/spanien/barcelona/forum/2508.aspx/spanien/barcelona/forum/2508.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Leo y Cesc
2015-05-16 10:01

@barcastuff: If Barcelona win CL, they won't have to pay bonus to Arsenal for Vermaelen deal. Bonus linked to him playing minimum number of games [marca]

Inga extra pengar iallafall. Slut på det roliga nu.
Barcelona Den vise mannen
2015-05-16 09:55
Dåligt uppdaterad. Blir det match imorgon? Är strejken löst?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Yellow cake
2015-05-16 08:57
@Liunil Masse:
Ja det ser onekligen bra ut, han har en grym touch på bollen. Det skumma är ju att mittfältet behövdes förnyas, och då släpper vi iväg både Fabregas och Thiago. Jag älskar dock Rakitic. Men det är ändå ngt speciellt när man kan fylla lag med egna talanger!! Typ: Neymar Suarez Messi ----Iniesta-----Thiago ---------Sergio Alba--------------Montoya -----Pique---Bartra Detta lag skulle nog stå sig ganska bra i Europa, och då hade övervägande delen varit inhemska talanger!
Barcelona Bàckis - adoradors de Rivaldo
2015-05-16 08:02
Barcelona Thierry Henry
2015-05-16 07:17
@grande jw:

Kallar du Pogba och för likvärdig till Thiago?

Thiago är på intet sätt likvärdig Pogba. Och jo det fanns många talanger som va likvärdiga och några talanger som va högre rankade än Thiago. Götse, Hazard och Neymar som alla är 1 år yngre va dom största namnen när Thago kom fram .

Det va dumt av oss att sälja honom ändå. Men hans utveckling har inte varit spikrak och dessa åren vi har varit utan honom har inte gjort så stor skillnad då han ändå inte hade platsat hos oss (undantaget denna säsongen). Spelare som Pogba och Verrarti är några år yngre t:ex och har redan bevisat mer än Thiago i sina karriärer. Dom är nyckel spelare i 2 av världens bästa lag och har vart så i 2 säsonger nu. Thiagos skador har förhindrat honom från att sätta något vidare avtryck vare sig i barca eller i bayern. Talang har han dock. Kanske blommar den fram ordentligt snart.

Barcelona Thierry Henry
2015-05-16 07:16
Barcelona Popcorn time
2015-05-16 05:30
test
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-05-16 05:06
Alla som älskar fotboll skulle vilja testa det här..
Jag skulle lätt betala 1000 kr 10 min för att testa det här..

Njut...
Barcelona LeoMessi
2015-05-16 04:03
Gabriel Ville bara säga att jag håller med dig :) Jag ser samma potential i thiago som du gör, men jag slutade älta hans flytt för ett bra tag sedan. Det är nog dags att för många härinne att släppa thiago och inse att det inte var menat att han skulle bli en stor spelare hos oss. Låt oss fokusera på andra mittfältare inom Barca som kan lyckas hos oss, tex samper och Halilovic. Två väldigt intressanta spelare som bidrar med vitt skilda saker på mittfältet :)
Barcelona Gabriel
2015-05-16 03:53
Thiago är en helt gudabenådad fotbollsspelare och min rent generellt personliga åsikt är att han, när han lyckas mot alla odds, hålla sig skadefri och inpricka formen då är världens absolut bästa mittfältare. I en värld där vi har Modric som visat sig vara kanske en minst lika exceptionellt gudabenådad fotbollstalang själv kanske det kan tyckas vara en konstig åsikt att ha, men jag vill slå mig fast övertygad om att Thiago och "bäst i världen"-mittfältaren hade varit ett mycket mer accepterat uttryck i den här världen om det inte vore för brist på kontinuitet gällande hans speltid - vilket givetvis också resulterar i brist i erkännande av den allmänne soffåskådaren till fotbollsälskare. Men men, så är det. När det kommer till Thiagos möten mot oss så kan jag ärligt talat säga att jag förväntade mig mer från hans sida, utan att på några som helst sätt försöka påstå att han var dålig. Hur som helst kan man läsa tydligt på kroppsspråket han förmedlade matchen igenom att han inte hyser några vidare starka superkänslor för FC Barcelona, utan snarare att han är fullt fokuserad på sitt numera Bayern München. Absolut inget konstigt med det, däremot en nyttig wake-up call till undertecknad då jag innerst inne alltid önskat och hoppats på en return av T.A till mitt kära Barça. Den "drömmen" släpper jag nu, han är fortfarande välkommen från min sida om den dagen skulle komma, men jag tänker inte älta det längre nå' mer. Vad gäller Thiagos val av att flytta från Barcelona till München så gick han själv ut och sade att han väntade på att någon från klubben skulle ringa honom eller bara helt enkelt höra av sig och berätta att man trodde på honom och hade planer för honom. Ingen gjorde det, så ja, utan att vilja bli allt för konspiratorisk tror jag att Rosell ville sälja Thiago och befria nummer 11 från hans namn så att Neymar kunde roffa åt sig den. Att Tito dessutom - TYVÄRR - föredrog den allt mer äckliga och värdelösa nollan Fabregas gjorde helt enkelt att Thiago förmodligen tog sitt enklaste beslut i karriären när Pep ringde på dörren (även om han själv påstår att det var ett tufft beslut att ta). Slutligen kan man väl helt enkelt avsluta med att säga att Barcelona och Thiago wasn't meant to be, om man är en person som tror på ödet och att allt har sin mening. Jag önskar Thiago det bästa i karriären, men det är allt. Ungefär som när man har ett bra break-up med sin flickvän och avslutar allt med att önska varandra lycka till. No more feelings från den här culén.
Barcelona LeoMessi
2015-05-16 03:12
Papillon Jag har också läst att thiago sa att han ville att klubben skulle höra av sig och säga att han skulle stanna och att dom ville satsa på honom. Men sen har jag också läst att han tyckte att det var mindre viktigt i vilken klubb han skulle lyckas. Så jag vet inte riktigt vad jag ska tro. Det enda jag är övertygad om är att han har en otrolig talang men att skador har satt stopp för honom att utveckla sin fulla potential.
Barcelona LeoMessi
2015-05-16 03:02
Jag ber om ursäkt för felstavningar och konstiga formuleringar. Kan inte skriva inlägg längre än tre rader med iphonen utan att massakrera det svenska språket.
Barcelona papillon
2015-05-16 03:01
grande jw:

Du vet alltså att Thiago aldrig fick veta av klubben att de ville satsa på honom och du vet även att han aldrig fick lovord av klubben? Du sitter inne med en hel del "inside information".

Har man hjärta för en klubb så ska ingen kunna övertala dig att lämna, oasvett om det är Pep eller självaste Jesus. Fråga Iniesta eller Xavi.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona LeoMessi
2015-05-16 02:59
Jag vill minnas att thiago sa något i stil med: Jag vill bara lyckas inom fotboll, var är mindre viktigt. Även om thiago hade föredragit att stanna i Barca och lyckas i Barca så var han inte typen som brann för klubben likt några andra talangen. Ta bartra till exempel, han får mindre speltid än han förtjänar men han har bestämt sig för att kämpa om en plats i elvan. Jag gillar thiago och jag hade verkligen tyckt om ifall han hade stannat i klubben. Men jag tänker inte älta hans övergång till Bayern. Just nu är jag likgilti. Varför vet jag inte, kanske för att jag kände att han aldrig brann för klubben så mycket som jag hade önskat eller så kan det vara för att han sa att hans övergång till Bayern är det bästa han har gjort. Jag hade helt ärligt sörjt mer om bartra drog än vad jag gjorde när thiago drog. Inte för att bartra är en bättre spelare, snarare för att bartra är en äkta Culé och att allt han vill är lyckas i Barca. Där har vi en som bitit i det sura äpplet och tagit den svåra vägen eftersom han älskar klubben. Han hade lätt kunnat dragit någon annanstans. Han aldrig heller försökt pressa klubben genom att hota med att dra. Dessutom så var thiago skadad i över två månader sista säsongen hos oss och det gjorde ju det svårare för honom att nå dom minuterna som krävdes för att klausulen skulle höjas.
Barcelona Liunil Masse
2015-05-16 02:59
CuleAK Har också för mig att det var något sånt. Det sägs ju att juntan sålde Thiago för att ha råd med Neymar, om det är helt sant vet jag inte.
Barcelona CuleAK
2015-05-16 02:55
Sa inte Thiago något i still med att han ända till sista dagen innan han lämnade att han väntade på ett samtal från Barca som skulle försäkra honom om att de satsar på han och att han då skulle lämna alla tankar om flytt?
Barcelona Liunil Masse
2015-05-16 02:42
Thiago... Kolla videon, han är helt underbar! Den perfekta ersättaren för Xavi och juntan bara kastar iväg honom för en skitsumma. Hade Laporta låtit det hända? Verkligen inte och INTE för den skitsumman heller.
Barcelona grande jw
2015-05-16 02:41
Papillon

Min teori är att Thiago hade en enda sak i huvudet och det var att han bara ville spela FOTBOLL. Han har alltid varit extremt professionell och målinriktad. Sista året i Barca utan Guardiola fick han inga som helst signaler att klubben ville satsa på honom. Tata Martino visste varken ut eller in. Fansen fattade inte heller. Kontrollerade ledningen Tata? Tog Tata sina egna beslut?

Detta var en mörk period i klubben och Thiago ville höra att klubben ville satsa på honom. Han fick inga lovord alls. Han fick inte ens speltid för att uppfylla de korkade klausulerna i sitt kontrakt. Då övertalade Pep honom och förklarade att han hade en ljust framtid och en fast startplats i det "nya" Bayern. Enkelt beslut för Thiago. Bayern är ingen plastklubb. Hade han dragit till PSG eller något annat shejkprojekt hade man kanske tyckt annorlunda i frågan.
Barcelona papillon
2015-05-16 02:22
Davids3:

Jodå, det är hur enkelt som helst. Älskar man en klubb och vill lyckas i den så väntar man på sin chans och tar den, likt Iniesta och Xavi.

Handlade det om för lite spelti, be om att bli utlånad. Handlade det om pengar, killen satt i en guldsits för att få lönen höjd.
Barcelona Yellow cake
2015-05-16 02:22
ok, efter alla reaktioner om att priset kändes skäligt för Thiago så kanske jag får backa lite. Jag har nog inte insett att talanger ska gå för 700 miljoner nuförtiden.
Barcelona Yellow cake
2015-05-16 02:17
@Davids3:

Typ 250 miljoner kronor
Barcelona Davids3
2015-05-16 02:14
@papillon:

Du får situationen han hamnade i mycket enklare än vad den i själva verket var.
Vet inte om du kände till relationen han hade med sin lillebror, han stod bokstavligen nära honom. Och älskade han inte Barca så kan jag lova dig att han älskade sin bror. Så din teori faller om att han tänkte själviskt mm..
Barcelona Yellow cake
2015-05-16 02:12
@Davids3:

Ja, Barca lyckas sällan göra bra affärer, det kan jag absolut hålla med om!! Det är så att man blir irriterad när man tänker på alla dåliga affärer. Det sjukaste är ju hur man inte lyckades ta in en bra mittback (läs Thiago Silva) för ca 4-5 år sen. En klubb som Barca måste ju bara ha kunnat locka vilken back som helst i stort sett.
Barcelona papillon
2015-05-16 02:10
Ni som "gråter" över Thiago kan fortsätta "gråta". Sanningen är den att han inte är att betrakta som lojal med tanke på att han stack iväg så fort möjligheten gavs. Hade han älskat Barca och velat lyckas i klubben så hade han stannat men bett om att bli utlånad och få mer speltid. Tyckte han att han hade för låg lön så satt han i ett ypperligt läge för att förhandla om en löneförhöjning i och med att hans klausul aktiverades.

Han får gärna ruttna i Bayern och ångra sitt beslut som ledde till att han förmodligen aldrig kommer få lira ihop med sin bror.
Barcelona grande jw
2015-05-16 02:05
Det känns som man legat under en sten de senaste åren och varit totalt frånvarande från Barca om man är "nöjd" över summan vi fick för Thiago. Som Xaviesta påpekar nedanför så symboliserar förlusten av Thiago en mycket sorglig och mörk period i FC Barcelona.

Thiago är klass rakt igenom och man kan inte klandra honom för att han lämnade en sargad och mycket infekterad klubb. Pep visste vad som hände, Thiago likaså. Det är en sorglig historia som man hade velat ha ogjord. Summan vi fick för Thiago finansierade inte ens hela köpet av Vermaelen. Vill inte ens tänka på det mer för man mår uppriktigt sagt dåligt.

Jag hade gärna sett klubben försöka värva tillbaka Thiago om man ändå ska spräcka budgeten för Pogba. Men det lär man väl aldrig göra i respekt för Pep.
Barcelona Davids3
2015-05-16 01:52
Vad fick vi för Thiago ?
Barcelona Ali G
2015-05-16 01:51
Tror ändå Thiago kommer hem förr eller senare. Ända anledningen han gick till Bayern var på grund av Pep och han ser ut o lämna nästa år. Hans största dröm är att spela för Barcelona och med sin lillebror. Glöm Pogba eller Veratti , Thiago är den perfekta mittfältaren för oss även om han kommer kosta de dubbla vi sålde honom för...
Barcelona ( Xaviesta )
2015-05-16 01:49
grande jw Well spoken. Att man ens ska behöva försvara Thiago kvalitéer samt påpeka vilken usel affär det var för oss är bedrövligt, för att inte nämna vilken pungspark ledningen gav oss fans sett från en moralisk synpunkt i samband med övergången. Skrattretande hur man kan finna något positivt i den försäljningen. Kan inte komma på någon större skandal under den epoken, förutom utkörningen av Abidal via bakdörren såklart. Fast tja, vi har ju några andra hedersutnämningar också i form av upphävningen av samarbetet med Unicef, sedermera Qatar Foundation istället, ett stort finger med i leken när Guardiola tackade för sig, när Puyol tackade för sig, mörkläggningen av Neymars övergångsumma och mycket mycket mer. Varje gång jag ser Thiago idag påminns jag tyvärr bara om en mycket mörk period i mitt Barca liv, bakom kulisserna av framgångarna, signerad avloppsvattnet Rosell och hans katastrofala era.
Barcelona BlueRed
2015-05-16 01:45
@Yellow cake:

Vart denna talang har utvecklats har givetvis mycket med det att göra också. Bara att ha Barcelona och La Masia på CV är värt guld och en indikation på att chansen är stor att talangen kan utvecklas till en väldigt, väldigt bra spelare, i dem flesta fall till en världsklass-spelare.
Barcelona Nesto
2015-05-16 01:45
Grande jw

Håller med dig men nu var det väl inte så att man sålde honom för att man ville utan för att tränaren och ledningen hade tabbat sig med thiagos speltid? Inte uppfyllt tillräckligt med minuter och därför hade thiago makten i sina händer.

Hade han fått sina minuter hade man säkert kunna få 35 för honom.
Porto och real hade sålt honom för 55-60.
Annons: