/spanien/barcelona/forum/25083.aspx/spanien/barcelona/forum/25083.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Madridinho
2005-12-29 18:40
meeeessii// jag tycker det. får jag inte tycka det el??
Barcelona Meeeesiiii
2005-12-29 18:39
La Rambla //

Jag underskattar inte. Jag bara tar i lite extra ;)
Barcelona Koeman!!
2005-12-29 18:39
Skulle dock vilja ha remixen till Himne del Barca som är med i Best goals of Barcelona som jag hittade på google, någon som har länk där man kan få hem den?
Barcelona Meeeesiiii
2005-12-29 18:38
Madridinho //

Madrid är inte världens bästa lag.
Barcelona Meeeesiiii
2005-12-29 18:37
La Rambla //

Du har en poäng där att Capello skulle söka utmaningen att försöka få rätsida på real. Det är nog ända nledningen till att Capello skulle kunna gå till real.
Barcelona La Rambla
2005-12-29 18:36
Meeeesiiii//

Jag tror nog att du underskattar klubben Real lite. De går knappast i konkurs, det ska många år till innan det kommer på tal. Något som Florentino har sett till är just att pengarna flödar in till klubben. Capello skulle knappast nöja sig med de spelare klubben har idag. Det hade rensats en hel del kan lova, plus att några färdiga stjärnor hade köpts in. Han vet nog hur han skulle bygga laget, med en stark defensiv som grund.
Madridinho
2005-12-29 18:36
det tror jag att real kommer att göra. capello lär ju ha massa krav på nya spelare som ska köpas in och om perez gör som han säger och gör av me några spelare så tror jag att han kommer. men perez är ju inte en person som låter sig påverkas av andra så det blir svårt. men jag tycker att han borde ta chansen att träna världens bästa lag. det skulle vara bra för han
Barcelona Meeeesiiii
2005-12-29 18:35
Nicholas (red) //

Men om han nu skulle flytta till Real så skulle han ju inte förfoga över ett lag som kan vinna titlar med det materialet som är där nu. Real behöver föryngra!!!!
Barcelona Meeeesiiii
2005-12-29 18:32
La Rambla //

det tror jag inte, men jag tror också att capello är så pass smart så att han stannar i Italien. Det är en perfekt liga för honom och hans taktiska kunnande. Med de som nu spelar i madrid så skulle nog Capello få spader på spelarna ganska så fort, för de har ju en defensiv som platsar i superettan. Och om han skulle köpa nya spelare som skulle vara villiga att följa hans taktik så skulle ju de antingen sluta i mitten av tabellen (mediokra spelare) eller i konkurs (bra och dyra spelare). det beror på att han måste då köpa så många nya spelare.
Barcelona La Rambla
2005-12-29 18:31
Madridinho//

Andra än maränger skulle kalla dig för lite naiv, "..det är alla tränares dröm att få träna världens bästa lag". Vem förutom ni själva anser att ni i dagsläget är världens bästa lag? Historiskt sett ja, men knappast i dagsläget. Det är just det som skulle kunna få Capello att gå till Real, just för att ni i nuläget är en klubb nere för räkning. Där i ligger utmaningen för en herre som Capello, inte att komma till ett "dukat bord".

Nicholas (red)//

Det och att han redan varit i den kungliga huvudstaden. Han kom, han sågs, han segrade. Vad mer ska han behöva bevisa här? Tror inte det är pengar i dagsläget som driver en sådan tränare som Capello. Då tror jag mer på Premier League.
Real Madrid Nicholas (red)
2005-12-29 18:27
La_Rambla//

Där har du en poäng; om inte Moggi vill, så är det knappast troligt (även om allt har ett pris). Italiensk media var ju ’lite på’ till att börja med...
Barcelona La Rambla
2005-12-29 18:21
Meeeesiiii//

Du underskattar signor Capello. Du tror väl inte att han anländer till Real utan att ha en försäkran från Florentino som lyder ungefär så här: Gör vad du vill, med vem du vill. Se bara till att peta ner de där nedrans katalanerna från tronen. ;)
2005-12-29 18:21
Meeeeeeeeessssssiiiiii//

Tja den anledningen hade jag nog kunna listat ut själv… verkar trivas i Italien och förfogar över ett vinnande lag menar jag. Capello förfogar i stort sett alltid över lag som kan "vinna en massa titlar"... till och med Roma.

Dina sista kommentarer hoppar jag över.
Barcelona La Rambla
2005-12-29 18:19
Nicholas (red)//

Pep är iofs redan lite nersvärtad i mina ögon (min helt personliga åsikt) i och med dopingskandalen när han spelade i Italien.

Angående Capello så är det i stort sett bara AS och Marca som envist klamrar sig fast på honom. Italiensk media, hans egna uttalanden, för att inte nämna Moggis irriterande uttalanden och att han har kontrakt till 2007, gör att jag drar de slutsatserna. Capello är knappast känd för att bryta kontrakt mot sin arbetsgivares vilja. Det hela känns wishful thinking ifrån spansk (läs Madrid) media. Men Hey, vad säger att jag har rätt? :)
Madridinho
2005-12-29 18:19
det är alla tränares dröm att få träna världens bästa lag. om capello kan få fria tyglar och de spelare han vill ha så kommer han ska du se...
Barcelona El Comandante
2005-12-29 18:18
Guardiola ryktet var bara ett skämt...
Något som är en tradition bland dom spanska tidningarna den 28e december är att hitta på en falsk nyhet.

Det var väl ändå ingen som trodde att Guardiola skulle vara kapabel att göra nåt sådant.
Barcelona Koeman!!
2005-12-29 18:17
Stort tack till länktipsen :)
Barcelona Meeeesiiii
2005-12-29 18:14
Nicholas (red)//
Med tanke på att Capello verkar trivas i Italien och Juventus och har där ett material som gör att han kan vinna titlar så tror jag inte han skulle välja att flytta till ett lag med en massa föredettingar (+ Cicinho)
2005-12-29 18:08
La_Rambla//

När det kommer till Guardiola kan jag bara hålla med; oavsett sanningshalt (vilket jag tror och hoppas är obefintlig) – känns det som en förlora/förlora situation för samtliga aktörer… Ur Real Madrids perspektiv har jag svårt att se vad han skall kunna tillföra, Joseph förlorar status och svärtar ner en stor karriär samt en ikon mindre för många culés – enbart tråkiga konsekvenser.

Om inte jag minns helt galet; var inte Pep rätt så övertydlig om vad han ansåg om Real Madrid?

Men vad får dig att avskriva Capello? Att döma av diverse uttalanden och rykten (vilket man naturligtvis skall ta med en nypa salt), så är Capello relativt aktuell (därmed inte sagt att så komma skall). Jag kanske har missat, men har du läst/hört något som indikerar på total avskrivning?
Barcelona Meeeesiiii
2005-12-29 17:58
L'Equipes världslag baserad på 2005 års prestationer. Är Shevchenko med pga sina prestationer. Med missarna i Ch. Leage finalen i färskt minne så kanske en sådan som Henry eller Trezeguet vara att föredra. Vad jag vet så vann ju Milan ingenting i fjol. Men man ska ju inte lita på sådana uttagningar allt för mycket.
Barcelona Ordem e Progresso
2005-12-29 17:19
Här har vi en till variant på Ronnies konster.
2005-12-29 17:05
Haha den va skön också Messi :)
Barcelona Messi
2005-12-29 17:00
Ja, de måste visa matchen. Eftersom vi spelar kl 22.00 på en lördag så är det bara vår match som kan visas p.g.a Treshhold.

F.ö, se länken.
Barcelona Puyol_21
2005-12-29 16:47
kommer de visa derbyt mot Espanyol på tv4 plus?? nån som vet?
2005-12-29 16:09
Haha skön film rico :)
Barcelona Messi
2005-12-29 15:50
Ämne: Ämne: Aurelio....
Det är ju inte så svårt. Titta bara på hur många gånger han varit skadad de senaste säsongerna.
Barcelona asfaltsbarn
2005-12-29 15:48
Hej och hå och henke i Tottenham?
Barcelona rico
2005-12-29 15:41
Ämne: Ämne: Knatten....
Länken säger nog väldigt tydligt att barcelona är ljusår före er just nu.
Barcelona La Rambla
2005-12-29 15:29
Ja, ljusår var väl att ta i kanske. Sen tycker jag inte att du bara kan skylla på domarna heller. Det är bara att inse att ni knappast har något att hämta just nu. Hoppas självklart inte att det vänder och är inte speciellt orolig för det, 11p säger allt. :)
Barcelona El Comandante
2005-12-29 15:19
alex163

På vilket sätt är det domarnas fel att ni spelar dåligt? Och ni är ju inte direkt dom som ska klaga. Minns en felaktig utvisning väldigt tidigt i ett visst madrid derby.
Annons: