/spanien/barcelona/forum/25091.aspx/spanien/barcelona/forum/25091.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messi
2005-12-25 20:06
Ämne: Sonde//

Guliy som....
Håller med Sonde om att han är världens bäste utan boll. Bättre än Ljungberg. Hans löpningsmönster är magnifikt men vad hjälper det om han missar varenda(nästan) chans han får? Hade han suttit 3 av 5 chanser så hade han varit ordinarie, trots sin dåliga teknik. Nu sätter han bara 1 av 5 och sitter därför, helt korrekt, på bänken.
Barcelona leo_messi30
2005-12-25 19:59
ojojoj.... kolla på den
Barcelona michoo
2005-12-25 19:45
Glöm inte att sylvinho har ett bra samspel me dinho oxå :)
Barcelona Barçafan_Nr1
2005-12-25 19:45
Sonde//

Guliy som en av världens främsta utan boll? Har aldrig funderat kring den lille mannen på ur den vinkeln. Aser ändå att han inte presterat utifrån förväntningarna, från mig bl.a.
Barcelona Barçafan_Nr1
2005-12-25 19:42
Messi//

Helt rätt! Föredrarr Sylvinho 10 ggr framför Gio.

ronnie10//

Jag föredrar också Henke framför fransmannen.
Barcelona Messi
2005-12-25 18:31
Ämne: Sonde, Gios skott är....
Hans skott är väl det enda som han 'slår' Sylvinho i. Inläggen och frisparkarna(precisionen) är Sylvinho dock överlägsen i.
Barcelona ronnie10
2005-12-25 18:11
Sonde, Gios skott är trots allt mäktig. Han har också fin precision och hårdhet i sina inlägg.
Hans positionsspel är värdelöst, likaså hans spel man mot man (defensivt). Joe Coles lekstuga glömmer man inte i första hand...

Giuly är för ensidig och får han inte bollen i ett helt rent läge händer inget. Han är mycket duktig utan boll, men likt henke missar han oftast sina målchanser då han får dem.
Förlåt om jag går på nationalidolen Henke nu, men han missar sina målchanser alltför ofta. Föredrar ändå Henke långt före Giuly eftersom han bidrar med en extra dimension då han ofta möter på väggspel, och löper på andra sätt än rakt fram (som Giuly). Hans huvudspel tillför också en dimension som vi annars bara kan få av Maxi Lopez och Ezquerro. Henke är kanske inte en så bra targetspelare som man skulle vilja, men ändå bra på det också.
Barcelona Sonde
2005-12-25 17:44
Viktor Munoz: Ärligt talat, jag vet inte om du själv gjorde nått särskilt kunnigt intryck själv.

Visst kan man tycka om Gio, men att påstå att hans positionsspel är hans styrka är väl ungefär som att påstå att Puyol är snaggad. Det finns helt enkelt inte. Hans positionsspel är den stora anlednigen till att jag har så svårt för honom. Och han är inte bättre än Sylvinho på något.

Giuly målfarlig? Ja, kanske i den benämningen att han kommer till farliga chanser ofta. Väl framme händer dock inte mycket. Ska dock inte stika under stolen med att jag håller Giuly som en av världens främsta spelare utan boll, men vad hjälper det?
Barcelona BatiGoal_!
2005-12-25 17:31
Camparn på nou

Än så länge så stämmer det bra att Giuly är målfarligare än Ezquerro & Messi. Hans ovanliga stil gör att det inte funkar lika bra som när Messi spelar vilket tränaren uppmärksammat.

Men att folk ens tvivlar på hans målfarlighet är en dilemma för mig Giulys mellan namn är målgörare vilket han visat upp istället för att klanka ner på fransmannen ska vi hylla Messi för det är hans tid i rampljuset.

Jag gillar Maxi lika mycket som den näste men för mig helt obegripligt att man kan klaga på tränaren när vi fått allt att funka spelmessigt resultatmessigt ?

Jag vill se Eto´o vinna skytteligan iår för det är han värd,han har skruvat upp sin effiktivitet en aning och det är bara att skåda visst alla mål har inte varit världsklass men vad gör det :D

Även jag har höjt ögonbryna när tex Eto´o gjort nåra baljer och vi styr matchen totalt att tränaren inte stoppar in Maxi han prioriterar Henke just nu men det lär väl släppa när vi möter motstånd som låser spelet på ett annorlunda sätt.

Visca Barca Visca Catalunya
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-12-25 15:57
Verkar nu som att Cruyff ska träna katalanska landslaget, om jag har uppfattat det rätt från Sport.
Barcelona Camparn på nou
2005-12-25 15:22
AlexC

"Öööhh?? Du måste skämta, Giuly är väl minst målfarlig av alla Barcelonas anfallare."

Giulys största egenskaper är hans målfarlighet och snabbhet. Det är hans största bidrag till FC Barcelona. Hans mål som det mot Cadiz där han löper bra i djupled och avslutar kallt.

Hans självförtroende har blivit sämre och han missar mera nu än under förra säsongen (inte för att han heller var fantastisk då direkt.

Han är bla målfarligare än Messi än så länge och Ezquerro.

Jag gillar inte alls Giuly och tycker inte han bidrar positivt till Barças spel.
Han är för ensidig och har för dålig teknik.
Men mål, mer eller mindre enkla är det enda som man kommer minnas honom för.
Barcelona Lucho
2005-12-25 15:02
Victo Munoz: "Dock inte utan en del barnfel som alltid finns bland de lite fotbollsokunniga men ack så engagerade fans skribenterna."

Tur att du i egenskap av fotbollskunning kommer in och visar vart skåpet ska stå då! Bara en fråga, hur ställer du dig till att Gio och Giuly är dom som får genomgående mest kritik och lägst betyg i media?
Barcelona Ronaldinho_barca
2005-12-25 14:53
Nej nu är jag faktist lack på Rijkaard, nu är det dags för honom att spela med Maxi snart, killen vill ju visa vad han kan, eller?
Barcelona AlexC
2005-12-25 14:52
Ingen av dem är bra defensivt men Sylvinho's defensiva spel känns ändå lite säkrare än Gio's. Likaså offensivt, Sylvinho är ett snäpp bättre.

Det är inga stora skillnader men ändå avgörande för att brassen skall få spela.
Spinbad
2005-12-25 14:44
Viktor Munoz:
Så för att du säger så är det så? Jag tycker Gio är katastrofal i försvarsspelet i många matcher för att sedan vara bra någon enstaka match. Har du glömt Chelsea borta förra vintern? Gio var inte på planen första 20 minuterna.
Barcelona Viktor Munoz
2005-12-25 14:40
Ja Etoo löper mer men inte lika mycket i djupet. Gio ÄR bättre defensivt. Sylvinho HAR bättre teknik och ÄR bättre offensivt. I och med samarbetet så är han ju bättre.
Det är klart att man skulle ta Zambrotta före men båda två är bra nog för oss.
God jul alla barcafans. Glömdesäga det,sorry.
Barcelona Messi
2005-12-25 14:26
Viktor Munoz

Silvinho är klart bättre offensivt men defensivt sämre.

Håller inte med. Både Sylvinho och Gio är ungefär likvärdiga offensivt. Skillnaden i mina ögon är att Sylvinhos samarbete med Ronaldinho är snäppet vassare än Gios samarbete med El Mago. Defensivt är Sylvinho mycket bättre enligt mig. Han är starkare, lite snabbare och bättre i man-man spelet.

Det ska dock sägas att varken Sylvinho eller Gio håller världsklass, men de duger än så länge. I alla fall den förstnämnda.
Barcelona Kharles
2005-12-25 14:17
Visst får Gio oerhört mycket oförtjänt med skit men bättre i positionspelet? Har jag inte märkt av..
Barcelona AlexC
2005-12-25 14:09
Dessutom målfarlig.

Öööhh?? Du måste skämta, Giuly är väl minst målfarlig av alla Barcelonas anfallare.

Han har dessutom sämst teknik av dem alla. Att han löper mycket håller jag med om, men Eto'o löper mer och Henke löper smartare så det är väl ingen egenskap som fransmannen sticker ut med direkt.
Barcelona Barca_Dinho
2005-12-25 14:05
God Jul alla Barca fans;)
Barcelona Viktor Munoz
2005-12-25 13:37
En underhållande välskriven krönika av Sonde. Dessutom skriven mitt i julstressen. Dock inte utan en del barnfel som alltid finns bland de lite fotbollsokunniga men ack så engagerade fans skribenterna.
Gio är klart bättre i positionsspelet och förtjänar inte i närheten av den skit han emellan raderna får av Claes. Det är inte svart eller vitt. Silvinho är klart bättre offensivt men defensivt sämre. Därför startade säkert Gio mot Real trots att Silv. spelat klart bra matcherna innan). Att sedan Giuly får så mycket skit är också obegripligt. Han är en fantastisk rollspelare. Löper otroligt mycket. Dessutom målfarlig. Självklart är han inte lika bra som Messi men återigen så är det inte svart eller vitt. Messi ska självklart spela men Giuly är mycket bra alternativ.
Det verkar alltid som om fans letar de felande länkarna i sitt lag. Även när laget går bra jagas det nya spelare och man letar efter de dåliga prestationerna istället för att fokusera på vilka som spelar bra. En anledning till att tex Deco spelar bra kan ju vara att en annan spelare tar löpningar i djupet eller inrättar sig i en roll som gör laget bredare. Alla elva kan ju inte vara kreatörer. Vad jag menar är att när ett lag går bra är det ofta för att den då rådande balansen är rätt. Genom att ta in en otvivelaktigt bättre spelare ändras balansen och det kan, trots att den individuella skickligheten är bättre, göra laget som helhet sämre. Titta bara på Real Madrid.
Slutligen vill ju tillstå att man självklart alltid ska kolla på att göra laget bättre även om man är bäst.
Barcelona AlexC
2005-12-25 12:43
Més que en club

Håller med dig om att FCB är speciellt för sina traditioner och att man skall hålla på dessa. Men jag kan inte hitta i ditt inlägg hur du vill rikta kritik mot Laporta, du säger bara att han är för mycket affärsman och att du räknar dagarna tills han avgår/avsetts. Om vi skall få en diskussion måste du lägga fram dina argument som du säkert har.
Barcelona Més que un club, una manera de viure
2005-12-25 12:11
Den unge rike advokaten Joan Laporta, står verkligen för något nytt. Sen han tagit kontroll över klubben ser det utåt sett minst sagt bra ut. Klockrena värvningar, kontroll över ekonomin o Barca är en segarmaskin på plan.
Men inom den högre ledningen har de inte vart lika harmoniskt o Laporta har då inte vart den populäraste slippsknuten.

Jag är den supportern som hellre ser att traditioner inom klubben, man älskat o följt sen barnsben, består. En av de största anledningen till varför FCB är så speciellt är ju dess historia o välkända värdernigar utanför plan. Dessa faktorer är för mig mycket viktigare än om vi kommer på 1:a eller 2:a plats i La Liga.

Gaspart är för mycket supporter o Laporta är för mycket affärsman o jag har, sen Laporta tagit över klubben, räknat dagarna tills dess att han avgår/avsetts(föredras).
Barcelona henke-best
2005-12-25 11:54
Hörde att Eto har valt att spela för Kamerun...
Den börjar jo den 20:januari..
men jag undrar om ska vara med i matchen 9/1
Barcelona Lucho
2005-12-25 02:29
Més que un club: Klockrent ;-)

Men varför denna inställning mot Laporta? Den klubb han tog över mådde allt annat än bra och idag rankas Barça i omvärlden som ett av världens absolut bästa lag samtidigt som man lokalt pratar om en reinkarnation av Dream Team. Dessutom pekar det uppåt ekonomiskt. Hur man än vrider och vänder på det så har ju Laporta en viktig del i denna positiva omvandling. Även om jag vid presidentvalet hoppades att Bassat som verkade ha så sunda åsikter skulle vinna så ångrar jag inte en sekund att det blev Laporta. Denne sades ju stå för något nytt och kanske måste man som president för en stor fotbollsklubb vara mer affärsman idag än förr för att vara framgångsrik? Problemet med Gaspart var ju att han var allt annat än en affärsman utan snarare betedde sig som en supporter som gjorde saker utan att tänka närmare på konsekvenserna..
Villarreal Totti per me
2005-12-25 01:32
Ciao a Tutti!

Gjord en totti film som jag vill att folk ska ta del utav.

Njut så mycket det går

p.s: säsongstart till uppehåll.

http://www.mytempdir.com/341155
Spanien Sir. Smokealot
2005-12-25 01:20
Stam Ford

Vem har sagt att Barcelona är mitt lag ? Jag tycker bara att de här är ett väldigt bra forum med hög nivå, men då finns de ju såna som du också då. Men men vad ska man göra ?

Och som Ordem e Progresso säger, lite dubbel moral kanske eller saknar du bara argument ? Skulle gärna se att vi fortsatte med diskussionen annars ?

53 åringen..
Barcelona Més que un club, una manera de viure
2005-12-25 00:00
Ämne: Glöm inte grabbar, i....
För mig är Ronnie Gud och Méssi(as), guds son. Vi som upptäckt Barca och "religionen" runt klubben kan kanske nämnas under kategorin "Fotbollens Vittnen" (Vi ser hur fotboll egentligen ska spelas). Mirakel uppenbaras för oss varje helg när vi slår på tv4+:en och Ronaldinho mättar ett fullsatt Camp Nou, med endast ett par fotbollsskor o en boll. Sen som han tar hand om Méssi, kan det ju inte vara annat än far o son....

Synd bara att Joan "el diablo" Laporta sitter på läktaren o ser sedelbuntar springa runt på plan istället för att värna om vår "religions" framtid.
Barcelona Ordem e Progresso
2005-12-24 23:05
Stam Ford

Om du nu lever i nuet, varför skriver du då "reminder...1-2...4-2" ? Luktar lite dubbelmoral kanske? Eller du kanske bara saknade argument och skrev det i stridens hetta.
Barcelona HLKINHO
2005-12-24 23:03
LA LIGA MÄSTARE 05/06 FC BARCELONA
CHAMPIONS LEAGUE MÄSTARE 05/06 FC BARCELONA
SPANSKA CUP MÅSTARE 05/06 FC BARCELONA

Detta ÄR 95% säkert enligt mig..
FORÇA BARÇA
Annons: