/spanien/barcelona/forum/25073.aspx/spanien/barcelona/forum/25073.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ride_The_big_one_or_catch_the_next_One
2006-05-04 20:11
La Rambla

Underbart jag har väntat på att klubben ska agera när det gäller att få unge Daniel Alvés.

Riquelme - el mago

Kan hålla med lite av det du säger men håller ändå inte med i helhet, Vem var Eto´o beroende av i Mallarca?

Jag menar han sprutade mål i den spanska ligan långt före hans tid i Barca tröjan så att han inte kan göra bra ifrån sig håller jag inte med, nu är det så här att vårt spel bygger mycket på Ronaldinho och när han saknas tar vårt spel stryk lika mycket som Forlans Vilareal tar när Riquelme inte spelar.

Krävs ingen geni att se storheten i Henry killen har vunnit allt förutom Cl det säger mycket och han är inte ens över 30. Dont get me wrong jag hyser stor respekt och beundran av fransmannen men det du säger skulle innebära slutet för vår målsprutare som fortfarande är ung och att redan säga att han inte kommer ändras är lite hårt tycker du inte då han fortfarande är kapabel till att utvecklas till den ultimata forwarden som för mig har allt en anfallare ska ha.

Det här med ego är lite old news tycker jag, folk ska alltid jemföra Eto´o med veteraner som Henry, Shevchenko och slänga ur sig saker som dem är mer lagspelare än vad Eto´o är vilket jag tycker är orättvisst på så många nivåer. Henry,Sheva har varit med om det mesta och vunnit det mesta de har råd att vara lagspelare och de behöver inte bevisa nåt längre då de uppnått alla kriterier nåt Eto´o desperat vill visa att han har det som krävs. Ge killen tid fan, kolla på Adriano är han mer av en lagspelare än Eto´o? -

Svar NEJ, dessa spelare har mer att visa och det kommer att dömma dem på förhand är bara helt galet , pressen de har att prestera gör att de har en massa ego sanna mina ord det kommer släppa.
Sevilla Riquelme - el mago
2006-05-04 19:50
Ride_The_big_one_or_catch_the_next_One//

Visst är Eto'o en stor målskytt och en riktigt bra fotbollsspelare. Jag tror dock han är en av dom spelare i Barca som är mest beroende av Ronaldinho och därefter kommer mycket av hans framgång från den geniale brassen.

Eto'o spetskvalité är hans snabbhet och avslutningar. Det passar perfekt ihop med Ronaldinhos passningar och magi. Men eftersom Ronaldinho inte alltid kommer att kunna spela varje match så tror jag absolut ni skulle tjäna på att ta in Henry som kan göra mycket mer själv. Som jag ser det är Henry lite bättre på allt än Eto'o. Måste ni välja en av dom är valet enligt mig klart Henry. Sen tycker jag absolut Eto'o borde få mer kritik än han får för hans egoism. Visst är det bra för en anfallare att var ego, men det får inte gå i överstyr.

Hursomhelst är detta som sagt ett Barcelona-lag som kan bli bland dom bästa lagen genom tiderna men för att bli det måste man hela tiden vilja bli bättre. Jag säger att om ni har chansen att ta in Henry - tveka inte en sekund! Det vore väldigt dumt att inte ha en sån stor spelare i laget om man vill bli bäst. Så länge ni plockar in nya spelare på dom positionerna ni behöver, dvs ytterbackar så ska Henry in! :)
Real Madrid Kent-Jesus
2006-05-04 19:48
Får Gratulera till guldet !
Barcelona RiZzo
2006-05-04 19:43
Hej alla de e 36 pers inne o ingen säger något vi har vunnit ligaaaaaaaaaaaaaan come on.
En fråga vilka spelare vill ni ha bort från barca??
Själv skulle jag vilja ha bort: Gabri,belleti o gio.
Sen en ny höger back som tex alves + blocka hem damina. Sen en ny 20 åring som vänster back behöver inte va värsta stjärnan realtivt bra + ha kvar silvinho.
O sen låna ut maxi troratt maxi kommer obli riktig het om ett par år.
Barcelona La Rambla
2006-05-04 19:31
Woho! Nu börjar det hända saker. Enligt sport.es så har Sevillas Daniel Alvés fått ett anbud av Barcelona. Enligt han själv så har Sevillas president låtit honom veta att det finns ett anbud från Barcelona. Låt oss nu hoppas på en snabb affär.
Barcelona Barca Barca
2006-05-04 19:26
Ämne: Något som inte har n....
Josep Guardiola skulle sitta fint:)
Barcelona La Rambla
2006-05-04 19:23
Något som inte har nämnts här (har i så fall missat det) är faktiskt att Henk Ten Cate har fått anbud av klubbarna PSV Eindhoven och Ajax i Holland. Enligt holländsk press lutar det starkt åt att han tränar Ajax nästa säsong. Vad händer då? Tar Rijkaard in en ny kompis som andretränare eller nöjer han sig med Eusebio?

Plocka in Lucho vetja. :-)
Real Madrid Zizou-Mano
2006-05-04 19:11
Grattis till guldet !
Det förtjänar ni.
Barcelona Emperor of doom
2006-05-04 19:11
Lite Barca Godis efter gårdagens Triumf.
Real Madrid Gábinho!
2006-05-04 18:39
Grattis För den välförtänta ligasegern och lycka till mot Arsenal. tårar rinner för varje år nåt annat lag en real vinner . men CL bucklan ska ligga i Spanien ingenannanstans så på er hejjar ja på mot Arsenal.

Ni skulle aldrig behöva Henry inte de minsta om Eto slutar va så självisk.

Tycker inte ni behöver Chivu ni har redan bar baclinje men skulle läcka utan Puyol.

Koncentrera er på en ersättare till Larsson som inte gnäller för att han får sitta på bänken.
Barcelona Suñol_
2006-05-04 18:23
Härligt, inte en dag för tidigt att fira början på en epok!

Emperor of doom// visst du får väl fråga vad du vill men hur svårt är det att kolla upp lite statestik på laudrup till exempel så får du se själv skilnaden.
Henke är bra men han har ju knappt varit ordinarie. möjligt om han hade lyft Barca på egna axlar och tog dom till två liga guld vilket ska behövas för att bli en av dom större spelarna i historien om man bara spelar två säsonger...
möjligtvis om man heter Maradona också.
Spanien Sir Micke
2006-05-04 18:20
Stort jäkla GRATTIS!
(Ni kommer även ta hem Champions League)

//Micke, Muss.se
Barcelona La Rambla
2006-05-04 18:09
Tack för alla gratulationer, framför allt ifrån maränger. Vet hur mycket ni ogillar Barcelona så det måste svida att komma in hit och gratulera. :-)~

Angående Lionel Messi, så tränar han för fullt nu och det verkar gå bra. Men inget datum har nämnts när han ska vara helt återställd. Så allt annat är bara spekulationer. Självklart vill man inte riskera något nu så nära in på VM, därför ser man till att vara helt övertygade om att han är helt fit innan han ges klartecken.
Real Madrid Fizou
2006-05-04 18:00
Grattis till La liga titeln och lycka till mot Arsenal i CL finalen. Som Madridista är det paradoxalt men jag vill ha hem pokalen till Spanien där den hör hemma.

Väl mött nästa år.
Real Madrid Figolina
2006-05-04 17:35
Fanken.Tyckte kommentatorn sa han skulle spela.
2006-05-04 17:26
Riquelme - el mago

Det är väl klart att det vore en stor fördel ifall vi inte redan hade en 25 målgörare per säsong men nu har vi det och varför göra en sån stor förändring när det går så pass bra?

Henry är en bättre avslutare än vår Eto´o men
Eto´o växer efter varje säsong så jag ser ingen som helst logik med att hämta en spelare som Henry, Barca maskineriet skulle ta stor skada i mitt tycke. Inget illa menat men jag tror Barca hellre tar nån spelare som Forlan som inte har den dära världs stjärn status som inte skulle gnälla alltför mycket om han fick nöta bänk bara en åsikt.

Vet inte vad ni andra vill se som Henke ersättare men om nu klubben & ledningen beslutar för att hämta in en Henke typ så må han har likvärdiga kvaliteer för det kommer behövas nån som vinner nickdueller som har en annorlunda spelstil för det behövs ;D
2006-05-04 17:18
La Rambla

Chelsea,Milan hade stora problem med att komma igenom vårt försvar och ändå får man höra kommentarer som ni måste förstärka försvaret för att vinna fler titlar hahaha och kommentaren kom ifrån en madrid fan???

Snacka om att kasta sten i ett glashus, skämt åt sidan så skulle det inte skada med att köpa in en ytterback och en visst Daniel alvez skulle passa in perfekt han har åldern,aggresiviteten,fighting spirit och inte så pjåkig bakåt grym framåt :D

Figolina

Tack för lyckoönskningarna verkligen stort av er som hyllar på detta vis, Messi kommer inte att spela i finalen skadan kommer hålla han utanför planen om nu inte ett mirakel inträffar.

Real Madrid Figolina
2006-05-04 17:14
Grattis till ligasegern och lycka till i CL-finalen.Om jag fattade rätt så kommer Messi att spela då??
Barcelona (catalonia barca)
2006-05-04 17:13
nån som har länk till guld firandet please
Barcelona Cule-10
2006-05-04 17:04
VILKA ÄR LIGA MÄSTARE FÖR ANDRA ÅRET I RAD?? :D:D
MAADRID CABRON SALUDA AL CAMPEON!! :D:D

VISCA EL BARCA! TE AMO...
2006-05-04 16:57
Mot Nya Tider//

Det vet jag mycket väl. Men tror knappast det skulle vara någon nackdel om ni värvade honom. Man måste alltid sträva efter att bli bättre och det kommer ni bli med Henry.

Ni har ju något stor pågång och det är mycket pågrund av Ronaldinho's glans. Det kanske blir ännu bättre med Henry? Han skulle ju peta Eto'o iaf om det stod mellan dom två :)
Barcelona Mot Nya Tider
2006-05-04 16:53
Riquelme

Det spelar ingen roll hur många världsstjärnor man har i laget. Det är inte seger-receptet.

Titta på Real Madrid...
2006-05-04 16:45
Mot Nya Tider// Förstår inte varför ni inte vill ha Henry?

Rikjaard ville ju tydligen (?) inte ha Ronaldinho. Det gick ju bra ändå.

Med Henry så har ni två av världens 3-4 bästa spelare, det har ni inte nu!

Grattis till ligan annars, egentligen inget snack om saken.
Barcelona Mot Nya Tider
2006-05-04 16:40
Campeone, campeone, olé, olé, olé

Det känns HELT OTROLIGT att Fc Barcelona vinner ligan 2 ggr i rad! Jag har sagt det förrut, och jag säger det en gång till: En ny era har skapats, i och med att en viss Ronaldo De Assis Moreira kom til klubben. Då visste jag att saker skulle bli annorlunda. Hoppas ligan vinns år efter år i många år framåt. Sen har vi Champions Leauge också. Se bara till att behålla denna trupp och inte förstöra den!!!

Glädje, harmoni beskriver Fc Barcelona. Det ska ingen ändra på...

Jag tror att man spelar med denna mittfält i finalen mot Arsenal...
: Edmilson- självklara valet idag, har spelat upp sig ordentligt.
Iniesta: Har alltid vetat att han kan så mycket mer än det han har visat förrut. Killen kan bli hur bra som helst.
Deco: Slitvarg, både bra def som off. Nyckelspelare.

Xavi får ursäkta, tror knappast att han startar i finalen, på grund av att han har varit borta en hel del. Men han skulle nog sköta det minst lika bra som Iniesta.

Henry? Tack, men nej tack! Man vinner ju ligan och kanske Champions Leauge utan honom, och man gör det imponerande.
Barcelona Nemo
2006-05-04 16:28
Barcelona II Barça II
2006-05-04 16:19
Självklart, kan något hemskt hända. Men jag menar ifall alla spelare är friska.
Men jag tror också att man startar med det mittfältet du skrev.
Barcelona La Rambla
2006-05-04 16:13
Messi lär garanterat inte starta om han ens hinner bli helt fit till finalen. Jag skulle tro att Rijkaard väljer att starta med:

Edmilson
Deco - Iniesta

Inte heller Xavi lär bli fullt matchtränad på 2 veckor. Man får komma ihåg att Xavilito har varit borta i nästan 5 månader. Det känns bra att kunna konstatera att vi på bänken har spelare som van Bommel, Xavi och Motta som alla kan hoppa in om det krisar. Sen vet man inte vad som händer fram till finalen. Vad säger att alla klara för spel? Vi borde vid det här laget ha lärt oss att inte ta ut något i förskott, hemska tanke men någon kan faktiskt sträcka sig på träning eller i någon av de matcher som är kvar.
Real Madrid La Bestia
2006-05-04 16:08
Grattis till välförtjänta liga guldet lycka till i finalen
Barcelona II Barça II
2006-05-04 16:07
Hur kommer mittfältet att se ut i finalen mot Arsenal? Det är verkligen ett svårt beslut. Jag menar Iniesta spelar ju som aldrig förr, FANTASTISKT! Sen så är ju Xavi helt återställd och han kan man väll inte peta? Deco är mer eller mindre given. Van Bommel spelar strålande enligt mig. Edmilson är som bekant årets positiva överraskning! Motta är hur stabil som helst defensivt. Det ska bli intressant och se hur älskade Rijkaard mönstrar vårt mittfält. Anfallet är också en annan fråga.
Ska Messi verkligen få vara med från start? Han kommer ju inte vara match tränad samtidigt som Larsson och Guily spelar mycket bra för tillfället.

Vad anser ni?

Härligt att läsa att spelarna och ledarna fortfarande är ”hungriga” och vill vinna ännu mer!!

Barcelona La Rambla
2006-05-04 16:03
Bobby_Raul

Tack för lyckönskningar. Men låt mig få replikera, är det någon som behöver förstärka försvaret är det nog ni. 3-0 på Bernabeau säger allt som behöver sägas. Vårt försvar klarar sig det här året. Milan, Chelsea har alla haft svårt för att göra mål på Barcelona. Alla är nog överens om att det är lag som är klasser bättre än er i dagsläget. :-)
Annons: