/spanien/barcelona/forum/25019.aspx/spanien/barcelona/forum/25019.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona La Rambla
2006-01-08 00:48
Evra är ju redan såld till Man U. Maxwell är ju i stort sett skolad i Holland, så då faller han på myten om dåliga holländska backar. Dessutom så är han alltför skadebenägen, den uppfattningen har då iaf jag fått. Värre än Aurelio.
Spinbad
2006-01-08 00:47
Lucho:
Det vore konstigt annars, ha ha. Jag hittar så kasst på Mundo deportivos sida har du nån länk? Har letat efter samlade betyg länge nu.
Barcelona Schubert
2006-01-08 00:47
Är inte dåligt positionsspel en typisk holländsk synd? Har fått för mig att holländska backar generellt inte är särskilt bra, med några undantag. Håller med om att det är värt att köpa en bättre vänsterback. Ser gärna Aurelio, det borde vara ett säkert kort. Han har bevisat att han håller i Spanien. Det är mer osäkert om Maxwell, Evra, m fl kan anpassa sig till den spanska fotbollen.
Barcelona La Rambla
2006-01-08 00:45
Schubert

Visst är det så. Men kritikerna verkar bara ha sett de dåliga sidorna och bara när han har sämre form. De verkar ha missat vad han kan prestera på en plan. Det var vad som åtminstone störde mig. Att vilja skeppa iväg honom för att han är kass som de påstod.
Atlético Andreas E
2006-01-08 00:45
Grattis!
Barcelona La Rambla
2006-01-08 00:43
Deco skallade ihop med Motta när de gick upp på samma boll för att nicka. Han fick tydligen en lindrig hjärnskakning.
Barcelona Schubert
2006-01-08 00:43
Ämne: För varje match mot ....
Visst var Deco grym men kritiken mot honom kom när han var i en helt annan form än han är idag. Idag var han Barcas bästa spelare och bör hyllas därefter. Fotbollsspelare är lite upp och ner och man måste kunna variera sin kritik därefter.
Barcelona La Rambla
2006-01-08 00:42
Spinbad

Angående Gio. När lagets höga press fungerar som den ska. Alltså vårt offensivs defensiva press högt upp i banan när vi inte har boll. Då är det aldrig någon fara på taket. Men det klarar man självklart inte av att hålla konstant i en hel match, plus att moståndarna givetvis också vinner mark och kommer rättvända mot mål i anfall mot oss. Det är då hans dåliga positionsspel blir så uppenbart, tom Belletti är faktiskt bättre på det än vad Gio är. Tycker personligen att vi verkligen bör investera i en bättre vänsterback och ha Sylvinho kvar på ett år till.
Real Madrid C.Diogo
2006-01-08 00:41
Vad hände med Deco? Jag missade det..
Barcelona Lucho
2006-01-08 00:40
Spinbad: I MDs betygliga är jag ganska säker på att Gio ligger sämst till..
Barcelona - FcB 20 -
2006-01-08 00:39
Ämne: har Etoó gjort hattr....
JA En gång har han gjort Hattrick
Barcelona - FcB 20 -
2006-01-08 00:38
FÅR MAN TIPPA I ALLA FORUM ELLER E DET NÅN SOM KAN NÅTT OM DET !
Barcelona Aubri
2006-01-08 00:37
Spinbad

Nej det är inte bara något vi har fått för oss
Hans position spel är inget vidare, och detta kommer från Holland fan nr 1. Hoppas jag slipper se han i VM från start,
Barcelona La Rambla
2006-01-08 00:36
Alltså Deco, så bra innan han gick ut för skada. Såg ni när han fick passningar i axelhöjd men ändå tar ner bollen direkt klistrad vid foten och snabbt levererar passning så anfallet inte stannar upp. Hände flera gånger, där ser man vilken otrolig teknik han har.
Spinbad
2006-01-08 00:33
La Rambla:
Ja det är lite onödigt att gnälla igen egentligen men jag tycker Gio gör misstag på misstag hela tiden utan att någon, varken i spansk press eller från tränarnas sida, reagerar överhuvudtaget. Är det vi som är tokiga på det här forumet och blivit helt fixerade vid vår holländske vänsterbacks spel? Det borde inte vara så men ibland börjar jag undra...
Barcelona Aubri
2006-01-08 00:30
har Etoó gjort hattrick i Barca tröjan, eller har jag bara fått det i huvud ?
Las Palmas culé hasta la muerte
2006-01-08 00:30
Ämne: Minns att jag inte k....
2 500 milj pesetas gick De La Peña för...de blir ca. 15 - 16 miljoner euro...
Barcelona La Rambla
2006-01-08 00:25
Spinbad

Du har rätt, var mer min irritation som tog överhand där istället för analytisk förmåga. Satt flera gånger under matchen och retade mig på Gios positionsspel, men lovade mig själv. Nä nä...inte skälla på någon nu, alla spelare i laget ska respekteras...bla bla. Du vet, den vanliga ödmjuka inställningen. :)

Håller med dig annars i allt där.
Spinbad
2006-01-08 00:22
Det är aldrig någon bra sak att bli högfärdig men i dagsläget kan jag faktiskt inte se vad som ska hota en ligavinst den här säsongen. Visst, vi kan säkert få någon formsvacka och tappa rätt många poäng men jag ser inte någon klubb i ligan som en trovärdig utmanare.

Osasuna: är ett riktigt bra lag, men kanske främst defensivt. De har vunnit rätt mycket på att många klubbar underskattat dem trots deras fina facit i år. Jag tror de kommer att få det tuffare nu när många lag börjar inse att det är ett lag att ränka med. De tappar också några viktiga spelare i Moha och Webo när de försvinner till afrikanska mästerskapen.

Villareal:
Har ett bra lag, top 4 är verkligen ingen skräll men jag kan inte se bredden och jämnheten för att kunna hota oss.

Valencia:
Har en ganska bred trupp men jag tycker de har lite för många medelmåttor i startelvan trots klasspelare som Vicente och Villa. Har lite vinnartraditioner inom klubben vilket kan vara viktigt.

Real Madrid:
Har inte övertygat alls hitills, inget balanserat lag och utan en bra och klar spelidé. Har ändå en trupp med många skickliga spelare som verkar vara permanent ur form, det kanske inte är så skickliga spelare längre trots allt? En positiv trend med några riktigt bra matcher och laget kanske skulle vakna och klubben har en vinnartradition.
Barcelona Tiago
2006-01-08 00:22
Lionel Andrés Messí
ja det har du iof rätt i:P
Barcelona Lionel Andrés Messí
2006-01-08 00:19
Tiago//
jag tror han byter ut messi för hans eget bästa.
man måste ju tänka på att han bara är 17 år och ändå så bra.
Deportivo Sonny.L
2006-01-08 00:18
Minns att jag inte kunde tro mina öron den dagen Barca sålde sin unga talang De La Pena till Lazio.
En supertalang tyckte jag då.
Tyvärr fick han väl aldrig chansen i Lazio + att han var skadad en hel del va?
En duktig spelare men jag trodde nog att hans framtid skulle blivit ljusare.
Någon som minns någon övergångssumma?
Barcelona Lucho
2006-01-08 00:18
Deco, vilken lirare han är! Han är verkligen en unik spelare. Hoppas bara att han är med i nästa match och att det inte blir några allvarliga följder. Annars får Rijkaard spela med Edmilson, Van Bommel och Iniesta i nästa match i och med Mottas avstängning..
Barcelona Patrick_Kluivert
2006-01-08 00:13
Fyffan va skönt med vinst... komfortabel ledning nu 14 poäng ner till Real. Osassuna ser jag inte som ett hot alls faktiskt även om de bara skiljer 5 poäng inför imorgon...

Real Madrid har verkligen en måste match imorgon vinna eller försvinna... dem ska kunna knappa in 14 poäng är helt omöjligt... håller tummarna för att villareal klarar x eller vinner.
Barcelona Gabriel
2006-01-08 00:11
För varje match mot espanyol så stör jag mig bara mer för varje gång på De La Peña, han agerar så fult/smutsigt, gnäller på domaren, bråkar med barçaspelare i varje match emot oss speciellt på deras hemmaplan - dessutom lyckas han ofta med tendensen att bli utvisad emot oss. Det är som att han hatar Barcelona, precis som att han var fostrad i Espanyol och inte hos oss - han är bara sur för att han spelar i det sämre laget i stan och inte i världens bästa lag!

Hade inte Deco blivit skadad så hade det blivit en mycket enklare seger än vad det blev. Det märktes att Van Bommel inte är i form än men han behöver antagligen några matcher på sig att få till det. Hoppas alla Decokritiker kan inse hur viktig Deco är för oss nu - det var som dag och natt från när han var inne på planen tills han blev utbytt.

Eto'o gör mål igen, inte ens hans frånvaro kommer att hota honom vinsten som pichichi tror jag. Lär minst sätta dig 25+ baljor i år.

Ronaldinho var inte bra idag, men det är svårt när det är så fult spel som det var idag. Han har två-tre spelare på sig konstant och även om han är van vid det så märktes det på honom att han kände sig obekväm. I erfarenhet så vet vi också av att han inte trivs speciellt mycket i tuffa matcher, på camp nou kommer han regera då matchsättet kommer vara finlir från vår sida istället.

Trodde innan matchen på en enkel seger med 0-4 som resultat - det hade det blivit också(resultatet kan jag inte tala för) men eftersom Deco skadade sig så blev det svårare än nödvändigt.

Det viktiga var 3 poäng, dessutom blir det skoj imon när marängerna kmomer hamna ännu mer efter.

Visca!
Barcelona Tiago
2006-01-08 00:10
skön seger:) fattar inte vrf han byter ut messi han var ju planbäst med deco:P
Las Palmas culé hasta la muerte
2006-01-08 00:09
Decos skada verkar vara en lättare hjärnskakning...Så det lär väl bli några dagars vila men e nog med mot Bilbao me tanke på Decos karaktär.. =)
Spinbad
2006-01-08 00:07
La Rambla:
Tycker inte det var ett turmål, däremot horribelt försvarsspel från Gio som inte har någon som helst aning om att Espanyols stora målskytt ligger på ytan bakom honom och lurar. Även kasst av övriga backlinjen att inte skrika så att Gio vaknar.

Om Gio spelar mot Chelsea kan jag garantera att Mourinho låter sin för dagen bästa ytter ligga som en renodlad högeranfallare hela matchen, utan några defensiva plikter, och bara vänta på att Gio ska gå bort sig, vilket lär hända några gånger.

Deco grym. Sa till min polare när jag såg hur mycket det regnat att Deco är så smart så han kommer skjuta med någon läskig studs idag så det blir mål, kul att få ha rätt någon gång ha ha.
Barcelona Forca_barca
2006-01-08 00:05
Skönt med seger.. bara tacka och ta emot..
Skönt med Mål av Eto'O också
Barcelona La Rambla
2006-01-08 00:02
Nu är pressen på marängerna imorgon, förlorar de kan de hälsa hem till ligan.
Annons: