/spanien/barcelona/forum/25084.aspx/spanien/barcelona/forum/25084.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Jónathan
2005-12-22 00:06
Jag är verkligen skeptisk till en eventuell (orealistisk?) värvning av Henry. Han har visserligen verkligen visat vad han går för under årens lopp, och han är sannerligen en av världens anfallare; men vi har redan världens bästa(!) anfall. Henry har inte heller åldern till sin fördel. -En riktigt stor talang skulle i sådana fall föredras som ersättare till Ezquerro/Giulys bänkplatser.

En annan sak som talar emot en lyckad Thierry Henry i Barca är att ingen av de fransoser som spelat för Barcelona de senaste åren har lyckats övertyga; Blanc, Dugarry, Dehu, Dutruel, Petit, Christanval och nu även Giuly har alla varit medelmåttiga eller direkt dåliga. Tilläggas bör det dock att Henry är flera klasser bättre än ovanstående, men sammanfattningsvis så behöver man enligt min mening inte köpa nya fälgar till en splitterny bil.

Barcelona para siempre, feliz navidad!
Barcelona Barçafan_Nr1
2005-12-22 00:05
Ang. Henrys vara eller icke vara i Blaugrana...
...Jag vill se Henry hos oss. Med Mr Raijkaard vid rodret så tror jag inte att det blir problem med för många stjärnor. Att ha tre världsstjärnor och en supertalang i anfallsbesättningen (+ medelmåttor) kan inte bli annat ljuv melodi.
Spinbad
2005-12-22 00:02
Måste säga att Real Madrid redaktionens senaste alster är så där skönt världsfrånvänt som alla fans runt den klubben varit de sista åren. När jag läser den artikeln får jag känslan av att Real Madrid ligger ungefär 2 poäng efter oss och har spelat BRA fotboll men haft otur av oceaniska mått. Det stämmer ju inte riktigt som de flesta vet. Sanningen är att de ligger 11 poäng efter 1:an, har en nedåtgående form och blev totalt avklädda på deras hemmaarena i El Classico.
Barcelona el Flaco
2005-12-21 23:59
Jag vill inte se Henry i Barcas färger. Vi har redan tillräckligt många anfallare. Låt oss inte gå i fällan som madrid och bara köpa stjärnor.
Barcelona Cule-10
2005-12-21 23:54
Barca folket!! vad tror ni om Henry i Barca, Tror ni att det kommer att gå bra för honom om vi nu värvar han? enligt mig så kan han faktsikt passa bra i spansk fotboll elr va säger ni ?
Visca el BARCA!!
Real 1 - Racing 2 =) det va la gött .....
Barcelona Suñol_
2005-12-21 23:29
bra artikel om mourinho och chelsea...hur länge kan real vara så här dåliga, min gisning är tills perez förlorar presidentvalet. fattar inte snorungarna som skriver skit om real på deras forum att dom skadar vår klubb?
Barcelona La Rambla
2005-12-21 23:23
Spinbad

Läste den igår. En intressant artikel, men som väntat så avfärdas den från Chelsea-håll som rubbish och avundsjuka. Det ska väl tilläggs att artikelförfattaren är Liverpool-fan. :)
Spinbad
2005-12-21 23:15
Postar den här artikeln en gång till. Gjorde det igår men det var precis innan matchen - den är väl värd en repris oavsett.

Det är ett öppet brev från independents sportredaktör till "the prince of darkness" aka Mourinho. Han skriver en del om mötet förra året och det kommande mötet mellan Barcelona och Chelsea också. Inte vanligt med en så kraftig kritik från en nationell tidning mot landets bästa klubb.
Barcelona AlexC
2005-12-21 23:05
Totti per me

Du skriver att "Som jag sa, jag vill inte göra detta till en stor grej"

Varför då skriva ett inlägg, dessutom med fet text i rubriken, som är riktat till "Alla Barcelona Fans"?
Barcelona La Rambla
2005-12-21 23:03
Totti per me//

Det jag bla menade jag. Just den personen som du hänvisade till är just en av de personer som aldrig bidragit med något vettigt här. Utan har enbart skrivit sådant där. Personligen räknar jag inte honom till något äkta barcafans, snarare en stackars patetisk snorunge. Men så är det tyvärr lite överallt här på SF. Ibland är det hög nivå, ibland är det rena bottenskrapet som visar sig.
Barcelona el Flaco
2005-12-21 23:03
Tycker att redaktionen borde skriva nån slags summering av säsongen hittils, kanske bästa spelarem, överaskningen, besvikelsen osv osv. Om ni inte är för upptagna ;)
Villarreal Totti per me
2005-12-21 22:57
AlexC

Detta för att Real redaktionen raderat inläggen. Som jag sa, jag vill inte göra detta till en stor grej, men om du vill argumentera om vad som är rätt och fel så får du gärna skriva ett pm till mig.
Barcelona Rambo~
2005-12-21 22:55
Tjenare grabbar....Ganska roligt att höra om real förlusten. Men på nått sätt känns det endå tråkigt...utan de är vi optimala i ligan.. Det kommer bli tråkigt att vinna ligan utan något hot :) sen så tycker jag synd om en spelare i real Beckham de har krossat hans karriär:P
Barcelona el Flaco
2005-12-21 22:54
Jag hatar när de spanska tidningarna hela tiden ska lägga för stor fokus på att bli "vintermästare". Vi ska nog påminna oss själva att säsongen är lång och även om vi spelar en mycket underhållande fotboll just nu så har vi ännu inte vunnit nåt än. Det är nu som man ska vara kall, lugn och mogen. Under våren så kommer man kunna skilja "de bra lagen" och "mästarna" åt. Personligen föredrar jag att vara mästare efter 38 omgångar och inte efter 17 omgångar.
Barcelona AlexC
2005-12-21 22:54
Måste även bidra lite till Totti per me

Varför skriver du "Alla Barcelona Fans"?
Precis som att du skäller på alla Barçafans.
Jag kunde bara hitta ett misstänkt smutsinlägg från en "Barçafan" men denne hade raderat vad han skrivit. Alltså var det EN som skrev skit därinne och varför skall du då in här och leka polis. Skicka ett pm till rötägget istället istället för att gnälla på "Alla Barcelona fans".
Villarreal Totti per me
2005-12-21 22:52
La Rambla

Fc_Barca Antal inlägg: 23

Är det detta du menar? 23 inlägg är rätt så mycket.

Det är nästan som att säga "Ge inte ungen godiset, han är för liten, trots att ungen är ca 3-4 år gammal"..Nåja, ska inte göra det till en stor grej.
Barcelona Thiago
2005-12-21 22:52
madrid är juh tvär dåliga asså
Barcelona La Rambla
2005-12-21 22:47
Totti per me//

Innnan du börjar läxa upp oss så ska du ta reda på lite fakta. För det första, kolla in vad vita tröjor skriver där inne, innan ens någon culé visat sig. Sen de få så kallade barcafans som skriver där, är knappast folk som ens skriver här inne. Kolla sen hur många totala inlägg det står bakom deras namn. Annars håller jag med dig i kritiken. Men som sagt, ta reda på fakta först.

Det jag ville ha fram var, att det är personer som egentligen skiter i hur det går för Barça. Utan de har endast som mål att skriva idiotiska inläggg och reta andra till vansinne.
Villarreal Totti per me
2005-12-21 22:44
Alla Barcelona fans

Kvaliten på Svenskafans sjunker rätt så rejält när nåra pajaser här inne går in i Real Madrid sektionen och skriver "Knulla era mammor" "Slicka etoo's svarta röv" varför skriver man sånt? Visst fan är ni konkurrenter och visst fan blir jag som Romanista glad när Lazio förlorar/kryssar en match, men inte går man inte och skriver sånt, sjukt!

BASTA!
Barcelona La Rambla
2005-12-21 22:28
Där har ni länken. Spela roll vad Lauren säger i intervju. Det är knappast hans beslut.
Barcelona El Comandante
2005-12-21 22:27
Fyfan vad skönt att Madrid torskar hemma mot racing. De e ju en match som ett mittenlag ska klara av att vinna. Men fortsätter de så här lär de hamna på undre halvan. Måste nog köpas in en del i januari och även sparkas lite spelare hit och dit. Ronaldo är ju bara tragisk att se. Han är en skugga av sitt gamla jag och det är på en molnig dag...

A Segunda! A Segunda! OLÈ! OLÈ! OLÈ!
Barcelona La Rambla
2005-12-21 22:27
Gabri//

Tja, visserligen har den personen sagt ett och annat fult om vårt kära Barça, Eto'o och andra. Men tänker inte sjunka till hans nivå. Bättre och njuta av vårt lag och den harmoni det visar upp. :)
Barcelona Shuyin
2005-12-21 22:26
Sportal.. världens mest tillförlitliga källa, hihi. Nåväl om det inte blir Henry blir det väl någon annan.
Barcelona Bopi
2005-12-21 22:25
Shuyin:
gå in på Sportal så hittar du länken
Barcelona Havaldinho
2005-12-21 22:23
Ämne: Havaldinho//

Hola....
hahaha nä inge aning såg inte matchen de sänder inget här nere :(
Ska kolla på fredag vad för erbjudanden på bra kanaler de har på box, kasnke sky eller nåt...
Blir enda alternativet. Frustrerande att missa så mycket om jag gjort denna månad...
Barcelona Gabriel
La Rambla

skönt att höra, hade en madridfan hemma hos oss, stackars honom jag verkligen tog ut min glädje på han. Du var inte den enda som lekte Ronaldinho ;)

Syftade annars på detta:

"Riktigt tråkigt att det går så dåligt för er som det gör nu, även om jag inte klagar kanske du förstår"
Barcelona Shuyin
Om någon har någon länk där Lauren uttalar sig om att Henry stannar i Arsenal. Kan man väl slänga upp den.
Barcelona La Rambla
2005-12-21 22:21
Gabri//

Vad säger att inte jag njuter lika stort?
Dansade samba här vid Racings 0-2 mål. :D
Barcelona Gabriel
2005-12-21 22:18
La Rambla

Riktigt underbart och kul att det går som det får för los mierdas rättare sagt, jag njuter som bara den. Så otroligt roligt att se hur dåliga Real Madrid är - hur kan man som culé inte njuta!

Madri, Madri, abajo con el Madri !!!
Barcelona La Rambla
2005-12-21 22:18
el Flaco//

Exakt, det är ännu kaxigare att vara värdig och stor i medgång. :)

Vi kan håna och retas här inne bäst vi vill, det angår dem inte.
Annons: