/spanien/barcelona/forum/25081.aspx/spanien/barcelona/forum/25081.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Haffe
2006-03-01 17:24
Jontte, han gjorde väl inget speciellt? Han var väl duktig men det där är en film och där klipper man ihop det snyggaste. Nya Ronaldinho är jag väldigt tvekis till.. Ronaldinho e 25år. Ni kan börja snacka om nya ronaldinho då hans tid är ute, och det är inte på ett tag..
Barcelona Suñol_
2006-03-01 17:22
Barcelona Suñol_
2006-03-01 17:22
Ronaldo armbågar in bollen i en träninglandskamp fy fan va uselt...
Barcelona pat-w
2006-03-01 17:11
lite off men ändå.

ingen som såg luisao (mittbacken i benfica)mot liverpool?

riktigt bra mittback som jag tro skulle bli en perfekt värvning med tanke på att dom vill ha en nickstark back, för övrigt brilljant i alla delar av spelet.

kommentarer?
Barcelona Messi(as)
2006-03-01 17:11
Tja, någon som vet vilken dag Barcelona spelar CL ? Tisdag eller onsdag?
Barcelona Suñol_
2006-03-01 17:10
pablo escobar// Jo du har rätt mitt misstag.
men det är svårt att skilja namnen åt...
Real Madrid Zizou-Mano
2006-03-01 17:03
Länken...

För er som vill se landskamperna via stream.
Ni kanske vill se Messi showa med Argentina?
Eller varför inte Edmilson i Brasilien?
Barcelona Jontteee
2006-03-01 16:53
Det är mång som säger Giovanni Dos Santos, kommer vara nästa Ronaldinho. Men efter att ha sett Anderson spela som kommer från Gremio samma klubb som Ronaldinho, är jag tveksamt till att Giovanni Dos Santos blir den nya Ronaldinho..

Kolla och bedöm själva
Barcelona pablo escobar
2006-03-01 16:43
suñol

är det inte tvärtom? geovanni gick till benfica och giovanni gick till olympiakos
Barcelona pablo escobar
2006-03-01 16:38
Ämne: !--TEMP_I--!min poäng var att....du verkar fortfarande inte förstå min poäng så jag tar det en tredje och sista gång.

man måste sätta saviolas kvalitéer i rätt perspektiv. han köptes dyrt för att bli barcelonas nästa världsstjärna och han kom från sydamerika med extremt goda vitsord (kontinentens bäste spelare som 17- eller 18-åring och överlägsen skyttekung i U-20 VM och utsedd till turneringens bäste bl.a).
mot bakgrund av detta tycker jag absolut inte att det är någon överdrift att kalla honom barcelonas största floppvärvning de senaste åren. (speciellt med tanke på att han varit så svår att sälja)

jag har inte heller jämfört honom med maradona som du påstår, däremot jämför jag honom med alla andra unga argentinska spelare som av media kallats "den nye maradona". och jag hävdar att alla dessa (tex aimar, riquelme, messi, tevez, cambiasso etc.) är minst en klass bättre än saviola och framförallt visat sig vara ovanligt tekniska spelare. jämfört med dessa är saviolas teknik (talar ej bara om dribblingar) verkligen häpnadsväckande dålig.

Alla meriter och vetskapen om att argentinska supertalanger brukar vara tekniska genier, gjorde åtminstone mig grymt besviken när saviola bara visade sig vara vad jag skulle kalla en svagare version av giuly som skjuter lösare och har ännu sämre passningsspel.

min åsikt är som sagt även att det inte går att skylla på att han aldrig fick chansen eller motarbetades av alla tränare. han var ju i barcelona i två säsonger och spelade en majoritet av matcherna.

min förklaring till att saviolas stjärna slocknat sen han kom till europa är helt klart att han inte är tillräckligt bra, och anledningen till att han aldrig blev 100% ordinarie var att tränarna insåg detta.
Barcelona Marcos
2006-03-01 16:37
Grabbar, missa inte Messi i landslaget idag på Sportexpressen.

Preliminär uppställning:

---------------Abbondanzieri----
Coloccini--Burdisso----Walter Samuel--Sorin
----------------Cambiasso
-----Demichelis----------Riquelme
Messi---------Crespo---------Tevez

Sevilla Super_depor
2006-03-01 16:18
e de nån som vet om ronaldinho spelar mot depor på lördag???
Barcelona II Barça II
2006-03-01 16:10
Hoppas nåt spanskt storlag köper nån svenskspelare. Då fortsätter Tv4+ att sända "La Liga".
Zlatan till Real?
Barcelona ronnie10
2006-03-01 16:08
Gabriel, vet precis vad du pratar om, länktips ett exempel på det.

Saviola springer in bakom ryggen på en försvarare och då försvararen börjar vika åt det hållet byter han löpriktning och får därmed en ganska enkel tip-in från 5 meter.

http://s55.yousendit.com/d.aspx?id=3RSU9X3O1YKP30J0VBMS2KI91

eller

http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=video&file=saviola_ovanlig.wmv
Barcelona La Rambla
2006-03-01 15:28
Crack Brasileño 10//

Du har helt rätt. Wohoo, får skynda mig hem. :-)

16:55 DIREKT Fotboll Landskamp
Ryssland-Brasilien.
Barcelona Crack Brasileño 10
2006-03-01 15:21
La Rambla/
Jag tror faktiskt att SportExpressen visar Ryssland - Brasilien matchen kl 16:55 direkt och att de senare visar repris på matchen kl 0:00 som du säger:)
Barcelona La Rambla
2006-03-01 14:58
Du kallar inte el rey för råtta på det här forumet!

Ikväll: kanalen SportExprssen.
20:10 DIREKT Fotboll Landskamp Kroatien-Argentina
Kanske Messi får lite speltid.

Lite senare.
0:00 Fotboll Landskamp
Ryssland-Brasilien.
Edmilson
Murree
2006-03-01 14:23
Sover..|||

HaHaHa....Då det bara är 85åriga pensionärer som vinner på lotto är det ju ingen idee o drömma om miljoner, så jag satsar på en dröm som " Eto bort från Barca " O vrf inte " Råttandinho till Dubai " =))))

Nä men allvarligt nu, han skulle tydligen ha sagt något om att han är nöjd som fan i Barca och att Chelsea affären är inget som han vill kommentera.

Det är vad jag läste om iaf
Barcelona Suñol_
2006-03-01 14:22
Barca-Campione de 05// svårt och veta om du menar
Giovanni eller Geovanni båda brassar som spelade i slutet av nittiotalet. geovanni blev såld till olympiakos för mer en vad barca hade köpt honom för. för övrigt så gjorde han ett klassiskt "el classico" mål och bad sedan hela bernabeu att fara och flyga vilket gör han till en hjälte i mina ögon.
giovanni såldes till benfica för vad vet jag inte.
Barcelona Ride_The_big_one
2006-03-01 14:01
Murree

Eto har varit på en hel del ceremonier inget nytt det här.

Barcelona Sover...
2006-03-01 13:52
Murree//
Dröm du...
Murree
2006-03-01 12:55
HaHaHa kan hålla med men det handlar nu om en ceremoni som Eto åkte till.

Hoppas ju på att han försvinner dit så ni blir alltmer svagare =)
Real Madrid alex163 [Sergio Ramos]
2006-03-01 12:49
Ämne: Samuel Eto är/var ty....
Lägg av nu. Turkarna hittar alltid på såna grejer, inte minst att man skrev att Ronaldinho och Roberto Carlos var påväg till Fenerbahce.
Murree
2006-03-01 12:42
Samuel Eto är/var tydligen nere i turkiet på nån slags evanamang, och sa med egna ord:

Jag skulle mer än gärna vilja spela för Galatasaray ifall vi alla "kameruaner" är med ( saoidu,song, o så var det en till spelare).

Är Eto på språng från Barca pga skandalerna????
Barcelona Gabriel
2006-03-01 12:26
min poäng var att saviola var oerhört mycket sämre än det rykte han hade med sig från sydamerika.

Det var inte så som du sa det, du överdrev enormt du sade att "Saviola är den största floppen på åratal: oerhört oteknisk, fullständigt inkapabel att lyfta huvudet och passa samt kass avslutare." Att han inte lyckats fylla förväntningarna som nästa Maradona är en sak, men det är inte heller rättvist att bedömma honom efter en levande legend som jag klassar dom den bästa genom tiderna (än så länge).

jag tycker även att saviola fick väldigt många chanser i barcelona men han tog dem ju aldrig.
och angående hans omgivning har han ju aldrig heller gjort nåt speciellt bra i det strålande argentinska landslaget.

Ren skitsnack. När han fick sina chanser så tog han dem nästan alltid då han lyckades lyfta hela vårat anfallsspel och dessutom väldigt ofta gjorde mål - när han inte gjorde det så var han istället väldigt inblandad i anfallsspelet och stod för en framspelning till någon annan. Det samma gäller i det Argentinska landslaget. När han fått chansen att spela så har han tagit den bra!

javier skjuter löst och siktar dåligt och jag har aldrig sett någon forward med lika hög status, som bränt lika många chanser genom att skjuta i burgaveln istället för att passa medspelare med öppet mål.

Isånnafall har du inte kollat på fotboll i många år!

från småväxta argentinare som jämförs med maradona kräver jag teknik över genomsnittet hos la liga anfallare, vilket saviola helt enkelt inte har.

Du är inte rättvis i din bedömning gentemot el conejo när du jämför honom med Maradona. Att medier hausat upp honom som en "Maradona 2" är inte Saviolas fel och det går inte att jämföra honom med en sån otrolig spelare som Maradona var. Det finns bara en spelare i dagsläget som man kan dra jämförelse med den största genom tiderna och det är el rey.

saviola har även (speciellt i jämförelse med andra små sydamerikanska underbarn) dåliga mottagningar, dåligt tillslag och kan, som du medger, inte heller dribbla.

Inget av detta köper jag då det inte är sant. Det enda som kanske stämmer är att han inte har speciellt hårda tillslag men även där överdriver du enormt mycket.

förstår inte varför du försvarar saviola och räknar honom som ett bra köp men vi har väl helt enkelt olika syn på saken.

Jag försvarar honom eftersom jag tycker att din kritik mot honom är orättvis då han aldrig fått riktiga chanser vart han än spelat(när han fått det så har han levererat), dessutom så överdriver du så otroligt mycket i din kritik. Att påstå att Saviola aldrig levererat till förväntningarna som "den nya Maradona" kan jag köpa, tom att han aldrig blivit den världsstjärna som alla trodde och hoppades på - men det finns sina förklaringar även det vilket jag tidigare förklarat. Dessa förklaringar är inte att Saviola inte är tillräckligt bra nog.

Faktum är dock att jag tyvärr inte ser en plats för honom i laget då vi numera har världens bästa anfallare - Eto'o. Det skulle isånnafall vara att ha honom på bänken som en ersättare, men då gäller det att Saviola accepterar detta samtidigt som han går med på en rejäl lönesänkning. Det bästa för honom och Barcelona (tror jag personligen) skulle vara att vi utnyttjade våran köpoption på Sevillas Daniel Alves och försöker få in Saviola i den affären.
Atlético evol
2006-03-01 12:03
http://www.tv4.se/omtv4/420218.html

Gå dit och skriv och klaga på tv4+ som inte visar Derbymatchen mellan real och atletico!
Barcelona (catalonia barca)
2006-03-01 11:08
grabbar ingen ska vara rädd.
tv4 tänker inte släppa taget om la liga.
det sade en av tv4 till sportbladet idag.
Barcelona S.W.A.T
2006-03-01 10:38
hahahahah 9000 euro o böter fyfan säger jag spanska fotbollsförbundet visar verkligen att dom gillar det dom gör mot Eto`o!! SKANDALLLLLLLLLLLLLLLLL
Barcelona MR.Boff
2006-03-01 10:28
De ska väll inte sluta visa La Liga? det blir väll ingen skillnad från vad det är nu?
Barcelona Tiago
2006-03-01 09:39
Fy fan spanska fotbollsförbundet är förjävla sorligt 9000 euro i böta det känns ju inte ens i deras plånbok usch förjävligt.

Zaragoza får böter

Det spanska förbundet bötfäller Real Zaragoza för publikens rasistiska rop mot Samuel Etoo på La Romadera. 9000 euro får klubben böta.
Etoo blev ständigt häcklad med apljud från publiken på La Romadera i den gångna helgens La Liga-möte.

Trots att speakern gång på gång vädjade till publiken att sluta fortsatte spelaren att förnedras. Det gick så pass långt att Etoo till slut var beredd att kliva av planen.

Zaragoza bötfälls nu med 9000 euro, vilket givetvis är en struntsumma i de stora klubbarnas värld.

Rodrigo Vimarlund
Annons: