/spanien/barcelona/forum/25058.aspx/spanien/barcelona/forum/25058.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Tompa
2005-12-29 12:07
chrisespaña:
Kanske inte logiskt men en del som Perez företar sig är långt ifrån logiskt.

Ett tänkbart syfte (om han nu verkligen påstått att Guardiola är på väg till Real) skulle t.ex vara att vända bort uppmärksamheten (åtminstone för stunden) från Reals usla resultat på planen.

Men som sagt, jag kan inte tänka mig att det ligger något i det ryktet. Däremot finns det nog mer suubstans i ryktet att Capello är på väg tillbaka till Madrid.
Real Madrid chrisespaña
2005-12-29 12:02
Ja Wenger kanske jag kan ta bort. Men Capello och Zlatan? Tvärtom, Capello är en stor favorit till att ta över Real och då kan han ta Zlatan med sig. Dessutom har Real förberett ett bud på Zlatan, sägs det.

Jag skulle fan bli bitter. Ett exempel (jag är inbiten AIK:are). Rickard Franzén, en av AIK hockeys största hjältar med 10 säsonger bakom sig valde helt från intet att som 35 årig (mätt hockeyspelare) att spela ett år med dif. Vips och hans kultstatus och att vara en legent i gnaget var som bortblåst. Så jävla onödigt att som 35 åring avsluta på det sättet. Okej om man är ung och lovande (även fast jag är mycket emot att man byter överhuvud taget från AIK - dif eller Real - Barca osv) och den klubben erbjuder mycket bättre utvecklingsmöjligheter tex, men nu? Vad har han att tjäna på det, Pep alltså. Svaret är nada, noll.
Barcelona La Rambla
2005-12-29 11:50
chrisespaña//

Okej, du har väl en poäng där. Men just Silly i den bemärkelsen har knappast med att göra hur "knäppt" och orealistiskt ryktet är. Utan mera den hektiska månad transferfönstret faktiskt är. Vissa av ryktena kan ni nog avfärda efterhand och uppdatera, var väl mer det jag syftade på. Jag menar, Zlatan, Capello, Wenger för att nämna några är ju knappast realistiska längre va?

Sen att jag skulle vara bitter om Pep gick till Real. Nja, snarare då ledsen över att se en Barça-legend förnedra sig själv genom att gå till bittraste rivalen och samtidigt knappast bidra med något på planen.
Real Madrid chrisespaña
2005-12-29 11:45
La Rambla //

Vår silly är utmärkt. Har flera gånger betonat ordet "silly". Tänk på det när du läser alla rykten, för det är bara det de är, rykten med låg/hög sanningskvot.
Barcelona La Rambla
2005-12-29 11:39
chrisespaña//¨

Bitter moi? Nej du, läs om läs rätt. Annars håller jag med dig om att "vad-fan-ska-real-med-pep-till". Det känns mera som något "geniet" Florentino sätter igång just bara för att provocera sina bittra rivaler från Catalonien. Sen snälla, se över er silly season lite, det liknar mest en såpopera nu. Hur många av alla de där ryktena är egentligen realistiska? Går två av de spelarna till Real så är det bra.

No offense. ;)
Barcelona Lionel Andrés Messí
2005-12-29 11:38
koeman!!
se länktips
där kan man tanka ner Himne del Barça.
Barcelona (catalonia barca)
2005-12-29 11:35
jag fattar inte att dom tror att Guardiola skulle gå till real madrid ta bort all kärlek som alla culés har i sina hjärtan till han.
dessutom är han 35 år.
så han har inte framtiden framför sig.
Real Madrid chrisespaña
2005-12-29 11:28
Tompa//

Nja, mycket kan man säga om Perez, tragisk figur är dock överdrivet. Och varför skulle han få för sig att helt sonika hitta på / ljuga om Peps eventuella övergång till Real?
Barcelona Tompa
2005-12-29 11:19
Stackars Florentino Perez...

När hans eget lag går kräftgång har han inget annat och komma med än att sprida ut totalt osannolika rykten. Borde han inte ägna sig åt lite självkritik istället?

Karln är verkligen en tragisk figur....

FORCA BARCA!
Real Madrid chrisespaña
2005-12-29 11:12
La Rambla//

Haha, förstår att du är bitter. Håller med dig till stor del, vad fan ska Real med Pep till? Och varför ska Pep förstöra sin hjältegloria i Barca med att spela som 35 åring i Real i ett halvår, idiotiskt.

Hoppas det är mycket snack och liten verkstad i detta rykte.

MVH Christopher (red)
Barcelona La Rambla
2005-12-29 10:54
Det här måste ändå vara årets största skämt.

"Real Madrid vill nu värva den 35-åriga Josep Guardiola, mest känd för sin tid i Barcelona där han var lagkapten under många år."

"President Perez tilläger till spanska AS;
- Det är troligt att Guardiola avslutar sin karriär i Madrid."

Real Madrid och framför allt Florentino är nog f-n bland det pinsamaste som finns inom fotbollsvärlden. De har en sån j-a Barcelona-hybris och bitterhet, att de är i stånd att göra precis allt för att försöka få Barça att tappa fokus, provocera. Att en 35-årig Pep, precis om Keane när han var aktuell, inte har så mycket att tillföra ett topplag som Real är av sekundärt intresse. Finns bara ett ord, j-a Pajas-klubb!
Barcelona BarÇa4ever
2005-12-29 10:31
Läste att Tottenham vill ha Henke.
tror knappast att han kommer att gå dit
Barcelona BarÇa4ever
2005-12-29 08:15
Toni skulle aldrig ta en plats i Barcas dtart 11 no way. för det första är han så GRYMT Italensk EGO sen så tycker jag att italenska spelare inte har att göra i Katalonien lr i Spanien.

Hymnen kan du köpa i barcelonas klubbshop.
fap-juve
2005-12-29 01:35
ronaldinho----zlatan........hmmmmmm....zlatan måste träna mer..........
Barcelona Koeman!!
2005-12-29 01:31
Måste bara fråga vart man kan tanka eller köpa FC Barcelonas officiella låt?
Barcelona Schubert
2005-12-29 00:53
Tror aldrig att Maxi kommer att nå Tonis nivåer. Däremot är Toni ingen Barcaspelare. Han är en typisk serie A-spelare med sin oerhörda spelintelligens och koncentration. Har inte alls tekniken för Barca. Däremot håller jag med om att han verkar vara sympatisk.
Barcelona el Flaco
2005-12-29 00:46
Skrämmande låg IQ-nivå det är inne på real-forumet för tillfället. Om de lipar så här mycket så kanske vi borde ge deras klubb några sympati-poäng så de slutar gråta. After all, its christmas :).
Barcelona Messi
2005-12-28 23:52
Ämne: Hur gammal är den hä....
Han är 17 år.
Villarreal villarreal_los argentinos
2005-12-28 23:46
Hur gammal är den här aguero
Real Madrid beckham_no1
2005-12-28 23:21
Tänk om eto´o eller Dinho blir skadad då får Henke spela & tänk om han skulle vinna ligan åt er då skulle det bli svårt att lämna Barca
Barcelona La Rambla
2005-12-28 22:32
Lucho

Håller med. Av det jag sett av Luca Toni i olika intervjuer så verkar han vara en riktigt sympatisk person. Nu när Fiorentina har ny ägare som satsar att ta en CL-plats till nästa säsong, så verkar de bygga laget kring Toni. Så att de skulle sälja honom verkar orealistiskt. Precis som du påpekade så har Maxi de egenskaperna som Toni har, han är desutom bara 21 år och kan utvecklas en hel del.
Barcelona Lucho
2005-12-28 22:17
Luca Toni verkar vara en sympatisk kille och han skulle med sina egenskaper komplettera Eto'o på ett bra sätt. Men för det första har vi redan Maxi som liksom nämnde italienare också har egenskaper som Eto'o saknar och för det andra känns det dumt att värva en till offensiv stjärna. Vi har en anfallstrio som som kan nå precis hur långt som helst men vad skulle hända om det kommer ännu en stjärna som vill vara med i leken? Konkurrens är bra men ibland kan det nog vara negativt i och med att det stör harmonin. Nu pratade man om Luca Toni som Henrik Larssons ersättare men jag är väldigt tveksam till om italienaren accepterar lika lite speltid som Henke. Av samma anledning tackar jag nej till Henry.
Barcelona La Rambla
2005-12-28 22:10
Lite sent påtänkt kanske men den är sevärd. Se tecknade barçaspelare önska god jul. :)
Barcelona Ronaldinho 9302
2005-12-28 22:03
Ämne: det sägs att den här....
Figo#7

Skulle inte tro det.
Barcelona La Rambla
2005-12-28 21:43
El Comandante

Japp, enade de stå alla maränger i tort & vårt. :D
Barcelona La Rambla
2005-12-28 21:42
En av alla presumtiva efterträdare till Henke, Luca Toni. Det är Sport som spekulerar i att Barça skulle ge honom 3,2 milj euro per säsong. Det är troligen inte heller den sista av alla tänkbara ersättare. Bara att vänja sig vid alla lösa rykten den närmsta tiden framöver.
Barcelona El Comandante
2005-12-28 21:40
Hehe "Tort och vårt"

Fan grabbar vi borde köpa rättigheterna till real madrids forum och ge ut det på bok. Skulle gå åt som smör. Eller kanske kan vi göra en hel sitcom av det vilket som skulle vara en succé.
Barcelona Kharles
2005-12-28 21:17
Ronaldo i skuggan av Nr 1.
Barcelona Kharles
2005-12-28 21:02
Daglig dos komedi på realforumet här på SF - gratis också.

Det finns bara en Messi llorones.. Sergio Aguero är bra, men han är smart nog att inte gå till ett vrak just nu, kolla bara på Robinho.
Real Madrid Figo#7
2005-12-28 20:58
det sägs att den här killen är den nya Messi...
Annons: