det du menade med ditt inlägg.

Det viktiga idag, som i så många andra bortamatcher när det gäller utslagsmatcher, är att i de första 15-20 minutrarna försöka kontrolera matchen med ett säkert bollinnehav. Visa Benfica vilka det är som bestämmer spelet så fort som matchen drar igång. Jag vill inte ha en start i matchen med ett högt tempo där Benfica kan kontra med deras snabba yttrar, då kan det gå illa till ikväll eftersom vi saknar hela vår backlinje i princip. Ta det lugnt till en början och ta kontroll på matchen direkt med ett massivt bollinnehav. Sen ju längre matchen lider kan man börja anfalla mer och mer för att få till 1 eller 2 viktiga bortamål.
Barcelona Gabriel
2006-03-28 13:52
Det kan man alltid spekulera i men det är egentligen oviktigt. Nej, Koeman lär knappast gå till Real Madrid. Han lär vara en legend och hjälte för oss culés men gränsen är nådd den dagen har representerar Real Madrid oavsett vad det är som. Jag tror han är medveten om detta och knappast villig att sätta sin status i Barcelona på spel. Sen så räknar jag faktiskt med att han en dag tränar oss, men än så länge känns Rijkaard oehört säker :-)
Barcelona La Rambla
2006-03-28 13:52
Gabriel//
Haha, jag reagerade inte ens på det. Självklart så vilade Henke mot Getafe. :-)

Det roliga i tränarfrågan är ju att trots att de flesta av de tränarna FM vill ha, har ju tackat nej mer än en gång. Har han svårt att fatta eller?
Barcelona baaaarca
2006-03-28 13:46
gabriel//

jag tror att koeman bara ville visa vilka det är som betalar hans levebröd. jag hoppas bara han inte tränar madrid, det skulle vara.. fel helt enkelt
Annons: