/spanien/barcelona/forum/25080.aspx/spanien/barcelona/forum/25080.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Schubert
2005-12-21 00:16
Ämne: Schubert//

Pecis!....
Jag ville bara säga att det inte var något vidare argument att Ronaldo gjort många mål i Holland. Det är ingen större bedrift.
Barcelona Gabriel
2005-12-21 00:15
RonaldoZone

Det kan du aldrig veta, buenas noches ;)
Barcelona Schubert
2005-12-21 00:14
Läs inte bara statistik. Titta på spelet. En anfallare är mer än antalet gjorda mål. Zlatan har gjort tre mål i år och ändå har han 6.5 i snitt av Gazzettan, vilket placerar honom strax utanför topp-5 i ligan.
Barcelona Gabriel
Saken med Eto'o är att han har potenciall till att bli helt komplett vilket ingen anfallare idag är. Eto'o levererar tom på huvudet, han skjuter bra med båda fötterna, han är blixtsnabb, han blir mer och mer effektiv och utvecklas fortfarande.

han kommer bli the ultimate striker för oss, en som aldrig missar målchanser vare sig det är på huvudet eller fötterna. Trez kan inte skapa chanser för sig själv som Eto'o kan. I Eto'o har vi skaffat oss den bästa anfallaren som vi kunde skaffa oss för att satsa på framtiden.
Barcelona Ordem e Progresso
Någon som vet några fler schyssta kanaler man kan titta på genom PPlive ? posta gärna :)
Real Madrid RonaldoZone
2005-12-21 00:13
Gabriel

säkert imponerande såsom Barca spelar ida ;)
Men Ronaldos nivå , tror inte det :P

Aja ni får ha det så bra ska gå och lägga mig tack för disskutionerna Los Culés.

HALA MADRID !
Barcelona Barçafan_Nr1
2005-12-21 00:13
Schubert//

Pecis!!! Kezman har inte lyckats leverera utanför Holland men det har däremot fete-Ronaldo lyckats med. Det borde väl räcka som argument?
Real Madrid RonaldoZone
2005-12-21 00:12
Mentorinho

exakt, de är inte lätt i dagens madrid, men men man får ta det som det är. Bara för att Ronaldo går till Barca så betyder det inte att jag kommer börja gilla Barca för det. Men självklart skulle jag sitta och kolla på matcherna :D

Skulle Ronaldo spela i dagens Barca, skulle han ha legat över 20 mål redan , någon som håller med ? tänker då också på Etoo's missar, Som Ronaldo säkert skulle ha dunkat in i mål.
Barcelona Gabriel
2005-12-21 00:11
Ronaldo har en strålande statestik men vänta i några år så kan du kolla vilken statestik Eto'o kommer att ha, det kommer att vara imponerande lovar jag dig.
Barcelona Schubert
Eto'o är en bättre spelare utanför straffområdet än Ronaldo vilket gör att han måste räknas som en bättre spelare totalt. Inne i straffområdet finns det få spelare som slår Ronaldo. Möjligen Trezeguet med hans starkare huvudspel.
Barcelona Barçafan_Nr1
RonaldoZone//

Samtidigt måste du inse att Ronaldo har sett sina bästa dagar. Det jag menar är att Eto'o spelar en bättre fotboll än Ronne just nu ses som em bättre spelare, dock inte sagt att Eto'o är bättre än Ronne vid karriärmässiga jämföranden.
Barcelona Suñol_
2005-12-21 00:10
där har vi en till...
Barcelona Schubert
2005-12-21 00:09
Ämne: Mentorinho//

Japp....
Inte svårt att prestera i Holland. Kezman gjorde också mycket mål i Holland men han är inte en storspelare.
Real Madrid RonaldoZone
Till de flesta Barcafans som är med i striden Eto'o VS Ronaldo !

Eto'o grym anfallare som gör mål nästan varje match, Ronaldo världens effektivaste målskytt. Men tänk på en sak statistiken, jo, statistiken ljuget inte Ronaldo ser helt klart ut bäst men endå så är Eto'o en bättre anfallare just nu . Men tänk om Eto'o fick en sådan Ronaldo skada, tror ni han skulle klara sig lika bra, nee.. tror inte jaa. Ronaldo kom efter en långtidsskada och blev världens bästa fotbollspelare (syftar på Vm-2002) ett bevis på att Ronaldo är en av de 5 fotbollens gudar ;)
Barcelona Mentorinho
Japp då hängde jag nt med:P det går snabbt, ja men som sagt då e han en legend. Men jag gillar Ronaldo hur mkt som helst oxå dock inte mer än R10. Jag gillar ungefär Eto'o och Ronaldo lika mkt men tycker att Eto'o är bätttre, det beror nog på lagen. Det är inte så enkelt att producera i dagens Real Madrid, då alla spelare på varenda position vill glänsa, i Barca är läget helt annorlunda.
Barcelona Gabriel
2005-12-21 00:07
el Flaco

Nuñez var bra men kontroversiell, han tog ingen skit ifrån någon!

RonaldoZone

Haha det hade nog svidit för dig om Ronaldo gick till Barcelona, men jag vill inte det ändå ;)
Real Madrid RonaldoZone
2005-12-21 00:06
Barçafan_Nr1

äntligen någon som förstår, tack så mycket !
Barcelona Barçafan_Nr1
2005-12-21 00:05
Det är alltid lätt att favorisera spelare som spelar bra för tillfället. Det har visat sig vara svårt att jämföra spelare vars toppar inte synkroniserats i tid.
Barcelona Barçafan_Nr1
2005-12-21 00:04
Mentorinho//

Japp, i dagsläget är Eto'o hetare. Men för att Eto'o ska komma i närheten av Ronaldos statistik måste han fortsätta prestera i minst tre år framöver. Tänker främst på Ronaldos första säsong i PSV - 30 mål/ 32 matcher - inte illa. Eto'o ser ut att gå mot ytterligare en säsong av bra statistik, men som sagt, minst tre år till sedan kan man börja jämföra.
Real Madrid RonaldoZone
2005-12-21 00:04
Gabriel

Jag älskar Real Madrid, har älskat de i 10 år nu och det kan jag svära all min heder på. Men en sak är sann jag älskar Ronaldo exakt lika mycket som Real Madrid om inte mer.

Mentorinho

Saken är att han inte kommer bli legend, han är redan uppskriven på alla historieböcker som legend under fotbollens tid. Om du inte tror kan du själv kolla upp det själv , sjärnor som Maradona, Pele, Zidane , Ronaldo är redan med som legender, därför Zidane och Ronaldo kallas för levande legender om du nu hänger med. Eto'o må vara bättre än Ronaldo just nu , Ronaldo är fortfarande en av världens bästa och redan världens bästa effektivaste forward fortfarande.
Barcelona #7 Larsson
2005-12-21 00:03
Henke verkade få sota för sitt mindre lyckade inhopp i lördags (de två brända lägena i straffområdet)...
Det första var ett bra skott och en bra räddning men det andra skulle han helt klart gjort mål på.

Ikväll blev det ju inget inhopp vilket var trist, men han kan väl räkna med mer tid sen när Eto´o drar till afrikanska mästerskapen...

Hur spelade Giuly idag då?
Tillbaka i de gamla målmissartagen efter en tillfällig "målmatch" i lördags?

Hur många matcher är det kvar av årets ligasäsong?
Kommer Eto´o att hinna tillbaka till första mötet mot Chelsea i Champions League-slutspelet?
Barcelona el Flaco
2005-12-21 00:03
Ronaldo stack till inter eftersom han började bråka med Nuñez om sitt kontrakt. Jävla Nuñez! tack vare den idioten blev vi av med (då) världens bästa spelare
Barcelona Gabriel
2005-12-21 00:02
Eto'o kommer att bli en legend. Ibland känns det som att vissa säger så för att han är ifrån Kamerun. Han har allt som krävs för att bli en legend, bara han stannar hos oss och är skadefri.
Barcelona Barçafan_Nr1
2005-12-21 00:00
Toppen av Ronaldos karriär var i Barça.
Barcelona Mentorinho
2005-12-20 23:59
RonaldoZone

Det är stor skillnad på att VARA bra, har VARIT bra, och Legend. Jag kan förvånande nog som Barca-fan hålla med att det är mycket möjligt att Ronaldo kommer att bli en legend. Men att du säger att Ronaldo ÄR bättre än Eto'o är bara pinsamt. Ronaldo har haft sina dagar då han var enastående, men dom dagarna är förbi. Eto'o däremot har dagarna framför sig, och imponerar mer och mer för varje match som går, han kanske inte blir en legend, men han är defenitivt bättre än Ronaldo idag. Nån annan som håller med?
Barcelona Gabriel
2005-12-20 23:58
RonaldoZone

Jodå, tro mig jag njuter lika mycket över den statetsiken som du, det var ju när han var Barçaspelare. Får en vibb av att du skiter i Madrid och gillar Ronaldo. Helt rätt säger jag till det, samma vibb får jag av Ronaldo själv - han bryr sig inte ett skit om Real Madrid.

Under den tiden så fick vi en astronomisk summa från Inter som du var rekord. Våran president valde att sälja honom så enkelt var det. Visst var han bra, man kan ju fråga sig hur det hade varit om han aldrig hade gått. Hade Rivaldo kommit då? Det vet man faktiskt aldrig.
Real Madrid RonaldoZone
2005-12-20 23:56
1996 - 1997 : FC Barcelone

Championnat : 37 Matchs - 34 Buts
Coupe d'Europe : 7 Matchs - 5 Buts
Coupe d'Espagne : 5 Matchs - 8 Buts

Gabriel du hade rätt ;) men e inte de här en underbar statistik :D

En fråga jag alltid undrat, Ronaldo spelade bara 1 säsong i Barca, varför sålde ni honom när de gick så j*vla bra ?

Det är genom Inter Milan han blev skadad :(
Barcelona AlexC
2005-12-20 23:56
Gabriel

Givetvis såg jag att du reserverade dig och jag ville bara meddela att det inte var riktat mot dig. Lika självklart är det att du får vädra åsikter om svensk media.

La Rambla

Det roliga är att mitt inlägg såg ut som en pik men var menat mer som en komplimang. Jag uppskattar nämligen att du skriver så mycket som du gör här. Den karamellen kan du suga på under julen när du inte kan läsa mina s.k. "klarsynta" inlägg.
Barcelona Barçafan_Nr1
2005-12-20 23:55
Södan9 //

Det var en trevlig liten länk som du delade med dig. Jag vill att han ska komma(T.H), men det finns de som absolut inte vill se någon av dem.
Barcelona Gabriel
2005-12-20 23:53
Ronaldo är bra och är fortfarande världens mest effektivaste anfallare, det är inte hans fel att hans lag suger.
Annons: