/spanien/barcelona/forum/25033.aspx/spanien/barcelona/forum/25033.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Pelada
2006-01-06 23:12
Okej, enligt redaktionens senaste artikel...
(förlåt om jag verkar lite petig)

Anser att Mathias Blomstens foton har fått lite fel datum, då Barça spelare i årets dräkter och det gjorde man inte i april...

Bilden "canterano" är i själva verket Giovanni dos Santos (rätta mig om jag har fel) som konkar på lådan.

Till sist, bilderna från guldfirandet. Skulle vilja ha det till Jorquera som skymtas till vänster i bild och inte Motta. Vad jag minns bar Motta en sjal på huvudet, vilket han inte har där och även om det nu skulle vara Motta är det skrämande likt Jorquera.

Tack för mig.
Barcelona Beautiful_ Barça
2006-01-06 23:11
Barça fansen i övrigt, inte vi här, verkar inte gilla Valdes särskilt mycket.
Pelada
2006-01-06 22:52
Ämne: Är det sant att barc....
Det har ju hänt förr..
Barcelona !!BaRcA!!
2006-01-06 22:50
Är det sant att barca-fans har röstat fram Casillas på tredje plats av spelare man vill värva? Låter inte som något en barca supporter skulle säga. Att byta ut Valdes och mot en Real Madrid spelare!!!
El trideñte magico
2006-01-06 22:30
har en kompis osm åkte ner och kollade på Barcelona-Albacete förra säsongen. Det var den matchen när messi gjorde det där suvuräna lobb målet om ni minns:) men det var inte det jag ville berätta. Min kompis och hans farsa gick till en resturang efter match och vem annars träffar dom där en våran egna huvudcoach Rijkard. Dom satt å väntade på honom i 2 och en halvtimme för att få en bild. och när han väl kom ut så bemötte han dom oerhört bra enligt han själv. Dom pratade lite om matchen och tog kort med varandra. Frank verkar vara asskön PS: han fick några assköna bilder på messi och hans debutmål:) hoppas han lägger upp dem här..
Pelada
2006-01-06 22:09
Trevligt med bildarkivet, även om man hittade några fel:D Najs work alla fotografer!
Barcelona La Rambla
2006-01-06 22:07
Gabriel

Alla tränare har sin egen vision om hur man bedriver man-managment. Mourinhos filosofi känner nog de flesta till vid det här laget. :)

Txiki i länktips.
Barcelona La Rambla
2006-01-06 22:06
Kharles//

Det tror jag också. Ännu mer i den länken.

Sen har Txiki gått ut och förnekat att Barça skulle ha varit i kontakt med Henry (är ju inte tillåtet då han har mer än 6 mån kvar på sitt kontrakt). Det är någon som sprider rykten om Barça.
Barcelona Gabriel
2006-01-06 22:04
Mourinho

Undra hur omtyckt Murre egentligen är hos spelarna i laget? Han går och klagar på varenda en som inte är i form, tänk om Rijkaard hade gått ut offentligt och sagt att Oleguer skulle varit tvungen att prestera mer när han var som sämst annars åker han ut ur laget. Det skapar en viss oro i hela truppen och är helt fel metod enligt mig, man kan sköta det på ett bättre sätt. Även om det är en metod att följa så bör man kunna klara av att säga det personligt till spelaren och inte offentligt så hela världen får reda på det. Han gjorde ju samma sak mot Joe Cole då han ansåg att han spelade för sig själv och inte för laget - hotade honom att han skulle åka bort från laget om det fortsatte.
Barcelona Kharles
2006-01-06 22:03
Del Horno kommer tillbaka till Spanien inom 1.5 säsonger.
Barcelona La Rambla
2006-01-06 22:01
Gabriel//

Hehe, och det är vi glada över. Tror knappast Eto'o vill tillbaka idag.

Mourinho går ut offentligt och säger att del Horno måste prestera mer och vara mera ambitiös. Snällt gjort. :)
Barcelona Gabriel
2006-01-06 21:57
La Rambla

Saken med Adriano var att Inter köpte honom och direkt lånade ut honom till Fiorentina (som under den tiden var det mosatta till vad dom är idag, en negativ överasknig). Sedan lånade man vidare honom till Parma, och hela den affären kan jämnföras med Eto'os sitation. Parma ägde 50 % av honom medans Inter ägde den andra halvan - precis som med Eto'o, Real Madrid och Mallorca. Skillnaden är att Adriano återgick till det laget som tog honom till Italien från första början och inte till ärkerivalerna Milan - annan historia när det kommer till Eto'o
El trideñte magico
2006-01-06 21:56
Gabriel

hehe:)
Barcelona La Rambla
2006-01-06 21:56
Truppen imorn enligt EMD:

Valdés, Jorquera, Gabri, Iniesta, Van Bommel, Sylvinho, Oleguer, Van Bronckhorst, Puyol, Ronaldinho, Eto'o, Belletti, Giuly, Deco, Messi, Edmílson, Larsson y Motta.

Fortfarande ingen Maxi, och ingen Ezquerro men han var ju skadad. Så även Marquez.
Barcelona La Rambla
2006-01-06 21:53
Gabinho!

Kaka och Robinho kan du inte jämföra, två helt olika spelare. Sen har Kaka acklimatiserat sig till Serie A under några säsonger, minst 2 åtminstone. Kolla på Adriano, han spelade tex i en mindre klubb, Parma, innan han kom till Inter. Så borde kanske Robinho också har gjort.
Barcelona Gabriel
2006-01-06 21:53
El trideñte magico

Of Course not, men jag kan bara summan i euroform!
El trideñte magico
2006-01-06 21:52
Gabriel//

Fanns det Euro på 90-talet? :) hehe
Barcelona La Rambla
2006-01-06 21:51
Hittade priset nu, 32.5 miljoner pund. Så priset som Kharles nämde stämmer nog rätt bra. Det var f-n vad han kostade då. :(
Barcelona Kharles
2006-01-06 21:49
Gabbe den snabbe. ;-/

Vi behöver ingen Robinwho här btw.
El trideñte magico
2006-01-06 21:49
Gabinho//

Tror att Ni kommer behandla Robinho som ni gjorde med Morientes. Fattar fortfarande att ni inte kunde släppa honom..
Barcelona Kharles
2006-01-06 21:48
Overmars kostade runt 350 mille.
Barcelona Gabriel
2006-01-06 21:48
Overmars kostade oss 40 Mille Euro! Rekordsumma nånsin i våran klubb.
Real Madrid Gabinho!
2006-01-06 21:47
Alla här///

Robinho lär sej som kaka gjorde nästa år kanske han e mer inblandad i spelet killen väger 60 kg man ska inte lägga värste största pressen på han får han lite tid att anpassa sej inom spanska spelet så e han en storstjärna snart
Barcelona Kharles
2006-01-06 21:46
Förresten allihopa. Är det inte skönt och lugnt här utan Forca Blaugranas? Allt är frid och fröjd, man kan diskutera och argumentera utan att bli mordhotad och trakasserad, och cancertumören har så att säga skrapats bort helt, förutom att han fortfarande kan skicka en massa smörja till folk genom privata meddelanden.

Ville bara påminna er alla om hur forumet var en gång och att det är kul att ingen bara kan komma in och terrorisera det till den grad att det ska stängas ner.

Visca el Barcelonismo!
Barcelona La Rambla
2006-01-06 21:46
Kommer inte ihåg men nog var han dyr. Så även Rochemback och han var ju knappast någon hit. :(
El trideñte magico
2006-01-06 21:42
Kostande inte overmars typ runt 500 millle eller något likande? rätta mig om jag har fel.
Barcelona EsCúle
2006-01-06 21:41
Ja, nu spelar det ingen roll.
Och jag aldrig tyckt att vi behövt honom heller.

Gabinho!

Det är klart dom skulle haft råd, men dom var ju inte ett dugg intresserade av honom, utan dom skulle satsa på Messi sa dom.
Barcelona La Rambla
2006-01-06 21:40
El trideñte magico

Vi gjorde det förut med Nunez och Gaspart. Se vart det ledde, till en massa skulder och floppar på spelare. Tacka vet jag nu, nu värvar man med förnuft. Som inför den här säsongen, 2 spelare på fri transfer som passade perfekt in i truppen.
Barcelona La Rambla
2006-01-06 21:38
Han borde ha gått till en mindre klubb som förstaklubb i Europa, som Ronaldhino, Romario och Ronaldo gjorde. Det är allt för stor press på honom nu i Real.
El trideñte magico
2006-01-06 21:38
Skulle Barcelona inte ha råd med Robinho? Barcelona har gott om cash, men vi är inte som real och slösar miljader på spelare som inte vill spela fotboll utan att bara tjäna pengar. Ronaldinho kostade åtskilda hundramiljoner..
Annons: