/spanien/barcelona/forum/25101.aspx/spanien/barcelona/forum/25101.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mr_Dinho
2005-12-21 11:32
Camparn på nou

Stämmer att Giulys självförtroende är sänkt. Det såg men inte minst igår när han hade två frilägen men lyckades inte göra mål på något av de. Han blir för stressad och girig eftersom han vet att han måste leverera för att någonsin kunna peta Messí.
Barcelona Camparn på nou
2005-12-21 11:30
Polero

Ezquerros och Henkes självförtroende har inte sänkts de vet att de är inhoppare och köptes som det. Däremot Maxi har nog fått sig en törn pga hans fina prestationer när han får spela men att han ändå aldrig får chansen av Rijkaard och sällan ens får sitta på bänken oförklarligt...
Giulys självförtroende har sänkts vilket man märker i hans spel. Han är mer stressad att komma till avslut och gör det mesta sämre.
Barcelona Mr_Dinho
2005-12-21 11:29
Ronaldo_Robinho_Real

Det är nog fastställt att Eto'o kommer att åka till Afrikanska Mästerskapen.
Barcelona La Rambla
2005-12-21 11:28
Polero

Tror han kommer att satsa på Henke, men han lär inte få vara kvar på banan så länge som Eto'o om han inte levererar. Personligen tycker jag att man mellan varven även ska testa med 2 anfallare för att kunna variera sitt spel när man kör fast.
Ronaldo_Robinho_Real
2005-12-21 11:27
tjenare.. är det någon som vet om det är helt säkert om Etoo åker i januari ??? eller vet ni när truppen tas ut ??
Barcelona Mr_Dinho
2005-12-21 11:27
Polero

Jag tror att han kommer satsa på Ronaldinho, Larsson och messí i anfallet.
Barcelona Polero
2005-12-21 11:24
ok, nu har alla sagt att Eto´o är grym men inte kan jämföras med Ronaldo under sin glansperiod.

Vilka forwards (förutom Ronaldinho) tror ni Míster satsar på i januari när Eto´o sticker?
Maxi eller Henke? Giuly? Messi?

Ska bli kul att se. Sen lär målsnittet sjunka en aning nu när Míster sänkt självförtroendet på Maxi, Ezquerro, Henke och till viss del Giuly.
Barcelona Thiago
2005-12-21 11:02
grabbar eto´o är grym va, men det går inte jämföra honom med ronaldo innan han fick sin skada...Ronaldo var på en annan planet då. Fanns ingen som honom.
Barcelona Camparn på nou
2005-12-21 10:57
Fredeco

Eto är en mycket bra spelare och är troligen världens bästa anfallare just nu (sett till form och målfabrikation). Men han kommer aldrig bli utsedd till världens bästa spelare.
Har är inte lika överlägsen i sin spelstil som Ronaldinho, Zidane och Ronaldo under sina bästa år. När man såg och ser de spela så märker man att de är en klass bättre än de andra på planen.
Sådana saker som bollmotagning, splitvision, teknik mm.

Eto har en fantastisk tajming han är väldigt snabb och har ett bra skott.
Han är dock ibland allt för dålig i spelet runt på planen tex mottagningar av bollen och enkla passar.
Barcelona La Rambla
2005-12-21 10:46
Ok, han hypas för mycket. Ett nyanserat och konstruktivt konstaterande. Själv låter Eto'o resultaten tala för sig självt, 17 mål på 17 matcher! Rätt hyfsad utdelning, för att inte tala om alla de målchanser han inte satt dit och de han skapar åt andra spelare tack vare sin rörlighet.

Om vi säger så här, tror att en del fans här på SF skulle kunna tänka sig Eto'o som anfallare i sitt lag. ;)
Spinbad
2005-12-21 10:43
"Eto'o är grymt bra men han hypas för mycket i det här forumet. Det är lite för många som ser med blåröda glasögon istället för att vara objektiv. "

Är det så? Jag har inte sett någon skriva att han är bäst i världen eller kommer bli ihågkommen som en av de bästa någonsin. Det mest vågade har varit att han är bättre än Ronaldo i dagsläget (vilket alla med hyfsad syn och någorlunda sunda vätskor kan se) samt att om han KAN bli riktigt stor om han fortsätter så här.
Barcelona Mr_Dinho
2005-12-21 10:41
Puyol_21

Här har du en länk till både hela matchen och till de 2 målen!
Barcelona Mr_Dinho
2005-12-21 10:39
Det är klart att Eto'o är världens just nu bästa forward. Om man jämför han med Ronaldo så är ju Eto'o många klasser bättre just nu, det är inget att diskutera. Ronaldo verkar ha blivit trött och omotiverad på sistone. Jag tycker det är konstigt för han vet att om han springer lite mer och kämpar under matcherna så kommer han att nå bättre resultat. Han vet trots allt vad han kan. Men just nu är Eto'o bättre.
Barcelona Puyol_21
2005-12-21 10:30
är det någon som kan länka målen från gårdagens sköna vinst?
Barcelona asfaltsbarn
2005-12-21 10:11
Eto'o är grymt bra men han hypas för mycket i det här forumet. Det är lite för många som ser med blåröda glasögon istället för att vara objektiv.
Barcelona Fredecó
2005-12-21 09:10
Jo, jag säger inget om att han var dålig eller så. Men innan skadan blev Ronaldo utsedd till världens bäste, så inte så konstigt att han var bättre än Eto'o är nu. Ronaldo var/är givetvis grymt bra, men jag tror att om Eto'o får lite mer rutin så kommer han också att en dag bli utsedd till världens bäste. Men ja, Ronaldo var nog bättre innan sin skada.
Barcelona Emperor of doom
2005-12-21 09:04
Fredecó:

Jag vill nog på stå att när Ronaldo var som bäst ja då var han någraklasser bättre än vad Eto'o är nu.
Barcelona Fredecó
2005-12-21 09:02
Tycker inte Barca ska "byta" Deco mot Lampard, Deco passar utmärkt in i Barcelonas spel. Frågan är om Lamps också skulle göra det.

Angånde om att Ronaldo skulle vara så otroligt mycket bättre än Eto'o innan sin skada, vet jag inte om jag håller med om. Ronaldo var/är en grym striker, men han är som sagt en lirare som både Ruud och Trezeguet som är grymma i straffområdet.
Eto'o är en jobbande forward, och jag gillar verkligen Eto'o grymt mycket.
Barcelona Rambo~
2005-12-21 08:47
Ronaldo var innan skadan mycket bättre en vad eto är just nu,, han var bättre på allt skott,dribbla, SNabbheten också!!! ni vet väll att om Ronaldo vill så kan han springa, och innan skadan sprang han mycket oftare och var självklart snabbare, det är möjöligt att eto är snabbare men det är inte mycket..plus att jag kans satsa pengar på att Ronaldo är snabbare en Eto med boll(innan och efter skadan) som sagt Ronaldo är en levande legend respekt!
Barcelona Fredecó
2005-12-21 08:43
Ämne: Tycker ändå att Deco....
Aldrig sälja Deco, han är en av dom bättre faktiskt, hans otroliga jobb båda offensivt och deffensivt är enormt. Sälj hellre nåra "strölirare" som Ezqurro. Han har inte mycket speltid, och jag tycker han inte är särskilt bra.
Spanien Romano Africano
2005-12-21 08:11
Pablo Ronaldo var grym inann skadan men Eto'o kan bli nästan like grym. Enda anledningen han kommer inte bli ihågkommen som Ronaldo är för att Kamerun kommer aldrig vinna VM. Ronaldo var bättre dribbler in skadan men Eto'o är snabbare och han har också en skott som är av världklass. Eto'o kan bli hur bra som helst men eftersom han inte kommer vinna VM kommer inte bli ihågkommen som Ronaldo är ihågkommen för han vann VM och har gjort 12 mål i VM. Ta bort det och han skulle inte bli ihågkomen inte heller mer än som en grym anfallare i hans klubbar.
Barcelona pablo escobar
2005-12-21 02:36
jag tycker att många av er måste besinna sig lite när det gäller etoo.
han har gjort enorm succe jag kan just nu inte tänka mig någon annan anfallare i världen som skulle kunna passa bättre än honom som center i barcelona MEN han hade inte gjort så mycket mål om det inte vore för att barcelona spelar så bra och skapar så mycket chanser och han är inte, och kommer aldrig bli i närheten av att vara lika bra som tex Ronaldo innan skadorna, som några jämför med och som ju var en av världens bästa spelare genom tiderna (även Batistuta var enligt mig en klass större än etoo).
Etoo har helt enkelt inte den kapaciteten, den enda egenskap som håller högsta världsklassnivå hos etoo är hans snabbhet. möjligen kan han bli lika bra som, eller bättre än weah var, och då efter sin karriär räknas som afrikas bäste genom tiderna vilket ju inte är fy skam. men han kommer aldrig att kunna jämföras med de allra största.
Barcelona Schubert
2005-12-21 02:09
Tycker ändå att Deco är det svagaste kortet av de fem offensiva spelarna. Han är heller inte ung och kan fortfarande inbringa en del pengar så det behöver inte vara fel att sälja honom om man kan få in en riktigt duktig ersättare. Det är iaf den spelare man i första hand skulle tänka på att sälja. Att ersätta honom med Lampard är dock uteslutet. Skulle dock värva tre nya backar i första hand, och det är osäkert om det finns några pengar kvar efter det.
Barcelona AlexC
2005-12-21 01:59
Angående Henry och Lampard.

Jag är negativt inställd till dessa båda värvningar. Man måste väga in hur mycket värde dessa skapar för klubben och om vi verkligen behöver dem. Det laget vi har nu är offensivt sett så pass bra och komplett. Med detta som grund tror jag att Henry & Lampard skulle rubba balansen i laget mer i förhållande till vad de skulle tillföra.

Oavsett vilken spelare som än anlände, skulle jag aldrig önska byta någon av våra fem offensivaste spelare; Ronaldinho, Eto'o, Messi, Deco & Xavi. Givet såklart att Riijkard fortsätter med samma spelsystem, vilket jag tror och hoppas. Dessa fem är i dagens lag mycket väl anpassade till spelsystemet och deras roller kompletterar varandra utmärkt i offensiven.

Enkelt uttryckt det finns enligt mig inte en spelare på denna planet som skulle skapa ett större värde för laget än någon av dessa fem herrar.

En liten reservation gör jag dock för att Messi inom kort anpassar sin enorma talang till än mer nytta för laget. Vilket jag tror och på så sett inte ser Henry skapa ett större värde med tanke tiden det skulle kräva att få fransmannen väl anpassad till laget.

Fotboll är en lagsport och dessa fem, givetvis tillsammans med övriga medspelare, skapar idag ett lag så bra att eventuella offensiva förstärkningar enligt mina önskemål enbart skall bredda lagtruppen. Det gör inte Henry & Lampard då dessa är för bra för att vara komplementspelare.
Barcelona Suñol_
2005-12-21 01:59
deco är underskattad han är helt klart en av mina favoriter på camp nou...
Barcelona Rolé
2005-12-21 01:31
helt riktigt Schubert.
Deco fixar också en massa frisparkar, även om nu många påstår att han lägger sig enkelt eller väger för lite osv.
Real Madrid Åskådarn
2005-12-21 01:31
Schubert och El commandante

Tack för era inlägg. Ni har redan sagt det jag vill skriva egentligen. Det var verkligen inte bara målen som gjorde r9 speciell. Den kraften, farten med boll han besatt var "fenomenal". Alla säger att etoo kommer att bli lika bra som ronaldo var. Det finns inte en chans för att den sortens spelare ronaldo var kan man inte träna sig till tyvärrt. Han var en otrolig naturbegåvning. Han föddes för att var överlägsen. Så är det bara. Men sen tycker jag att etoo håller lite högre klass för tillfället, men det beror nog mycket på att barca spelar sig till avslut hela tiden medans Real inte lyckas komma över på offensiv planhalva. Barcelona är tio ggr bättre än real just nu och då är det tacksamt att vara spjutspets i ett lag.
Barcelona Schubert
2005-12-21 01:24
Håller med, Deco gör ett stort jobb i defensiven. Lampard skulle inte göra ett bättre jobb defensivt. Dessutom gör han en hel del mål. Räkna bort Lampards frisparkar och straffar som han inte skulle få lägga i Barca och skillnaden är inte stor.
Barcelona Rolé
2005-12-21 01:24
okej förlåt det jag menade var att jag hade LÄST att de ville ha en spelare som kunde göra mål från mittfältet vilket står i länken!
Barcelona Rolé
2005-12-21 01:16
Varför en fysisk spelare? För att vinna tillbax bollen? Menar det är alltid motståndaren som behöver jaga. När vi tappar boll sätter vi hög press och på så sätt vinner vi bollen inte på fysiska spelare.
Föresten så springer och sliter deco minst lika mycket i barça än vad Lampard gör i chelsea.
Annons: