/spanien/barcelona/forum/25042.aspx/spanien/barcelona/forum/25042.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona La Rambla
2006-01-06 18:34
Jisses!

,,så skulle du fatta att vår organisation var helt perfekt och coahingen var helt okej

I ena stunden var coaching perfekt för att i nästa stund:

..et var brist på vilja hos spelarna som gjorde att vi förlorade, en del spelare promenerade på planen och gjorde ingenting.

Hur går det ihop? Är det inte upp till coachningen att spelarna ska röra på sig? Grattis den strålande analysen. :)
Barcelona Messi
2006-01-06 18:32
Mr Salgado

Ni har visat brist på organisation under hela den här säsongen och under stora delar av den förra och förr förra. Ni spelar inte som ett lag. Anfallarna gör sitt framåt och lämnar denfensiven åt Garcia och försvararna.

Ta och jämför det med oss där försvaret börjar redan uppe vid anfallarna (förutom Ronaldinho då) som stressar motståndarförsvaret.
Barcelona La Rambla
2006-01-06 18:31
Hur kan man häva ur sig att Real är bättre än Barça offensivt? 43 gjorda mål mot 29 talar väl sitt tydliga språk? För att inte tala om det spel respektive lag visar upp offensivt. Bollen går som på ett snöre i Barça medans det grötas ihop i mitten hos Real utan något som helst djupledspel. Snälla nån, försök att vara lite objektiv va. :-)~
Real Madrid Mr Salgado
2006-01-06 18:30
racing santader hade lite tur, om du hade en någorlunda analytisk förmåga så skulle du fatta att vår organisation var helt perfekt och coahingen var helt okej, det var brist på vilja hos spelarna som gjorde att vi förlorade, en del spelare promenerade på planen och gjorde ingenting. Och ibland kan det vra bättre att spela med 10 man på planen
Barcelona Messi
2006-01-06 18:23
Ämne: Hur mycket speltid t....
Hahahahahahahahahahahaahaha!

*andas*

Hahahahahahahahaha!

*pust*

Haha...

Real madrid är ett välorganiserat lag

Ja, det var ju därför Racing Santander, ligans kanske sämsta lag offensivt, gjorde två mål på Bernabéu utan problem och var nära ett tredje? Eller när Osasuna med 10 man under i stort sett hela matchen höll 1-0?

Ni är det sämst organiserade topplaget i Europa, utan tvekan. Visst, på pappret har ni kanske en starkar offensiv, men på plan är ni ljusår efter och kommer alltid vara det, så länge ni har eran brist på organisation.
Barcelona La Rambla
2006-01-06 18:21
Jag tror Gabinho! är lite småförtjust i hur Barças anfall spelar. :D
Barcelona Messi
2006-01-06 18:20
Ämne: Messi Ronaldinho och....
Ja. Precis som hela Barcelona. 3 superanfallare är perfekt. Fungerar inte två för dagen så räcker det med att den tredje har en bra dag så hänger de andra två med, och blir ostoppbara.

Än så länge har det fungerat väl, minst sagt.
Barcelona La Rambla
2006-01-06 18:20
OM nu Henry kommer (mycket Henry idag ;)), förstår ni väl att Guily och Ezquerro försvinner. Kanske även Maxi Lopez. När vi idag spelar vårt 3-manna-anfall så rör ju spelarna på sig väldigt mycket i fria roller. Varför har ni hängt upp er på Henry till höger? Han kan likväl vara ute till vänster eller i mitten. Ronaldhino brukar ju röra sig lite fritt. Sen att Messi skulle bli lidande tror jag faktiskt inte, tror han pallar åtminstone 1 år till som ej ordinarie i startelvan. Säsongen är lång, många matcher i liga, CL och Copa del Rey. Precis som i år, lär vi behöva en bred trupp även nästa år oavsett en Henry eller inte. Nåja, händer något så lär det först ske efter VM. Det kommer gå rykten hela våren här och man blir bara tokig om man ska koncentrera sig på alla olika scenarier. Nu är det match imorn, utan Henry. :)
Real Madrid Mr Salgado
2006-01-06 18:19
Hur mycket speltid tror du att messi kommer att få om henry kommer? Henry kommer att vara lika given som ronaldhino.

Real madrid är ett välorganiserat lag, men vi har ju så många stjärnor att vi inte vet vart vi ska placera dem, på pappret så är vi bättre än er offensivt
Barcelona -Frasse-
2006-01-06 18:16
Att använda anfallare i mittfältspositioner tror jag man ska passa sig för. Ett skräckexempel på hur fel det kan gå är ju Real Madrid.
Tror det är viktigt att ha duktiga tvåvägs-spelare på mittplan.

Oj, såg inte ditt inlägg Messi. Med andra ord, håller fullständigt med dig:)
Real Madrid Gabinho!
2006-01-06 18:15
Messi Ronaldinho och eto'o har typ samma spelstil :P:P:P

då menar jag alla e bra dribbler,snabba och m.m
Barcelona Messi
2006-01-06 18:11
Ämne: Om henry skulle komm....Messi kommer aldrig bli bänkad som Maxi, även om Henry kommer, tro mig. Och han kommer sannerligen inte spela på mittfältet. Det här är inte Real Madrid, här spelar rätt spelare på rätt position.
Barcelona Beautiful_ Barça
2006-01-06 18:05
Mr Salgado

Vi har världens mest fruktade anfall redan utan honom ;)
Real Madrid Mr Salgado
2006-01-06 18:03
Om henry skulle komma till er så skulle han eto och dinho bilda världens mest fruktade anfallspar, men sen finns det självklart nackdelar messi, han kommer troligen att bli bänkad och bli den nya maxi eller så kommer han att spela som mittfältare som robinho gör i madrid.
2006-01-06 18:03
Nåt som jag sitter och klurar på är om inte Luxes taktik hade kunnat funka med dessa spelare :p

------Henry--Etó'o-------
------Dinho--Messi-------
------Edmil--Motta-------
Aurelio-Marq-Milito-Puyol

Fast sen har Man Deco och Bommel som också måste in där nånstans och så blir förhoppningsvis Xavi också frisk snart.

Det var bara en tanke. Skulle personligen helst behålla vår vinnande taktik.
Barcelona -Frasse-
2006-01-06 18:02
Ämne: -Frasse-

Henry fi....
Att han lyckades kan ju bero på att engelska ligan passade han bättre också, att han fick tränarens förtroende, att han mognade osv.

Tror verkligen inte Henry hade gjort bort sig som högerytter i Barca. En roll som för övrigt är mer fri än en ytterroll i ett 4-4-2 system som han spelade i italien.
2006-01-06 17:57
-Frasse-

Henry fick spela ytter i Italien där han misslyckades. I england fick han spela på sin riktiga centrala position och det är där han blev stor.
Real Madrid R9 Ronaldo
2006-01-06 17:56

-----Henry-Eto'o------

Ronnie------------Messi

Världens bästa anfall då.
Barcelona Ordem e Progresso
2006-01-06 17:47
Ämne: Ämne: Möjlig ....
Haha okej då Messias, men som sagt, jag vill inte att Henry ska komma !
Barcelona Messi
2006-01-06 17:45
Ämne: Möjlig startelva om ....
Vi skulle bli slaktade, ja.
Barcelona -Frasse-
2006-01-06 17:40
Ämne: Om Henry kommer så k....
Anfallsuppställningen skulle nog troligtvis bli Dinho Etoó Henry eftersom Henry tidigare i sin karriär spelat ytter. Dessa tre lirare är inga man sätter på bänken direkt. Den som får lida blir nog Messi. Men han är ung, hans tid kommer.
Ett anfall med Dinho, Etoó och Henry får det ju att vattnas i munnen.
2006-01-06 17:39
2006-01-06 17:34
Om Laporta är smart så gör han en Crack genom att värva en superback, men jag förstår att det är frestande att man kanske kan få Titi billigt.

Jag var mycket förvånad över att man inte förstärkte backlinjen i somras, men det kan ha berott på att man inte ville slösa pengar. Det får vi se nästa sommar.

Om man nu ändå värvar Titi så antar jag att man kommer att byta till 4-4-2.

Tror att Dinho, Messi och Giuly hade varit mycket bra yttrar där även om de får spela längre ner i banan. Finns risk att det blir för offensivt, men jag tror att dessa spelarna kan ta uppgiften att jobba hem också, fast detta skulle i så fall vara slöseri på talang hos Dinho och Messi.
Barcelona AlexC
2006-01-06 17:33
Dagens komiska bidrag från Madrid-forumet

adriano mot ronaldo skulle vara ett bra byte !
och c.ronaldo mot zidane! elr vad tycker ni?

Dream On är en låt värd att lyssna på.

asså samy khan om vi tittar på han han är snart 40 han har varit bäst i världen i 4 år! på rad zidane har varit bäst på 20 år genom tider

här kommer svar på tal:

och för det andra han e värkligen inte 40 år han e 37

Snillen spekulerar.
2006-01-06 17:30
Om Henry nu köps inte så bänkas han inte, jag menar, all respekt till Eto'o, men en spelare som Henry köper man inte och bänkar. Det troligaste isåfall enligt mig är att vi byter till 4-4-2 uppställning och Messi startar på bänken.

Detta tycker jag inte om så därför väljer jag att säga att vi köper inte Henry... hoppas jag. För det skulle vara det onödigaste köpet på länge!
2006-01-06 17:26
Om Laporta nu satsar på att vinna valet så tror jag inte han gör det genom att sälja (byta) Deco.
Real Madrid Gabinho!
2006-01-06 16:49
Messi//

Eto'o bänkas inte men de så onödigt av Laporta att köpa henry när ni har Messi som snart e världens bästa spelare tror jag iafall...

sen så har ni Maxi Lopez,Eto'o,Ronaldinho,Messi,Giuly och så Henke men han drar ju efter VM så de lie onödigt att köpa han

Samma me Real de onödigt o köpa bara offensiva spelare men nu får nöja sej med att få ha skit presidenter speciellt Perez som tänker på pengar dom enda bra värvningarna för Real var S.Ramos,Fillipe,och Robinho om han kommer i hans ''första matchs form'' men sen så Cassano ska han fortsätta va en Bad Boy så e de en flopp även om det är för endast 5 miljoner euro men som ja sagt håller han va han lovat så blir han viktig...
Barcelona Messi
2006-01-06 16:43
Om Henry kommer så kommer något av dessa scenarion inträffa:

1) Eto'o och Henry bildar världens mest fruktade anfallspar med världens bästa spelare som spelfördelare bakom. Låter bra, men det innebär att Ronaldinho blir mer centrerad och därmed enklare att markera. Sen blir även världens utan tvekan största talang bänkad och det är inte bra.

2) Eto'o och Henry spelar varannan match. Fördelen är att Messi får fortsatt förtroende och att Ronaldinho fortsätter på sin riktiga plats. Nackdelen är att Henry och Eto'o riskerar att bli arga över att sitta på bänken och stämningen inom laget förstörs.

Det är de mest sannolika scenarion jag kan tänka mig. Jag gillar inget av dem.
Real Madrid Gabinho!
2006-01-06 16:43
La Rambla//

De va väl Rijkard som inte ville ha Henry????
Barcelona La Rambla
2006-01-06 16:36
Så här tycker jag i alla fall. Vill Henry desperat komma hit, så visst. Han är välkommen, men det ska då inte vara någon hutlös transfersumma och det ska framför allt inte hämma Messis utveckling. Vilket jag iofs inte tror att det skulle göra då han faktiskt bara är 18 år nu.
Annons: