/spanien/barcelona/forum/24996.aspx/spanien/barcelona/forum/24996.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona JohnnyK_
2006-01-14 20:25
Tror ni verkligen att Milan släpper Kaka, det hade varit ett enormt lyft för er tror jag, men Milan förlorar en av sina bästa spelare (kanske den bästa).
Barcelona La Rambla
2006-01-14 20:15
Vi behöver inte Kaka, vi behöver en krigare och bollvinnare på mitten mot Chelsea. En frisk Motta. :(

Länktips: Årets U21-spelare i Europa!
Var finns Robinho på listan? Enough said. :-)~
Barcelona Ronal-Dinho_10
2006-01-14 20:14
Grabbar Jag tror Real Madrid är rädda just nu för,Arsenal börjar hitta till sin storform 7-0 vill show mot real tror jag att det blir 1-5 3-1
Barcelona Schubert
2006-01-14 20:08
Tycker Robinho är lite underskattad faktiskt. Han saknar självförtroende och lite spelförståelse men det kan komma. Han har snabbheten och tekniken och det gör att han har väldigt stor potential. Jag ser honom som Reals näst bäste offensive spelare efter Ronaldo. Om Real vill slumpa bort honom när deras nya "superlag" ska byggas skulle jag inte tacka nej till honom.
Barcelona Schubert
2006-01-14 20:04
Tror visst att Kaka kunde komma till nytta. Han är bättre än Deco som jag tror att han skulle kunna ersätta, även om det finns en del frågetecken för Kakas defensiv. Men Milan lär inte släppa honom och pengarna behövs bättre på andra håll.
Barcelona Qno
2006-01-14 19:56
Fan va orolig jag blev när jag läste: Motta knäskadad!

Tänkte fan att nu måste det vara ett skämt eller nåt inte en allvarlig skada till för han... Men som "tur" var var det bara i sex veckor om man kan säga bara.

Påtall om Kaka tror inte jag att vi behöver han, vi har redan två playmakers på mitten i Deco & Xavi sen om vi skulle spela me Xavi som privote så har vi VB och Iniesta, så nej vi kan spara pengarna som vi måste lägga ut på han och satsa på en ny ytterback t ex Daniel Alves.
Barcelona BatiGoal_!
2006-01-14 19:41
zipp

Det händer väl att tekniska superstjärnor ibland ger igen efter alla fula tilltag de fått emot sig.

Cantona finns väl också med i nån sån där sida

Det händer gå vidare med ditt liv
Real Madrid zipp
2006-01-14 19:39
Fyfan maradona var en riktigt figter i barca tröjan..
Barcelona BatiGoal_!
2006-01-14 19:27
Fredecó

Kaka till Barca? Du vet mycket väl att Milan inte säljer sin guldklimp och även om man hade en spelare av Kakas kaliber ville du se han ersätta Roni eller?

Knappast att han skulle fungera i vårt 3 manna mittfält. Va lite mer realistisk,det enda vi är behov av är en ytterback och eventuell en kämpe som klarar av att spela i en 3 manna mittfältet.

Ganska tråkigt att läsa&höra om spelare vi absolut inte har nytta av :/

Mooooootttaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa:D
Barcelona -Frasse-
2006-01-14 18:40
Ämne: gabriel

Robinho ä....
La Ramla

Exakt. You toke my words:)
Barcelona Fredecó
2006-01-14 18:40
Hoppas Motta har bra läkkött. Annars blir det tungt ;( Barca borde däremot värva Kaká, vilken förstärkning det skulle vara :)
Barcelona La Rambla
2006-01-14 18:39
Men stick din maräng. Orkar inte läsa fler Messi/Robinho stuff.
Real Madrid Mr Salgado
2006-01-14 18:37
gabriel

Robinho är inte alls den nya denilson hahaha, denilson var en ego spelare som aldrig passade bollen, robinho är en lagspelare han har gjort ganska många assist sen han kom till laget han är en spelare som hellre passar än skjuter. Om du kan göra det robinho gör så kan du väl satsa på fotbollen istället för att sitta här och skryta lol.

Varje gång Messi dribblar så händer något framåt och resulterar oftast i en målfarlighet.

Det ensa som händer efter att messi har dribblat 4-5 personer är att han blir fälld till slut, det är hans specialitet att dribbla och bli fälld. Larsson och gyuily har gjort fler mål än honom trots att dem sitter på bänken. Messi kan utvecklas och bli bättre än robinho men i dagsläget så vet alla vem som är bäst.
Barcelona La Rambla
2006-01-14 18:34
Lol! Genierna finns tydligen lite här och var.

Vad synd att Barcelona spelade sådan fotboll hela hösten och det mot lag som bjöd lite mostånd jämfört med vad Middlesbrough gjorde idag, jag såg nämligen matchen. Men visst spelade de bra Arsenal inget snack om det. Hoppas de kommer igång nu inför mötet mot Real i CL. Kan bli en obehaglig överraskning för dem då.
Barcelona La Rambla
2006-01-14 18:29
Ja du, det är jag fullt medveten om att de gör. Men det är som om det vilar en förbannelse just inför mötena med Chelsea. Nu gör ju inte Rijkaard som den gode Mourinho, lånar in en ny spelare för 1 match så fort en spelare blir skadad. Han kanske borde göra det?
Barcelona Blaugrana_1899
2006-01-14 18:28
Kanske årets höjdarinlägg från svenskafans, detta är koppat från arsenals forum på svenskafans, skrivet av ett arsenalfan.

"Det här är världens bästa fotboll.
Det är såhär som Barcelona drömmer om.
Henry! Vilken olley!
Senderos! Power-nick!
Henry! Iskallt!
Pires! Elegant! "

Hahahahah! komiker av högsta världsklass! :D
Barcelona Gabriel
2006-01-14 18:26
La Rambla

Visst är det tröttsamt, men samtidigt måste vi vara medvetna om att skador kommer alltid det går inte att undvika under en hel säsong. Dem mesta skadorna brukar dessutom komma under Januari, Februari så är det för de flesta lagen. Men när det kommer till Motta så är det riktigt tröttsamt, jag tycker så synd om honom, och även om mig själv :(
Barcelona Gabriel
2006-01-14 18:22
Coño, siempre esa mala suerte que tiene! När ska han börja få lite speltid under en länge tid egentligen? Syftar på Motta, det är så irreterande för han har sån enorm potencial. Men han får ju aldrig tid för att komma i riktig matchform, han skadar sig alltid. Jag har otroligt förtroende för honom, men det förtroendet börjar bli mindre eftersom han skadar sig hela tiden - han får inte bli en glasspelare!
Barcelona La Rambla
2006-01-14 18:20
Det blir precis som förra mötet mot Chelsea, alla våra bra och starka mittfältare går och blir skadade just inför CL. Det är så tröttsamt. Nu fattas det bara att Puyol och Deco ska bli skadade, suck. :(
Barcelona Gabriel
2006-01-14 18:20
Mr Salgado

Skulle Robinho vara bättre än Messi? Lägg av med skämten!

Robinho är otroligt överskattad och bätter blev det inte när han kom till Real Madrid. Sen är det väll knappast Messi som riskerar att bli en sk ny "denilson" som enbart dribblar för dribblandets skull. Varje gång Messi dribblar så händer något framåt och resulterar oftast i en målfarlighet. Robinho gör 2-3 överstegsfinter för att sen göra en enkel sidledspassning till vänster - please så kan vem som helst göra, även jag. Messi måste däremot förbättra sig på en del punkter det är även jag medveten om, men han är enbart 18 år gammal och kommer att utvecklas enormt mycket ifall skadorna förlåter honom. Han är väldigt enfotad då han är vänsterfotad så han måste träna sig på högern, sen måste han bli mer säker framför målet. Att Robinho gjort 2 mål emot Bilbao som hade halva laget borta och ligger nästan sist i ligan säger mig inte så mycket, än mindre om man tänker på hur hans andra mål var - inte direkt någon prestation!

Messi är dessutom världens mest lovande talang, snart kommer han släppa "talang" för att bli världsstjärna, då menar jag väldigt snart. Rätt som det är så släpper allt för honom perfekt, skulle inte förvåna mig om det blir emot Chelsea och då lär han få sitt riktiga genombrott.

Hur man än vänder och vrider på det så är Messi än bättre spelare än Robinho, att Robinho skulle vara mer komplett är rena skitsnacket.

Vill avsluta med det Ronaldo sa: "jag önskar att Messi var ifrån Brasilien"
Barcelona Verdinho
2006-01-14 18:16
Iniesta tar väl Mottas plats.
Barcelona La Rambla
2006-01-14 18:15
Håller med, denna diskussion om Robinho vs. Messi dyker upp ungefär 1 gång i månaden, typ när Robinho gör en bra match. Varför är man inte förvånad.
Barcelona La Rambla
2006-01-14 18:14
Neeej..inte Motta igen :(
Varför alla dessa skador jämt och ständigt, det börjar bli jobbigt alltså. Bör han inte bli klar till CL-matchen om han är borta 5 veckor? Det är med from nästa vecka 6st veckor kvar till mötet 22 feb. Det bör han hinna läka och komma i form. Vi får hoppas på det.
Barcelona -Frasse-
2006-01-14 18:13
Skrev detta inlägg för ett tag sedan,inne på RM-forum för att försöka tona ner jämförelsen mellan Messi och Robinho.

//Att jämföra Messi och Robinho kan ju tyckas rätt löjligt. Messi är bara 18 år medans Robinho är 21. Rent åldersmässigt blir det inte en bra jämförelse. Man jämför inte Robinho med 24åriga spelare.
Vilket man kanske borde göra!
För när slutar man att vara talang? I Robinhos fall känns det väl som att det snart är dax att börja jämföra honom anfalls-spelare i allmänhet, i alla åldrar.
Den ända någorlunda rättvisa jämförelsen är väl att kolla hur bra Robinho var vid 18 års ålder.
Men detta är ju inte direkt lätt då han spelade i en annan liga, ett annat land mm.//

Det känns så tröttsamt att läsa spaltmeter efter spaltmeter om jämförelser mellan dessa två spelare.

Barcelona Verdinho
2006-01-14 18:08
Fabio Grosso är en mycket bra vänsterback.
Han skulle passa bra för Barcelona.
Barcelona Kapten11
2006-01-14 17:56
Tyvärr är det nog lite för labilt att ställa upp med både van Bommel och Deco borta med Chelsea. Är nog inte omöjligt att Rijkaard väljer Gabri av dom alternativen som finns. Känns dock inte som att Gabri riktigt håller på högsta nivå. Samtidigt känns det lite panikartat att ge sig ut på transfermarknaden pga detta. Vad händer när Motta är tillbaka? Ska han bänkas? Ska den nye spelaren köpas in pga en match?
Det är ett svårt, men lite kritiskt läge.

Man ska inte döma en spelare efter en match, men Evra, som det har diskuterats en hel del om här, imponerade verkligen inte i sin debut idag.
Barcelona Haffe
2006-01-14 17:53
Jag anser att Messi är bättre på vissa saker, medans robinho är bättre på vissa. Robinhos negativa är kroppen, han väger låt mig gissa runt 60? Skulle han spela i PL så skulle han bli skadad.. en alan smith tackling så har han brytit benen. Det positiva med honom är att ibland när det inte ser ut som att det är något speciellt bra läge så gör han en dribbling och lägger en bra passning, men han e alldeles för ojämn. Sedan snacket om att han är "nya ronaldo" vet jag inte..Nu till Messi hans svagheter är att ibland så gör han en "rush" för mkt och så far bollen ut till inkast, sen är han inte nå duktig på att avsluta. Det positiva med messi är att han när han sätter igång och springer så går allt väldigt snabbt och bollen sitter klistrad vid foten när det händer så dras tempot upp väldigt hastigt. och det är ju en av faktorerna till barcelonas framgång, dom kontrar så sjukt himla snabbt. dom känner varandra och allt ser så enkelt ut. Vem av dom är bäst? Sedan att messi ska vara nya maradona, det kan man aldrig veta.. tiden får utvisa, men det finns helt klart tedenser om det. Det som talar emot är att maradona hade mycket mer tajming när han gick förbi en spelare. Hursomhelst så är båda talanger!
Barcelona Tompa
2006-01-14 17:49
Angående Messi vs Robinho:
Det råder inte minsta tvekan om att även Robinho har en grym potential för framtiden. Nu såg jag visserligen inte cupmatchen mot Bilbao men bortsett från de första macherna för Real har han inte imponerat på mig. Beror dock säkert i hög grad på att Real f.t är sämre än på mycket länge.

F.t är Messi bättre, inget snack om saken. Men ska jag vara riktigt uppriktig så måste det vara mycket lättare att prestera i Barca än våra ärkerivaler f.t. En sak måste Messi dock förbättra och det är avsluten.
Barcelona JohnnyK_
2006-01-14 17:38
Ojoj, det är roligt att Henke "håller än" för Barca, ifall han kan lägga två mål på en match för er så borde han kunde lägga minst 25 mål under den allsvenska säsongen.
Jag hoppas och tror att ni tar hem serien iår (Jag säger er för jag är ett litet inaktivt Barca fan).
Såg förövrigt att ni pratade om vem som var bäst av Robinho och Messi och då borde väl ändå dom flesta säga Robinho, han håller en klass högre än Messi.
/ J
El trideñte magico
2006-01-14 17:35
Jag hoppas att vi värvar någon mittfältare eller försvare innan fönstret stänger.. mest pga utav mottas skada. vill inte se gabri spela mittfältsroll.
Annons: