/spanien/barcelona/forum/25066.aspx/spanien/barcelona/forum/25066.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Gabinho!
2006-01-05 19:04
ja råka tippa fel ja skulle ta 3 te barca men så blev det 1 :( men min tippning är 1-3 fast de står 1-1 :P:P
Real Madrid Gabinho!
2006-01-05 19:03
ja ja vet att han drar då men nu e ju både messi och Ronaldinho ytterspelare i anfalet och om henke e inne så kan de bli farligt för motståndarna då henke e bra huvudspelare

Barcelona EsCúle
2006-01-05 19:01
Gabinho

Etoó ger sig iväg efter Athletic Bilbao matchen.
Barcelona Ordem e Progresso
2006-01-05 19:00
P.S Gabinho!

Eto'o har inte dragit än.
Barcelona La Rambla
2006-01-05 19:00
Eto'o spelar på lördag. Sen så har vi andra spelare som kan göra mål, så vi är inte speciellt oroliga. Ni borde vara oroliga mot Villareal, de är inte lätta att tas med på El Madrigal. :)
Real Madrid Gabinho!
2006-01-05 18:59
Fc_barca///

Bra självförtroende

ps. Barca måste ge ett lite större ansvar till Ronaldinho o messi nu när Eto'o är borta
Barcelona Ordem e Progresso
2006-01-05 18:58
Roligt där här med tippandet! Bra initiativ redaktionen, kudos! :D Tror på mitt resultat stenhårt ;).
Real Madrid Gabinho!
nu när ni e utan eto'o så kanske de inte blir lika många mål
Barcelona Fc_Barca
barca braca (L)... 0-4 på lördag woho :D:D...
madrid kommer förlora me 3-0 woho :D:D:D..
Real Madrid Gabinho!
2006-01-05 18:57
Va tycker ni ja ska tippa ;):P
Barcelona EsCúle
2006-01-05 18:56
La Rambla

Ja,jag såg de,men du kanske inte hann läsa att jag ändrat det.
Men Oleguer och Puyol kommer fixa matchen galant ska du se ;)
Ja,det är viktigt att vi spelar in någon ordentligt på pivote platsen, och jag tycker vi ska satsa på Edmilson, han har skött mycket bra de senaste matcherna.

Annars så lär det bli en dag på jobbet för Fcb.
Visca Barça!
Barcelona La Rambla
2006-01-05 18:50
Olé! Mot den 15:e segern. Må det bli till fantastiskt anfallsspel från El magico tridente. :)

EsCúle

Japp, som ordinarie mittbackspar, men till denna match är ju tydligen Marquez skadad och borta 1v så det får bli Ollie och Puyol. Det klarar de fint. Sen hoppas jag som sagt på Edmilson som pivote, vi måste spela in någon ordentligt där inför mötena med Chelsea. Deco och Motta kan ta de andra 2 mittfältsplatserna. Sen kan vi byta in van Bommel eller Iniesta i 2:a halvlek.
Barcelona EsCúle
2006-01-05 18:47
Håller med La Rambla om att Edmilson borde spela som pivote och att Oleguer och Puyol bildar backpar.
Barcelona Gabriel
2006-01-05 18:46
Palma o21

Oleguer har visat sig spela stabilt de sista matcherna, dessutom så var alla helt upproriska över iden om att låta honom spela på högerbacken där han faktiskt klarat av spelet mer än godkänt. Alltså bör det inte bli mindre bra av att han spelar på sin ordinarie position - som mittback.

Edmilson har däremot spelat mindre bra som mittback och inte imponerat. Däremot var det på inledningen av säsongen där han i ren allmänhet inte spelade bra så ifall det var anledningen till att han inte presterade som mittback kan man alltid argumentera för. Men själv föredrar jag att se honom som pivote ifall han ska spela, men faktum kvartstår att jag hellre ser Motta där.
Barcelona La Rambla
2006-01-05 18:45
Palma o21

Nja, ser helst Edmilson som pivote då han skött sig exemplariskt där de senaste matcherna.
Barcelona EsCúle
2006-01-05 18:42
Gabriel

Que nada amigo,ok ;)
Jag hoppas också Motta får spela.
Palma o21
La Rambla

Ser helst att Edmilson och Puyol är mittbackar.. och Sylvinho hellre än gio
Barcelona Gabriel
La Rambla

Ofcourse, hjärnsläpp haha:) Marques behövs för backlinjen!

Anyway, ollie och puyi bör klara av det tillsammans i en match. De är ju inte direkt ovana med att spela tillsammans i mittlåset.
Barcelona Gabriel
2006-01-05 18:40
EsCúle

Gracias amigo, såg det precis innan du hann att svara mig. Förövrigt så oroar jag mig inte så värst mycket att Marques inte kan vara med emot Espanyol, men självklart är det ett avbräck för oss. Däremot så tror jag stenhårt på Motta och hoppas att han tar den platsen i derbyt.
Barcelona La Rambla
2006-01-05 18:38
Skit också. Då lär det bli en fyrbackslinje typ så här?

Belletti-Puyol-Oleguer-Sylvinho/Gio med Edmilson som piivote.

Puyol och Marquez behöver speltid ihop som mittbackspar.
Barcelona EsCúle
2006-01-05 18:37
Gabriel
Det är precis vad man kan göra ;)
Klicka på "Har tippat ESP-BAR 0-4" så ser du.
Andra gången jag skrivit det här till någon :P
Barcelona Gabriel
2006-01-05 18:31
haha kudos till hela barçareden, detta med tippa var en jättekul idée :) skulle vara roligt om man efter säsongen kunde se vem som tippat bäst av alla här inne.
Madridinho
2006-01-05 18:27
var inte puyol en stor talang?? han har ju utvecklats j-la mkt då.
Barcelona Messi
2006-01-05 18:22
La Rambla

Det stämmer. Kändes inte bra att starta med Puyol och Márquez när de båda hade haft skadeproblem under semestern.
Barcelona La Rambla
2006-01-05 18:18
Hm, Marquez var småskadad inför Zamora-matchen, borde f-n ha vilat. Han byttes väl ut i slutet också?
Barcelona Messi
2006-01-05 18:18
Ämne: Vi Barca fans får ho....Dos Santos får inte spela utan EU-pass har jag för mig.
Barcelona Messi
2006-01-05 18:16
Márquez missar derbyt mot Espanyol och beräknas vara borta i en vecka. Santi Ezquerro är tveksam till derbyt efter en smäll mot hans knä i matchen mot Zamora.

Madridinho

Utan att veta namn så kan jag säga att våra ungdomslag, inte B och C laget, överlag har mycket stabila försvar.

Cadet A låg sist jag kollade på första plats i sin serie med 40 mål gjorde och 6 insläppta har jag för mig. Cadet B har ett liknande facit.

Den spelare som kan bli den nye Puyol håller till i Cadet B. Hans namn är Terron och är enligt mina 'källor' den utan tvekan mest talangfulle försvararen i Canteran. Sen kryllar det av talangfulla mittfältare och anfallare, men det är en helt annan sak. Sen ska du komma ihåg att Puyol var en medioker spelare när han togs upp till a-laget.

Vi har nog tagit slut på alla talanger från B- och C-laget som skulle ha en chans på A-laget nu. Finns dock några kvar (dos Santos t.ex).

Nu väntar vi på nästa årskull som säkerligen kommer ta med flera talanger. (Assulin, Iago Falqué, Bojan Krkic, Cristian Ceballos, Dennis Krol, Thiago, Zahavi osv...)

Framtiden är ljus.
Barcelona La Rambla
2006-01-05 18:11
Puyol fyller 28 i år så han håller nog ett bra tag till. Annars är väl den som ligger närmast till hands att plockas upp från B-laget Rodri skulle jag tro. Har sett alldeles för lite av honom för att kunna utala mig.
Barcelona EsCúle
2006-01-05 18:10
Jag tror inte vi får se vad ahn går för den här säsongen,han har trots allt aldrig spelat på sån hög nivå som i La liga.
Men nått inhopp skulle inte skada.
Barcelona Jussinho
2006-01-05 18:06
Vi Barca fans får hoppas på att Dos santos får chansen under säsongen..eller??

Skulle va riktigt kul att se vad han går för ;)
Annons: