/spanien/barcelona/forum/2505.aspx/spanien/barcelona/forum/2505.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2015-05-16 17:30
Vår sportchef Braida ska ha varit i Italien idag, finns bilder (MD) där han besöker Juventus spelarhotell. Pogba?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Lion24
2015-05-16 17:23
Nu går det också som bekant rykten att Gundogan är klar. Allt detta är taktik från Bartomeu. Han gör bokstavligen allt för att sitta kvar. Att Gundogan är ''klar'' ska ge bekvämhet till medlemmarna. Det ska inte se panikartat ut, det ska se ut som att Bartomeu själv tror att han kommer sitta kvar, det ska se ut som att Bartomeu har full förtroende för medlemmarna. Jag tror att alla medlemmar vill det bästa för FC Barcelona, när en president kanske vinner trippeln, planerar nyförvärv till nästa säsong (intressanta och lockande namn), ser inte stressad ut o.s.v så vill inte en medlem byta på det här. Bartomeu sänder falska signaler till medlemmarna och medlemmarna är konservativa i den frågan. Det är så det ser ut i alla fall.

När man ska tänka på hur en säsong har gått så tänker de flesta på det senaste som har hänt. Människor har oftast ett kort minne, tyvärr. Man glömmer inte det som hände i början men man lägger inte samma fokus på det som det senaste, eftersom känslorna har svalnat. Men känslorna är på top när man ska bedöma och se det som skett på sistone. Det här handlar egentligen inte bara om en säsong utan så här ser livet oftast ut för de flesta, man tänker och bedömer oftast saker utifrån det senaste som skett.

Nu verkar allting vara frid och fröjd i FC Barcelona och jag är orolig för att medlemmarna ska luras av det. Man ska inte glömma utkörningen av Abidal, mycket oklarheter kring Pep, en styrelse som har problem med klubbens bästa spelare genom tiderna, Vermaelen, Neymar-affären och det faktum att president riskerar att sitta i fängelse och så mycket mycket mer. Tänk vad många A4 papper man kan skriva i mysslyckande på denna vidriga junta. Jag hoppas verkligen att medlemmarna som röstar inte glömmer bort detta, jag hoppas att Laporta (eller någon annan för den delen som inte alls står för det Rosell/Bartomeu står för) kommer med en riktig propagandavideo eller nåt liknande så att medlemmarna inte röstar på dom.
Barcelona Davids3
2015-05-16 17:16
Munir uttagen till A-laget när B-laget behöver bra spelare som mest? är de helt efterblivna eller?
De inser nog inte vilken skada det kommer ske om B-laget åker ner en division..
Barcelona 11-9-10
2015-05-16 17:04
@barcastuff: Mourinho: "When watching Messi, I didn't miss the CL semis. You like him so much that you don't think about not being there yourself." Vänta bara den här idioten kommer träna oss inom snar framtid, fyfan. Ingen slump att han börjar tala så gott om Messi
Barcelona 11-9-10
2015-05-16 17:01
Spelar inte suarez imorgon så borde vi spela Rakitic Xavi busken iniesta . Messi neymar Pedro vill jag inte se då han ändå inte bidrar med något, samt så borde vi vinna mittfältskampen istället. Vinner man mittfältet mot atletico vinner man matchen
Barcelona koeman92
2015-05-16 16:57
Dubbel
Barcelona koeman92
2015-05-16 16:57
På tal om valet.. hur kommer det sig att Laporta (som verkar vara den enda som kan rädda oss ifrån ytterligare 6 år med denna junta) inte har anmält sin kandidatur än? Det är trots allt bara lite mer än 1 månad kvar till valet. Börjar bli lite smått orolig..
Barcelona Lion24
2015-05-16 16:52
enkos skrev (jag kan inte använda citatfunktionen just nu p.g.a kraftigt föråldrad dator) :

'' Barcelonas vice president Javier Faist stavning? säger att det kommer att bli svårt att behålla MSN nästa säsong pga de höga skatter som finns i Spanien och har pga det inte kan konkurrera lönemässigt med lag som Chelsea City och PSG. . Att Barca blir då tvungna att höja lönerna men samtidigt inte får bryta mot financial. . Spelarna tittar alltid efter netto löner säger han ''

Denna junta gör allt för att bli av med Messi. Jag har sagt det i 2 år nu. Denna junta är så lik extrem-diktatur man kan komma. Dom vet att Messi har en stor röst inom klubben och man gör allt för att bli av med honom. Dom har flera taktik, som att sparka spelare/ledare som står Messi nära. Nu när Ney och Suarez är nyinköpta så kan ju dom inte lämna klubben, då är det bara Messi kvar som måste ''rädda'' FC Barcelona och det kan han göra om han lämnar och mycket mycket mer.

Sitter Bartomeu kvar efter presidentvalet så vet jag inte vad jag ska ta mig till och då är jag helt seriös. Om man ska ta nånting negativt ur en framgångsrik säsong med en trippeln (om vi vinner dom) så är det att Bartomeu har mycket större chans att sitta kvar. Tänk att man säger så, då är det väldigt väldigt lågt. Just nu fokuserar vi på de 4 matcher så återstår men efter de så är vi fans skyldiga till att göra nånting. Man behöver inte hungerstrejka utanför Camp Nou eller liknande utan en ''like'' på en sida eller en delning så att andra kan läsa och uppmärksamma denna katastrofala junta kan vara något i alla fall. Bara man gör nånting, det är en skyldighet för varenda cule anser jag.
Barcelona Nemesis 10
2015-05-16 16:50
Enligt Sport så tränade Suarez som vanligt med gruppen idag men har än inte fått grönt ljus av läkaren. Lucho kommer ta beslutet imorgon om Suarez kommer spela eller inte, känns som att han kanske kommer vara på bänk iallafall.
Flavía
2015-05-16 16:48
Det har gått exakt ett år sedan som Puyol meddelade att han skulle lägga skorna på hyllan efter 15 år och 21 titlar med oss.

Saknar fortfarande vår capitán :'(
Barcelona Junta Dimision
2015-05-16 16:45
@Ali G:

Suarez tränade väl vanligt med laget idag?
Barcelona Nemesis 10
2015-05-16 16:44
Någon mer än jag som är orolig för skador imorgon? Alla vet ju hur tufft, hårt och fult Atletico kan spela stundtals, jag oroar mig över att Neymar kommer få åka på en del tuffa tacklingar. Ber till gud att inget händer nån av våra spelare imorgon.
Barcelona Ali G
2015-05-16 16:39
Nu när Suarez är skadad så kommer Pedro förmodligen starta. Om Messi spelar centralt kommer han inte få någon yta mot Atletico likt förra året. Ska Pedro spela centralt och trycka ner backarna likt Suarez och skapa ytor för Messi och Neymar? Suarez frånvaro kommer kännas rejält.
Barcelona the cameroonians
2015-05-16 16:19
@S.Eto'o:

På grund av Suárez skadekänning. Munir har tränat med A-laget hela veckan.
Barcelona Coach Pep.
2015-05-16 16:16
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:
Vi kan förklara detta med att Ronaldos fans lider av s.k. "Celebrity Worship Syndrome", vilket innebär att de kommer göra allt för att höja sin idol till skyarna, eftersom deras Penaldo-dyrkan är av patologisk karaktär. "Entertainment-social celebrity worship is used to describe a relatively low level of obsession. This level of admiration is linked to a celebrity’s ability to capture the attention of their fans. An example of a typical entertainment-social attitude would be “My friends and I like to discuss what my favorite celebrity has done.” I denna kategori faller de flesta Madrid-fans. "Borderline-pathological classification is the most severe level of celebrity worship. Often, it is expressed by statements like “If someone gave me one thousand dollars, I would consider spending it on a napkin used by my favorite celebrity.” I denna kategori ingår majoriteten av Puertan. ;D Penaldo är helt enkelt fotbollsvärldens Justin Bieber.
Barcelona S.Eto'o
2015-05-16 16:14
Vet du varför Munir ska följa med A laget? Med tanke på att Sandro är avstängd så behövs Munir verkligen
2015-05-16 15:58
@Davids3:

De tre lagen som ligger precis ovanför Barcelona i tabellen har spelat klart sina matcher innan avsparken ikväll 20.00. Så då vet vi hur läget ligger och om chanserna ökat eller minskat för att stanna kvar i Segundan.

Vinyals får klara sig utan Munir som kommer följa med A-laget, dessutom är Gumbau och Sandro avstängda.

Men som sagt, vi får hålla tummarna, och tårna...
2015-05-16 15:55
@basaric - "el guaje":

Det är bara medlemmar som kan köpa biljetter och detta kommer precis som till CdR-finalen ske genom en ansökningsprocess och därefter en lottning.
Från måndag kan man som medlem ansöka om biljetter.
2015-05-16 15:52
Gundogans kontrakt går ut 2016 och han har meddelat klubben att han inte kommer förlänga. Med tanke på detta lär inte prislappen vara omänskligt hög.

Däremot har det tidigare under våren ryktats att Ilkay ska vara nära United och Dortmund har också bekräftat att PL-klubben varit i kontakt och att två spelare ska vara nära en exit.

Hade det inte varit för vår transfer-ban tror jag mycket väl att tysken hade valt Barcelona, men nu är jag inte alls lika säker.

Huruvida Gundogan hade kunnat prestera i blaugrana är svaret ja. Framför allt som en nyttig allroundspelare på mittfältet nu när Xavi lämnar. Han har ju passningsspelet och blicken, däremot är ju hans fitness inget att direkt jubla över med tanke på den ryggskada han haft.
Barcelona Nemesis 10
2015-05-16 15:35
Gundogan var ju hur bra som helst när Dortmund var som bäst i två år innan han blev skadad. Kan vi få han till ett bra pris så varför inte? Tror verkligen inte att han skulle göra det sämre än vad Iniesta gör just nu på den positionen.
Barcelona B-Guden
2015-05-16 15:19
@Erik Satie:

Nej det är väldigt få spelare som haft riktigt hjärta för sin klubb,
Barcelona Erik Satie
2015-05-16 15:14
De Gea är en jävla skurk. Finns det inget hjärta kvar i fotbollen? Går han till real hoppas jag att han floppar rejält och blir utbuad på Vicente Caldéron.
Barcelona NoGo™
2015-05-16 15:05
@Naknooo:

Yes matcherna spelas som vanligt!
Barcelona Liunil Masse
2015-05-16 15:03
Koeman92 Kan bara hålla med. Finns inga bättre än dom två. Tråkiga är ju att Verratti är omöjlig att värva och Thiago kasta vi iväg. Behålla Cesc och sälja Thiago, herregud asså...
Barcelona BlueRed
2015-05-16 14:52
Jag gillar Gundo skarpt. Tror att han kan bli riktigt bra i rätt lag. I Dortmund har han visat sig vara riktigt bra. Jag tycker dock att detta luktar en Fabregas all over again... Får en känsla av att det kommer bli en mindre flopp.
Barcelona basaric - "el guaje"
2015-05-16 14:47
Barcelona fick ju drygt 20.000 biljetter till CL-finalen. Kommer man att sälja dom via hemsidan?
Barcelona Erik Satie
2015-05-16 14:45
Jag tycker Gündogan är riktigt bra. PSG lär ju inte släppa Verratti såvida barca inte lägger ett hutlöst bud. Pogba är ju överskattad.
Barcelona Naknooo
2015-05-16 14:39
Blir det några liga matcher den här veckan eller?
Barcelona Davids3
2015-05-16 14:30
Vi håller tummarna för Barcelona B idag. De möter ett mittenlag. Det är 6 poäng upp till ovanför strecket med 5 matcher kvar!
Barcelona Leo y Cesc
2015-05-16 14:19
@Guat:

Källa?
Annons: