/spanien/barcelona/forum/25076.aspx/spanien/barcelona/forum/25076.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Verdú
2005-12-21 15:54
Det var för att han spelade i Barcelona. ;)
Real Madrid Ronaldo R9
2005-12-21 15:28
Ronaldo var innan skadan flera klasser bättre än vad Eto'o är nu... Ronaldo var grymt snabb, snäppet snabbare än vad Eto'o är nu... Ronaldo var också grymt snabb med boll.. Ronaldo kunde gör fantastiska saker med bollen under hög fart det var det som gjorde honom så bra och så svår att stoppa... Ronaldo hade också ett grymmt bra skott... Frågan är om inte han var bättre då vad Ronaldinho är nu... Ronaldo blev utsedd till världens bästa redan när han var 20 år när han spelade för barcelona... Sammanlagt har har han blivit världens bästa spelare 3 grr
Barcelona Jontteee
2005-12-21 15:14
Barcaängel
Det är så när Henke inte får spela.. Sen om han bara spelar 2 min skriver dom en egen sportbladet bara om honom :P
Barcelona Barcaängel
2005-12-21 14:53
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,750166,00.html

Sämsta notisen!
Barcelona Marcos
2005-12-21 14:21
Det ser bra ut för Barcelona. Man verkar ha lärt sig lite av sina misstag från förra säsongen. Att det ÄR okej att backa hem och säkra segern när man leder med 2-0. Försvaret ser ruggigt stabilt ut just nu... Jag låg och myste när jag såg Barcelona backa hem med absolut hela laget och vara som en mur. Detta kommer att bli nödvändigt när vi möter starka lag, t.ex. i CHampions League. För att bli ett riktigt stabilt lag är man tvungen att säkra hemmåt ibland, Detta är något jag tycker vi har förbättrat från föregående säsong. Sen att vi har dödliga kontringar på köpet skadar inte :)

Marquez och Puyol är riktigt stabila i det centrala försvaret och jag gillar Oleguer då det blir en man backåt automatiskt och vi ibland kan lira med någont som liknar en trebacks linje... det ser bra ut både deffensivt och offensivt,,, God Jesus födelse och gott nytt år till alla Barcelona spelare...
Barcelona Saluda alcampeón Madrid Çabrou
2005-12-21 14:11
Tycker nog att Beletti är den bästa högerbacken utav dom två . Man minns ju matchen mot atletico ...
Barcelona Der Afro
2005-12-21 14:10
Som vanligt hittar man Barcas matcher här:
http://www.fbtz.com/forum/forumdisplay.php?f=82

Barcelona Verdú
2005-12-21 14:07
Men han kanske inte har tränat som högerback.
Barcelona Jossä 3 Ronaldinho
2005-12-21 14:04
Någon som har ett bra svar på varför Maxi petas hela tiden ? Frågan är om det inte snart är dax att peta Rijkard ifall han fortsätter så här ... :/ Rijkard är ju en tillräckligt bra tränare till att förstå att Maxi borde få spela mycket mera ... Måste bara fråga vilka era favoritspelare är .. Ronaldinho Maxi Motta & Marquez tycker jag mest om . Puyol är ju inte så fel heller ;)
Barcelona Cule-10
2005-12-21 14:03
men ändå.. han e ju proffs man får vara förberedd att spela i nån annan position ibland, det e ju däför han får betalt eller ??
Barcelona Verdú
2005-12-21 14:02
Men det var ju i den matchen Belletti blev skadad, och Oleguer var ju inte förbered att vara högerback.
Barcelona Cule-10
2005-12-21 14:00
Oleguer är för trög för att kunna vara höger back.. Ni minns väl Petrov? han hade mototrväg på sin kant, när vi mötte atletico..
Barcelona ED DA´ MAN
2005-12-21 13:16
Någon som sett eller fått en ursäkt från TV4.se?
Barcelona Peder
2005-12-21 12:46
Aldrig Lampard före Deco!
Barcelona Peder
2005-12-21 12:46
håller med Rolé.

Deco är en enorm bollvinnare även fast han inte använder sig av fysiken så jättemycket. han bryter passningsvägarna + att hela laget sätter en sån press på bollhållaren.
Jag tror nog inte att Barca borde köpa in nån fler mittfältare när man redan har (ett av) världens bästa mittfält! ser hellre någon försvarare om ens det behövs i dagens Barca!
Barcelona (catalonia barca)
2005-12-21 12:37
du har rätt, baiano hade mycket heta målchanser men han visste inte att valdes stog i mål.
Barcelona Sonde
2005-12-21 12:30
Bar match igår, inte bara från Barças sida. Celta såg vassa ut i första halvlek, och var ju nära att ta ledningen flera gånger. Bra spel av Valdés, strålande faktiskt.

Tänkte på en del saker under matchen....

* Iniesta har blivit otroligt mycket starkare i närkamperna den senaste tiden. Det är rent av så att han vinner mycket boll nuförtiden, och ärligt talat tror jag det är vad som krävs för att han på allvar ska utmana om en plats. Hur som helst strålande spel från Iniesta de senaste två matcherna, matchens gigant igår.

* Eto'o har blivit en bra avslutare, han missar inte mycket längre. Det i kombination med hans rörlighet är ett läskigt dödligt vapen.

* Jag har inte bestämt mig riktigt för om jag gillar Marquez långbollande eller inte. Ibland känns det som strålande anfallslösningar från hans sida, ibland känns det bara dumt. Vad säger ni andra?

* Oleguer eller Belletti mot Chelsea? Mot vilket annat lag som helst (med undantaget Atleti) skulle jag välja Oleguer. Men är det något jag är rädd för hos Chelsea så är det att de ska trasa sönder våra kanter. Har Oleguer lärt sig läxan?

Till sist, alla ni som försöker skylla bort Giuly's bedrövliga spel som en konsekvens av konkurrensen från Messí. Har ni glömt bort att det sett ut så här i över ett år nu? Det vill säga, innan Messí var ett hot.
Barcelona Kharles
2005-12-21 12:29
asfaltsbarn

Intressant första inlägg på SFs spaniensektion. Skulle du vilja utveckla det resonemanget eller var det bara en one liner?

Camparn

Giulys såg inte heller ut att ha något självförtroende innan Messi kom in i bilden.

Någon som vet vad det var för tabletter Puyol åt igår under matchen? Kanske smärtstillande..?

Iövrigt läste man att Sylvinho hade lite småskavanker inför matchen mot Cadiz, så det ger ju oss ett visst hopp...
Barcelona La Rambla
2005-12-21 12:19
Läste på EMD att Marquez fick en skada i någon närkamp med Baiano. Det förklarar bytet med Belletti. Vi får hoppas att det inte var något allvarligt, inget man kunde se på bilderna igår åtminstone. Enda spelare i Barça att varnas var Sylvinho.
Barcelona Polero
2005-12-21 11:49
Camparn på N
känner till spelarnas bakgrund osv. och anledningarna till varför det köptes osv.
Jag är trots allt av åsikten att deras självförtroende fått en törn, även om givetvis Giuly påverkas mest eftersom han (tidigare) var 1a-val till höger.
Barcelona Camparn på nou
2005-12-21 11:45
Polero

Det är skillnad på Henke och Ezquerro och Giuly.
De båda förstnämda köptes in från att vara stjärnor i sina tidigare klubbar (Bilbao o Celtic) men de visste att de skulle få sitta på bänken ja menar Ezquerro är vänsteranfallare tror att han föstod att Ronnie skulle spela före honom. Då är det lättare att koncentrera sig på sitt eget spel och jaga bakom för att ta chansen när den kommer. Likaså Henke.

Giuly däremot köptes in som första valet i högeranfallet men har nu rättvist blivit petad av den 11 år yngre Messi som bestitter många fler kvalitéer och håller en högre klass.

Det får självförtroendet en större smäll av.
Än Henkes och Santiagos situation.

Något som märks i hans spel.
Barcelona henke-best
2005-12-21 11:44
Braaaaa vinst för Barca;)
Barcelona La Rambla
2005-12-21 11:43
Eftersom Maxi verkar ha fått ta beslutet själv om han vill stanna eller lånas ut, så måste det ju ha diskuterats av Txiki och Rijkaard. Vi har Zamora den 4:e jan i cupen, då lär han nog luftas. Även när Eto'o drar till Afrika så lär han få chanser. Tror nog att mister vill ha Maxi i någorlunda matchtempo inför mötena med Chelsea. Alla vet vi vad en taggad Maxi kan utföra i sådana matcher. Hoppas historien upprepar sig. :)
Barcelona Polero
2005-12-21 11:35
Camparn på Nou
från att ha spelat alla matcher och varit dominerande till att spela 20 min var tredje match tror jag nog att henke och Ezquerros självförtroende sänks, även om de verkar "vara helnöjda och klimatet är fint" utåt.
Barcelona R-10
Verkas som att Racing vill ha Damia.
Barcelona Camparn på nou
Att de lägger afrikanska mästerskapet i januari/februari är så absurt!
Varför lägger de inte bara det under ojämna år som 2005 ir 2007 eller samtidigt som EM spelas då får de ifs konkurrens av ett större mästerskap och förlorar uppmärksamhet men varför de inte lägger det under sommaren nästa år är för mig oförklarligt.

Någon som vet?
Barcelona Polero
2005-12-21 11:33
La Rambla

Håller med. Och om Henry nu skulle komma, måste man ju försöka ändra något. Varken Etoo, Henry (eller stackars Henke) ska vara höger-vänsterforward. De är strikers och ingen av dem ska bänkas.
Barcelona Mr_Dinho
2005-12-21 11:32
Camparn på nou

Stämmer att Giulys självförtroende är sänkt. Det såg men inte minst igår när han hade två frilägen men lyckades inte göra mål på något av de. Han blir för stressad och girig eftersom han vet att han måste leverera för att någonsin kunna peta Messí.
Barcelona Camparn på nou
2005-12-21 11:30
Polero

Ezquerros och Henkes självförtroende har inte sänkts de vet att de är inhoppare och köptes som det. Däremot Maxi har nog fått sig en törn pga hans fina prestationer när han får spela men att han ändå aldrig får chansen av Rijkaard och sällan ens får sitta på bänken oförklarligt...
Giulys självförtroende har sänkts vilket man märker i hans spel. Han är mer stressad att komma till avslut och gör det mesta sämre.
Barcelona Mr_Dinho
2005-12-21 11:29
Ronaldo_Robinho_Real

Det är nog fastställt att Eto'o kommer att åka till Afrikanska Mästerskapen.
Annons: