/spanien/barcelona/forum/25009.aspx/spanien/barcelona/forum/25009.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kamelen
2006-07-05 18:52
Det kommer vara så roligt när silly season är över.

" Var är Kaká? "
"- Han var vårat första val ... "

Som vanligt så tror folk alldeles för mycket på det mesta valfläsk.
Barcelona tarrak
2006-07-05 18:52
Haha! Skönt att se att det finns spelare som visar god smak. Visca Eidur!
"Barca´s new boy Gudjohnsen was also linked to Manchester United and Real Madrid before signing for the Champions League winner Barcelona. Gudjohnson admitted that the Merengues were the first club who approached him and made a proposal. Gudjohnson admitted: "The first team that was interested in me this year was Real Madrid. The directors of Chelsea spoke to me about the possibility of going to Madrid before Barcelona became an option to contemplate. I said NO to that. Barcelona was my first option. It presents an enormous challenge."
Barcelona La Rambla
2006-07-05 18:49
tarrak:

Hehe, precis. Det räcker bara att nämna ett hotellrum med Peter Kenyon, Mou och Ashley Cole.

Kamelen:

Han borde veta bättre än att skryta med vilka spelare han har "fixat" utan att ha förhandlat med klubbarna först.

Angående Robben i länktips. Hörde också det nyss på Sky News.
Barcelona tarrak
2006-07-05 18:46
La Rambla/Lite kul att Chelsea klagar över detta, trodde inte att de visste vad regler var för något. Jaja, hoppas de förgör varandra
Barcelona Kamelen
2006-07-05 18:43
Ämne: Senaste nytt:
Chels....
Det ironiska är att Caldéron är en utbildad advokat =).
Barcelona Kamelen
2006-07-05 18:42
Jag är relativt glad att Real valde just Capello som tränare och inte Wenger. Capello är en duktigt tränare, ingen snack om den saken.
Men han har sina sidor, han väljer ofta att spela med spelare trots att dem har en relativt stor svacka (Nedved, Zlatan, Vieira e.x.) och det höll på att straffa sig mot slutet av Serie A.
Barcelona La Rambla
2006-07-05 18:40
Senaste nytt:
Chelsea anklagar Real Madrid för att illegalt ha närmat sig Robben. De tänker be Fifa undersöka saken. Först Kaka hos Milan och nu detta, är väl bara en tidsfråga innan Arsenal gör det samma. Vem är egentligen förvånad. :-)~
Barcelona La Rambla
2006-07-05 18:34
Ämne: RiZzo

Jag är inte....
Nej, det räcker att man har Moggi. Kanske borde ni värva honom som direktör?
Real Madrid realfansince2000
2006-07-05 18:33
RiZzo

Jag är inte något stort fan av italenska Serie A men har man klarat av att vinna italenska ligan så "suger" man verkligen inte.
Barcelona RiZzo
2006-07-05 18:22
hej alla.
Ända nyförvärvet som jag vill ha till barca e D.alves.
Men de e synd att han inte kmr.
Han e ung bra både offensive o deff.
O sen sitta här o skrämas av real o vilka spelare dom sak köpa o såå de e bara jobbig.
I dagens barca finns de spelare som kan slå dom bästa club lagen de vissade dom bäst denna säsong.
me tanke på milan,che,ars...såå real skrämer inte mig så mycke.
Sen hade ju juventus spelare av klass o tränare av klass men dom sög ändå glöm inte bort de.
Barcelona tarrak
2006-07-05 18:01
Kamelen/ Det är helt ok för mig också, de enda spelarna från Juve som skrämmer mig är, Cannavaro, Vieira, och Zambrotta.
Barcelona Kamelen
2006-07-05 17:56
Ämne: tarrak:
Det är lugn....
Han får gärna ta med sig Zlatan.
Barcelona tarrak
2006-07-05 17:52
Sóm més.../ Skulle det bli Serie C för Juve, så tror jag nog att alla spelare av någorlunda klass (möjligtvis Del Piero undantaget) kommer att lämna.
Barcelona Sóm més que un club
2006-07-05 17:44
tarrak:
Det är lugnt.. Capello fegt övergav Juventus utan att förklara för någon. Därför skönt att se spelarna stå upp som en man igår och visa att de är stolta fotbollsspelare. Hoppas inte att han lyckas dra med sig fler spelare från den sjunkande "gamla damen"
Barcelona tarrak
2006-07-05 17:34
Det blir intessant att se vad som händer med Real Siemens. De senaste säsongerna har jag inte varit det minsta orolig för dem och är det fortfarande inte. Men nu känns det som att de kanske kommer att tänka på spelarnas kvalitet istället för tröjförsäljning. Jag hoppas Laporta är beredd på att förstärka laget ytterligare några snäpp. Jaja, det är väl bara jag som nojar upp mig som vanligt. Visca!
Sevilla Riquelme!
2006-07-05 16:34
Zizou-Mano// Tror knappast Capello kommer att falla från påtryckningar av fansen och press. Juventus fans vill att hjälten Del Piero ska spela. Men Capello körde på med Zlatan. När Capello coachar så underordnar du dig laget, dom spelarna som inte gör det spelar förmodligen inte. Så bäst för Robinho och dom andra att spela som Capello säger. En del Real spelare kommer få det tufft, precis vad Real Madrid behöver.
Barcelona Kamelen
2006-07-05 16:28
Ronaldinho Jr.//
Som det verkar nu ang. Zambrotta så är det Barça eller Juventus som gäller.
Barça kommer att försöka få honom antingen på ett lån på en säsong med option att köpa loss honom eller att helt enkelt försöka köpte honom för en relativt billig peng om Juventus blir degraderade.
Barcelona Ronaldinho Jr.
2006-07-05 16:26
Alltså Drömvärvningen till iår skulle vara Zambrotta! Han har engligt mig vart bland de 3 bästa spelarna i VM. någon som vet om det är helt kört med en övergpng till Barca för hans del? Annars vore ju Lahm också en otroligt bra värvning!!
Madridinho
2006-07-05 16:22
10Zidane10 // öhh Jurnalist? och det är?
Real Madrid 10Zidane10
2006-07-05 16:10
Mascherano har italiensk pass.

kan berätta det här ochså.

Jurnalist:gattuso, man kan säga att du är bättre än Ronaldinho med tanke på VM

Gattuso: Eh, nej nu förlämpar du fotbollen när du säger så.

De där tycker jag va stort, och ytliggare bevis på hur bra Ronaldinho är.
Barcelona La Rambla
2006-07-05 15:48
Jag gillar tanken att ett hårt arbetande Real möts två gånger i ligan. Det är bara bra träning för Barcelona inför CL sen. Så de inte slappnar av.
Barcelona Tompa
2006-07-05 15:45
Capello har aldrig stått för någon gladfotboll, hans grundfilosofi är ganska defensiv. Men han skulle aldrig få Real till att bli ett gnetgäng a la Juve, det vore emot hela klubbens spelfilosofi som alltid varit offensiv. Under Capellos första sejour hos marängerna tror jag laget snittade drygt 2 mål per match och det blir nog något liknande nu med.

Hur som helst tror jag Real blir en betydligt tuffare motståndare i år. Capello kommer säkert byta ut en hel del namn men vilka de än värvar så kommer vi ändå ha ett lag kapabelt att så vilket lag som helst, när som helst.

FORCA BARCA!
Real Madrid Zizou-Mano
2006-07-05 15:44
Håller med, ska bli extremt intressant att se vad anno 2006/2007 har att bjuda på.

Väl mött !
Barcelona La Rambla
2006-07-05 15:43
Du behöver inte be om ursäkt, ja jag tolkade det åminstone så. Enskilda situationer kan man alltid ta upp, självklart.

Jag tror så här. Är faktiskt inte så säker på att Robinho är Capellos val. I sådana fall så måste Robinho ta ett större defensivt ansvar och vi vet alla hur det är med den saken. Capello vill ha stenhårt arbetande yttrar. Visserligen så kan han ju balansera upp det med fler mittfältare som tar defensiven och låter Robinho får en mer friare roll. Ska bli intressant vilket som och se hur han formerar laget.
Real Madrid Zizou-Mano
2006-07-05 15:37
La Rambla

Ja, det lät precis som det. Men helt tvärtemot det jag egentligen menade. Ursäkta =)

Nej, klart ingen kommer strunta i drektiven. Men man kan kringgå den på ett lurigt sätt. Säg att Robinho får ett läge där han antigen kan stanna och hålla i bollen, samt slösa på tiden eller gå på mål och försöka avsluta. Robinho kommer säkerligen använda sig utav det senare alternativet med den enkla förklaringen att det är inbyggt i honom, så som det är med andra spelare i truppen.
Barcelona La Rambla
2006-07-05 15:33
Har du inte?
Glöm inte att det är själva spelarna som bestämmer om de vill spela "tråkfotboll".

Jag läste väl fel då? :-)~

Sen när har Capello brytt sig om vad pressen skriver? Om du tror att spelarna struntar i Capellos direktiv och fortfarande får vara kvar i startelvan så är du otroligt naiv.
Real Madrid Zizou-Mano
2006-07-05 15:30
La Rambla

Jag har inte sagt att spelarna bestämmer taktiken. Det där är bara för roligt. Det jag påstår är att spelarna kommer fortfarande våga gå framåt vad än Capello säger.

Capello är evigt trogen sin 4-4-2 och jag tror inte han ändrar den när han kommer till Real.
Real Madrid Zizou-Mano
2006-07-05 15:27
Sen tror jag inte Capello vågar beordra spelarna att backa hem extremt mycket. Dagen efter blir han lynchad Sur Ultras och spansk press äter upp honom levande. Så inga problem på den fronten då =)
Barcelona La Rambla
2006-07-05 15:27
Tror man att Capello ska börja spela anfallsinriktad gladfotboll a la 4-3-3 så blundar man för sanningen. Capeillos melodi är 4-4-2 med hårt arbetande innermittfältare. Självklart går de även framåt som tex Vieira, men han vill knappast ha några kreatörer på den positionen. Att man kommer vinna matcher med 3-4 mål handlar knappast om att man är ett offensivt lag, utan det handlar mer om att man har överlägset bättre spelare än de lag man möter i la liga. Ta och jämför hur matchbilden ser ut när man istället möter jämnstarka lag. Det lär knappast bli någon 4-3-3 uppställning.

Är det spelarna på planen som bestämmer taktiken? Jeeez, vilken planet är du ifrån? Det är inte korpfotboll det här, utan lagets taktik och spelidé bestäms av coachen. No more no less.
Real Madrid Zizou-Mano
2006-07-05 15:23
Nemo

Du har rätt och jag tror att pga just den anledningen så kommer Real ändå spela offensivt då den här mentaliteten präglar alla spelare i laget. Spansk fotboll är ju känt för "anfall är bästa försvar! Hur mycket Capello än kommer gama och skrika så kommer Robinho fortsätta dansa samba och försöka göra mål därför att det är inpräntat i hans, och alla spelare i La Ligas huvud, och det kan inte Capello ändra på.

Men frågar du mig så vill jag hellre vinna med 1-0 än att torska med 4-3. I slutet av dagen är det titlarna som räknas eller hur ?
Annons: