/spanien/barcelona/forum/24994.aspx/spanien/barcelona/forum/24994.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Tiago
2006-01-15 16:01
pelada

thx:):)
Pelada
2006-01-15 15:58
Tiago

Sammandrag från fcbarcelona.dk - länkat!
Barcelona Tiago
2006-01-15 15:58
kan någon skicka länken med målen mot zamora hemma?
Pelada
2006-01-15 15:57
Jadu Kharles, undrar vem det är som kommer in hit och sänker standarden här?;)

Håller med dig som du skriver i ett tidigare inlägg, hoppas att Rijkaard startar med Iniesta ikväll. Tror det behövs passningsskickliga mittfältare mot ett tillbakadraget Athletic. Däremot tror jag att det blir van Bommel som får starta då han har andra fördelar som huvudspelet + att han är duktig ljupledslöpare...
Barcelona Kharles
2006-01-15 15:52
Dagens pärla från marängforumet:

Namn: sp4rky » Svara på inlägg
Sänt: 2006-01-14 22:50:15
jag har aldrig sagt att den spelare ska bänkas efter en dålig match, däremot SKA han bänkas efter ett antal dåliga matcher. Undrar vilka supportar det är som är mognast? att sitta och säga att många här är medgångssupportar är ju bara fjantigt. Ska vi sänka oss till Barcas forums standard?

Haha snacka om inverterad standard.
Barcelona -Frasse-
2006-01-15 15:46
För i mitt tycke tillhör Deco världstoppen. Men på vems bekostnad skulle han spela?
Barcelona -Frasse-
2006-01-15 15:37
Ämne: Självklart skulle Ka....
Intressant tanke.
Undra om Deco skulle vart aktuell för Brasilien idag om han inte bytt nationaliet?
Barcelona Chancho
2006-01-15 15:37
Tips på vad man ska göra och var man ska vara inför matchen om man är på plats i barcelona??
Barcelona Kapten11
2006-01-15 15:28
Självklart skulle Kaka vara en onödig värvning. Hans spelstil behövs inte i Barca.
Den här eviga diskussionen om Deco. Han gör ett bra jobb i Barca och bör inte ersättas, men inse, att hade han varit en av världens bästa spelare, då hade han aldrig bytt nationalitet. Jag tar det alltså igen, Deco bör inte ersättas, men nej, han tillhör inte världstoppen.
Barcelona Ordem e Progresso
2006-01-15 15:28
Hattrick av Eto'o ikväll! Bra finish innan han drar iväg :)
Barcelona Mr B. Arca
2006-01-15 15:14
ps. Vore bra med en sektion här på SF där kontraktslängder samt skadade spelare (och hur lång tid) fanns med.
Barcelona Mr B. Arca
2006-01-15 15:12

Kharles/ ja, det vore trevligt med Iniesta. Men antagligen blir det Edmilson, Deco och Bommel...jag vet inte hur matchtränad holländaren är.
Barcelona Kharles
2006-01-15 15:09
Jag hoppas verkligen Rijkaard startar med Iniesta idag.
Barcelona Mr B. Arca
2006-01-15 14:57
Vi har ju Bommel, Iniesta, Deco, Edmilson(pivote), Gabri och Marquez (pivote) som kan spela på mittfältet (6 st), i NÖDFALL även Gio (helst inte;))och Ezquerro...varför denna panik?

Det enda positiva med Mottas skada (som tycks vara av glas...värd alla $$$?)är ju att Iniesta nu kan få chansen. Jag tror på den killen och tycker det är synd att han är det ständiga 2a-handsvalet.
Barcelona ronnie10
2006-01-15 14:36
Av alla offensiva mittfältare i europas bättre lag är det nog bara Gerrard och Lampard som är smäller högre än Deco defensivt. Därmed inte sagt att jag skulle byta bort honom mot de två senare nämnda.
Barcelona Qno
2006-01-15 14:21
Snackas om att vi ska värva/låna en ny mittfältare men har vi ingen i b-laget? Nån som kan komma upp och lira lite i ligan om det nu behövs, inte att han ska vara med mot Chelsea men en som kan komma upp och hoppa in spela lite så att vi inte sliter ut vårat mittfält.(inte för att ja tror att det händer men)

Vet ni om det finns nån mittfältare i b-laget som skulle kunna hoppa in om det behövs?
Barcelona La Rambla
2006-01-15 13:42
Tror också på den lösningen. Någon annan i dagsläget än Edmilson är det inte tal om. Han har klarat sig galant där ju. Antagligen blir det Deco och van Bommel framför. En van Bommel som inte får tappa huvudet och bli för offensiv, då det blir farligt när vi tappar boll med spelvändingar som följd. Tror nog att de två kan klara av att hålla någorlunda tätt i bortamötet. Tror att en förlust med högst 3-1 går att vända på Camp Nou, det viktiga är bara ett mål på bortaplan.
Pelada
2006-01-15 13:36
Younies

En fråga; Vad skulle det göra om Oleguer får spela mittback mot Chelsea? Själv tycker jag att Oleguer är en utav de spelare, tillsammans med Edmilson som överraskat mest på mig, positivt alltså. Skulle de nu bli så att Marquez får spela på mittfältet mot Chelsea skulle det knappast göra mig något om Mister Rijkaard sätter Oleguer bredvid Puyol.

Däremot tror jag att vi får se en central linje med Marquez och Puyol, Oleguer till höger och Edmilson som pivote...
Barcelona Younies
2006-01-15 13:31
Vi kommer sakna en stark pivote på mitten nu när Motta är skadad mot Chelsea. Enda alternativet är att Marquez sätts in på pivote platsen och Oleguer som mittback, vilket inte många föredrar. Känns mkt säkrare om Marquez spelar mittback mot Chelsea bredvid Puyol. Och då finns bara edmilson som alternativet. Tror inte han klarar av det. Behövs en tung defensiv mittfältare mot Chelsea. Tror inte mister vill låna in nån. Han är nog nöjd med truppen
Barcelona La Rambla
2006-01-15 13:24
Schubert

Visst är han mycket bättre offensivt, men om du ser till truppen med en viss Ronaldhino som ingår i den. Tycker du verkligen att Kaka behövs och ställ då det i relation till vad en sån transfer skulle kosta?
Barcelona AlexC
2006-01-15 13:24
Kaka & Deco har inte samma roller i ett lag. De är bra på olika saker i offensiven. Kaka är en gudabenådad fotbollsspelare men likt många andra härinne skulle jag inte vilja byta honom mot Deco, vilken jag iofs inte skulle byta mot någon spelare.
Barcelona Schubert
2006-01-15 13:18
Nja, att Kaka inte tar något defensivt ansvar är nog av överdriva. Men visst är Deco säkert bättre defensivt. Men Kaka är avgjort bättre offensivt: han har betydligt större genombrottskraft, är snabbare, och gör fler mål. Dessutom tror jag att spanska ligans sämre försvarsspel skulle göra honom ännu bättre än vad han är i Italien. En annan fördel med Kaka är att han är flera år yngre.
Barcelona La Rambla
2006-01-15 13:17
Detta får ju bara inte ske, hemska tanke. Att Real inte drar sig för något med sina pengar känner man ju till, men måste de jaga spelare som har fostrats av Barcelona?
Barcelona AlexC
2006-01-15 13:10
Liga Europa ikväll (23:15 Kanal 5) kommer att innehålla en intervju med Samuel Eto'o.
Barcelona La Rambla
2006-01-15 12:55
Enligt EMD så har Motta undersökts. Han har en meniskskada i det högra knäet, skadan som höll honom borta hela förra säsongen var ju i det vänstra så lite tur i oturen den här gången. Han ska opereras imorgon, det är nog en sån där titthålsoperation skulle jag gissa, och förväntas vara borta fyra till sex veckor. Det näms också att under VM -94 i USA så hade Italiens Baresi en liknande skada i början av turneringen och var tillbaka efter tre veckor till finalen mot Brasilien. Så låt oss inte ge upp allt hopp, går allt bra med rehab så kan han vara tillbaka till matchen mot Chelsea. Men man ska nog inte räkna med det.
Barcelona La Rambla
2006-01-15 12:45
Spinbad

Nog finns den alltid och det med alla smaskiga detaljer (länktips). Se även videon där han nämner Beckham. Enligt Svennis så längtar Beckham hem till England och då helst till London, men Svennis trodde nog att han kunde övertala Beckham att flytta även till Birmingham där Aston Villa hör hemma. Inte för att man är förvånad precis, Beckham känner sig nog inte hemma i Spanien.
Barcelona Marcos
2006-01-15 12:41
Motta, Motta och återigen Motta. Han är en stor och stark spelare som för det mesta gör gott i mittfältet men är grabben gjort av papper? Han går sönder varannan match. Det är inte helt normalt, är det verkligen värt att investera så mycket i honom? Man börjar tappa tålamodet liksom, okej först var det en skada... välkommen tillbaka! Sen en tilll, kom igen Motta, kämpa vidare, sen en till "aj då otur kom igen", sen en till... hmm skumt, och nu sex veckor, vilket gör att han kanske t.om. missar Chelseamatchen.

Är det kanske dags att göra en chelsea? Köpa in en grym mittfältare som är missnöjd i någon klubb, lr iaf bara på lån. Någon som är lite defensivare än Iniesta och Deco.
Pelada
2006-01-15 12:41
Ämne: Enligt dagens News o....
Och det har att göra med Barça?
Spinbad
2006-01-15 12:28
Enligt dagens News of the World så ska Svennis ha sagt att Beckham vill bort från Real Madrid snarast då han inte vunnit något på 2 år och tror inte han kommer att göra det i år heller, samt att han inte ser några tecken alls på förändring. Mycket tråkigt om Beckham skulle lämna Real Madrid. Svennis ska ha pratat med honom tidigare i den här veckan.

Tyvärr finns just denna delen av News of the World inte på internet (med Svennis citat om Beckham alltså), bara i papperstidningen.
Barcelona Barca Barca
2006-01-15 12:09
Motta skadad mellan 4-6 veckor!!
Annons: