/spanien/barcelona/forum/25045.aspx/spanien/barcelona/forum/25045.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Cicinho 11
2006-01-05 00:56
Avstängd under lång tid. Dyker denne pojk/flicka upp härinne snart igen så försök ignorera provokationerna.

/ Redaktionen
Barcelona El Comandante
2006-01-05 00:42
Samy

Alla Barça fans kan erkänna att Real Madrid brukade vara ett av världens bästa lag. Men det har ju knappast varit fallet de senaste säsongerna. Visst man vet aldrig vad Ronaldinho får för sig. Men som det ser ut nu finns det inte en chans att han skulle gå till Madrid.

Cicinho 11

Barcelona över 125 000 medlemmar
Real Madrid under 80 000 medlemmar

Men det är ju resultaten som avgör inte antalet fans... Men jag förstår att ni är bittra ni hör ju med 100% sannolikhet till de fansen som hoppa på Real tåget för sent och inte har sätt några titlar över huvud taget.
Barcelona Lucho
2006-01-05 00:38
Cicinho 11 år: beckham o ronaldo tillsammans har mer fans än hela barcelona

Vi vann ligan förra året, vi är elva poäng före er nu, vi har världens bäste spelare i vårt lag, vi har världens tredje bäste spelare i vårt lag, vi världens bästa u21-spelare i vårt lag.

Ni har bytt tränare femton gånger eller så dom senaste två åren, ni har inte vunnit något på dom senaste åren och har i sann Gaspart-anda spenderat miljarder på spelare som inte lyckas.

Känns som att man kan ta smällen att Ronaldo och Beckham är mer populära ;-)
Barcelona La Rambla
2006-01-05 00:19
Lucho

Jo men Gabri lär nog inte förlänga efter den här säsongen. Belletti duger inte heller. Men som sagt, det är ingen idé att göra stora förändringar nu mitt i säsongen utan det får bli till sommaren. Ja Aurelio hade inte suttit helt fel faktiskt. :)

Cicinho 11
Zzz...
Barcelona Lucho
2006-01-05 00:13
La Rambla: Håller med. Men på högerbacksplatsen finns det ändå rätt många alternativ i Belletti, Gabri, Oleguer och Puyol. Där tycker jag man kan avvakta till sommaren. Sedan får gärna Laporta slänga eventuella Henry-pengar på Daniel Alves. Däremot hoppas jag att Los Reyes Magos har med sig Fabio Aurelio då dom kommer imorgon ;-)
Barcelona Koeman!!
2006-01-05 00:04
okej. Men skulle nästan våga påstå ifall Barca värvade 2 bra ytterbackar så hade dem förmodligen kommit upp i samma klass som det dreamteam Barca hade under det tidiga 90-talet med Romario, Stoichkov, Koeman(:)), guardiola m.fl. Det är min åsikt men tror inte heller Barca kommer värva nån under januari.
Barcelona La Rambla
2006-01-05 00:00
Koeman!!
Ytterbackarna är de enda positionerna som jag ser att vi behöver förstärka, men som sagt det är min egen personliga åsikt. Tror dock inte det blir nu i januari utan först efter säsongen, då truppen lär förstärkas och några spelare inte lär få nytt kontrakt eller säljas.

För övrigt så blev Maniche klar för Chelsea idag, han lär spela mot oss i CL.
Barcelona Koeman!!
2006-01-04 23:55
La Rambla: Jag hade gärna sett Vincent Kompany i Barca :)
Men det vore smart om Barca värvade en högerback samt en vänsterback.
Barcelona La Rambla
2006-01-04 23:51
Han spärrade jag idag efter ett PM. Svarade inte ens.
Barcelona Kharles
2006-01-04 23:47
Kan någon ta och kolla upp nissens IP-adress? Kan vara alex163 (som f.ö. kommer att bli avstängd en lång tid framöver - precis som Forca Blaugranas) eller någon annan nisse som skapade den igår för att jäklas.

En sak till; Ni som får ett mail av Forca Blaugranas, svara inte utan spärra honom och anmäl honom till någon i Barçaredaktionen eller Rickard som är redaktör för Spaniensektionen. Forca Blaugranas är en mentalt störd människa som inte tål det faktum att han terroriserat klart Les Rambles och aldrig mer får skriva på Svenskafans.
Barcelona La Rambla
2006-01-04 23:46
Perfekt med Eto'o. Blir inte så farligt mao.

Läste just att Rijkaard har fullt manskap inför derbyt mot Espanyol förutom Xavi då.
Barcelona Kharles
2006-01-04 23:43
Enligt El Mundo Deportivo kommer Pichichi Etoo att ansluta till Kameruns landslag den 16:e. Eftersom finalen spelas den 10:e februari så missar han högst 3 matcher. Två av matcherna är dessutom mot bottenlag. Han missar även potentiellt kvarts- och semifinalspel i cupen men där hade nog ändå Henke och Maxi fått spela. Perfekt med andra ord.

Förresten, tack till Messi för höjdpunkterna av matchen mot Zamora. Kudos hombre.
Barcelona Jontteee
2006-01-04 23:42
läste på sportal att Marquez sa att Barca inte skulle värva under Januari, men man vet aldrig
cules
2006-01-04 22:39
jag tycker verkligen synd om real fansen som verkligen tror att ronaldinho vill sjunka flera nivåer bakkåt om han nu ska "spela" i real... men ni kan förverkliga drömmen genom att spela Fifa så försök värva honom där men dte är ändå inte säkert att ni klarar av det heller haha
Barcelona El Comandante
2006-01-04 22:32
Visst lägger ni upp 150 miljoner euro så kan ni börja förhandla. Men jag tror nog Ronaldinho vill spela Champions League och inte intertotocupen nästa år. Men visst Florentino är en duktig affärsman även om de 2 miljarder du talar om inte stämmer... Men tyvärr vet han inte så mycket om hur man skapar ett vinnande fotbollslag. För då hade nog Del Bosque vart kvar.
Barcelona Kharles
2006-01-04 22:04
Lovar duuuu..? Nääää...

Liberoligan slår till igen. När ska de lära sig? Att 'reynaldo' står i skuggan av den riktige O Rei Ronaldinho? Och man behöver inte heller några bilder för att fejka det..

Hata Madrid!
Barcelona Messi
2006-01-04 21:19
Ämne: kommer etoó missa er....
Nej.
Barcelona Crack Brasileño 10
2006-01-04 21:17
baarca//

Aa:(..men nu kanske Maxi Lopez ändå får mer speltid vilket killen verkligen behöver. Men så har vi ju också Ronnie,Messi,Deco,Van Bommel och de andra så jag tror faktiskt inte vi kommer besväras så där jätte jätte mycket av Eto'os frånvaro, men visst så är han viktig men just nu så är Barca så oerhört bra att vi kan klara oss utan Eto'o:D!
Real Madrid Samy
kommer etoó missa eran match mot Chelsea???
Barcelona Barçaredaktionen
Cicinho_11

En varning får räcka för den här gången, men nästa gång åker du på en avstängning.
Barcelona baarca
2006-01-04 20:37
åååå dags att säga adjö till etoo han kommer att missa 7 matcher :(
Barcelona messi_nr30
2006-01-04 20:27
lägsta nivå?,, ni tappade ju de där 21 poängsledningen,, tyder verkligen på än jätte hög lägsta nivå?,
Barcelona La Rambla
2006-01-04 19:50
Vi har råd att tappa poäng mot Atléti. Visserligen är det inte bra att tappa hemma men vi måste räkna med något poängtapp här och där. Allt har gått som på räls tills nu. Skiter om vi så bara vinner ligan med 1p, bara vi vinner. :)
Barcelona Gabriel
2006-01-04 19:44
La Rambla

Har hela tiden trot att vi kommer vinna ligan och Cupen i år, det är bara en känsla - sedan är champions league den stora drömmen som inte verkar så himla orealistisk. Går vi vidare emot Chelsea så har vi redan besegrat dom värsta motståndarna och på så sätt kan det bara bli enklare. Men varje match har sin egna historia och allt kan hända i fotboll oavsett motstånd, det vet jag om.

Jag tror i alla fall inte att Eto'o kommer behövas så värst mycket till copa del rey. Där borde vi klara oss utan honom, det värsta är att han missar At.Madrid matchen men går allt som det ska där så kommer vi ta 3 poäng relativt enkelt.
Barcelona La Rambla
2006-01-04 19:40
Gabriel//

Ja, cup-matcherna kan kvitta. Bara kul att andra får chansen som Maxi och Henke.
Barcelona La Rambla
2006-01-04 19:39
Oops..he did it again. Så simpelt enkelt det ser ut, Ramos hänger inte med. :)
Barcelona Gabriel
2006-01-04 19:38
Eto'o kommer att missa 7 stycken matcher med oss - 3 ligamatcher och 4 cupmatcher.

Han åker till Afrika efter matchen Barcelona - Ath.Bilbao. Han missar ligamatcherna; Barcelona - Alaves, Mallorca - Barcelona och Barcelona - At.Madrid.

Jag tror att vi kommer att klara av att slå Alaves och Mallorca utan större problem däremot gillar jag inte att han missar matchen mot At.Madrid. Vi har alltid svårt emot dom och av någon konstig anledning så väljer dom att alltid spela bra mot just oss, annars så ska dom alltid suga.

Hur som helst så är jag positivt, det kunde sett värre ut :)
Barcelona Suñol_
2006-01-04 19:22
Olugarerer låter som något sjömonster ur odyssen...
Nikedine
2006-01-04 19:15
Förresten, Romafansen verkar ju vara jätteledsna över att ha förlorat Cassano. (Se länk)
Barcelona Ordem e Progresso
2006-01-04 18:47
Rambla//

Inte precis sån fotbollskonst man vill se när man tittar. Men vissa saker var ganska komiska :).
Annons: