/spanien/barcelona/forum/25002.aspx/spanien/barcelona/forum/25002.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kharles
2006-01-13 14:28
samuel

Omöjligt att säga exakt, är det mitt i veckan så kan de va runt 60k. Men annars är det en stormatch som brukar dra till sig runt 75-85k skulle jag tro.

JAG

Har för mig att Messi inte har något och Ronaldinho är på 4.. Får hoppas han tar det lugnt nu, speciellt de 2-3 matcherna vi kommer sakna Eto'o.

AlexC

Barcelona står för det Real Madrid är emot. Därför finns avskyn mellan klubbarna. De är nästan motpoler. Ex Francoism/nationalism - demokrati/oberoende katalanism, Rojalister - Republikaner osv..
Barcelona AlexC
2006-01-13 14:24
Gabriel

Helt med på vad du säger, men vad jag vill få fram är, försöker med ett sorts rollspel nu:

Culle är 13 år och har precis böjat hålla på Barça, mest p.g.a. Ronnies magi på planen. Sedan läser Culle att många Barçafans hatar Real Madrid och börjar också hata dem för att han har läst att man skall hata dem.

Då är hatar ju inte Culle Real Madrid för att han känner någon avsky mot klubben utan för att har läst att man skall hata dem och vill känna sig som en äkta culé.

Det är där våra åsikter går isär, jag anser att man inte skall hata Real Madrid bara för att man skall det som culé. Avskyn skall istället växa fram genom att Real Madrid gör/gjorde och står för saker som man inte gillar.
Barcelona ZOZINHO
2006-01-13 14:23
Real kommer ändå förlora sååå du behöver inte åka ditt
Real Madrid samuel
2006-01-13 14:20
Ämne: samuel

Jag rekome....
Jag har redan biljetter, undrar bara hur många ni tror det beräknas komma? vad är publiksnittet på en sådan match som mot Deportivo? snackar vi 60 000? eller mer?...vad tror ni?
Barcelona ZOZINHO
2006-01-13 14:18
Tror ni Barca vinner Copa del Rey cupen ?
Barcelona Killa
2006-01-13 14:15
Klart man ska hata Real Madrid. Det kommer naturligt när man håller på Barca.
Barcelona ZOZINHO
2006-01-13 14:15
..........
Barcelona Gabriel
2006-01-13 14:06
AlexC

Okej vi har blandade åsikter, thats cool :)

Avskyn mot Real Madrid kommer från min sida både eftersom dem är våra rivaler men också för vad de står för. Sedan tycker jag att man som äkta culé bör hata Real Madrid, och i ärlighetens namn så har jag inte träffat en enda culé som inte avskyr klubben och allt som har med dem att göra.
Barcelona AlexC
2006-01-13 13:59
Gabriel

Jag tycker fortfarande att det är fel med "är man culé så hatar man Real Madrid", det ger intrycket av att någon som inte hatar dumma klubben inte är en riktig supporter (culé).

Här kommer ett förtydligande av den oförstådda meningen: Avskyn mot t.ex. Real Madrid skall växa fram p.g.a. den klubben och vad den gör och står för, inte p.g.a. att man börjar hålla på dess rivaler, FC Barcelona.

Men som jag tidigare skrev så är det rätt svårt att låta bli att avsky Real Madrid med tanke på bl.a. deras agerande under 2000-talet.
Barcelona Killa
2006-01-13 13:58
Hoppas det blir Zaragoza, vi brukar ha det svårt mot At.Madrid nu på sistonde.
Barcelona Gabriel
2006-01-13 13:31
Barcelona vet nu vem som är motstånadaren i Copa Del Rey, eller åtminstonde en väg ditåt. Vi kommer att möta vinnaren av At.Madrid och Zaragoza i kvartsfinalen. Andra matchen spelas nästa vecka emellan dem.

Andra möten är:

Cadiz - Espanyol
Betis - Real Madrid
Deportivo - Valencia
Barcelona JAG
2006-01-13 13:21
Hur ser det ut med gula kort på Messi och Ronaldinho? Riskerar de att bli avstängda snart? Någon som har koll...
Barcelona La Rambla
2006-01-13 13:08
Puh, äntligen en maräng som fattar. Fan, ibland så tror man ju att det sitter en varningslampa inne på Reals forum som börjar blinka rött så fort någon culé skriver något nedlåtande om Real Madrid på detta forum. Vips så har vi några så kallade genier här som ska läxa upp oss och minsann förklara hur det hela ligger till.

El andaluz, det tog sin lilla tid men du var nog den förste som insett att det är om klubben vi snackar illa och inte om personerna som håller på laget.
Barcelona Gabriel
2006-01-13 13:08
AlexC

När jag skrev det så menade jag inte att det måste vara så, det är min personliga åsikt som jag håller starkt vid. Är man culé så hatar man Real Madrid och allt som har att göra med dem, bortsett från personer som håller på los blancos.

Min läsförståelse kanske inte är så bra, även om jag skulle bli förvånad eftersom jag aldrig märkt några tendenser på att så skulle vara fallet tidigare. Jag förstår inte denna meningen:

"Avskyn skall isåfall framträda p.g.a. den andra klubben, inte att man börjar hålla på dess rivaler."

En förklaring skulle uppskattas :)
Barcelona AlexC
2006-01-13 13:01
Gabriel

När man blir cule respektive madridista så är det nästan som ett osynligt kontrakt som man ska skriva på att man ska hata den andra rivalen, och det borde alla skriva på frivilligt.

Här måste jag faktiskt säga emot. Det är väl upp till var och en som håller på Barça att ogilla Real Madrid eller inte. Visst, det är ju ganska sannolikt att man efter att ha varit culé ett tag börjar känna ett ogillande av Real Madrid. Så var det för mig, men det är framför allt Real Madrid's agerande under detta millenium som fått mig att verkligen avsky dem. Allt började med överpriset på träningsanläggningen, Perez "pengar-istället för fotboll-främst", spelare som Carlos, Salgado, Guti m. fl.

Men tvärtemot dig tycker jag inte att man skall hata den andra klubben bara för att man håller på dess rivaler. Avskyn skall isåfall framträda p.g.a. den andra klubben, inte att man börjar hålla på dess rivaler.
Real Madrid El andaluz
2006-01-13 12:46
Gabriel

!Olé!
Bra inlägg... du slog huvet på spiken! Vi måste kunna diskutera som civileserade människor och samtidigt inse att vi aldrig kommer ha samma åsikter om vilken klubb som är bäst resp. sämst i världen...

Det gör fruktansvärt ont i min själ att Barcelona spelar så bra fotboll och har så bra spelare just nu... jag önskar klubben all olycka! Precis som jag är övertygad om att ni önskar real detsamma och gläds oerhört åt situationen som den är idag...

Chrisespaña // detta är ingen diss till dig. Jag tycker du har mycket vettigt att till föra.
Barcelona Gabriel
2006-01-13 12:19
chrisespaña

perdona? Var det jag skrev pinsamt?

Det som är pinsamt är erat spel för tillfället hermano. Att du inte kan ta det jag skriver med glimten i ögat är inte mitt fel, att du måste ta det på så fullt allvar som du gör och inte ser den självklara ironin i inlägget kallar jag för pinsamt. jag rekommenderar dig att du i fortsättningen håller dig till erat forum eftersom du uppenbarligen inte tål att culés pratar illa om er.

Jag kan inte förstå mig på fans (barcelona eller real madrid) som säger att man inte ska prata dåligt om varandra när det är så mycket rivalitet som det är mellan oss. När man blir cule respektive madridista så är det nästan som ett osynligt kontrakt som man ska skriva på att man ska hata den andra rivalen, och det borde alla skriva på frivilligt. Jag ser det tvärt emot dig som att det är pinsamt med fans som håller på Barcelona eller Real Madrid men pratar bra om varandra etc - man sviker sin själ. Sedan är det en helt annan sak att hata fansen till respektive lag, där har jag en annan åsikt. Man ska kunna diskutera med varandra moget och bra utan att döda varandra, jag respekterar väldigt få real madridfans här inne, men det är eftersom det finns så oerhört få som man kan ta på allvar, de flesta är oftas fjortisar.

Som jag sagt tidigare. Hata rivalerna(klubbarna) men respektera fansen som håller på rivalerna.
Barcelona La Rambla
2006-01-13 12:14
samuel

Jag rekomenderar dig att läsa redaktionens "guide" hur man går tillväga att skaffa biljetter till en match på Camp Nou. Du hittar den i menyn under länken Information. Till den matchen kan jag i stort sett garantera att du kan köpa biljett utanför stadion Camp Nou eller på något av alla de försäljningsställen du hittar i staden, framför allt utmed den stora paradgatan La Rambla. Det är ingen större risk att den matchen blir slutsåld innan matchdag, Camp Nou tar ju som sagt ca 98,000. Lycka till och hoppas du får en givande upplevelse. ;)
Real Madrid samuel
2006-01-13 11:18
Hej, ska se Barcelona - Deportivo den 5:e mars. Hur mkt folk tros komma på en sån match? vill ju gärna uppleva lite stämning ;). (OBS, Real madrid tröjan i mitt nick ska ni inte ta på allt för stort allvar, är Liverpoolsupporter =)
Barcelona Woods
2006-01-13 10:53
Vad är det som är pinsamt? Att två rivaler klankar ned på varandra? Tror att han med smileyn ;) vill visa att du inte behöver ta uttrycket på fullaste allvar. Om det som skrivs här inte passar dig...? Ja du har ju ett eget forum att skriva på..
Real Madrid chrisespaña
2006-01-13 10:32
Gabriel//

Pinsamt!
Barcelona Jontteee
2006-01-13 10:13
Antonio Casanova OJ en till medgångs supporter som Cicinho11 !!
Barcelona Gabriel
2006-01-13 09:48
La Rambla

Dessutom ingår det som culé att alltid prata dåligt om smutsiga real mierda ;) Det är för mig självklart, även om andra inte håller med. Så precis, vi skriver vad vi vill här om dem - så länge det är på vårat forum. Sen stör jag mig också när de kommer in hit och börjar prata om Real. Det är så otroligt ointressant - kan dem inte hålla sig till deras forum och prata om madrid där? Nej det måste få bekfräftelse av oss här. *skratt*, det kommer aldrig att hända!
Barcelona La Rambla
2006-01-13 09:36
Gabriel

Det som stör mig mest är alla de genier som kommer in hit och ska läxa upp oss om vad vi får eller inte får skriva. Vad f-n tror de? Att vi ska stryka dem medhårs och be om deras tillåtelse? Skriver vad f-n jag vill om marängerna på det här forumet, like it or not.
:-)~
Barcelona Gabriel
2006-01-13 09:15
Antonio Casanova

Rostig humor har du verkligen!

Robinho spelade bra efter hans första mål så, men vad var motståndet? Bilbao som gjort deras sämsta säsong kanske någonsin hitills med halva lagget borta.

Sen bör ni alla ta och göra en sak när ni kommer in hit, diskutera/skriva/fråga om Barcelona. Ni är nämnligen helt ointtressanta, är ni verkligen så desperata av att bevisa för oss att ni var bra igår så att ni måste komma in hit och konstatera det?

Visca
Real Madrid Antonio Casanova
2006-01-13 09:04
Hon e avundsjuk, Stackars barca hon borde ta o fundera, Tagiiiit sluut, ere som händer när madrid tar o vakna, då börja barca strippa sig nakna ;)...

skoja..

men kom inte o säg att robinho spela dåligt igår.. onödigt sagt när han var 2målskytt o lekte ut alla Bilbaos backar

Peace!

Hala El Madridas
Barcelona La Rambla
2006-01-13 09:00
chrisespaña

Visst! Det enda jag skrev till alex, och det utan att göra några som helst persongangrepp whatsoever, var att vi har rätt att ha vilka åsikter om andra lag här på detta forum utan att be några realfans om lov. Sen att geniet RonaldoZone kommer in och känner sig tvungen att kommentera saken på sitt oefterhärmliga sätt är ju bara att beklaga forumet.
Real Madrid chrisespaña
2006-01-13 07:45
Läste bara dina senaste 4-5 inlägg.

Men saksamma, nästa gång tycker jag du ska ignorera dumma inlägg av RM-fans. Låt saxen sköta sitt istället ;)
Barcelona La Rambla
2006-01-13 07:19
chrisespaña

Ursäkta, men hur fan blev jag inblandad i detta? Pajkastning vadå?

Jag har efter 23:39 sussat så skönt i min säng. Det borde fjantarna som kommer hit och leker viktiga också ta och göra. ;)
Real Madrid chrisespaña
2006-01-13 06:34
Är för mig oförståligt att vissa s.k Real Fans kommer in hit och skriver en massa junk, ledsen för det (RZ bla)

Men var lite kalla och ignorera det istället för att inleda en pajkastning, eller vad säger du La Rambla?
Låt er utmärkta redaktion stänga av dessa människor, är det inte tillfredsställande nog ? ;)

Rambo//

Imponerande inlägg!

Schubert//

Bra, ni andra läs hans inlägg.

MVH Christopher (red)
Annons: