/spanien/barcelona/forum/25068.aspx/spanien/barcelona/forum/25068.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Klint
2006-01-03 19:47
Beautiful Barca

Vad är Calciolibero???
Barcelona Barça-Cúle
2006-01-03 19:46
Snart dags för matchstart!:-)
Som tur var har man Sportexpressen.
Vad tror ni på?
Jag har satt mina pengar på 1-3 till Barça!
Forza Barça!
Barcelona el Flaco
2006-01-03 19:46
La Rambla/

Gracias loco :D Låt oss hoppas nu att inte Barça skämmer ut sig igen när det gäller den spanska cupen, hahaha. Visca Barça, A POR LA COPA!!!!
Barcelona Klint
2006-01-03 19:45
La Rambla

Tackar så mycket, hoppas någon kan fixa en länk =)
Barcelona La Rambla
2006-01-03 19:41
Klint

Det ska vara så där. Har vi tur så hittar vi en url med direktlänk till matchen via stream, då startas sändningen automatiskt om du har PPlive. Det gäller bara att ha en länk till matchen.
Barcelona pablo escobar
2006-01-03 19:40
även om de flesta antagligen inser det så tänkte jag bara skriva att det inte finns nånting som tyder på att barcelona skulle gå ur spanska ligan.
det förslag som väl fortfarande håller på att utredas handlar ju bara om att katalonien rent symboliskt ska få kalla sig för en nation, och då en nation inom spanien, samt att de ska få en utökning av det självstyre som regionen redan har. (jag tror att katalonien bl.a sköter sin sjukvård, utbildning och polis själva och vill utöka det med att framförallt sköta sin egen skatteindrivning pga att det är spaniens rikaste del. rätta mig gärna om jag har fel)
Barcelona Beautiful_ Barça
Fc_Barca

Min PPLive har strulat mycket men nu har jag äntligen hittat en version som fungerar. Calciolibero har två länkar där matchen kommer att sändas live genom PPLive.

Länken till den fungerande PPLive finns hä. Avinstallera alla andra versioner innan du instellerar, sen räcker det attman klickar nån av länkarna på Calciolibero.
Barcelona La Rambla
Du kan följa matchen minut för minut på den där länken.
Barcelona Klint
Laddade nyss ner PPlive och förstår ingenting...allting är på något "språk" som jag inte förstår? ska det vara så eller är min data cp?
Barcelona el Flaco
2006-01-03 19:33
Är det någon där som vet någon annan sida där man kan följa matchen? Jag har för mig att SPORT brukar följa matchen minut för minut men är det som kan hitta länken? skulle vara tacksam isånafall :)
Barcelona Fc_Barca
2006-01-03 19:02
nån som kan hjälpa mig:S? jag ladda pplive men vet inte hur man kollar på matcher?.. vill se barca ikväll:(:(... ?
Barcelona Suñol_
2006-01-03 18:50
det ska bli kul att se lite B-lags spelare idag...
Barcelona Suñol_
2006-01-03 18:50
sesong? jag menade ju säsong...
Barcelona Suñol_
2006-01-03 18:47
jag tror inte att vi behöver oroa oss och jag vill inte se en utvidgning av nationalstater(alldeles förlegat för min smak). en sesong utan "el clasico" vore ju inget att föredra...
Madridinho
2006-01-03 18:42
det var ett skämt okej. men självklart skulle la liga inte vara en av världens bästa ligor om inte barca var med.
Barcelona Suñol_
2006-01-03 18:41
krig mellan katalonien och spanien? så dumt att jag inte bryr mig om att komentera det...
Barcelona Suñol_
2006-01-03 18:39
jag tror om katalonien skulle bli självständigt vilket känns en aning passé ioch med EU och utsuddningen av nationsgränser så kommer det nog att dröja. och då finns det nog en europaliga med dom bästa lagen redan...
Madridinho
2006-01-03 18:37
ni menar nog katalonien. skulle bli kul om det blev krig mellan spanien och katalonein.
puyol,xavi,iniesta,oleguer och valdes måste ju då göra krigstjänst. och då har ni inte ett så vidare lag längre hehe.
Barcelona El Comandante
2006-01-03 18:37
Katalonien kommer förmodligen aldrig bli helt självständigt. Men nån gång kanske man får ett eget landslag i fotboll. Något man faktiskt redan har i andra sporter som tex hockey. Men förmodligen kommer det till slut bli så att Spanien blir ungefär som Storbrittanien. En suverän stat med flera olika självständiga delar. Men spanska ligan kommer se ut precis som nu. För att alla tjänar på det. Vad skulle ligan vara utan barça, espanyol, athletic, sociedad, osasuna, Depor, Betis och Sevilla mfl.
S. Dali
2006-01-03 18:34
Ja, chansen att Barça kommer att bli ett eget land är nog inte så stor.
Barcelona Barça-Cúle
2006-01-03 18:33
Här kan ni se riktigt sköna ronaldinho videos :-)!!
Pelada
2006-01-03 18:32
Madridinho

Håller med dig. Barça kommer aldrig bli ett eget land. Men man vet aldrig med Baskien och Katalonien, det kan mycket väl komma en ny slänga av nationalism i Europa, inte lika blodig som den senaste och utan rastänkande.
Madridinho
2006-01-03 18:29
espanyol är ju från katalonien men dom delar ju inte era upproriska åsikter. så det är ju en annan knivig fråga. men chansen att barca blir ett eget land är lika med noll.
Barcelona Barça-Cúle
2006-01-03 18:26
Ja,men det kommer inte hända på väldigt länge i alla fall.Skulle då inte Espanyol med andra lag inte heller spela kvar i La primera?
Madridinho
2006-01-03 18:24
barca-cule// okej vänta nu. så du menar att om katalonien blir ett eget land så kommer barcelona ändå att spela kvar i la liga??
det låter inte troligt min vän.
S. Dali
2006-01-03 18:22
Tycker att det lilla trollet lyckades med att ställa en riktigt intressant fråga, även om han inte visste om det själv.

Om Katalonien "lyckas" bryta sig ur Spanien och gå med i erkända av andra länder och FIFA, så finns det väl en hel del som talar för att man inte skulle kunna ställa sig utanför en Katalansk liga.
Dels för att man räknas som Kataloniens "flaggskepp" och har åtskilliga gånger påpekat att Cat. inte är Spanien.
Dels för att det skulle ge en hel del problem nu när UEFA vill ha en viss del inhemska spelare i startelva och trupp (vilket skulle innebära att man måste ha en viss kvot Spanjorer i laget)
Dels pga att vill man vinna Europeiska titlar så vill man nog göra det som hemlandets representanter.
Barcelona Barça-Cúle
2006-01-03 18:21
Det låter ju jätte troligt,vi lägger ner den här diskussionen nu!
Madridinho
2006-01-03 18:10
nä det tror jag inte, ni skulle väll säkert inrätta er egen katalanska liga med 4-5 lag.
Pelada
2006-01-03 18:09
Madridinho

Hmm. Vi gör en annan jämförelse då, för visserligen har du rätt att Monaco bara är ett furstendöme.

Istället tar vi San Marino som ligger insprängt i Italien. Får inte lag från vår lilla blåbärsnation spela i de italienska serierna, även om inget lag har kommit särskilt högt upp i seriesystemet än.

Och då kommer vi till följande, kan inte detta "undantag" göras för Barça. Du kanske inte inser vilket enormt tomrum Barça skulle lämna efter sig? Samma tomrum skulle finnas om Real, av någon märklig anledning, skulle starta en egen liga...

Vill bara tillägga en liten sak, i dina ögon kanske inte så fullt betydande. Monaco är självständiga...
Barcelona Barça-Cúle
2006-01-03 18:06
Ja,men tror du att Barcelona som klubb skulle läggas ned helt och hållet om Katalonien blev till en egen Nation?
Annons: